Pēc pāris gadiem jaunām automašīnām Eiropā prasīs uzlabot drošības tehnoloģijas un ieviest "melnās kastes" 30

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.aprīlis 2019 11:15

No 2022.gada maija jauniem automobiļiem Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudrā ātruma pielāgošana", būs jāuzlabo avārijas bremzēšanas sistēma un jāievieš "melnās kastes", - šādas izmaiņas iecerējis Eiropas Parlaments (EP).

Kā aģentūru LETA informēja EP birojs Latvijā, eiroparlamentārieši 16.aprīlī balsos par likumu, kas paredz vieglos automobiļus, mikroautobusus, kravas automašīnas un autobusus aprīkot ar drošības sistēmām, lai tā samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. Par likumu jau panākta neformāla vienošanās ar ES dalībvalstu ministriem.

Viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.

Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.

2018.gadā uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 000 cilvēku, bet vēl ap 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

 
30 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mnde 14.aprīlis 2019 13:20
18 7 Atbildēt

Vienu reizi nobraukt 24 h ar kafijas pauzēm nav tas pats, kas diendienā profesionālam šoferim maukt pie stūres ilgāk kā noteikts ierobežojumos, un tad mēģināt piemānīt tahogrāfu.

Bet tev nesaprast.

Nav lemts.

Bradypus 14.aprīlis 2019 16:17
12 1 Atbildēt

Un? Kāds tam sakars ar tahogrāfu? Kā tahogrāfs spēs izskaust sēšanos pie stūres pārgurušam un 3 naktis negulējušam citu iemeslu dēļ? No savas pieredzes varu pateikt, ka audzinot zīdaini, kas naktīs raud, iespēja aizmigt, braucot saulainā siltā sestdienas rītā pusstundas braucienu, ir lielāka, nekā 24h braucienā, kad esi labi atpūties un izgulējies. Un ari profesionāļiem tahogrāfi ir sačakarējuši dzīvi vairāk, nekā devuši labumu - pirmkārt, agresīva dzīšanās līdz stāvlaukumam, riskējot, lai nenokavētu, ir bīstamāka, nekā pusstunda ilgāk ceļā, nestresojot par sastrēgumā iekavētā laika atgūšanu par katru cenu. Otrs - aviācijā, kur drošības standarti ir daudz augstāki, spēj pieņemt risinājumu, ka tehnikai nav vajadzīga atpūta - fūre var ripot 24/7 - neaizņemot stāvlaukumus un ātrāk nogādājot galā preces - kādēļ ir liegts risinājums mainīt šoferus? Zinu, ka, piemēram, Impro tā organizēja nakts braucienus, kad vēl tas bija iespējams - kaut kur Polijas otrā pusē mainot šoferus autobusiem. Elementāro principu - mainīt zirgus, kas nogurst, pastnieki zināja sanesenos laikos, toties tagad - modernā laikmetā, paciņai jāstāv ceļa malā, jo redz ratiem vajagot atpūtu.

650 14.aprīlis 2019 19:40
11 1 Atbildēt

Demagoģijas uzvarasgājiens turpinās.Galvenais pateikt Tā, lai LOHS (-i) nesaprastu pa ko runa (bazārs), lai viņš justos ietekmējams, apdalīts,apdraudēts un neatbilstošs.Perfekts apvienojums- vārdi "melnā kaste" un blakus nākamais teikums, ka "jau ir" (figzin kur un kam..).

Ka "beidzamo gadu mašīnām ir"- tas taisnība, beidzamo apm DESMIT gadu NORMĀLĀM mašinām ir.Šaubu nav- plānotā ATSLĒDZAMĀ tahogrāfijas sistēma nesīs augļus.Daudz.Tiem ,kas to ražos un "ieviesīs".Mums vienkārši nekad nav bijis pieejams (beidzamos PACMIT gadus) parastaios suuda sadzīvē lietojamais Navigātors,kurš PERFEKTI gan visu uzrāda, gan signalizē, gan brīdina, gan zīmes attēlo un plus vēl pie visa klāt tos ierobežojumus 69 balsīs un 128 intonācijās izvervelē.Nav, nekā nav, abet reku tagd nu tik BUUS. Ok.Gaidam uzzināt iespējamos konkursa "uzvarētājus" un iepirkuma rezultātus.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 19

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļus drošākus dara gandrīz 106 000 atstarojošo signālstabiņu 5

Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem vairāk nekā 30 valsts reģionālo autoceļu posmi tiek aprīkoti ar atstarojošiem signālstabiņiem, kas diennakts tumšajā laikā ļauj autovadītājiem labāk orientēties uz ceļa. Stabiņi tiek uzstādīti 43 posmos uz 27 reģionālajiem autoceļiem, gandrīz 1000 km kopgarumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti