Eiroparlamentārieši balsos par jaunu likumu transportlīdzekļu drošības sistēmu uzlabošanai 20

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.aprīlis 2019 8:13

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti šodien balsos par jaunu likumu, kas no 2022.maija par obligātu paredzēs jauno automobiļu aprīkošanu ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudro ātruma pielāgošanu", uzlabotu avārijas bremzēšanas sistēmu un "melnajām kastēm", liecina EP plenārsēdes darba kārtība.

Kā aģentūru LETA informēja EP birojs Latvijā, likuma mērķis ir samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, un par to jau panākta neformāla vienošanās ar ES dalībvalstu ministriem.

Saskaņā ar likumu, viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.

Likuma pieņemšanas gadījumā jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.

EP pārstāvji norādīja, ka 2018.gadā uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 000 cilvēku, bet vēl ap 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nja 16.aprīlis 2019 9:47
6 1 Atbildēt

Nu ko var biezināt krāsas? Ja nevar atļauties, tiešām labāk ar sabiedrisko. Nevis sapērk mašīnas un tad pat riepām nav naudas, ne remontiem, ne kam. Un protams visi citi vainīgi pie tā ka viss dārgs, pašiem strādāt labāk atalgotu darbu gan neienāk prātā.

... 16.aprīlis 2019 11:38
3 0 Atbildēt

Jevroparlamentārieši, kas dzīvo no mūsu nodokļiem balso lai nodokļu maksātāji vairāk maksātu autoražotājiem par izlobētajām nenormāli dārgajām liekajām papildus figņām, kas reāli neko nedos. Jo vairāk mašīnā papildus fgņu, jo vairāk izlaižas vadītāji un novērš uzmanību no ceļa...

Bradypus 16.aprīlis 2019 13:12
3 1 Atbildēt

Acīmredzot tev nav ne jausmas par tiem cilvēkiem, kam tā IR pirmās nepieciešamības prece. Dzīvo vien savu lepno iedomu pasaulē.

Acīmredzot cieņa pret "kalpiem" tev ir sveša lieta, tādēļ arī atbalsti Briseles kungu ieceri automašīnas padarīt par komforta preci kungu šķirai, kurai acīmredzot piederi - tieši tā, kā to minēju piemērā ar Volgu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW ļauj ielūkoties nākotnē ar 600 Zs koncepta palīdzību (+ FOTO)

BMW īpašā konferencē Minhenē prezentējis konceptu Vision M Next – prototipu, kas izstrādāts, lai sniegtu priekšstatu par markas tuvākās nākotnes modeļiem, ieskaitot nākamās paaudzes i8 hibrīdu. Lasīt vairāk

 

Jāņu dienā ceļu satiksmes negadījumos cietuši 18 cilvēki; reibumā pieķerti vismaz 70 autovadītāji 2

Jāņu dienā 24.jūnijā Latvijā ceļu satiksmes negadījumos cietuši 18 cilvēki, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Pārdošanā lielākais jebkad uzbūvētais Porsche (+ FOTO) 2

Mecum izsolē tiks piedāvāts lielākais jebkad uzbūvētais Porsche – motormāja ar nosaukumu Tempo Mikafa Sport Camper. Lasīt vairāk

 

Škoda Fabia ar 1 000 000 km nobraukumu iztikusi bez nopietniem remontiem (+ FOTO) 11

Taksometra vadītājs no Bosnijas un Hercegovinas nobraucis jau vairāk nekā miljonu kilometru ar savu Škoda Fabia, taču automobilis izrādījies tik izturīgs, ka 16 gadu laikā nopietns remounts tā arī nav bijis vajadzīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti