Vienu no pirmskara Alfa pārdos izsolē par 22 miljoniem eiro 8

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 29.oktobris 2018 11:27

Viens no tikai pieciem līdz mūsdienām izdzīvojušajiem 1939.gada Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta tiks pārdots Retromobile rīkotajā izsolē par 22 miljoniem eiro.

Izsolē piedāvātā Alfa būtībā ir ielas versija sacīkšu automobilim, kas izgatavots uz 8C 35 Grand Prix šasijas. Kupeja aprīkota ar 2,9 litru astoņu cilindru motoru, kas komplektēts ar diviem kompresoriem attīstīja 218, bet vēlāk – 177 Zs.

1938.gadā Alfa Corse rūpnīcas komanda Mille Miglia sacīkstēm uzbūvēja četrus 8C 2900B īsās bāzes automobiļus. Trīs automašīnas ar Carrozzeria Touring Superleggera rodstera virsbūvēm aprīkoja ar forsētiem 228 Zs motoriem, bet ceturtā, ko gatavoja Klementem Biondetti, ieguva 300 Zs spēcīgu 3.0 I8 agregātu no Alfa Romeo Tipo 308 Grand Prix. 1938.gada Mille Miglia sacīkstēs Alfa automobiļi ieguva divas pirmās vietas.

Pārdošanā izliktais Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta ar šasijas numuru “412024” jau 1939.gadā nonāca privātīpašumā. Gadu vēlāk automobili pārveda uz Angliju, kur tas nomainīja trīs īpašniekus. Pie pašreizējā īpašnieka tas glabājas pēdējos 42 gadus.

Retromobile izsole tiks rīkota 2019.gada februārī un organizatori cer, ka Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta tiks pārdots par 22 miljoniem eiro vai pat dārgāk.

 

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bils 29.oktobris 2018 13:15
4 2 Atbildēt

Neticama cena!

msh 29.oktobris 2018 18:11
4 2 Atbildēt

Kas tur neticams - inflācija dara savu, un pirmskara alfas, atšķirībā no šodienas fiat romeo, bija interesantas un leģendāras mašīnas.

Grūti pat iedomāties kā būtu attīstījusies autobūve ja nebūtu bijis karš, zinot kā tā attīstījās trīsdesmitajos...

msh 30.oktobris 2018 0:00
3 1 Atbildēt

Švaki tu pārzini autobūves vēsturi, bet nu jā - tev fokuss uz jeņķu kastēm. Džipi kara dēļ neizveidojās - ar pilnpiedziņu eksperimentēja jau ilgi pirms tam; pirmā mašīna ar pilnpiedziņu tika uzražota 1905. gadā, ja kas - kara dēļ vienīgi masveidā amerikā izplatījās jauna mašīnu grupa - nabagu džipi - ekonomiski, mazi sūdi ar četru katlu nemotoru un mešalku, laikā kad kārtīga jeņķu tačka bija ar V8 un tomātu, bet nabagu mašīnas - ar R6 un tomātu.

Tikmēr eiropā kara dēļ ātrāk un vairāk izplatījās, kā tu sauc, nabagauto. Pirms kara tatra ražoja savas supermodernās pludlīnijas formas mašīnas ar alumīnija V8 aizmugurē - pēc kara ko tādu ražoja tikai nelielos daudzumos priekš komunistu elites, un vēl bik uzražoja kaut ko līdzīgu vabolei, ar četriem katliem. Fofāgens vaboli cik desmitgades vācijā ražoja, pats zini - ja nebūtu bijis karš, vabole noteikti būtu kļuvusi novecojusi un nemoderna pēc max 10 gadiem. No Auto Union četriem brendiem - DKW, wanderer, horch un audi - pāri palika viens vienīgs DKW kurš ražoja mašīnas ar divu un trīs katlu divtaktu motoriem, audi un horch limuzīnus nevienam vairs nevajadzēja. BMW eisenahas fabrika nonāca padomju okupācijas zonā un BMW dabūja startēt no jauna piecdesmitajos, un ar ko - sportiskām sešu katlu mašīnām? Nē, ar ISO isetta klonu, burbuļmašīnu ar 250 kubu motoru. un vienu durvi priekšā, un par normālu mašīnu ražošanu viņi varēja sākt domāt vienīgi sešdesmito otrajā pusē. Īsti neatceros ko darīja MB, bet man liekas ka arī dabūja spēcīgi nocirpt savu modeļu klāstu - ražotājs kurš trīsdesmitajos gados ražoja krutus limuzīnus un kupejas, dabūja pāriet uz klasi švakāku mašīnu ražošanu, un kaut ko krutu atsāka ražot tikai sešdesmitajos. Citroen, kurš trīsdesmito sākumā bija izlaidis revolucionāro Traction Avant, un to pirms kara piedāvāja arī ar 6 katlu motoru, un plānoja izlaist modifikāciju ar V8 motoru, to modeli turpināja ražot līdz 1954. gadam, bet pēc kara pat R6 motori neatgriezās, kur nu vēl lai parādītos V8 - toties firma guva lielus panākumus tirgojot ļoti primitīvo 2CV, par kuru vācieši no sākuma smīkņāja, bet tomēr dabūja atzīt ka tur kaut kas labs ir, ja jau reiz uz to mašīnu bija garas gaidīšanas rindas. Noteikti varētu vēl paturpināt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti