Lietuvā sāk darboties vidējā ātruma mērīšanas sistēmas 16

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.septembris 2018 16:50

Lietuvā no šodienas sāk darboties 25 vidējā ātruma mērīšanas sistēmas, kas noteiks transportlīdzekļu vidējo ātrumu konkrētos ceļu posmos, un atļautā ātruma pārsniedzēji tiks sodīti.

Šīs sistēmas darbojas pēc vienkārša principa - viena kamera fiksē automobili un laiku, kad tas iebrauc kontrolposmā, bet otra - laiku, kad tas no šā posma izbrauc. Sistēma aprēķina vidējo ātrumu pēc šai ceļā pavadītā laika un attāluma starp kamerām, un pārkāpuma gadījumā tiek noformēts attiecīgs protokols.

Pirms katra kontrolposma izvietotas īpašas ceļa zīmes, kas autovadītājus informē par ātruma mērītājiem un ceļa posma garumu.

Pēc Lietuvas autoceļu direkcijas datiem, visvairāk šādu mērītāju ierīkots ap Viļņu un Panevēžu - pa sešiem ap katru, kā arī pie valsts nozīmes ceļiem ap Prieniem un Marijampoli - pa četriem ap katru.

Līdztekus galvenajam uzdevumam - mērīt vidējo braukšanas ātrumu - nākotnē šīs sistēmas ļaus arī pārbaudīt, vai automobilis ir apdrošināts, vai tam veikta tehniskā apskate, vai tas netiek meklēts citās valstīs un vai autovadītājs samaksājis ceļu nodokli.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstījis direkcijas priekšnieka pienākumu izpildītājs Vitālijs Andrejevs, šīs sistēmas dabā jau bijušas ierīkotas, bet līdz šim tās tikai fiksējušas pārkāpumus, taču turpmāk dati par pārkāpējiem tiks nosūtīti Administratīvo pārkāpumu reģistram.

"Pašas sistēmas fiziski jau pastāvēja, bet bija izraisījies strīds par to pirmējo metroloģisko pārbaudi. Tad izsludinājām jaunu konkursu, (..) kurā uzvarēja Viļņas metroloģijas centrs, un noteiktajā laikā pārbaudes tika veiktas," viņš skaidrojis.

Pārkāpumu protokoli tiks sūtīti tādā pašā kārtībā kā stacionāro radaru gadījumā. Ierēķināta arī pieļaujamās metroloģiskās kļūdas robeža par labu autovadītājiem, kas līdzinās dažiem kilometriem stundā.

Kā uzsver Lietuvas autoceļu direkcija, šo sistēmu mērķis nav sodīt - svarīgākais ir garantēt satiksmes drošību, ņemot vērā, ka ātruma pārsniegšana ir viens no galvenajiem traģisku satiksmes negadījumu cēloņiem.

 
Visi komentāri
 
msh 3.septembris 2018 19:35
7 3 Atbildēt

Atšķirībā no latvijas, kur tā ir tikai tukša frāze, lietuvā tā pēdējā rindkopa pat varētu būt saistoša - tur tiešām viena daļa brauc kā no ķēdes norāvušies.

WONDERWHY 3.septembris 2018 20:33
21 22 Atbildēt

Beidzot braļukas pārspējuši letiņus stulbumā un mantrausībā.

Jonux 4.septembris 2018 7:41
0 7 Atbildēt

tie ir latviesi, lietuviesi brauc rindina ka pedini viens otram dirsa skatas 100km

viensexperc 4.septembris 2018 8:48
7 9 Atbildēt

Lūk šis ir stulbums!

Es jau iedomājos, kā tas darbosies Latvijā, pāris mudaki(kuru nav maz) vilksies uz 85km/h, jo nu nedod dievs nedaudz pārsniegsi ātrumu, un tad būs visādas padzīsšanas un bremzēšanas utt. Jau tagad novērojams, tas, kā daudzi pirms fotorada nomet uz 85, ja atļautais ir 90km/h utt.

stalkers 4.septembris 2018 9:39
0 0 Atbildēt

Es vnk piestāšu šosejas malā uz minūti, atbilstošā vietā protams, ja tas būs nepieciešams - kgan diez vai, jo par 100 +/- 5km/h domājams jau nesūtīs, bet tas, ka tavikoņu skaits uz šosejas vairosies, gan taisnība un žēl, jo tā jau reizēm ne normāli pabraukt.

he 4.septembris 2018 20:41
2 0 Atbildēt

LV, jā tā varētu būt 100 +2-3km/h. Jo par +10 ir tikai brīdinājums + vēl radara kļūda.

Bet par satiksmi runājot, tās vispār ir šausmas kas jau tagad notiek. Nezinu, varbūt bija kāds pasākums, bet vienu sestdienu nesen braucu mājās no Tukuma puses, tak visu ceļu bija pilns ar autobraucēju kolonnām, kas brauca 60-85km/h nepārtraukti mainot ātrumu, neviena ātruma ierobežojuma, bet visi tā visu posmu raustās. Un apdzīt arī īsti nevar, jo pretī nāk nepārtraukti. Bet, kad esi ticis garām vienai kolonnai, pabrauc 3-4 minūtes ar 90km/h kruīzā un esi noķēris jau nākamo tādu kolonnu.

LV gadījumā laikam 4 joslu šosejas (2 joslas katrā virzienā) esošo 2 joslu vietā tiks celtas tikai tad, kad dēļ satiskmes intensitātes vidējais ātrums nokritīsies līdz 50km/h

kasinsh79 4.septembris 2018 10:59
0 0 Atbildēt

Tikko braucu uz Vilnius. Viens tāds posms starp robežu un Panevezys. Nekā traka

Bradypus 4.septembris 2018 12:17
1 0 Atbildēt

Šie posmi Lietuvā jau sen ir iekļauti Waze. Žēl tikai, ka Waze (kā noprotams no manuāļa) nerēķina vidējo. Itāļiem sen ir aplikācijas priekš viņu Tutor sistēmas, kas aprēķina kā jābrauc atlikumu, lai iekļautos - ja pa ceļam piestām pačurāt, tad var sanāk, ka atlikumā "atļautais" ir 200+, ko vietējie arī aktīvi izmanto.

msh 4.septembris 2018 12:38
0 0 Atbildēt

Šajā gadījumā ja tu tur vēlētos izpildīties, tas būtu bezjēdzīgi - teiksim, man tuvākais posms, uz klaipēdas šosejas, pusceļā starp sventāju un palangu, ir divarpus kilometru garš.

msh 4.septembris 2018 21:59
0 0 Atbildēt

Un vispār - priekš kam tur vāze vajadzīga - braucot grūti uz zīmēm paskatīties? Leiši tāpat kā mūsējie liek zīmes - pirms man tā tuvumā esošā posmiņa ir zīme "fotoradars" un apakšā papildzīme "2400m [vai 2600m] garumā". Ja tādu zīmju nebūtu, tad gan varētu uzrauties, jo parastās, lielās kastes vietā ir pāris mazas kameras uz staba.

650 4.septembris 2018 23:19
1 0 Atbildēt

Wāzē gar ekrāna kreiso malu deg zaļš stabiņš.Pa to lien uz augšu informācijas kursors,kurš vizualizē, kurā "ātrumposma" vietā tu atrodies.To tad vajadzēja augustā izmēģināt, vai šis "stabiņš" spēj iekrāsoties kādā citā krāsā,ne zaļš ;).

Itālijā Tutors tika arestēts uz 3mēn.Jo kāds neliels Toskānas IT-kantoris pierādīja, ka tas esot viņa ideja, un ka Autostrade SpA esot pārkāpis viņa autortiesības.Nupat jūlija beigās (iepriecinot braucējus pirms tradicionālājām augusta brīvdienām;) tā vietā ir ieviesta cita/jaunāka sistēma "SICVe-PM" (Information System for the Control of the Speed of technology PlateMatching),kura ne tik ka numurus, bet arī citas tr/līdzekļa vizuālās detaļas spēj atpazīt.

Kā arī, ir diezgan šaubīgi braukt gluži uz 200, jo patiesībā tur jau arī nesēž lohi un visbiežāk tas katra posma garums ir tikai no pāris līdz padsmit km. Turklāt tas draņķis spēj izkontrolēt posmus, kas sastāv no atšķirītga ātrumlimita fragmentiem (90/70/50/40/110..).Tā ka bez "domāšanas ar galvu" un bez elektroniskas palīgierīces te vairs neiztikt.Kā arī fakts,ka LV gadījumā idille noteikti ka nav gaidāma- "domāt nespējīgie" sava materiālā apdraudējuma panikas bailēs pastiprnāti vilksies un kavēs un savukārt kādus citus tas tieši provocēs uz varoņdarbiem.

stalkers 5.septembris 2018 9:31
3 0 Atbildēt

Tādus murgus ar vilkšanos, vilcieniņiem un reti extrēmiem apgoniem, kā Ventpils šosejas posmā līdz Tukumam neesmu redzējis nekur citur LV (OK varbut uz to šniti ir Saulkrastu apvedceļš), nesaprotu, kāpēc nav nopietna diskusija par to, ka tur vajadz 2 joslas katrā virzienā, jo auto masa ir kolosāla priekš tās vienas joslas katrā virzienā...un pabraukt tur normāli nevar - kādam ir uz 80 jāvelkas, citams atkal pofigā, ka pretīm brauc, jādzen, vnk pretīga satiksme tur ir, žēl tos, kam tur katru dienu jābrauc.

msh 5.septembris 2018 17:07
0 0 Atbildēt

Vajag to ikdienas braukšanu taisīt ārpus tā laika, kad tie, kas strādā dižajā pilsētā, bet tur nedzīvo, tur braukā... Es tagad tikai pateicoties tev uzzināju ka tur var būt nepatīkama satiksme - līdz šim esmu braucis divreiz, abas pēdējā gada laikā - viss normāli - bet, protams, tas jau bija vakarā...

imzz 5.septembris 2018 16:15
0 1 Atbildēt

Jā , tā vilkšanās uz 85km/st ir drausmīga. Ja tā parēķina, tad tas kurš velkas uz 85 km/st , braucot 100 km attālumu, nonāks pie mērķa veselas 4 minūtes vēlāk, nekā tas ,kurš brauc uz 90 km/st.

650 5.septembris 2018 19:35
0 0 Atbildēt

Nu kā tad- katru dienu pa 4 min, gadā 24,3333 st = 1 diennakts.30 gadu laikā 1 mēnesis. Ir ok.

stalkers 6.septembris 2018 12:12
0 0 Atbildēt

Piedod, bet šis ir idiotu arguments, nekas vairāk, lai attaisnotu savu vilkšanos.

Kā pareizi 650 raksta, tad ilgākā laikā savācās pieklājīga laika summa, tas viens, otrs, tuvu ne visi grib aiz kāda vilkties uz 85, kaut beigās tas būs tuvāk 80, jo kungs taču bremzes spaidīs un lēnā garā paātrināsies aiz katra 70 posma, kuru nav maz pie mums. un treškārt aiz kāda ilgstoši vilkties ir vnk bīstami, jo nevis ceļu var manīt, bet gan lukturus un, kad kungs izdomās raut pa kreisi vai labi, bez pagrieziena...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti