Bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem ir viens no lielākajiem ES 18

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 8.aprīlis 2019 5:25

Eiropas Komisija apkopojusi 2018.gada statistiku un publicēja ziņojumu par nāves gadījumu skaitu ceļu satiksmes negadījumos visā Eiropas Savienībā, salīdzinot šos datus ar iepriekšējiem periodiem.

2018. gadā Eiropas ceļos gājuši bojā 25 100 cilvēku. Vidēji tas ir 49 nāves gadījumi uz miljonu Eiropas iedzīvotāju. Visdrošākās valstis ir Lielbritānija (28 bojāgājušie uz vienu miljonu iedzīvotāju), Dānija (30), Īrija (31) un Zviedrija (32). Vislielākais mirstības rādītājs ceļu satiksmes negadījumos bijis Rumānijā (96), Bulgārijā (88), Latvijā (77) un Horvātijā (78).

Savukārt Lietuva ir to ES valstu vidū, kurām laika posmā no 2017. līdz 2018.gadam izdevies sekmīgākais letālo iznākumu samazinājums (-11%), ieņemot otro vietu aiz Slovēnijas (-13%). Labi rezultāti arī Bulgārijai (-9%), Slovākijai un Kiprai (abas -8%).

Salīdzinājumā ar 2010. gadu nāves gadījumu skaits uz autoceļiem samazinājās par 21%, bet salīdzinot ar 2017. gadu samazinājums ir tikai 1%.

CSDD stāsta par ieņēmumiem no fotoradariem:

Statistika liecina, ka visneaizsargātākie satiksmes dalībnieki ir gājēji, īpaši vecāka gadagājuma cilvēki, seko velosipēdisti un motociklisti. Pieaudzis satiksmes negadījumu skaits, kas noticis pilsētu robežās. Vienā gadījumā ar letālu iznākumu bijuši pieci cietušie, bet kopējais satiksmes negadījumos cietušo skaits 2018. gadā sasniedzis 135 tūkstošus.

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Pietiek čakarēt un likt atbildību uz autovadītājiem. CSDD pēdējos 3 gados ir strauji audzējis stacionāro fotoradaru skaitu līdz 100 vienībām, bet tajā pašā laikā pieaug arī bojā gājušo skaits Latvijā. Pienācis laiks ir nopietni izvērtet atbildīgo ierēdņu kompetences. Piemēram, kā tas var būt, ka pie mums vēl 2019.gadā ir uz rokas pirkstiem saiskaitāmas gājēju pārejas ar drošības salām un vienlaicīgi milzīgs skaits neregulētu (bez luksoforiem) gājēju pāreju uz 4 joslu ceļiem. Vairāk kā 30% bojā gājušo Latvijā ir gājēju.

Lielakās problēmas ir divas:

1) Atbildīgo ierēdņu kopetence - visos līmeņos;

2) Infrastruktūra. Mēs braucam ar moderniem auto pa 70 gadu ceļiem."

Satiksmes ministrs stāsta par prioritātēm, diemžēl nauda par degvielas akcīzi (virs 550 miljoniem eur) vēl turpinās ieplūst kopējā budžetā:

Interesanti kurā vietā mēs būtu, ja paņemtu par pamatu reālo iedzīvotāju skaitu?

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 8.aprīlis 2019 10:44
18 0 Atbildēt

Protams, ka nebūs. Bet, lai kaut ko mainītu, vispirms jāmainās tam nozombētajam pūlim, kas fano par Krapša un Lukstiņa ieviesto "drošību" un ir gatavi atbalstīt vēl tālāku virzību šī pietuvināto biznesa attīstībā.

ak 8.aprīlis 2019 10:24
13 0 Atbildēt

Nebūs nekādu akciju pret pašnāvībām. Ar to neko nevar nopelnīt, jo pašnāvniekus nevar noķert Vajadzēja jau sen saprast, ka ļoti liela, iedzīvotājus saudzējoša interese, ir tikai tur, kur var nokāst naudu.

he 8.aprīlis 2019 9:25
12 1 Atbildēt

Latvijas lielākā problēma - neatbilstoša infrastruktūra.

Vajadzētu būt tā, lai autovadītājiem nav visu laiku jāvēro ceļa segums, lai tik neiebrauktu kādā lielākā bedrē, tad atliktu laiks arī pievērst uzmanību citiem satiksmes dalībniekiem. Vēl būtu nepieciešams izveidot drošākas gājēju pārejas, nodalīt veloceļus, izveidot ietves, kur ir gājēju plūsmas, jo sevišķi ārpus pilsētām un Pierīgas ciemos. Vēl viena aktuāla problēma uz lielajām šosejām arī galvenokārt Rīgas tuvumā - tiek sabūvēti privātmāju ciemi, bet netiek izbūv;etas drošas nogriešanās vietas no lielajām "šosejām". Ja bija atļauts kreisais vai labais pagrieziens uz meža celiņu, tad izbūvē ciemu ar 100 un vairāk mājām, bet krustojums tāds arī paliek, kur visi aizmugurē braucošie ir spiesti apstāties, līdz priekšā kāds uz to ciemu nogriežas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti