Kursa maiņa - "BMW" „i” nodaļa nodarbosies ar autonomās braukšanas auto izstrādi 5

 

Foto: Publicitātes attēls

iAutolv | 6.jūnijs 2016 12:05

Vācijas autobūves kompānija "BMW" maina stratēģiju – nodaļa, kas līdz šim nodarbojās ar hibrīda un elektrisko automobiļu izstrādi, pievērsīsies autonomās braukšanas tehnoloģiju attīstībai.

Stratēģijas maiņa pamatota ar slikto “i” modeļu gammas noietu. 2015.gadā bavāriešiem visā pasaulē izdevās realizēt vien 25 tūkstošus elektriskā "i3" eksemplāru, kas tālu atpaliek no plāna, bet "i8" jau no paša sākuma bija iecerēts kā nišas produkts.

Vēl viens iemesls ir vairāku vadošo speciālistu aiziešana no "i3" un "i8" projekta, kas pēc mediju informācijas, atraduši labāk apmaksātu darbu pie ķīniešu kompānijas "Future Mobility".

Šī gada aprīlī "BMW" startēja jaunu projektu "i Next", kas aptver daudzas jomas, tajā skaitā autonomās braukšanas un zaļās tehnoloģijas. Nākotnes "BMW" “i” automobilis brauks pats, būs videi draudzīgs, komfortabls un drošs. Tas pakalpīgi noregulēs vadītāja sēdekli jau pirms iekāpšanas, ieslēgs iemīļoto raidstaciju vai mūzikas izlasi, piedāvās labāko maršrutu, vadoties no satiksmes informācijas vai laika apstākļiem. Tikpat viegli tas varēs brīdināt par briesmām, palīdzēt iepirkšanās tūrē vai sniegt informāciju par tūrisma objektiem ceļojumā.

"BMW" turpina attīstīt "Carsharing" automobiļu nomas sistēmu, kas nākotnē būs cieši saistīta ar autonomās braukšanas tehnoloģijām. Bavārieši to dēvē par "Ridesharing": sākumā pie klienta dosies auto ar šoferi, bet vēlāk – tikai mašīna, kas klientu nogādās mērķī, pateicoties autonomās braukšanas tehnoloģijai. "BMW" uzskata, ka projekts noteikti atmaksāsies, jo izdevumu par taksometru šoferu algām vairs nebūs. Šajā virzienā bavāriešu stratēģija paredz sadarbību arī ar citiem autoražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, bet par galveno tirgu tiek uzskatīta Ķīna.

Ķīna "BMW" ir interesanta arī kā elektromobiļu noieta tirgus. Pēc 2015.gada datiem tikai šajā valstī vien pārdots vairāk elektriskās piedziņas spēkratu nekā visā pasaulē kopā ņemot, otrajā vietā ir ASV, bet Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem joprojām ir mazs. 

 

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 6.jūnijs 2016 12:11
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka elektriskos auto daudz vairāk pērk ASV, kur degvielas cenas ir krietni zemākas nekā Eiropā. Eiropieši sāk palikt par iesūnojušu pendžiku baru.

3ton 6.jūnijs 2016 13:16
0 0 Atbildēt

Ja jau Solar Impulse aplido Zemeslodi, tad laiks arī BMW uzstādīt elektromotorus ar baterijām.

Kanibaals 6.jūnijs 2016 15:08
0 0 Atbildēt

Autoražotāji paši šauj sev kājā. Ražo nesaprotama dizaina elektroauto un brīnās ka to nepērk. Tāpat joprojām nepiedāvā auto ar LPG .

xxA 6.jūnijs 2016 21:10
0 0 Atbildēt

Amerikāņiem ir vairāk naudas nekā nabadzīgajai Eiropai

janka 6.jūnijs 2016 22:57
0 0 Atbildēt

Eiropieši nepērk elektromobīļus,jo tie ir ļoti dārgi pašmāju tirgū!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO)

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti