Kursa maiņa - "BMW" „i” nodaļa nodarbosies ar autonomās braukšanas auto izstrādi 5

Foto: Publicitātes attēls

iAutolv | 6.jūnijs 2016 12:05

Vācijas autobūves kompānija "BMW" maina stratēģiju – nodaļa, kas līdz šim nodarbojās ar hibrīda un elektrisko automobiļu izstrādi, pievērsīsies autonomās braukšanas tehnoloģiju attīstībai.

Stratēģijas maiņa pamatota ar slikto “i” modeļu gammas noietu. 2015.gadā bavāriešiem visā pasaulē izdevās realizēt vien 25 tūkstošus elektriskā "i3" eksemplāru, kas tālu atpaliek no plāna, bet "i8" jau no paša sākuma bija iecerēts kā nišas produkts.

Vēl viens iemesls ir vairāku vadošo speciālistu aiziešana no "i3" un "i8" projekta, kas pēc mediju informācijas, atraduši labāk apmaksātu darbu pie ķīniešu kompānijas "Future Mobility".

Šī gada aprīlī "BMW" startēja jaunu projektu "i Next", kas aptver daudzas jomas, tajā skaitā autonomās braukšanas un zaļās tehnoloģijas. Nākotnes "BMW" “i” automobilis brauks pats, būs videi draudzīgs, komfortabls un drošs. Tas pakalpīgi noregulēs vadītāja sēdekli jau pirms iekāpšanas, ieslēgs iemīļoto raidstaciju vai mūzikas izlasi, piedāvās labāko maršrutu, vadoties no satiksmes informācijas vai laika apstākļiem. Tikpat viegli tas varēs brīdināt par briesmām, palīdzēt iepirkšanās tūrē vai sniegt informāciju par tūrisma objektiem ceļojumā.

"BMW" turpina attīstīt "Carsharing" automobiļu nomas sistēmu, kas nākotnē būs cieši saistīta ar autonomās braukšanas tehnoloģijām. Bavārieši to dēvē par "Ridesharing": sākumā pie klienta dosies auto ar šoferi, bet vēlāk – tikai mašīna, kas klientu nogādās mērķī, pateicoties autonomās braukšanas tehnoloģijai. "BMW" uzskata, ka projekts noteikti atmaksāsies, jo izdevumu par taksometru šoferu algām vairs nebūs. Šajā virzienā bavāriešu stratēģija paredz sadarbību arī ar citiem autoražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, bet par galveno tirgu tiek uzskatīta Ķīna.

Ķīna "BMW" ir interesanta arī kā elektromobiļu noieta tirgus. Pēc 2015.gada datiem tikai šajā valstī vien pārdots vairāk elektriskās piedziņas spēkratu nekā visā pasaulē kopā ņemot, otrajā vietā ir ASV, bet Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem joprojām ir mazs. 

 

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 6.jūnijs 2016 12:11
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka elektriskos auto daudz vairāk pērk ASV, kur degvielas cenas ir krietni zemākas nekā Eiropā. Eiropieši sāk palikt par iesūnojušu pendžiku baru.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aviācijas šovā ASV eksplodē ar reaktīvo dzinēju aprīkots kravinieks (+ VIDEO) 4

Mičiganas (ASV) aviācijas šovs beidzies ar traģēdiju - paraugdemonstrējumā, kur ar reaktīvo dzinēju aprīkots kravas auto sacentās ar divām lidmašīnām, notika avārija, kuras rezultātā gāja bojā 40 gadus vecais Shockwawe kravinieka vadītājs. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Hummer jāgaida 17 gadus 1

Ja GMC ražošanu turpinās līdzšinējā tempā, klienti, kas iestājas rindā šodien, savu automobili saņems… pēc 17 gadiem. Lasīt vairāk

 

Kādam nolūkam kalpo šis "lielgabals"? (+ VIDEO) 5

Laikam gan retais iedomāsies, ka tas nepieciešams, lai izgatavotu kravas automašīnu bremžu trumuļus nelielā ražotnē kaut kur Pakistānā. Lasīt vairāk

 

Renault atrāda 2022. gada Zoe modeli 4

Renault ZOE, kas ir pārdotākais pilsētas elektroautomobilis Eiropā, tagad pieejams jaunā versijā ar jaunu aprīkojuma līmeni (2022. gada modelim), kā arī jaunu “Shadow Grey” virsbūves krāsu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti