Lielbritānijas automobiļu ražotāji brīdina par katastrofālu ietekmi, ko radītu "Breksits" bez vienošanās 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.novembris 2018 9:58

Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT) brīdinājusi, ka "Breksits" bez vienošanās radītu katastrofālas sekas automašīnu ražošanas nozarei.

"Eiropas Savienības (ES) pamešana bez vienošanās būtu katastrofāla - rūpnīcas tiktu slēgtas, darbavietas zaudētas," SMMT ikgadējā sanāksmē otrdienas vakarā norādīja apvienības vadītājs Maiks Heivss.

"Bloka pamešana nav tas, ko mēs vēlējāmies, taču mēs apzināmies, ka vienošanās par izstāšanos no ES tiek panākta smagā ceļā un nodrošina pārejas periodu, kas atvirza mūs no kraujas malas," uzsver Heivss. "Mums vienošanās nepieciešama tagad un mums nepieciešama ambicioza vienošanās nākotnei, kas garantē labi funkcionējošu tirdzniecību ar mūsu svarīgākajiem tirgiem, un mēs aicinām visas iesaistītas puses apzināties, kas tiek likts uz spēles."

SMMT arī publiskojusi rezultātus novembrī veiktajai aptaujai, kurā piedalījušās apvienības dalīborganizācijas.

"Rezultāti norāda uz to, ka mums ārkārtīgi nepieciešama "Breksita" vienošanās un pārejas periods, lai novērstu mūsu nozares pārvelšanos pār kraujas malu 29.martā, kad Lielbritānija pametīs tās lielāko un tuvāko tirdzniecības partneri ES," vēsta SMMT.

Vairāk nekā puse aptaujāto organizāciju norāda, ka to darbību jau negatīvi ietekmējušas neskaidrības attiecībā uz "Breksita" vienošanos. Lai gan vienošanos apstiprinājuši ES dalībvalstu līderi, nav skaidrības, vai to atbalstīs Lielbritānijas parlaments.

Tikmēr trešdaļa organizāciju vēsta, ka tās "Breksita" dēļ atlikušas vai atcēlušas lēmumus par investīciju veikšanu Lielbritānijā, bet 20% SMMT locekļu jau zaudējuši savus biznesus.

Lielbritānijas automašīnu ražošanas nozarē tiek nodarbināti aptuveni 800 000 cilvēku un pērn tā saražoja 1,59 miljonus automobiļu. Aptuveni 80% no šiem automobiļiem tika eksportēti, galvenokārt uz Eiropu.

 
Visi komentāri
 
msh 29.novembris 2018 12:59
0 2 Atbildēt

Šausmas! Ārprāts! 50 gadus atpakaļ šiem bez jebkāda tirdzniecības bloka bija liela autoindustrija, tagad tikai ārvalstu ražotāju fabrīķi, kuriem nu pēkšņi rasies katastrofa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti