Lielbritānijas automobiļu ražotāji brīdina par katastrofālu ietekmi, ko radītu "Breksits" bez vienošanās - iAuto

Lielbritānijas automobiļu ražotāji brīdina par katastrofālu ietekmi, ko radītu "Breksits" bez vienošanās 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.novembris 2018 9:58

Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT) brīdinājusi, ka "Breksits" bez vienošanās radītu katastrofālas sekas automašīnu ražošanas nozarei.

"Eiropas Savienības (ES) pamešana bez vienošanās būtu katastrofāla - rūpnīcas tiktu slēgtas, darbavietas zaudētas," SMMT ikgadējā sanāksmē otrdienas vakarā norādīja apvienības vadītājs Maiks Heivss.

"Bloka pamešana nav tas, ko mēs vēlējāmies, taču mēs apzināmies, ka vienošanās par izstāšanos no ES tiek panākta smagā ceļā un nodrošina pārejas periodu, kas atvirza mūs no kraujas malas," uzsver Heivss. "Mums vienošanās nepieciešama tagad un mums nepieciešama ambicioza vienošanās nākotnei, kas garantē labi funkcionējošu tirdzniecību ar mūsu svarīgākajiem tirgiem, un mēs aicinām visas iesaistītas puses apzināties, kas tiek likts uz spēles."

SMMT arī publiskojusi rezultātus novembrī veiktajai aptaujai, kurā piedalījušās apvienības dalīborganizācijas.

"Rezultāti norāda uz to, ka mums ārkārtīgi nepieciešama "Breksita" vienošanās un pārejas periods, lai novērstu mūsu nozares pārvelšanos pār kraujas malu 29.martā, kad Lielbritānija pametīs tās lielāko un tuvāko tirdzniecības partneri ES," vēsta SMMT.

Vairāk nekā puse aptaujāto organizāciju norāda, ka to darbību jau negatīvi ietekmējušas neskaidrības attiecībā uz "Breksita" vienošanos. Lai gan vienošanos apstiprinājuši ES dalībvalstu līderi, nav skaidrības, vai to atbalstīs Lielbritānijas parlaments.

Tikmēr trešdaļa organizāciju vēsta, ka tās "Breksita" dēļ atlikušas vai atcēlušas lēmumus par investīciju veikšanu Lielbritānijā, bet 20% SMMT locekļu jau zaudējuši savus biznesus.

Lielbritānijas automašīnu ražošanas nozarē tiek nodarbināti aptuveni 800 000 cilvēku un pērn tā saražoja 1,59 miljonus automobiļu. Aptuveni 80% no šiem automobiļiem tika eksportēti, galvenokārt uz Eiropu.

 
Visi komentāri
 
msh 29.novembris 2018 12:59
0 2 Atbildēt

Šausmas! Ārprāts! 50 gadus atpakaļ šiem bez jebkāda tirdzniecības bloka bija liela autoindustrija, tagad tikai ārvalstu ražotāju fabrīķi, kuriem nu pēkšņi rasies katastrofa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti