Vācijā sākas pirmās vērienīgās "Volkswagen" "dīzeļgeitas" lietas izskatīšana 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 10.septembris 2018 10:08

Vācijā pirmdien sākas pirmā nozīmīgā tiesas prāva pret autobūves koncernu "Volkswagen" saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitu.

Šo prāvu ar nepacietību gaidījuši investori, kas cenšas no pasaulē lielākā autoražotāja kompensācijās piedzīt vairākus miljardus eiro.

Reģionālā tiesa Braunšveigā izvērtēs, vai uzņēmumam bija agrāk jāinformē investori par kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūrām, kas tika uzstādītas 11 miljoniem automobiļu, kuri tika pārdoti visā pasaulē.

Pirmajā tiesas prāva dienā "mēs ceram iegūt pirmās tiesnešu norādes par viņu viedokli attiecībā uz faktiem un tiesisko situāciju," pavēstīja investīciju fondu "Deka" pārstāvošais advokāts Andreass Tilps.

Šajā tiesas prāvā paredzēts atbildēt uz vairāk nekā 200 jautājumiem, kas saistīti ar aptuveni 3650 prasībām kopumā aptuveni deviņu miljardu eiro vērtībā.

Investori vēlas kompensācijas saistībā ar "Volkswagen" akcijas cenas kritumu par 40%, kas divu dienu laikā tika piedzīvots 2015.gada septembrī, samazinot uzņēmuma tirgus vērtību par vairākiem miljardiem eiro.

Pēc fondu tirgus slēgšanas piektdien, 2015.gada 18.septembrī, ASV varasiestādes izvirzīja apsūdzības kompānijai par kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru uzstādīšanu, kas ļāva ar dīzeļdzinējiem aprīkotiem automobiļiem testu laikā samazināt kaitīgo izmešu apjomu, kas reālos lietošanas apstākļos palielinājās.

Investori apgalvo, ka viņi varēja izvairīties no šiem zaudējumiem, ja vien "Volkswagen" vadītāji, kuriem ir juridiskas saistības nekavējoties dalīties ar informāciju, kas var ietekmēt akcijas cenu, būtu viņus laicīgi informējuši par šo krāpniecību.

Līdz šim "dīzeļgeitas" skandāls "Volkswagen" izmaksājis jau vairāk nekā 27 miljardus eiro, kas ietver naudassodus, automobiļu atpirkšanu un atsaukšanu, kā arī tiesāšanās izdevumus, galvenokārt ASV.

Sagaidāms, ka Braunšveigas reģionālā tiesa lēmumu šajā lietā pieņems nākamgad.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 10.septembris 2018 17:58
2 0 Atbildēt

Matemātikas uzdevums:

Amerikas Savienotajās Valstīs, VW tirgo ap 300 000 VW gadā un ASV iztiesāja no VW 30 miljardus dolāru.

Jautājums - Kādu kompensāciju no VW var iztiesāt Ķīna, kura gadā notirgo ap 3 miljoniem VW markas automašīnu?

msh 10.septembris 2018 18:13
2 0 Atbildēt

Niecīgu - pirmām kārtām, tur diez vai regulāri par sīkām huiņām iztiesā miljonus, otrām kārtām - vai tad fofāgens ķīnā vispār tirgo ķīseļus? Vai tad ķīnā spiediens nebija uz benzīnu un elektrību?

felix65 10.septembris 2018 22:27
2 2 Atbildēt

Kaut viņus izjārētu līdz pašiem tomātiem par to smirdekļu ražošanu!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti