Bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem ir viens no lielākajiem ES 18

Foto: iAuto.lv

iAuto | 8.aprīlis 2019 5:25

Eiropas Komisija apkopojusi 2018.gada statistiku un publicēja ziņojumu par nāves gadījumu skaitu ceļu satiksmes negadījumos visā Eiropas Savienībā, salīdzinot šos datus ar iepriekšējiem periodiem.

2018. gadā Eiropas ceļos gājuši bojā 25 100 cilvēku. Vidēji tas ir 49 nāves gadījumi uz miljonu Eiropas iedzīvotāju. Visdrošākās valstis ir Lielbritānija (28 bojāgājušie uz vienu miljonu iedzīvotāju), Dānija (30), Īrija (31) un Zviedrija (32). Vislielākais mirstības rādītājs ceļu satiksmes negadījumos bijis Rumānijā (96), Bulgārijā (88), Latvijā (77) un Horvātijā (78).

Savukārt Lietuva ir to ES valstu vidū, kurām laika posmā no 2017. līdz 2018.gadam izdevies sekmīgākais letālo iznākumu samazinājums (-11%), ieņemot otro vietu aiz Slovēnijas (-13%). Labi rezultāti arī Bulgārijai (-9%), Slovākijai un Kiprai (abas -8%).

Salīdzinājumā ar 2010. gadu nāves gadījumu skaits uz autoceļiem samazinājās par 21%, bet salīdzinot ar 2017. gadu samazinājums ir tikai 1%.

CSDD stāsta par ieņēmumiem no fotoradariem:

Statistika liecina, ka visneaizsargātākie satiksmes dalībnieki ir gājēji, īpaši vecāka gadagājuma cilvēki, seko velosipēdisti un motociklisti. Pieaudzis satiksmes negadījumu skaits, kas noticis pilsētu robežās. Vienā gadījumā ar letālu iznākumu bijuši pieci cietušie, bet kopējais satiksmes negadījumos cietušo skaits 2018. gadā sasniedzis 135 tūkstošus.

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Pietiek čakarēt un likt atbildību uz autovadītājiem. CSDD pēdējos 3 gados ir strauji audzējis stacionāro fotoradaru skaitu līdz 100 vienībām, bet tajā pašā laikā pieaug arī bojā gājušo skaits Latvijā. Pienācis laiks ir nopietni izvērtet atbildīgo ierēdņu kompetences. Piemēram, kā tas var būt, ka pie mums vēl 2019.gadā ir uz rokas pirkstiem saiskaitāmas gājēju pārejas ar drošības salām un vienlaicīgi milzīgs skaits neregulētu (bez luksoforiem) gājēju pāreju uz 4 joslu ceļiem. Vairāk kā 30% bojā gājušo Latvijā ir gājēju.

Lielakās problēmas ir divas:

1) Atbildīgo ierēdņu kopetence - visos līmeņos;

2) Infrastruktūra. Mēs braucam ar moderniem auto pa 70 gadu ceļiem."

Satiksmes ministrs stāsta par prioritātēm, diemžēl nauda par degvielas akcīzi (virs 550 miljoniem eur) vēl turpinās ieplūst kopējā budžetā:

Interesanti kurā vietā mēs būtu, ja paņemtu par pamatu reālo iedzīvotāju skaitu?

 
Visi komentāri
 
vārds 8.aprīlis 2019 9:06
4 21 Atbildēt

Latvijai jākļūst par pirmo ES valsti, kur ieviesti bezpilota auto. Agresīvajiem braucējiem vadītāja tiesības jāanulē uz mūžu un jāļauj turpmāk pārvietoties tikai ar tādiem.

iAuto 8.aprīlis 2019 12:02
4 0 Atbildēt

Varbūt jāatlaiž ceļu un satiksmes plānotāji, kuri, piemēram, pirms gājēju pārejas ieplāno auto stavvietu?

Vernons 8.aprīlis 2019 12:39
2 22 Atbildēt

CSN no bērnības jāmāca! CSN 15. pukts gājējam jāpārliecinās par savu drošību!

CSN 18. punkts ar apakšpunktiem, kur to nepildīšana beidzas ar Nāves sodu uz vietas! Uz šī punkta pamata auto vadītājam, izbraucot no sētas, nav pagrieziens pa kreisi! Katram jāpilda, ne vis katram otram.

he 8.aprīlis 2019 9:25
12 1 Atbildēt

Latvijas lielākā problēma - neatbilstoša infrastruktūra.

Vajadzētu būt tā, lai autovadītājiem nav visu laiku jāvēro ceļa segums, lai tik neiebrauktu kādā lielākā bedrē, tad atliktu laiks arī pievērst uzmanību citiem satiksmes dalībniekiem. Vēl būtu nepieciešams izveidot drošākas gājēju pārejas, nodalīt veloceļus, izveidot ietves, kur ir gājēju plūsmas, jo sevišķi ārpus pilsētām un Pierīgas ciemos. Vēl viena aktuāla problēma uz lielajām šosejām arī galvenokārt Rīgas tuvumā - tiek sabūvēti privātmāju ciemi, bet netiek izbūv;etas drošas nogriešanās vietas no lielajām "šosejām". Ja bija atļauts kreisais vai labais pagrieziens uz meža celiņu, tad izbūvē ciemu ar 100 un vairāk mājām, bet krustojums tāds arī paliek, kur visi aizmugurē braucošie ir spiesti apstāties, līdz priekšā kāds uz to ciemu nogriežas.

JoJo 8.aprīlis 2019 9:36
7 0 Atbildēt

Viens no lielākajiem ES - Tā pat kā pašnāvību skaits, procentuāli - izceļojušo skaits, ierēdņu skaits uz vienu iedzīvotāju, iespējams - ceļa bedru skaits uz vienu iedzīvotāju, privātpersonu autoparka vidējais vecums, u.tt.

Bradypus 8.aprīlis 2019 9:53
6 0 Atbildēt

Pašnāvību skaits ir viens noi lielākajiem ne tikai ES bet arī pasaules mērogā. Un tas ir ~1.7x lielāks par ceļu satiksmē bojā gājušo skaitu! Kur ir akcijas reidi un miljoni pašnāvību novēršanai?!

ak 8.aprīlis 2019 10:24
13 0 Atbildēt

Nebūs nekādu akciju pret pašnāvībām. Ar to neko nevar nopelnīt, jo pašnāvniekus nevar noķert Vajadzēja jau sen saprast, ka ļoti liela, iedzīvotājus saudzējoša interese, ir tikai tur, kur var nokāst naudu.

Bradypus 8.aprīlis 2019 10:44
18 0 Atbildēt

Protams, ka nebūs. Bet, lai kaut ko mainītu, vispirms jāmainās tam nozombētajam pūlim, kas fano par Krapša un Lukstiņa ieviesto "drošību" un ir gatavi atbalstīt vēl tālāku virzību šī pietuvināto biznesa attīstībā.

Vernons 8.aprīlis 2019 10:50
4 15 Atbildēt

CSDD, ceļu policija, apdrošināšana un vesela virkne "ekspertu" ar apbrīnojamu entuziasmu piekopj noziedzīgu politiku ceļu satiksmē!

CSN būtu jāatbilst "Vīnes Konvencijai par ceļu satikmi 1968. Gads"! To pat nevar atļauties ierakstīt CSN grāmatā, jo paši apzinās, vai neapzinās. ka tā tas ir.

CSN nav Vīnes Konvencijas 17. pants "Ātruma samazināšana", nav sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana"! STOP signāls 32 gadu garumā paredzēts ar augšup paceltu roku!!!

Jautājums visiem ceļu policijas priekšniekiem, kā Jūs varat izpildīt loģiski "Likuma par policiju" 4. pantu! Vai tiešām masveidā pietrūkst analītisku spēju?

2018. gada 5. jūijā tika papildināts LAPK 149. panta 4. punkts "Agresīva braukšana", par bremzēšanu bez vajadzības, vai par sadursmes izraisīšanu strauji bremzējot, bez savlaicīgiem signāliem! Kas traucē to darīt?

Priekšā esošam satiksmes dalībnikam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē drošība sev un citiem!

CSL 19. pants "Pienākumi un tiesības" noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN kā katrs uz ceļa rīkosies!

Viens Likums viena Taisnība visiem skan kā ņirgāšanās par Tautu.

opa 8.aprīlis 2019 11:22
3 0 Atbildēt

Kamer valsts kases un biznesu jauks ar satiksmes drosibu nekas nemainisies...logika vienkarsa///tikai patiesam Krapsa un Lukstina nozombeto pulis ir diemzel parak liels.....

iAuto 8.aprīlis 2019 12:03
0 0 Atbildēt

Normunds Krapsis pēdējos divus gadus sāk uzsvērt slikto infrastruktūru!

650 8.aprīlis 2019 14:26
2 1 Atbildēt

Viņš jau (diemžē) drīzāk ka nevis sāk kko uzsvērt,bet gan pēc iespējas mazāk publiski rādīties un izteikties.Tas jau bija sen zināms un prognozējams, kādas 16x esmu sacījis, ka viņa amatam nav paredzēts tā bieži publiski plātīties.Kur nu vel ja savureiz "personīgais viedoklis" pasprūk.Pēc plašās epopejas ar konfliktu starp stalkeri un garminu kurš te vairs atceras, kad un par ko viņš vairs ir dzirdēts šeit iekš iAuto.Bet nav pareizi viņu gānīt, drīzāk ir žēl.Beidzamā laika labākais un moderna policista tēlam vispusēji atbilstošs,pieklājīgi un cienīgi ar sabiedrību runājošs.Vēlu viņam cilvēcisku izturību šajā nepateicīgajā amatā, varrbuut/kaaadreiz uttt...

Pirms viņa ir bijis tikai viens cienījams cp pr-nieks, kurš mācēja runāt ar sabiedrību - VisvaldisP. Cik ilgi tam ļāva to darīt- paši ziniet, kuram/kam "atmiņa garāka". Ja salīdzināt tagadējo to Normundu piem ar iepriekšējo to tur Edmundu- tad tas E vnk pēc āksta izskatījās uz visā tā fona.Bet viņa laikā toties notika vislielākie ieviešanas un apgūšanas manevri, tāteikt, inženiertehnisko pamatvērtību uzkrāšana.Ar sabiedŗību viņš "iemācījas" tipa "pareizāk runāt" tikai jau kā "labs hozjaistveņņiks",pabūdams labā amatā attiecīgā šodien ļoti populārā "uzņēmumā".Te viņa "evolūcija" ir saredzama- cik neviltoti sirsnīgs un runīgs bij kļuvis: www.tvnet.lv/6416582/zivti...-neka-par-lenu

Kas attiecas uz infrastruktūru un stratēģiju- palasiet apzināti "sausos" ziņojumus par attiecīgajā dienā cietušo un aizgājušo skaitu.Kā ierasts, ar ļoti retiem izņēmumiem un pamatā/vairumā bez jebkādiem notikuma apstākļu datiem un iespējamajiem iemesliem. Brīnumu te nav, ārā ir 2019tais g, nbet jau 2017tajā g Valsts Kontrole tika pateikusi,ko viņa te "saredz".Starp citu, ap to pašu laiku viņa "saredzēja""vēl visu kaut ko skaistu dažādos šodien tajos tur populārajos uzņēmumos un struktūrās.Bet neba jau mums tādus "murgus" kāds ies plaši publicēt un regulārajiem/Lohiem vispār rādīt, vai ne? www.lrvk.gov.lv/uploads/reviz...2018%20IeM.pdf

P'lurkt 8.aprīlis 2019 11:28
2 0 Atbildēt

Bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem ir viens no lielākajiem ES...

Ar vissūdīgākajiem ceļiem visā ES!!

reku 9.aprīlis 2019 20:03
0 0 Atbildēt

Varbūt bedres vēl par maz?

gudrite 8.aprīlis 2019 11:37
1 2 Atbildēt

Avarijas ,emigracija vecums,,nav valsti cilveku nav nakotnes,,, pateicoties 100 gudram galvam kas neko nedarot barojas no tautas,,,,ta ari to saucamo tevu zemi pashi izsaimniekosim...uz citu statisku pat nav ko ceret kamer nebus cilvekiem normali dzives apstakli!!

Agaga 8.aprīlis 2019 14:56
0 1 Atbildēt

Veiksme ir: a.)slîpēt asfaltu un tīt kilometrus. b.)jāt melnmatainu blondīni uz dīvāna.c.)uzaudzēt dārzā kaktusu.

Kanibaals 8.aprīlis 2019 21:32
0 0 Atbildēt

Vispār par bojāgājušajiem uz ceļiem uzskaita arī tos, kas miruši 45 dienu laikā pēc avārijas. Tā kā vēl uz ārstu pleciem

Rexx 8.aprīlis 2019 22:56
6 2 Atbildēt

Kāpēc tik daudz cietušo gājēju? Lielākoties tāpēc, ka kāds, greizi tulkotājs CSNoteikumus un kaut kādu pseidopieklājību kultivēdams, ir auzmirsis elementārus fizikas likumus. Tas pats arī ar velosipēdistiem. Šīs abas satiksmes dalībnieku kategorijas tiek pasniegtas kā svētās govis. Rezultātā tantes drasē pāri gājēju pārejām, pat nepaskatoties, vai tur nav auto (CSN 15. UN 16. punkti). Jaunās māmiņas ar bērnu ratiņiem un telefona austiņām arī. Vakarā, pa ceļa malu esošajām tumšajām pilsonim pasaki, ka autovadītājs viņu neredz- ko tu muldi, tak mašīnai lukturi ir, kā var neredzēt! Pieklājība no gājēja puses- ja pa tavu šķērsojamo ielu brauc VIENA automašīna- nu pagaidi, palaid garām, un tad šķērso brauktuvi, nevis meties pāri ielai, lai tas tur savā bleķa kastē dabū bremzēt un palaist Tavu Personu! Un mīļie velosipēdisti starp 40- tonnīgiem auto sastāviem , piemēram, uz Braslas ielas, no policijas garāžām līdz Dominai, vai Jaunciema gatvē.... infrastruktūra.... un debiloīdi. Motociklisti ir vienkārši traki ļautiņi, kuri paši to nenoliedz. Tur dabiskā atlase. Kā saka norvēģi - pie viņiem nav sliktu motobraucēju. Tie visi ir nost no trases.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 6

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 26

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti