Pēc pāris gadiem jaunām automašīnām Eiropā prasīs uzlabot drošības tehnoloģijas un ieviest "melnās kastes" 30

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.aprīlis 2019 11:15

No 2022.gada maija jauniem automobiļiem Eiropā būs jābūt aprīkotiem ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudrā ātruma pielāgošana", būs jāuzlabo avārijas bremzēšanas sistēma un jāievieš "melnās kastes", - šādas izmaiņas iecerējis Eiropas Parlaments (EP).

Kā aģentūru LETA informēja EP birojs Latvijā, eiroparlamentārieši 16.aprīlī balsos par likumu, kas paredz vieglos automobiļus, mikroautobusus, kravas automašīnas un autobusus aprīkot ar drošības sistēmām, lai tā samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. Par likumu jau panākta neformāla vienošanās ar ES dalībvalstu ministriem.

Viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.

Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.

2018.gadā uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 000 cilvēku, bet vēl ap 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

 
Visi komentāri
 
Vernons 14.aprīlis 2019 12:01
1 14 Atbildēt

Autobusiem Setra gadus desmit atpakaļ ielika pašrakstītājus, ne visiem modeļiem, bet daļai pēdējās 30 selundes fiksē kabīnē notiekošo! Latvijā nav iespēja to nolasīt. Jāsūta uz Vāciju.

Vācijā runā par tahogrāfu vieglajos. Tas gan bus nummurs, nevarēs vienā ņēmienā 24 stundas no vietas vilkt!

Mnde 14.aprīlis 2019 13:20
18 7 Atbildēt

Vienu reizi nobraukt 24 h ar kafijas pauzēm nav tas pats, kas diendienā profesionālam šoferim maukt pie stūres ilgāk kā noteikts ierobežojumos, un tad mēģināt piemānīt tahogrāfu.

Bet tev nesaprast.

Nav lemts.

Vernons 14.aprīlis 2019 13:27
0 13 Atbildēt

Vai Tu atceries kur un kā Upatnieks nositās? Vai Tu zini, kas bija Upatnieks? Neesi jau Tu tik varens un visu zinošs! Tev tiešām nav lemts!!!

Bradypus 14.aprīlis 2019 16:17
12 1 Atbildēt

Un? Kāds tam sakars ar tahogrāfu? Kā tahogrāfs spēs izskaust sēšanos pie stūres pārgurušam un 3 naktis negulējušam citu iemeslu dēļ? No savas pieredzes varu pateikt, ka audzinot zīdaini, kas naktīs raud, iespēja aizmigt, braucot saulainā siltā sestdienas rītā pusstundas braucienu, ir lielāka, nekā 24h braucienā, kad esi labi atpūties un izgulējies. Un ari profesionāļiem tahogrāfi ir sačakarējuši dzīvi vairāk, nekā devuši labumu - pirmkārt, agresīva dzīšanās līdz stāvlaukumam, riskējot, lai nenokavētu, ir bīstamāka, nekā pusstunda ilgāk ceļā, nestresojot par sastrēgumā iekavētā laika atgūšanu par katru cenu. Otrs - aviācijā, kur drošības standarti ir daudz augstāki, spēj pieņemt risinājumu, ka tehnikai nav vajadzīga atpūta - fūre var ripot 24/7 - neaizņemot stāvlaukumus un ātrāk nogādājot galā preces - kādēļ ir liegts risinājums mainīt šoferus? Zinu, ka, piemēram, Impro tā organizēja nakts braucienus, kad vēl tas bija iespējams - kaut kur Polijas otrā pusē mainot šoferus autobusiem. Elementāro principu - mainīt zirgus, kas nogurst, pastnieki zināja sanesenos laikos, toties tagad - modernā laikmetā, paciņai jāstāv ceļa malā, jo redz ratiem vajagot atpūtu.

Kanibaals 15.aprīlis 2019 12:34
0 0 Atbildēt

>Impro tā organizēja nakts braucienus, kad vēl tas bija iespējams - kaut kur Polijas otrā pusē mainot šoferus autobusiem

Dara joprojām tikai apmānot tahogrāfu. Ja no spidometra signāla nav, tad auto taču stāv kaut tomēr brauc.

Mnde 14.aprīlis 2019 16:56
1 3 Atbildēt

Kāpēc man nezināt, kas ir Rolands Upatnieks?

Man ar viņu būs vairāk sakara kā Tev un vairāk kā spēj iedomāties.

Pasludināt sevi par viszini un noniecināt citus par lielu prātu un inteliģenci neliecina. Nudien!

Vernons 15.aprīlis 2019 9:00
2 5 Atbildēt

Rolands Upatnieks arī to nesaprata. Lai viņam vieglas smiltis.

viencexperc 14.aprīlis 2019 17:29
1 6 Atbildēt

par tahogrāfiem vieglajiem - piekrītu. retu reizi vermons kaut ko jēdzīgu uzraksta.

Vernons 15.aprīlis 2019 8:58
2 12 Atbildēt

Nekā jēdzīga tur nav! EK 561 regula par darba un atpūtas režīmu ir nekas vairāk kā izcila verdzība priekš birokrātiem un to vairošanu! Regulu ieviesa veselīgai konkurencei, bet tad aiz matiem pievilka kustības drošību. Auto vadītājs vienalga aizmieg, nomirst un aizsapņojās! Jauna "barotava" tiek atvērta, tā kā "viencexperc" var nepriecāties, varēsi pielāgoties jaunam čakarēšanas veidam.

650 14.aprīlis 2019 19:40
11 1 Atbildēt

Demagoģijas uzvarasgājiens turpinās.Galvenais pateikt Tā, lai LOHS (-i) nesaprastu pa ko runa (bazārs), lai viņš justos ietekmējams, apdalīts,apdraudēts un neatbilstošs.Perfekts apvienojums- vārdi "melnā kaste" un blakus nākamais teikums, ka "jau ir" (figzin kur un kam..).

Ka "beidzamo gadu mašīnām ir"- tas taisnība, beidzamo apm DESMIT gadu NORMĀLĀM mašinām ir.Šaubu nav- plānotā ATSLĒDZAMĀ tahogrāfijas sistēma nesīs augļus.Daudz.Tiem ,kas to ražos un "ieviesīs".Mums vienkārši nekad nav bijis pieejams (beidzamos PACMIT gadus) parastaios suuda sadzīvē lietojamais Navigātors,kurš PERFEKTI gan visu uzrāda, gan signalizē, gan brīdina, gan zīmes attēlo un plus vēl pie visa klāt tos ierobežojumus 69 balsīs un 128 intonācijās izvervelē.Nav, nekā nav, abet reku tagd nu tik BUUS. Ok.Gaidam uzzināt iespējamos konkursa "uzvarētājus" un iepirkuma rezultātus.

Vernons 15.aprīlis 2019 9:08
1 15 Atbildēt

Jaunā sistēma nav atslēdzama! Onlainā savienota ar GPS un ar to tiks lobēti prāmji, vilciena vagoni u.t.t..

Jau tagad obligātā atpūta 45 stundām jāpavada viesnīcā! Francijā sods 30000 eiro!

www.atd.lv/lv/francij%C4...ikposmu-pavada

WALA 15.aprīlis 2019 10:12
6 0 Atbildēt

Ei nu ko tu "muldi" - GPS un nav atslēdzams.

Jams jau pat neatslēdzot pietiekoši bieži rāda gļukus, un ja vēl Luksts ieviesīs mobilo tālrņu slāpēšanu - arī GPS pārstās strādāt.

Man tikai jautājums - kā tie aunapieres grasās cīnīties ar to ka vadītāji sāks mainīt "zirgus" pa ceļams ?!?!? Tas pie tam var būt ļoti nepieciešams brīdī kad mēs visis pārvietosimies pārsvarā ar elektroauto !

EP un EK laikam fantāzijas trūkums. NU bet nekas kadam tas noteikti būs labs bizness.

Vernons 15.aprīlis 2019 10:58
5 9 Atbildēt

Auto vadītāja digitālā karte katram saglabā datus par pēdējām 28 dienām + šodiena!

Vācijā sods par pārkāpumiem un manipulācijām ar tahogrāfu uzņēmumam līdz 30 000 eiro sods! Nezinu kādai jābūt fantāzijai, lai spēlētu azarta spēles ar Valsts struktūrām.

GPS atslēdzās un pieslēdzās, nobrauktos km pēc kartes var pateikt. Tiek nemitīgi strādāts kā mūs uzraudzīt! Čekisti par to pat nevarēja sapņot! Šodien mēs paši sevi izliekam kā uz delnas! Telefons kabatā jau ir ko vērts.

WALA 15.aprīlis 2019 11:38
0 1 Atbildēt

Tagad izstāsti kā valsts struktūras var mani izsekot braucot ar 5 dažādām automašīnām pēc kārtas, elektronisku tahogrāfu tu pat gribēdams datus nevari pārnest.

Priekš visādiem kas grib degunu bāzt kur nevajag - man sanāk ne vairāk par 2 brauktām stundām diennaktī, tā ka ir vēl kur augt. :P

Vernons 15.aprīlis 2019 12:52
0 5 Atbildēt

Man vadot 5 autobusus dienā un vēl kādu smago jāreģistrē sava karte tahogrāfā. Latvija ar Vaciju nav samērojama attālumos.

WALA 15.aprīlis 2019 14:50
0 0 Atbildēt

Protams tālbraucienos tas nav reāli ( nu vai teiksim ir mega riskanti), taču tehniski situācijā kad uzņēmums varētu atļauties braukt ar auto līdz vadītāja plānotam atpūtas brīdim (pie iespējas samērojot to ar valstu robežām) un tad mainot auto arī gargabalos tas būtu realizējams.

Tas gan protams ir tāpat sviests - neviens liels uzņēmums kas tādu "joku" varētu realizēt uz tāliem reisiem ar to nekad neķēpāsies, tad vienkāršāk ir maksimāli ātri pārsēsties uz kravas auto kas paši brauc.

Vernons 15.aprīlis 2019 16:03
0 0 Atbildēt

Ir darīts! Reāli vesti atpūsties divi autobusa vadītāji, kas nomaina vienu un velk tālāk uz Bulgāriju. Ar Hoteļa kvītīm kabatā un digitālām kartēm autobusu vadītājiem. Tas arī kaut ko maksā.

WALA 15.aprīlis 2019 16:32
0 0 Atbildēt

Klau man gan jautājums - tu toč zini ka tavi maršruta dati ir tavā kartē nevis tikai tahogrāfā ? Kādas markas taho tas ir ?

Vernons 15.aprīlis 2019 20:57
0 0 Atbildēt

Ātrums tahogrāfā. Sākuma valsts, beigu valsts, Francijā vēl reģioni. Tahogrāfā un kartē: Citi darbi (āmuri), Braukšana un atpūta saskaņa ar 561. Regulu. Te tev viss. Taho Simens VDO

www.atd.lv/sites/default...C5%25A1anas-un

Aldis 14.aprīlis 2019 19:50
2 0 Atbildēt

Oranžā kaste nevis satiksmes drošībai, bet sagatavošanās posms, lai papildus degvielas akcīzei iekasētu arī sodanaudu par nobrauktajiem km. Alkometriskai atboķēšnai būs jālieto rokas pumpi, kas visādam gadījumam bagāžniekā mētājas.

Freijers 15.aprīlis 2019 8:29
5 0 Atbildēt

Nē nu tas, ka pārvietošanās brīvību cenšas pamazām apspiest, diemžēl ir nomanāms kādus gadus pēdējos 15 un visā pasaulē, aiz visādiem drošības, ekoloģijas , utt feikiem saukļiem, pirmais uzdevums, izaudzināt noderīgos idiotus, kas kā redzams pamazām izdodas - tad jau varēs vienu "nepopulāru" lēmumu pēc otra pieņemt, visi aiz laimes biksēs laidīs un kas tā nedarīs tiks par kaitnieku un sabiedriskās kārtības grāvēju dēvēts.

Norcha 15.aprīlis 2019 7:26
0 0 Atbildēt

Šis alkometrs izturēs bez kalibrēšanās divus gadus (līdz ierastajai apkopei - 30k km vai 2 gadi)

Nja 15.aprīlis 2019 8:49
7 0 Atbildēt

Nedomāju ka melnā kaste paredzēta tieši satiksmes doršībai, bet gan pēc āvārijas faktu noskaidrošanai. kas attiecīgi palīdzēs saprat kas tad ir noticis, katrs jau glābj savu ādu un bieži liecības ir pretējas. Tad nu melnajā kastē būs visa info, kas ko darījis mirkli pirms avārijas.

Vernons 15.aprīlis 2019 9:13
2 12 Atbildēt

Tieši policija ir tā kas visu sačakarē! Latvijā pie šī sačakarētā šūpuļa stāv Lukstiņš, Krapsis, apdrošināšanas kompānijas, auto skolas un kaudze "ekspertu". Atdeve pēdējā vieta Eiropā un viena no priekšpēdējam vietām pasaulē kustības drošībā! Bet doma Tev pareiza. Pietrūkst obligāts video, kā Krievijā!

Pļurkt 15.aprīlis 2019 13:05
1 0 Atbildēt

Visus POGOLOVNO nočipot un miers!!!

650 15.aprīlis 2019 23:34
0 0 Atbildēt

Pag, ok, jūs te par autobusiem un smagajiem, vai vismaz par tiem, kuri uz ceļa Strādā.Bet raksts un galvenās emocijas (it kā) taču ir par vieglajiem! Tur taču sacīts, ka "inteliģentā" ātruma pielāgošanas (?) sistēma būšot atslēdzama.Tobiš, ja lietotājam apniks vai ja viņš principā negribēs klausīties to nemitīgo ļerkstēšanu.Te jau liekas tā,ka jebkuram pieejamie Vāze,Tamtams un Gurmins uz šo dienu "nav" inteliģenti ,tie ir vnk veci hlami- inteliģenta būs tikai "Tā Jaunā" sistēma.Interesanti gan, diez kurš Laimīgais to ražos un izplatīs??

Un kas un kādā veidā "īstenos" LV vid/vec/13g autoparka aprīkošanu ar šo? Varbūt kaut kādi randomā izvēlēti "privātie sadabības partneri"? Apm tie paši, par ko gāja vaļā skaļais tirgus sakarā ar TA "uzticēšanu"? Kāds jau kko veic,tipa vadus velk/antenas izvērš,vai kaa?? Vai (iespējams) drošība,elektrība un ērtības mums likumiski būs paredzētas tikai tiem, kas JaunuAuto spēs nopirkt 2022jā ?

ps- un kā diez LV-ijā strādās joslu ieturēšanas sistēma? Ir kāds uzdrošinājies izmēģināt- nu piem, ar "atļauto" ātrumu izbraukt kādu garāku kreiso līkumu? Tādu, kur sākumā kaut kas "bija" un pēkšņi pa vidu vairs "nav" ?? Kāds mums kko uzkrāsos sestdienas talkā? Ar pindzelēm un lāzer-Baļķi acī, tipa lai taisnāk?

ps2- "daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums"(c) - Kāda daļa? Kam daļa? Kam jāiegādājas? Kad? Acīmredzot, tiem, kam pēc Definīcijas jājūtas vainīgiem, neatbilstošiem un stulbiem- jo tāda nu ir tā viņu Daļa..

Nja 16.aprīlis 2019 7:06
0 1 Atbildēt

Neviens vecajiem neko nedarīs, tas viss attiecas tikai uz jaunajiem auto, bez tā visa viņus vnk pārdot nevarēs. R.I.P Lada Līdzīgi bija ar riepu spiediena sensoriem.

P.s paņem nervu zāles, baigo stresu taisi (ne tikai tu) par šo raksteli, nothing specal te jau nemaz nav. Teslai viss ir un pērk viņas kas var atļauties. Vnk ja pieņems tad tas viss bus standarta aprīkojumā visām mašīnām ko pārdos ES.

Vernons 16.aprīlis 2019 8:00
0 0 Atbildēt

Es tā ļoti skopi par komerctransporta uzraudzību pieminēju, bet vieglajiem jau tagad Latvijā, ja negribi lielo nodokli par vieglo auto maksāt, VID prasa totālu kontroli! Un to daudzi arī nodrošina caur GPS.

Domāju ka vāciešiem tas cepiens arī bija lieks, jo tur, Vācijā, uzrauga visu un visus. Principā visa Eiropa tiek uzraudzīta vizuāli ārpus auto, tagad tas notiks ar katru auto!

Japānas kara lidmašīna F 35 iegāzās okeānā. Lidaparātam tiek kontrolētas 67 000 pozīcijas!!! Izskatās ka nepalīdzēja.

Drošība jāuzlabo cilvēku galvās! Ar ceļu infrastruktūru! Ar jēdzīgu attieksmi pret CSN! Kamēr katrs nepratīs noregulēt savas attiecības ar aizmugurē, priekšā un blakus esošo, nekas nemainīsies. Palasiet to kas rakstīts CSN 105. punktā!

Nja 16.aprīlis 2019 8:52
1 0 Atbildēt

Tak ko Jūs par to kontroli ņemās? Internetā sēžat? Mobilos telefonus lietojat? Nu Jūs jau tiekat kontrolēti Veikalos arī neiepērkas, maksājat tikai ar skaidru naudu, algu zeķē turiet?

Vispārīgs kontrolēs trūkums un nesodāmības apziņa ir tā, kas daudziem liek uzšpļaut CSN, tad tie špļāvēji tagad sāk raustīties vai kas?

650 16.aprīlis 2019 15:46
0 0 Atbildēt

Pag, mēs netik daudz par kontroli kā tādu, un netikdaudz arī par sodīšanu caur šo kontroli.Noziedzniekam jāssaņem sods, šaubu nav.Bet mēs par Principu, par tiesiskuma un veselās sajēgas ievērošanu.Visubeidzot, par "prāta nejaāšanu", apzināti lietojot draudīgu frāžu kombināciju- tipa ka būs, vajadzēs, nāksies, jāpērk,jāplēš matus uttt.Cilvēks pircis jaunu auto aiz-pagājušgad- nafigam viņam jālasa(jānoprot..), ka viņa auto tipa tagad sazin kādiem tur kritērijiem "neatbilst"? Pensionārs lieto nokia001, brauc ar vaz-003.Kapc un kā viņam tagd savu galvu mocīt, to žiguli pāraprīkojot (kā noprotams no teksta...)?

(c) Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.(c) --kas tas ir ?? Sajūti Starpību- "var iegādāties (brīvas gribas izpausme)" vai "IR jāiegādājas (jau spaidu pazīme)".

Peersonas datu un personas pārvietošanās kontrole NAV pieejama jebkuram.Zirgā ir Tas, kuram ir iespēja šādu pielaidi saņemt.Un kurš spēj uzraugošajām institūcijām un ceļa lietotājiem pamatot tās akūto nepieciešamību dotajā Valsts attīstības stadijā.Horizontālo ceļa līniju mums daudzkur nav,marķējums pa lielam kaut/cik ir atbilstošs tikai uz galvenajām šosejām.Ja nav nodilis, kā jūrmalā..Drošības sētas ar caurumiem, ieskrējiena/bremzēšanas joslu nav, informācijas signālu rādīšanas kultūra traki klibo.Bet lūk, Līniju uzraudzības un joslā noturēšanas sistēmu būtu jāpiespiež iegādāties jebkuram. Ok, visumā jau skaidra tā bilde...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gigantiskais autovedējs 8500 automašīnām (+ VIDEO) 3

Milzu transporta kuģis “Höegh Trapper” paredzēts automašīnu pārvešanai no Eiropas uz citiem kontinentiem. Reizēm kuģa maršruts sasniedz pat 28 000 km. Lasīt vairāk

 

Tagad oficiāli - prezentēta jaunā Škoda Octavia (+ FOTO) 5

Čehijas autobūves kompānija prezentējusi jaunās paaudzes Škoda Octavia. Savā ceturtajā paaudzē tā pirmoreiz būs pieejama arī Plug-in hibrīdmodifikācijā. Lasīt vairāk

 

Samazināts ātrums - pār Dienvidu tiltu tagad ne ātrāk kā 50 km/h 12

No šodienas tiks samazināts maksimālais atļautais braukšanas ātrums uz Dienvidu tilta, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Lasīt vairāk

 

Jauna informācija par UAZ krievu “Prado” projektu 2

Krievu mediji publicējuši jaunu informāciju par UAZ jauno modeli, kas dažviet tiek lepni dēvēts par “krievu Prado”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti