Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vācijas tiesa atzīst pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus 25

 

Foto: Ilustratīvs attēls/iAuto.lv

Nozare.lv | 27.februāris 2018 15:07

Vācijas augstākā administratīvo tiesu instance otrdien atzinusi, ka pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem.

Leipcigā izvietotās Federālās administratīvās tiesas spriedums nenozīmē to, ka šāds aizliegums tiks arī ieviests, taču ar to atzītas federālo zemju, pilsētu un citu mazāku municipalitāšu tiesības noteikt šādus aizliegumus gaisa piesārņošanas mazināšanai bez attiecīga federālā likuma.

Otrdienas spriedums pieņemts lietā, kas izriet no diviem citiem zemāku instanču spriedumiem, kurus attiecīgi pieņēmušas Bādenes-Virtembergas un Ziemeļreinas-Vestfālenes galvaspilsētu - Diseldorfas un Štutgartes - tiesas.

Vides un patērētāju tiesību aizstāvju organizācija "Vācijas Vides glābšana" (Deutsche Umwelthilfe -DUH) vērsās pret abām pilsētām tiesā, apgalvojot, ka tās nav pietiekami aktīvas cīņā pret kaitīgajiem izmešiem.

Štutgartes tiesa atzina, ka dīzeļdzinēju aizliegums ir visefektīvākais līdzeklis gaisa kvalitātes uzlabošanai un pilsētvidē dzīvojošo ļaužu veselības pasargāšanai.

Savukārt Diseldorfas tiesa lēma, ka šādi aizliegumi vēl ir "nopietni jāizvērtē".

Pret dīzeļdzinēju aizliegumu iestājas gan Vācijas federālā valdība, gan valsts ekonomikai tik nozīmīgā autorūpniecības nozare.

Tiesas spriedumu ar bažām gaidīja arī miljoniem vācu automašīnu īpašnieku un uzņēmumu, kas baidās ka nāksies mainīt savu transportlīdzekļu pārvietošanās maršrutus, kā arī ir norūpējušies par to īpašumā esošo automobiļu vērtības mazināšanos.

Tajā pašā laikā Vācijas valdībai draud iespējamā tiesvedība no Eiropas Savienības (ES) puses par neapmierinošo gaisa kvalitāti pilsētās, un Berlīne meklē iespējamās alternatīvas dīzeļdzinēju aizliegumam.

Transporta ministrija varētu šogad nākt klajā ar satiksmes noteikumu grozījumiem, kas ļautu pilsētām noteikt aizliegumu automobiļiem ar dīzeļdzinējiem izmantot noteiktus maršrutus.

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iciks 27.februāris 2018 21:47
24 2 Atbildēt

Kārtējā tendence. Šoreiz pret dīzeļiem. Paies laiks, dīzeļi ies mazumā, atradīsies jauna bēda. Izrādīsies, ka benzīni ir slikti, jo neskatoties uz 0,55 l tilpumu un 2 turbīnām, tomēr uzražo kaut kādu CO2 gramu par daudz, kas izkausēs visus ledājus. Tad pieķersies elektromobiļiem, bet pēc laika apķersies, ka pag, tie tak arī tiek baroti no TECiem, AESiem u.c. elektrostacijām, kas atkal nav labi.

Tikām ļaudis tāpat mirs no vēžiem un audzējiem, kamēr ar dīzeļiem brauks ievērojami mazāk.

kasinsh79 27.februāris 2018 19:48
21 4 Atbildēt

Mjā. Tajā pašā laikā dīzeļi Rīgā brauc cauri pilsētai uz ostu Pie mums tā ir utopija. Varētu vismaz dūmainos šrotus izskaust. Tas, kas nereti korķos jāelpo aiz daža laba dīzeļauto - pipec

Haha 27.februāris 2018 18:49
17 2 Atbildēt

Ko tie vācieši streso par auto vērtības kritumu - Latvietis praktiskais nopirks visu to 15 gadīgo dīzeļu kalnu, jo "benzīns ir tik dārgs un neizdevīgs maniem 10km dienā braucieniem"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 88

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 5

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 6

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 20

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti