"Budd-e" iezīmē jaunu ēru "Volkswagen" vēsturē (+ foto) 7

Foto: Publicitātes foto

iAuto | 6.janvāris 2016 11:55

Lasvegasas CES elektronikas izstādē "VW" demonstrē konceptu "Budd-e", kas ieskicē vācu kompānijas plānus savu modeļu elektrifikācijas jomā. Jau 2019.gadā šis modelis spēs veikt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci.

"Budd-E" pamatā ir jauna platforma MEB, kas apvienos "VW" masu produkcijai paredzētos elektriskās piedziņas modeļus. Jau līdz 2019.gadam tehnoloģijas būs attīstījušās tiktāl, ka spēs nodrošināt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci, bet bateriju uzlādēšanai līdz 80% pietiks ar 15 minūtēm.

Kā ziņo ražotājs, konceptam "Budd-e" iebūvētas 92,4 kWh akumulatori, kam vajadzētu nodrošināt 533 kilometrus ar vienu uzlādi. Baterijas integrētas busiņa grīdā, bet uzlādēt tās var, pieslēdzoties pie elektrotīkla vai, izmantojot indukcijas metodi.

Līdz 80 procentu kapacitātei akumulatorus var uzlādēt pusstundas laikā. Minivena piedziņai izmanto divus elektromotorus ar kopējo jaudu 225 kW. Pie priekšējās ass iebūvētais e-motors attīsta 100 kW (200 Nm), aizmugurē novietotais – 125 kW (290 Nm). Šāds risinājums nodrošina pilnpiedziņu, bet tehniskie mērījumi liecina, ka 100 km/h "Budd-e" sasniedz 6,9 sekundēs un var paātrināties līdz maksimālajiem 180 km/h.   

Lai gan konceptam ir tikai četras sēdvietas, "VW" uzsver, ka jaunā arhitektūra garantē vairāk vietas salonā, savukārt 4,60 m kopgarums (1,84 m augstums, 1,94 m platums) ievieto minivenu pa vidu modeļiem "T6" un "Touran". Jāatzīmē arī jaunas konstrukcijas aizmugures ass, kas palīdz nodrošināt apgriešanās rādiusu, kas nepārsniedz 11,5 m.

Salons pārsteidz ar jauniem un inovatīviem risinājumiem. Piemēram, ierastās pogas un slēdžus "VW" nomainījis ar tehnoloģiju, ko dēvē par "Human-Machine-Interface". Tā ir intuitīvi viegli uztverama un pārvaldāma līdzīgi viedtālrunim.

Tāpat kā "Mercedes" jaunās E-klases sedanam, arī "VW" apvienojis mērinstrumentu paneli un multimediju sistēmas ekrānu vienā blokā. Sistēmu pārvalda ar balsi, žestiem vai pirkstu pieskārieniem. 13,3 collu displejs priekšējā paneļa centrā paredzēts multimediju saturam, bet 12,3 collu ekrāns vadītāja priekšā ir "Active Info Display" turpinājums un ir konfigurējams pēc vadītāja ieskatiem, izvēloties režīmus "Drive", "Control" vai "Consume".

"Budd-e" izmantota 2015.gada CES izstādē "Golf R Toutch" nodemonstrētā žestu vadības jaunākā paaudze. Šajā gadījumā sensori vadītāju uztver jau tad, kad tas tuvojas mašīnai. Ar žestiem iespējams atvērt Budd-e bīdāmās sānu durvis, aizmugures bagāžnieka vāks pacelsies, ja īpašnieks pavēzēs kāju bufera tuvumā un arī salona sistēmas paklausīs bez papildu aktivizācijas, kas bija nepieciešama "Golf R Toutch".   

Tas pats sakāms arī par balss vadību – pēc aktivizēšanas ar frāzi „Hello Budd-e,”sistēma izpildīs tai uzdotās komandas, piemēram, uzsildīs salonu, turklāt darīs to tajā vietā, no kurienes būs nākusi pavēle.

Prototips aprīkots ar pilnībā automātisku parkošanās palīgsistēmu, kas jau no 2017.gada būs sastopama apvidus auto "Touareg".

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
HOLESHOT 8.janvāris 2016 15:21
3 1 Atbildēt

Šai mašīnai dizains izskatās ļoti briesmīgi un es domāju ka šī mašīna ātri izjuks pa Latvijas ceļiem braucot.

Visvaldis 7.janvāris 2016 11:15
3 2 Atbildēt

Aizdomīgi līdzīgs BMW I3 kroplītim,kuram ne durvju statņa,ne kārtīga jumta(Avārijas gadījumā - "pļurē" ! ).

Shamejais 8.janvāris 2016 21:44
1 0 Atbildēt

"Zābakstila" attīstība turpinās:

media.caranddriver.com/images/03q1/2...-s-429x262.jpg

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Tiguan turpmāk būs arī plug-in hibrīds (+VIDEO)

Volkswagen Tiguan ir pieprasītākais SUV Eiropai. Atbilstoši statusam atjaunotajam Tiguan modelim ir veikti padziļināti un ļoti vērtīgi uzlabojumi. Lasīt vairāk

 

Fiat 500 Electric 3 + 1 – pilsētas elektroauto uzlabotā versijā 2

Fiat laidis klajā jaunu 500e versiju, kas ieguvusi nelielas papildu durtiņas labajā pusē. Lasīt vairāk

 

Dacia uzsāk pieteikumu pieņemšanu Duster Pick-Up iegādei (+ FOTO) 10

Rumānijas autobūves kompānija Dacia laiž klajā pikapu uz krosovera Duster bāzes. Pašu tirgū tas maksās 22 546 eiro. Lasīt vairāk

 

Ja aizdegas automašīna, jārīkojas ātri (+ VIDEO) 2

Aizdedzies mežs, degošs skurstenis, mājoklis, dārza būdiņas – par šādiem gadījumiem dzirdam teju ikdienu. Par automašīnām, kurās izcēlies ugunsgrēks dzirdam retāk, bet šādi gadījumi arī ir ne mazums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti