Kursa maiņa - "BMW" „i” nodaļa nodarbosies ar autonomās braukšanas auto izstrādi 5

 

Foto: Publicitātes attēls

iAutolv | 6.jūnijs 2016 12:05

Vācijas autobūves kompānija "BMW" maina stratēģiju – nodaļa, kas līdz šim nodarbojās ar hibrīda un elektrisko automobiļu izstrādi, pievērsīsies autonomās braukšanas tehnoloģiju attīstībai.

Stratēģijas maiņa pamatota ar slikto “i” modeļu gammas noietu. 2015.gadā bavāriešiem visā pasaulē izdevās realizēt vien 25 tūkstošus elektriskā "i3" eksemplāru, kas tālu atpaliek no plāna, bet "i8" jau no paša sākuma bija iecerēts kā nišas produkts.

Vēl viens iemesls ir vairāku vadošo speciālistu aiziešana no "i3" un "i8" projekta, kas pēc mediju informācijas, atraduši labāk apmaksātu darbu pie ķīniešu kompānijas "Future Mobility".

Šī gada aprīlī "BMW" startēja jaunu projektu "i Next", kas aptver daudzas jomas, tajā skaitā autonomās braukšanas un zaļās tehnoloģijas. Nākotnes "BMW" “i” automobilis brauks pats, būs videi draudzīgs, komfortabls un drošs. Tas pakalpīgi noregulēs vadītāja sēdekli jau pirms iekāpšanas, ieslēgs iemīļoto raidstaciju vai mūzikas izlasi, piedāvās labāko maršrutu, vadoties no satiksmes informācijas vai laika apstākļiem. Tikpat viegli tas varēs brīdināt par briesmām, palīdzēt iepirkšanās tūrē vai sniegt informāciju par tūrisma objektiem ceļojumā.

"BMW" turpina attīstīt "Carsharing" automobiļu nomas sistēmu, kas nākotnē būs cieši saistīta ar autonomās braukšanas tehnoloģijām. Bavārieši to dēvē par "Ridesharing": sākumā pie klienta dosies auto ar šoferi, bet vēlāk – tikai mašīna, kas klientu nogādās mērķī, pateicoties autonomās braukšanas tehnoloģijai. "BMW" uzskata, ka projekts noteikti atmaksāsies, jo izdevumu par taksometru šoferu algām vairs nebūs. Šajā virzienā bavāriešu stratēģija paredz sadarbību arī ar citiem autoražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, bet par galveno tirgu tiek uzskatīta Ķīna.

Ķīna "BMW" ir interesanta arī kā elektromobiļu noieta tirgus. Pēc 2015.gada datiem tikai šajā valstī vien pārdots vairāk elektriskās piedziņas spēkratu nekā visā pasaulē kopā ņemot, otrajā vietā ir ASV, bet Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem joprojām ir mazs. 

 

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 6.jūnijs 2016 12:11
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka elektriskos auto daudz vairāk pērk ASV, kur degvielas cenas ir krietni zemākas nekā Eiropā. Eiropieši sāk palikt par iesūnojušu pendžiku baru.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti