Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vācijas tiesa atzīst pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus 25

 

Foto: Ilustratīvs attēls/iAuto.lv

Nozare.lv | 27.februāris 2018 15:07

Vācijas augstākā administratīvo tiesu instance otrdien atzinusi, ka pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem.

Leipcigā izvietotās Federālās administratīvās tiesas spriedums nenozīmē to, ka šāds aizliegums tiks arī ieviests, taču ar to atzītas federālo zemju, pilsētu un citu mazāku municipalitāšu tiesības noteikt šādus aizliegumus gaisa piesārņošanas mazināšanai bez attiecīga federālā likuma.

Otrdienas spriedums pieņemts lietā, kas izriet no diviem citiem zemāku instanču spriedumiem, kurus attiecīgi pieņēmušas Bādenes-Virtembergas un Ziemeļreinas-Vestfālenes galvaspilsētu - Diseldorfas un Štutgartes - tiesas.

Vides un patērētāju tiesību aizstāvju organizācija "Vācijas Vides glābšana" (Deutsche Umwelthilfe -DUH) vērsās pret abām pilsētām tiesā, apgalvojot, ka tās nav pietiekami aktīvas cīņā pret kaitīgajiem izmešiem.

Štutgartes tiesa atzina, ka dīzeļdzinēju aizliegums ir visefektīvākais līdzeklis gaisa kvalitātes uzlabošanai un pilsētvidē dzīvojošo ļaužu veselības pasargāšanai.

Savukārt Diseldorfas tiesa lēma, ka šādi aizliegumi vēl ir "nopietni jāizvērtē".

Pret dīzeļdzinēju aizliegumu iestājas gan Vācijas federālā valdība, gan valsts ekonomikai tik nozīmīgā autorūpniecības nozare.

Tiesas spriedumu ar bažām gaidīja arī miljoniem vācu automašīnu īpašnieku un uzņēmumu, kas baidās ka nāksies mainīt savu transportlīdzekļu pārvietošanās maršrutus, kā arī ir norūpējušies par to īpašumā esošo automobiļu vērtības mazināšanos.

Tajā pašā laikā Vācijas valdībai draud iespējamā tiesvedība no Eiropas Savienības (ES) puses par neapmierinošo gaisa kvalitāti pilsētās, un Berlīne meklē iespējamās alternatīvas dīzeļdzinēju aizliegumam.

Transporta ministrija varētu šogad nākt klajā ar satiksmes noteikumu grozījumiem, kas ļautu pilsētām noteikt aizliegumu automobiļiem ar dīzeļdzinējiem izmantot noteiktus maršrutus.

 
Visi komentāri
 
Haha 27.februāris 2018 18:49
17 2 Atbildēt

Ko tie vācieši streso par auto vērtības kritumu - Latvietis praktiskais nopirks visu to 15 gadīgo dīzeļu kalnu, jo "benzīns ir tik dārgs un neizdevīgs maniem 10km dienā braucieniem"

ezis71 27.februāris 2018 18:49
5 11 Atbildēt

Friči galīgi sagājuši sviestā.

kasinsh79 27.februāris 2018 19:48
21 4 Atbildēt

Mjā. Tajā pašā laikā dīzeļi Rīgā brauc cauri pilsētai uz ostu Pie mums tā ir utopija. Varētu vismaz dūmainos šrotus izskaust. Tas, kas nereti korķos jāelpo aiz daža laba dīzeļauto - pipec

650 27.februāris 2018 21:16
3 0 Atbildēt

Vai ŠO rakstu dod lasīt tiem klientiem, kuri šodien -30 grādu salā ar biezu naudas žūksni kabatā un bankas izziņu rokā pacietīgi stāv rindā pie LV dīlera, lai iegādātos kādu oficiāli šeitpat reklamētu "auto ar modernu dīzeļdzinēju" (kam esot ražotāja garantija,new mādel 2018,CE sertifikāts,utttt) (?)

iciks 27.februāris 2018 21:47
24 2 Atbildēt

Kārtējā tendence. Šoreiz pret dīzeļiem. Paies laiks, dīzeļi ies mazumā, atradīsies jauna bēda. Izrādīsies, ka benzīni ir slikti, jo neskatoties uz 0,55 l tilpumu un 2 turbīnām, tomēr uzražo kaut kādu CO2 gramu par daudz, kas izkausēs visus ledājus. Tad pieķersies elektromobiļiem, bet pēc laika apķersies, ka pag, tie tak arī tiek baroti no TECiem, AESiem u.c. elektrostacijām, kas atkal nav labi.

Tikām ļaudis tāpat mirs no vēžiem un audzējiem, kamēr ar dīzeļiem brauks ievērojami mazāk.

kaarleens 27.februāris 2018 21:57
6 6 Atbildēt

Malači friči! Latvijā arī jāaizlidz dīzeļi! ????????????

Vernons 28.februāris 2018 8:18
3 1 Atbildēt

Un ko darīs ar smago transportu? Pārtaisīs uz gāzi?

iciks 28.februāris 2018 8:30
6 2 Atbildēt

Kas tad par to domā?

Tak ir jau arī visādi hipsteri vaimanājuši, ka fūres traucē braukt un būtu aizvācamas no ceļiem. OK, nav jau problēmu, var visas preces vadāt ar mazāku transportu, vien vai godājamais hipsters ir gatavs par produktu maksāt 3x (pieņēmums) vairāk? Un tad nu hipsteram ir mute ciet, miers virs zemes un cilvēkiem labs prāts

ojaars 28.februāris 2018 8:20
4 1 Atbildēt

Domāju, ka šādus noteikumus var pieņemt pilsēta, kurā ir bezmaksas sab.transports. Tā pilsēta izrādītu arī savu iniciatīvu par gaisa piesārņojumu problēmu, nevis vienkārši pārceļ problēmu uz indivīdiem.

Sviests 28.februāris 2018 10:45
3 3 Atbildēt

Paši vācu auto ražotāji tos savus smirdošos nekvalitatīvos dīzeļus cenšās visiem iesmērēt un , tad vēl raud par sliktu gaisu Berlīnē. Labākais būtu Latvijā vispār aizliegt tirgot jaunas vieglās automašīnas ar dīzeļiem. Tik mazā valstī ņav nepieciešami mikroskopiski auto ar dīzeli.Smagie, busi , protams.

uzsNIGA 28.februāris 2018 11:36
2 2 Atbildēt

Gan jau letiņi drīz skries pakaļ fričiem ar šādu ideju. Aizliegs dīzeli vieglajiem, benzīnam akcīzi uzcels vēl par kādiem 50 centiem, gāzei par eiro un piespiedīs visus braukt pa dārgo.

Pļurkt 28.februāris 2018 11:49
3 2 Atbildēt

Tai pat laikā Rīga jau ir samaksājusi soda naudas par putekļainu gaisu. Tā vietā lai katru sausu rītu laistītu ielas un tramvaja sliedes, kā darīja komunistu laikos nevīžo, bet auro par vēl kārtējo rūpniecības samazinājumu.

Šiem 100 Zirgagalvām tikai parādi ideju, kā neko sakarīgu nedarot piķi iekasēt uz kaut kā rēķina un sev PAR TO ieskaitīt prēmijas => par īpašu darbu .... kaut kā tur labā!

imzz 28.februāris 2018 12:07
2 0 Atbildēt

Vajadzētu pamazām pārstāt jaukt "dabu vispār", uz ko attiecas CO2, un tieši tas bija par politisko pamatu dīzeļu bumam vieglo auto ražošanā, ar dabu konkrēti, kas ir mūsu plaušas, uz ko attiecas NOX ( ko, savukārt , vairāk ražo dīzeļi ).

Respektīvi, līdz šim mūsu plaušas tika upurētas "dabai vispār" , t.i. uztraukumam par CO2, kamēr politiķiem šī nejēdzība "pieleca", bet , kā jau vienmēr, draud iebraukšana pretējā grāvī, jo ir bijuši testi, ka jauni dīzeļi ražo mazāk NOX, nekā veci benzīnnieki, bet tas vairs neko nelīdz, dīzeļi ir "tiesāti un par vainīgiem atzīti"

Bradypus 28.februāris 2018 12:23
1 0 Atbildēt

Tā ir. CO2 "kaitīgums" ir apšaubāms bizness. NOx kaitīgums ir neapšaubāms, tāpat kā kvēpu daļiņu. Ja šie pavisam dažādie ekoloģiskuma vērtējumu nebūtu sajaukti vienā putrā, gan jau autobūve būtu attīstījusies savādāk. Bet kamēr hipsteru pūlim var iestāstīt, ka CO2 ir toksiska inde (ko paši izelpo, un labprāt strebj iekšā kopā ar savu tik hipsterīgo Zero Cola), pasaule tiek safista līdz nepazīšanai.

imzz 28.februāris 2018 12:30
1 0 Atbildēt

Vēl, ja runa ir par Latviju, nedomāju, ka mums būtu kāda dīzeļu problēma vai izmešu problēma, jo iedzīvotāju ir maz un pat "virspilsētā" nebūtu nekāda vērā ņemama atgāzu koncentrācija, ja novērstu sastrēgumus, kas ir pilnīgi iespējams, ja RD koncentrētu līdzekļus tieši šim nolūkam. Es labāk pazīstu Pārdaugavu, tāpēc nosaukšu 2 krustojumus, kur akūti jau sen vajag kaut ko darīt: Kalnciema-Melnsila ielas krustojums un Vienības gatves - Ulmaņa gatves krustojums.

650 28.februāris 2018 14:58
1 1 Atbildēt

Es speciāli ostīju gaisu- aukstumā vissmirdīgākie ir tieši paturēti benzīnnieki.Vnk pretīga smaka.Un lielākā daļa no viņiem nepārprotami smird.Turklāt pat 2gab bencīnLehusus novēroju kā īpaši smirdīgus, un tie nemaz nebija īsti veci..Tepat blakus rakstā mums reku reklamē jaunu Kia "videi īpaši draudzīgu dīzeli".Vai tas ir no tiem, kur labticīgais nopircējs drīzvien varēs konstatēt, ka viņu neielaiž Vācijā?

Bradypus 28.februāris 2018 15:53
1 1 Atbildēt

"Smird" nav nekāds rādītājs. NOx un CO ir bez smakas. Benzīns, ja nepilnīgi sadeg, protams smird pēc benzīna, bet benzīna tvaiki nelielā koncentrācijā ir visnotaļ nekaitīgi. Pat gāze "smird" tikai dēļ speciāli pievienotās smakas, lai dotu iespēju cilvēkam saost noplūdi.

650 28.februāris 2018 19:41
0 0 Atbildēt

Protams, ka nekaitīgi.Itin seviški "šādā koncentrācijā", kur jau no pirmās ieelpas interesentam pavelk uz Korķi..Mošk ir kāda statistika- piem nosprāgušo aizvērtā/garāžā/sildīties/gribētāju sadalījums pa degvielas veidiem?

Pļurkt 2.marts 2018 17:42
1 0 Atbildēt

No smakas aizvērtā garāžā vēl neviens nav nosprādzis!!!

Nosprāgst no CO gāzes bez nekādas smakas un bez nekādas krāsas.

Pļurkt 2.marts 2018 17:40
0 1 Atbildēt

Bradypus

gāze "smird" tikai dēļ speciāli pievienotās smakas

------------------

Tu esi krievs, ja jau latviski nejēdz rakstīt??

650 3.marts 2018 0:33
0 1 Atbildēt

Tev ir tas kopsavilkums par aizgājēju sadalījumu pēc degvielas veidiem? Kā tur diez ir tajā aizvērtajā garāžā, vai ātrāk var aiziet no dd vai no e95 ? Par gāzi jau sen ir skaidrs, tas ir nezcik reižu vērtīgāks produkts ieelpošanai, ja salīdzināt ar prastu ceļmalas gaisu.Pievienotā smaka domāta vnk lai indivīds var justies Lepns par to godpilno ieelpošanas iespēju- jo citādi taču viņš nezinās, ko īsti ir ieelpojis.. Patieso nozīmi te spēj novērtēt vien pažobelēs uzstādīto iekārtu un apkopi neredzējušo hlamu īpašnieki- tāpēc viņi visi kā viens korī kliedz, ka nav ne smakas, ne pašas problēmas. Skauģi un nejēgas ir to visu nelietīgi izbazūnējuši...

Pļurkt 3.marts 2018 8:31
1 0 Atbildēt

Kaut ko palasi par iekšdedzes dzinēju darbības principiem un galvenais pat to kādi sadegšanas produkti no katra veidojas.

Tad iespējams nevajadzēs uzdot stulbus jautājumus.

Ja tevis teiktais būtu kādā no mājsaimnieču forumiem es vēl saprastu, bet ja tas ir auto...vietnē, tad tev te nav ko darīt vispār! Ej pie mājsaimniecēm, jo tur ir tava īstā vieta.

Kanibaals 5.marts 2018 15:26
0 0 Atbildēt

>Par gāzi jau sen ir skaidrs, tas ir nezcik reižu vērtīgāks produkts ieelpošanai, ja salīdzināt ar prastu ceļmalas gaisu

LPG kā reiz ir nekaitīga, jeb inerta. Un tieši tāpēc arī smaku(odorificēšana) pievieno mākslīgi klāt, lai nenosmok vai arī sajustu to pirms ir sasniegta sprādzienbīstama koncentrācija.

Arī nu jau kopš degvielai nepievieno svinu kā arī tīru degvielu nelej ceļmalās, tam ceļmalas gaisam un ogām kas tur aug nav ne vainas.

Kanibaals 5.marts 2018 15:20
1 0 Atbildēt

Personīgi jaunos dīzeļmotorus nepanesu. Nez kas tur ir sadarīts, bet tagad kā kāds pagalmā silda savu dīzeli tā elpu sit ciet. Nu nebija ar vecajiem dīzeļiem-mīzeļiem tāds efekts.

Benzīna smaka gan vairumam šķiet kā smarža nevis smaka

ro 1.marts 2018 9:59
1 0 Atbildēt

Šo rakstu palasot un atverot ss.lv un redzot, ka 90% piedāvājumā ir dīzeļi mums, feini paliek, ne...esam kautkāda nekam nederīga dīzeļu lielvalsts ne..uz kurieni atransportēt latviešu bāleliņiem tirdzniecībai savus nobrauktos,sorry 200.000k, svaigi iebrauktos tikko no Vācijas auto..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 89

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 6

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 6

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 20

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti