ASV izdevums Consumer Reports publicējis uzticamāko automobiļu reitingu, balstoties uz 500 000 auto īpašnieku sniegtajiem datiem, kas ievākti par 2017.gadu.
Saskaņā ar šo informāciju, visuzticamākos automobiļus ražo Japāna. Vismazākais bojājumu skaits ir Lexus mašīnām – vidēji 78 balles no 100. Otro vietu ieņem Toyota – 76 balles no 100, bet trešo – Mazda (69 balles), kas pērn ieņēma vien 12.pozīciju un šogad izcēlusies, pateicoties galvenokārt modeļu CX-9 un MX-5 labajiem rādītājiem. Ceturto vietu ieņem Subaru (65), kam seko Kia un Infiniti (abiem 61). Pirmā eiropiešu marka – Audi (60), ieņem septīto vietu. Tālāk seko BMW (58) un Mini (57), bet desmitnieku noslēdz Hyundai (57). Interesanti ka pirmais amerikāņu ražotājs – Ford (45), atrodams vien 18.pozīcijā, izvietojoties uzreiz aiz Volkswagen un Mercedes.
Consumer Reports publicējis arī pirmā desmitnieka ražotāju labāko un sliktāko modeļu reitingu. Tā labākais un sliktākais Lexus modelis ar vismazāko un vislielāko bojājumu skaitu ir GX un IS, Toyota: Prius C un Tacoma, Mazda: MX-5 Miata un Crosstrek.
Kas attiecas uz eiropiešu modeļiem, tad labākais un sliktākais Audi ir Q5 un A3, BMW: i3 un X1, Mini: Countryman un Cooper
Pirmkārt, tests veikts ASV. Latvijā nonāk citi auto. Latvijas Toyota un ASV Toyota atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas.
Otrkārt, pat šo pētījumu padziļinātāk pētot sanāk redzēt dīvainas lietas:
Piemēram, Toyota ir otrajā vietā, bet tai pārsvarā problēmas ar kārbu. ( problēmu gadījumā jāsauc evakuators) , un driving system.
Bet mazdai problēmas biežāk, bet ar klimata kontroli.
Manuprāt, to nav līdzvērtīgi salīdzināt.
Daudz interesantāk būtu salīdzināt nevis problēmu biežumu, bet problēmu izmaksas un kopējo problēmu stāvokli. Bez kondicioniera var pabraukt, bet ar noplīsušu kārbu, nevar.
p.s.
Skauģiem informācija:
Forda galvenās problēmas ir ar SYNC 3 informācijas sistēmas iesaldēšanu.
Teslas - sānu durvis ( rokturis) un centrālais displejs.
...
BMW - dzesēšanas sistēmas noplūdes, klimata kontroles, priekšlaicīgu bremžu disku maiņa, utt.
..
VW - klimata sistēma.
Bet kā jau minēju, tas ir ASV auto. Nezinu, cik Eiropā daudz var nopirkt VW Atlas, vai Toyota Tacoma.
un treškārt, ASV nav tā ideālākā vieta, kur veikt tādu pētījumu.
Amerikāņi nekopj savus auto. Vidējais amerikānis nesūdzēsies par tādu problēmu, kā degoša lampiņa chack engine, bet ja problēmas ar kaut kādu lietu, kura saistīta ar vadītāja ērtībām, - tad ir sūdi vagā!
Es zinu vienu cilvēku, kurš atbrauca uz servisu ( ASV) ar to, ka nestrādāja kondicionieris. Bet pašam mašīna kratījās, trīcēja, un pastiprināti dūmoja...
Tādu testu vajag taisīt Vācijā. tie samaksājusi par dārgiem saloniem, apdirsušies skraida pa servisiem, ja kaut kas ne tā novibrējas...
Labi davai atlikt diršanu!!
Un kas tā par skaugu pieminēšanu? Tu tiešām domā, ka kādam skauž kaut, kāds škībs sūda fords?
Saproti fordu pērk tikai tādēl, ka tas ir lētākais auto, tā pat, kā ladu, neviens aiz labas gribas ar fordu nebrauc!
Un protams arī klienti ir neapmierinātāki, jo dzīve spiedusi braukt ar fordu!
Par skauģiem es minēju tos, ka kādam skauž, ka kaut kur nebraukā ar golfiem. Un atzīti, ka tev nedaudz kremt, ka tu sapņo par x3, bet ASV pat x5 maz pērk, jo priekš savas cenas tas ir pārāk mazs.
Kādēl, lai kādam skauztu, ja kaut kur nebraukā ar golfiem? Katrs Tavs nākošais apgalvojums ir sviestaināks par iepriekšējo
Un es nesapnoju par x3 man pat nepatīk x3, pts braucu ar f10, turklāt vienīgais auto par, ko es varbūt jebkad esmu sapnojis or kāds “superauto”, lai gan ja godīgi tad neatceros, ka būtu sapnojis par auto vispār.
Un vēl vairāk man pilnīgi vienalga, ko pērk asv, man pat neinteresē, ko pērk Eiropā un pat Latvijā. Neesmu nekāds auto tirgotājs, tā kā savas izdomātās pasacinas vari paturēt pie sevis.
Viens gan ir skaidrs, tas, ka fordus tiešām pērk ne aiz labākās gribas, vai pārtikušas dzīves, un tas ir fakts! Iznēmums protams var būt mustangs un f150, bet arī tos nepirktu, ja cilvēkiem būtu vairāk naudas. Es piemēram arī visticamāks nepirktu bmw, ja varētu atlauties, kādu bentliju, vai ko tamlīdzīgu.
Tavuprāt - fordu nepērk no labas dzīves, bet VW vai toyotas pērk aiz labas dzīves. vai x1 vai xc40 pērk aiz labas dzīves?
Dīvaina tev tā domāšana. Dīvānu pērk no labas dzīves, vai sliktas?
No tavas loģikas izriet, ka tev nav laba dzīve, jo tev nav Bentlija.
Un vēl, esi tik laipns, paskaidro - kas tev ir labas dzīves etalons - brends vai cena? Piemēram audi q1 vai x3 būs lētāki par F150...
Vai piemēram, aifons 5S ( ap 200 eiro) , vai huaweijs mate 20 virs ( 200 eiro)
Ko tu labāk izvēlētos - ferarri ar 1.2 litru eko dzinēju, vai škodu fābiju ar V8. ( pēdējais, tīri intereses pēc)
Kas tad nu nonāci petrunās ar sevi? Tu taču ;seit esi tas kurš saukā citus par nabagiem, jo šie cilvēki var atļauties iegādāties jaunu auto, bet pats brauc ar vecu miskasti un apdraudi citus, jo pat riepas neuzskati par vajadzību likt labas, bet sauc sevi par ekspertu. Tada trula vientiesīša slimība.
Ja man būtu jāizvēlas starp x1 un ford escape(vai kā viņu tur sauc), protams es ņemtu x1, jo tas auto ir vienkārši kvalitatīvāk samontēts, arī apdares materiāli ir kvalitatīvāki un nav to bērnišķigo un smieklīgo gaismiņu mērinstrumentu panelī(ford slimība).
Par dīvānu ir tā: Redz Tev dīvāns droši vien kalpo, kā pirdienu savācējs, kamēr rij burgeri un skaties tv, man dīvāns kalpo, kā mēbele, kur sasēdināt ģimeni, draugus kopā sanākšanas brīžos, vai palasu kādu grāmatu.
Par brendu un cenu ir tā:
Katrs cilvēks cenšās izvēlēties labāko, atbilstoši savam finansiālajam stāvoklim. Ja cilvēkam vajag parast piecu durvju hečbeku viņam ir izvēle - mazda, fords, renis, citroens, opel, vw, audi, bmw, mercedes utt. Un Tu gribi pateikt, ka teiksim ford focus ir kvalitatīvāks par audi a3?
Vai tavuprāt sievietei vajadzīgs f150 un nevis piemērotāks būtu q3? Ne visi vēlās sivēnu barību vadāt aizmugures kravas kastē, jo ne visiem ir kūtis, Tev šķiet ar šo lietu ir paveicies...
Starpcitu pat pats fords apzinās, ka teiksim focus ir nekvalitatīvāks par a3, bet redz Tu to nespēj pieņemt.
Es saprotu, ka esi šī portāla galma āksts, un tiem kuriem švakāk ar to domāšanu, Tu centies ieskaidrot, ka šiem auto nav atšķirību.
Kas attiecās uz Telefoniem tad 5s ir pārāk novecoji, kamēr huavei ir krietni jaunāks. Turklāt šis nav īsti salīdzināms, jo starp iphone un teiksim huawei, samsung utt. galvenā atsķirība ir OS, nevis uzbūves kvalitātē, kamēr ar automašinām ir citādāk.
Ja runājam par ferrari ar 1.2 un v8 škodu, tad ir tā, ka es izvēlētos pēc sajūtām, izbraucot ar šiem auto (un tā es izvēlos auto, atšķirībā no Tevis), proti ja es brauktu vairāk pa pilsētu, tad iespējams ferrari ar 1.2, ja vien tas nebūtu par "cietu", jo nu škoda ir škoda, man personīgi nepatīk šie auto, lai gan superbs bija ok, bet tomēr nepatīk.
Ja brauktu pa vietām, kur svarīgs "kvalitatīvs" paatrinājums, tad protams škodu ar v8.
P.s. Es nesaprotu vienu, kādēl Tu tik ļoti laizi to pēcpusi amerikāņveidīgajiem? Tu esi kaut, kā garīgi atpalicis, vai centies kaut, ko reklamēt šeit?
1. Pats nonāci pretrunās. Te jau bija viens tāds, kurš nekādi diskusijā uzvarēt nevarēja un tad sāka melot. Redzu, ka arī jūti, ka brūno nācās izlaist, tāpēc sāc melot.
NEKAD es neesmu rakstījis, ka ASV auto būtu labāki. Tāpat es pat necenšos reklamēt ASV auto.
2. Vienīgie, kuri parasti reklamējas, tie ir bmw fani. Kuri cenšas visur iebāzt, ka bmw labāks.
Te sāc salīdzināt ar fordu. Jau kā līmenis nokritis. Atceros, ka agrāk bmw salīdzināja ar mersedesu un audi. Visu laiku cepās - kurš labāks - audi vai bmw.
Tagad mersedess jau sen neaizsnuedzams. Amg dupsē jebkuru emku. Audi arī jau priekšā. Jācenšas salīszināties ar fordu.
Agrāk nevarēju saprast, kāpēc bmw fani grib pataisīt bmw par tautas auto. Kāpēc grib, lai visi brauktu ar bmw. Tad viens man tāds reklamētājs izstāstīja. - vajag, lai kāds to sūdu pēc tam nopērk. Citādi daži gadiem stāv, nevienam nevajag.
..
3. Bet nenervozē. Krievija sabruks, ieplūdīs pie mums bēgļi. Krieviem un nēģeriem tas auto ir populārs. Nopirks to tavu sūdu...nopirks.
4. Lampiņas tās ir gaumes lieta. Kam nepatīk, kam patīk. Bmw piemēram, salons reti debils. Bet dažiem patīk.
5. Telefonus speciāli pieminēju.
Par to, ka tu raksti - ka bmw kvalitatīvāks, tu aizmirsi, ka tas ir dārgāks. Tu par to kvalitāti maksā. Kā ar huaweju un ābolu. Vienā cenā būs pliks vācietis, un pilns, nopakots fords. kas svarīgāk - glīta somiņa apkārt, vai iekša un funkcijas.
Par nopakotiem vāciešiem neko neteikšu.
6. Tu laizi pakaļu vāciešiem?
7. Es tev iesaku paprasīt saviem "korišiem", lai tev ar lāpstu izsit vēl vienu rievu smadzenēs. Tad kļūsi nedaudz gudrāks un BMW sāksi salīdzināt vismaz ar Lincoln, Cadillac, vai, vismaz, Buick...
Tev, kā Ford nīdējam, iesaku - Lincoln. Tas ir Ford Motors meitasuzņēmums.
Bet, aizsteidzoties priekšā, varu teikt, ka arī Lincoln ir lētāks par BMW. Tāpēc īsti arī nevar salīdzināt.
...
8. Teiksim tā. Arī Ford var iegādāties kvalitatīvākus materiālus, uzbūvēt kvalitatīvāku salonu, bet tad tas auto maksās arī stipri dārgāk, un to varēs atļauties stipri mazāk cilvēku. BMW gadā notirgo nepilnus 2 miljonus auto, Ford - 6,6 miljonus auto. Ja Ford kļūs tāds pats kā BMW, tad tas nenozīmē, ka bagātāku cilvēku ( pircēju) kļūs vairāk, vai ( brenda fanātiķu*) . Tad gan Fords, gan BMW pārdos pa 1 miljonam, bet tā kā tie 6,7 miljoni kuri negrib-nevar pirkt tik dārgus auto ( salīdzinoši) negribēs palikt bez auto, pirks auto no citas kompānijas, kas pidāvās tādā pašā cenu kategorijā, kā tagad tirgo fords.
Tāpēc katrs cenšas ieņemt savu nišu un vietu.
Bet kad uzradīsies otra rieva smadzenēs, tad sapratīsi. Un beigsi salīdzināt. Vari vēl salīdzināt stacijas ieskrietuves ar restorāniem.
* fanātiķi ir tie idiņi, kuri pērk auto TIKAI brenda dē, bet naudas knapi pietiekļ. Nopērk, piemēram, pliku bāzes versiju q1, A2,.. X1... un tad braukā ar spaini ar 90,to gadu tehnoloģijām..
Ar katru sevis uzrakstīto komentāru, Tu aizvien vairāk pierādi cik atpalicis esi.
Tātad:
1./2. Kaut kāda pilnīga tufta Tev tur sarasktīta, es arī vēlējos iegādāties E klasi, tikai problēma tāda, ka Mercedesiem nav normālu dīzeļdzinēju, jo piedāvājumā praktiski nebija nievienas 4 un 5 paaudzes E klases, kaut ar to pašu 3.0D. "SIs ir viens no iemesliem kādēl izvēle balstījas par labu 535d f10 (Nemaz nerunājot par to k 4 paaudze E klase ir tehnoloģiski novecojusi, un arī morāli tas salons ir gana pretīgs un vecmodīgs).
3. Kāds man sakars ar Krieviju? Es pat to valodu pārzinu ļoti, ļoti slikti, ja Tu domā savu geju draudziņu "usaexperc" tad man ar to idiotu nav pilnīgi nekāda sakara, Jūs jau sevi dēvējiet par kaut kādiem "ekspertiem"...
4. Reti debīls ja? Nu varbūt, jo gaumes jau atsķirās, bet turās kopā, un samontēts labāk nekā cadiljakam...
5. Šis ir tas punkts, kur Tu nonāc pretrunā ar sevi, es nesaprotu, kā Tu pats un citi to nepamana.
Tu saki, ka bmw ir kvalitatīvāks, jo maksā dārgāk! Protams tā arī ir, ļoģiski (apsveicu, ši droši vien ir Tava mūža atziņa), bet kādēl tad Tu apvaino cilvēkus, kuri izvēlas šos auto? Man un arī daudziem citiem ir svarīga kvalitāte, nu es nevaru pabraukt fordā, atvaino bet nevaru! Nav svarīgi f150, vai mustangs, nu ir tur visur tā lētā plastmasa jūtama. Tas pats ar vadāmību, nu fui. Labi es diezgan daudz braucu un protams tādēl to visu '"izjūtu" dadz krāsaināk, nekā tie kuri gadā, par lielu nobrauku uzskata jebko virs 10k.
Un vēlreiz par tiem taviem uzbraucieniem. Kas Tev par daļu, ka kāds izvēlas "plikāku" vacieti un nevis "apģērbtāku" fordu? Ir cilvēki, kam kvalitāte ir svarīgāka par 4 papildus podziņām. Turklāt, kas tieši fordā ir labāk aprīkots? Es saprotu, ka Tu savā dzīvē "ņemies" ap veciem auto, un droši vien neko virs cetrutā un piektā golfa neesi redzējis, taču paskaidro, kas ir tas "aprīkojums" fordā? Salīdzinot vienas klases auto protams.
6. Man pilnīgi un galīgi neinteresē kura valsts ir "dzimtene" kādam konkrētam auto! Kaut Ziemeļkoreja. Pašlaik izmaksu/kvalitātes un protams arī vispārējās patikas ziņā tas ir vācu auto.
7. Es Tev ieteiktu daudz nemuldēt, tā jau esi sevi ar sūdiem nolējis no galvas līdz kājām, kādēl pazemot sevi vēl vairāk?
8. Jā fords taisītu, tādus auto, kā teiksim mb, bmw un audi, tad tos arī pirktu tie cilvēki, kuri pašlaik īzvēlās šo vācu trijnieku. Tai skaitā arī es, bet pagaidām es neredzu nevienu amerikānu auto, kurš man patiktu/derētu. Un tad mēs atkal nonākam pie gala secinājuma - kādēl tad Tu "noliec" cilvēkus, kuri izvēlas vācu auto un nevis amerikāņu? Kādēļ? Ja cilvēki izdara savu izvēli, kādēļ Tu tik ļoti uztraucies par to? Bet šoreiz atbildi, jo Tu atsķirībā no manis neesi pamatojis NEVIENU savu atbildi!
P.s.
Un jā, kas ir tās forda tehnoloģijas un aprīkojums? Cik es esmu pamanījis tad vienīgais, kas letajā fordā ir "vairāk" un var nebūt "plikajā" vācietī, ir saplaisājušais ādas salons! Ieliktas vairāk pogs? Lai gan konkrētās funkcijas veikšanai pietiktu ar vienu pogu? Nemuz nerunājot par to, ka pēc fakta Tu nonāc preturnā ar sevi, jo tā ir cilvēku izvēle!
Starpcitu tikko paskatījos ss.lv trešais lētākais x1, kurš ir par 6k lētāks nekā ford mondeo ir tomēr labāk aprīkots nekā tas mondeo Tad vēlreiz, par kādu aprīkojumu Tu šeit runā?
Auto ir gaumes jautājums.... Katram brendam ir savs zemai un augstais gals..... Man piemēram ļoti ļoti patīk mondeo vinajale vnk izcils... Skaistākais auto un salons vnk super.... Man personīgi ir biju dažādi auto un bērnībā arī vācu mašīnītes, bet laikam ejot ir palikušas pārāk garlaicīgas un vienmuļas..... No jaunajiem auto man ļoti patīk jaunie franču auto ds peugeot, reno ļoti skaisti sportiski auto
Vācu mašīnīte vw, audi, bmw varētu būt darba mašīna ko iedod darbs... Jo tad ir vienalga kāds auto, ka tik nav jāmaksā
Es labprāt braucu ar fordu,lēts gan viņš nav,bet ekspluatācijā,nav nedz dārgs nedz lēts. Man šķiet ka aptaujājot amerikāņu patērētājus,jāņem vērā par ko viņi jūsmo,tādā veidā patiesā auto uzticamība nav nosakāma. Vērtēt auto kvalitāti pēc markas arī nav pareizi-modeļi ir tik atšķirīgi. Ford Galaxy mk3
arii pie mums toyota pelna uzticamaako auto statusu, lai gan tas pasas problemas ar karbaam , mums darbaa bija cetras toyotas p un divaam no taam problemas ar karbaam, vel vienai ar dzineeju problemas un tas nemaz nav lets prieks,ceturtaai tik 100tukst nobraukums, ta kaa visas izpriecas veel prieksaa jo karba jau tagad nesledzaas ideaali