"Budd-e" iezīmē jaunu ēru "Volkswagen" vēsturē (+ foto) 7

 

Foto: Publicitātes foto

iAuto | 6.janvāris 2016 11:55

Lasvegasas CES elektronikas izstādē "VW" demonstrē konceptu "Budd-e", kas ieskicē vācu kompānijas plānus savu modeļu elektrifikācijas jomā. Jau 2019.gadā šis modelis spēs veikt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci.

"Budd-E" pamatā ir jauna platforma MEB, kas apvienos "VW" masu produkcijai paredzētos elektriskās piedziņas modeļus. Jau līdz 2019.gadam tehnoloģijas būs attīstījušās tiktāl, ka spēs nodrošināt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci, bet bateriju uzlādēšanai līdz 80% pietiks ar 15 minūtēm.

Kā ziņo ražotājs, konceptam "Budd-e" iebūvētas 92,4 kWh akumulatori, kam vajadzētu nodrošināt 533 kilometrus ar vienu uzlādi. Baterijas integrētas busiņa grīdā, bet uzlādēt tās var, pieslēdzoties pie elektrotīkla vai, izmantojot indukcijas metodi.

Līdz 80 procentu kapacitātei akumulatorus var uzlādēt pusstundas laikā. Minivena piedziņai izmanto divus elektromotorus ar kopējo jaudu 225 kW. Pie priekšējās ass iebūvētais e-motors attīsta 100 kW (200 Nm), aizmugurē novietotais – 125 kW (290 Nm). Šāds risinājums nodrošina pilnpiedziņu, bet tehniskie mērījumi liecina, ka 100 km/h "Budd-e" sasniedz 6,9 sekundēs un var paātrināties līdz maksimālajiem 180 km/h.   

Lai gan konceptam ir tikai četras sēdvietas, "VW" uzsver, ka jaunā arhitektūra garantē vairāk vietas salonā, savukārt 4,60 m kopgarums (1,84 m augstums, 1,94 m platums) ievieto minivenu pa vidu modeļiem "T6" un "Touran". Jāatzīmē arī jaunas konstrukcijas aizmugures ass, kas palīdz nodrošināt apgriešanās rādiusu, kas nepārsniedz 11,5 m.

Salons pārsteidz ar jauniem un inovatīviem risinājumiem. Piemēram, ierastās pogas un slēdžus "VW" nomainījis ar tehnoloģiju, ko dēvē par "Human-Machine-Interface". Tā ir intuitīvi viegli uztverama un pārvaldāma līdzīgi viedtālrunim.

Tāpat kā "Mercedes" jaunās E-klases sedanam, arī "VW" apvienojis mērinstrumentu paneli un multimediju sistēmas ekrānu vienā blokā. Sistēmu pārvalda ar balsi, žestiem vai pirkstu pieskārieniem. 13,3 collu displejs priekšējā paneļa centrā paredzēts multimediju saturam, bet 12,3 collu ekrāns vadītāja priekšā ir "Active Info Display" turpinājums un ir konfigurējams pēc vadītāja ieskatiem, izvēloties režīmus "Drive", "Control" vai "Consume".

"Budd-e" izmantota 2015.gada CES izstādē "Golf R Toutch" nodemonstrētā žestu vadības jaunākā paaudze. Šajā gadījumā sensori vadītāju uztver jau tad, kad tas tuvojas mašīnai. Ar žestiem iespējams atvērt Budd-e bīdāmās sānu durvis, aizmugures bagāžnieka vāks pacelsies, ja īpašnieks pavēzēs kāju bufera tuvumā un arī salona sistēmas paklausīs bez papildu aktivizācijas, kas bija nepieciešama "Golf R Toutch".   

Tas pats sakāms arī par balss vadību – pēc aktivizēšanas ar frāzi „Hello Budd-e,”sistēma izpildīs tai uzdotās komandas, piemēram, uzsildīs salonu, turklāt darīs to tajā vietā, no kurienes būs nākusi pavēle.

Prototips aprīkots ar pilnībā automātisku parkošanās palīgsistēmu, kas jau no 2017.gada būs sastopama apvidus auto "Touareg".

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
anonimikis 6.janvāris 2016 14:56
0 0 Atbildēt

autopilota pietrūkst.

Shamejais 8.janvāris 2016 21:45
0 0 Atbildēt

...tad nafig vajadzīgs auto??? :0)

Bad-ī 6.janvāris 2016 16:06
0 0 Atbildēt

tā ir tuva nākotne - drīz arī golfiņa īpašnieks varēs priecāties par digitālo paneli, žestu vadību un citām šobrīd vēl it kā tālām tehnoloģijām

Kanibaals 6.janvāris 2016 20:39
1 0 Atbildēt

fu kāds kroplis

Visvaldis 7.janvāris 2016 11:15
3 2 Atbildēt

Aizdomīgi līdzīgs BMW I3 kroplītim,kuram ne durvju statņa,ne kārtīga jumta(Avārijas gadījumā - "pļurē" ! ).

HOLESHOT 8.janvāris 2016 15:21
3 1 Atbildēt

Šai mašīnai dizains izskatās ļoti briesmīgi un es domāju ka šī mašīna ātri izjuks pa Latvijas ceļiem braucot.

Shamejais 8.janvāris 2016 21:44
1 0 Atbildēt

"Zābakstila" attīstība turpinās:

media.caranddriver.com/images/03q1/2...-s-429x262.jpg

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti