No 2022.gada maija jauniem automobiļiem Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudrā ātruma pielāgošana", būs jāuzlabo avārijas bremzēšanas sistēma un jāievieš "melnās kastes", - šādas izmaiņas iecerējis Eiropas Parlaments (EP).
Kā aģentūru LETA informēja EP birojs Latvijā, eiroparlamentārieši 16.aprīlī balsos par likumu, kas paredz vieglos automobiļus, mikroautobusus, kravas automašīnas un autobusus aprīkot ar drošības sistēmām, lai tā samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. Par likumu jau panākta neformāla vienošanās ar ES dalībvalstu ministriem.
Viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.
Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.
2018.gadā uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 000 cilvēku, bet vēl ap 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.
Autobusiem Setra gadus desmit atpakaļ ielika pašrakstītājus, ne visiem modeļiem, bet daļai pēdējās 30 selundes fiksē kabīnē notiekošo! Latvijā nav iespēja to nolasīt. Jāsūta uz Vāciju.
Vācijā runā par tahogrāfu vieglajos. Tas gan bus nummurs, nevarēs vienā ņēmienā 24 stundas no vietas vilkt!
Vienu reizi nobraukt 24 h ar kafijas pauzēm nav tas pats, kas diendienā profesionālam šoferim maukt pie stūres ilgāk kā noteikts ierobežojumos, un tad mēģināt piemānīt tahogrāfu.
Bet tev nesaprast.
Nav lemts.
Vai Tu atceries kur un kā Upatnieks nositās? Vai Tu zini, kas bija Upatnieks? Neesi jau Tu tik varens un visu zinošs! Tev tiešām nav lemts!!!
Un? Kāds tam sakars ar tahogrāfu? Kā tahogrāfs spēs izskaust sēšanos pie stūres pārgurušam un 3 naktis negulējušam citu iemeslu dēļ? No savas pieredzes varu pateikt, ka audzinot zīdaini, kas naktīs raud, iespēja aizmigt, braucot saulainā siltā sestdienas rītā pusstundas braucienu, ir lielāka, nekā 24h braucienā, kad esi labi atpūties un izgulējies. Un ari profesionāļiem tahogrāfi ir sačakarējuši dzīvi vairāk, nekā devuši labumu - pirmkārt, agresīva dzīšanās līdz stāvlaukumam, riskējot, lai nenokavētu, ir bīstamāka, nekā pusstunda ilgāk ceļā, nestresojot par sastrēgumā iekavētā laika atgūšanu par katru cenu. Otrs - aviācijā, kur drošības standarti ir daudz augstāki, spēj pieņemt risinājumu, ka tehnikai nav vajadzīga atpūta - fūre var ripot 24/7 - neaizņemot stāvlaukumus un ātrāk nogādājot galā preces - kādēļ ir liegts risinājums mainīt šoferus? Zinu, ka, piemēram, Impro tā organizēja nakts braucienus, kad vēl tas bija iespējams - kaut kur Polijas otrā pusē mainot šoferus autobusiem. Elementāro principu - mainīt zirgus, kas nogurst, pastnieki zināja sanesenos laikos, toties tagad - modernā laikmetā, paciņai jāstāv ceļa malā, jo redz ratiem vajagot atpūtu.
>Impro tā organizēja nakts braucienus, kad vēl tas bija iespējams - kaut kur Polijas otrā pusē mainot šoferus autobusiem
Dara joprojām tikai apmānot tahogrāfu. Ja no spidometra signāla nav, tad auto taču stāv kaut tomēr brauc.
Kāpēc man nezināt, kas ir Rolands Upatnieks?
Man ar viņu būs vairāk sakara kā Tev un vairāk kā spēj iedomāties.
Pasludināt sevi par viszini un noniecināt citus par lielu prātu un inteliģenci neliecina. Nudien!
Rolands Upatnieks arī to nesaprata. Lai viņam vieglas smiltis.
par tahogrāfiem vieglajiem - piekrītu. retu reizi vermons kaut ko jēdzīgu uzraksta.
Nekā jēdzīga tur nav! EK 561 regula par darba un atpūtas režīmu ir nekas vairāk kā izcila verdzība priekš birokrātiem un to vairošanu! Regulu ieviesa veselīgai konkurencei, bet tad aiz matiem pievilka kustības drošību. Auto vadītājs vienalga aizmieg, nomirst un aizsapņojās! Jauna "barotava" tiek atvērta, tā kā "viencexperc" var nepriecāties, varēsi pielāgoties jaunam čakarēšanas veidam.