Auto-Motor-Und-Sport.de publicējis 2015.gada ASV autotirgus pārskatu, kas atspoguļo amerikāņu pērnajā gadā izdarīto izvēli. Augšgalā pikapi, TOP-50 tikai viens vācu modelis.
Uzreiz jāsaka, ka amerikāņu prioritātes nav mainījušās – pirmajā vietā joprojām Ford F-150, vieglo automašīnu segmentā jau 14 gadu pēc kārtas pirmais Toyota Camry, bet krosoveru kategorijā ceturto gadu uzvarētāja lauri Honda CR-V. Pirmajā piecpadsmitniekā ir tikai amerikāņu un japāņu ražotāji, turklāt Ford tajā pārstāvēts ar četriem modeļiem, bet Toyota un Honda – ar trim.
2015.gadā ASV pārdoti vairāk nekā 17 miljoni jaunu automobiļu (+5,7%). No vācu ražotājiem starp 50 pieprasītākajiem iekļuvis vien Volkswagen ar modeli Jetta (131 109; -18,5%). 58.vietu ieņem BMW 3.sērija (94 527; -6,2%), 63.vietu – Mercedes C-klase (86 080; +14,7%), 67.vietu - VW Passat (78 207; -19,1%), 73.vietu - VW Golf (65 308; +93,9%), 90.vietu - BMW X5 (54 879; +16,9%), 95.vietu – Audi Q5 (42 006; +22,6%) un 99.vietu – Mercedes E-klase (49 736; -25,1%).
ASV tirgus TOP-15 2015.gads
15.vieta Ford Explorer – 249 251
14.vieta Chevrolet Equinox - 277 589
13.vieta Nissan Rogue – 287 190
12.vieta Ford Fusion – 300 170
11.vieta Ford Escape – 306 492
10.vieta Toyota RAV4 – 315 412
9.vieta Nissan Altima – 333 398
8.vieta Honda Civic – 335 384
7.vieta Honda CR-V – 345 647
6.vieta Honda Accord – 355 557
5.vieta Toyota Corolla – 363 332
4.vieta Toyota Camry – 429 355
3.vieta Dodge Ram – 451 116
2.vieta Chevrolet Silverado – 600 544
1.vieta Ford F-Series – 780 354
Šie tik turpina pirkt garlaicīgos, milzīgos, lempīgos, rijīgos pikapus... Un nenovērtē tādus stilīgus un baudāmus auto kā Citroen-C4 Cactus ar 1,2 litru benzīna motoru.
Ar tādu 1.2 motoru aizbraukt divas reizes uz lasvegasu un autiņu var nodot metāllūžņos. Tas visu savu dzinēja resursu būs izsmēlis.
Tu nekad neesi braucis ar to tavu " garlaicīgo, milzīgo, lenpīgo, rijogo..." tāpēc tu runā. Tāpat nekad neesi redzējis komfortu autiņā. Diemžēl.
Amerikāņiem autiņos ir divas lietas - komforts un praktiskums. Amerikāņi ar autiņie izturas nesaaudzīgi, tāpēc iekšējā apdare viņiem nav tik mīksta un aplīmēta ar mākslīgiem plastmasas kokiem. Viņiem ir lieli motori, kuriem var nenomainīt eļļu, nobraukt 100 000 un tad nomainīt un atkal 100 000 nobraukt.
Eiropieši nodarbojas tikai ar to, lai sataisītu max mazāku un no max. mazāka motora izspiest max. jaudu.... turbīnu... augstspiediena iešprici... plānāku kārtu metāla lai motors kļūtu vieglāks.... bet uzreiz tas motoru rada dārgu, dārgu ekspluatācijā....
Jā, fabia ar 1.3 litrīgu trīscilindrinieku gan ir šaušalīgi interesants, žiperīgs utt... nu jau sāc dzīt tā lauku puišeļa msh stilā.
Amerikā benzīns maksā zem 0,50 eiro litrā. Darba algas tādas pašas kā bagātākajās Eiropas valstīs. Arī pašas mašīnas, kas ražotas uz vietas, ir krietni lētākās. Tas pats RAM maksā sākot no 25 000 eiro.