Lietuvā sāk darboties vidējā ātruma mērīšanas sistēmas 16

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.septembris 2018 16:50

Lietuvā no šodienas sāk darboties 25 vidējā ātruma mērīšanas sistēmas, kas noteiks transportlīdzekļu vidējo ātrumu konkrētos ceļu posmos, un atļautā ātruma pārsniedzēji tiks sodīti.

Šīs sistēmas darbojas pēc vienkārša principa - viena kamera fiksē automobili un laiku, kad tas iebrauc kontrolposmā, bet otra - laiku, kad tas no šā posma izbrauc. Sistēma aprēķina vidējo ātrumu pēc šai ceļā pavadītā laika un attāluma starp kamerām, un pārkāpuma gadījumā tiek noformēts attiecīgs protokols.

Pirms katra kontrolposma izvietotas īpašas ceļa zīmes, kas autovadītājus informē par ātruma mērītājiem un ceļa posma garumu.

Pēc Lietuvas autoceļu direkcijas datiem, visvairāk šādu mērītāju ierīkots ap Viļņu un Panevēžu - pa sešiem ap katru, kā arī pie valsts nozīmes ceļiem ap Prieniem un Marijampoli - pa četriem ap katru.

Līdztekus galvenajam uzdevumam - mērīt vidējo braukšanas ātrumu - nākotnē šīs sistēmas ļaus arī pārbaudīt, vai automobilis ir apdrošināts, vai tam veikta tehniskā apskate, vai tas netiek meklēts citās valstīs un vai autovadītājs samaksājis ceļu nodokli.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstījis direkcijas priekšnieka pienākumu izpildītājs Vitālijs Andrejevs, šīs sistēmas dabā jau bijušas ierīkotas, bet līdz šim tās tikai fiksējušas pārkāpumus, taču turpmāk dati par pārkāpējiem tiks nosūtīti Administratīvo pārkāpumu reģistram.

"Pašas sistēmas fiziski jau pastāvēja, bet bija izraisījies strīds par to pirmējo metroloģisko pārbaudi. Tad izsludinājām jaunu konkursu, (..) kurā uzvarēja Viļņas metroloģijas centrs, un noteiktajā laikā pārbaudes tika veiktas," viņš skaidrojis.

Pārkāpumu protokoli tiks sūtīti tādā pašā kārtībā kā stacionāro radaru gadījumā. Ierēķināta arī pieļaujamās metroloģiskās kļūdas robeža par labu autovadītājiem, kas līdzinās dažiem kilometriem stundā.

Kā uzsver Lietuvas autoceļu direkcija, šo sistēmu mērķis nav sodīt - svarīgākais ir garantēt satiksmes drošību, ņemot vērā, ka ātruma pārsniegšana ir viens no galvenajiem traģisku satiksmes negadījumu cēloņiem.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WONDERWHY 3.septembris 2018 20:33
21 22 Atbildēt

Beidzot braļukas pārspējuši letiņus stulbumā un mantrausībā.

msh 3.septembris 2018 19:35
7 3 Atbildēt

Atšķirībā no latvijas, kur tā ir tikai tukša frāze, lietuvā tā pēdējā rindkopa pat varētu būt saistoša - tur tiešām viena daļa brauc kā no ķēdes norāvušies.

viensexperc 4.septembris 2018 8:48
7 9 Atbildēt

Lūk šis ir stulbums!

Es jau iedomājos, kā tas darbosies Latvijā, pāris mudaki(kuru nav maz) vilksies uz 85km/h, jo nu nedod dievs nedaudz pārsniegsi ātrumu, un tad būs visādas padzīsšanas un bremzēšanas utt. Jau tagad novērojams, tas, kā daudzi pirms fotorada nomet uz 85, ja atļautais ir 90km/h utt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribēja pārsteigt meiteni - 230 km/h pēdējo reizi (+ VIDEO) 2

Krievijā, kāds 35 gadus vecs vīrietis gribēja pārsteigt meiteni ar sava Range Rover jaudu un vadītāja prasmēm uz autošosejas Astrahaņa-Mahačkala sasniedzot 230 km/h. Diemžēl tas beidzās ar avāriju un abu braucēju nāvi. Lasīt vairāk

 

PlayStation 5 konsoles pārdošanas rādītāji pārsniedz jau 10 miljonus vienību

Kopš konsoles oficiālās izdošanas 2020. gada novembrī PS5 globālie pārdošanas rādītāji jau ir pārsnieguši līdzšinējo PlayStation 4 rekordu, kas bija līdz šim pārdotākā PlayStation konsole Lasīt vairāk

 

Izbrauks vai nē? - vadītājs izlemj par pārgalvīgu triku (+VIDEO) 3

Vieglā auto vadītājs ir cieši izlēmis izpildīt pārgalvīgu triku, izbraucot pa apakšu speciālajam platgabarīta transportlīdzeklim. Lasīt vairāk

 

Šogad par vējstiklu bojājumiem izmaksāto atlīdzību apmērs tuvojas 2 miljoniem 3

Latvijā ceļu remontu sezonu izjūt teju katrs autovadītājs: ir daudz pagaidu luksoforu un braukšana mēdz būt apgrūtināta. Par nākotnes ērtībām nereti gadās “maksāt” šodien – autovadītāju ceļā pavadītais laiks ir garāks, savukārt apdrošinātāji pastiprināti sastopas ar gadījumiem, kad klientu automašīnas vējstiklu sabojājuši no ceļa seguma atlecoši akmeņi un šķembas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti