No 2022.gada maija automašīnas būs jāaprīko ar jaunām obligātām drošības tehnoloģijām 46

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.aprīlis 2019 15:52

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti šodien apstiprināja regulu, kas no 2022.maija par obligātu prasību noteiks jauno automobiļu aprīkošanu ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudro ātruma pielāgošanu", uzlabotu avārijas bremzēšanas sistēmu un "melnajām kastēm", aģentūru LETA informēja EP pārstāvniecībā Latvijā.

Regula tika apstiprināta ar 578 balsīm. Pret to balsoja 30 deputāti, savukārt 25 - atturējās balsot. Līdz ar to tagad regula jāapstiprina ES valstu ministriem.

Saskaņā ar regulu, viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.

Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.

Kravas automašīnu un autobusu dizains būs jāveido tā, lai to vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - kājāmgājējus un riteņbraucējos. Šie transportlīdzekļi būs jāaprīko ar tehnoloģijām pēc iespējas pilnīgākai aklo zonu novēršanai vadītāja un blakussēdētāja pusē.

Tehnoloģijas "tiešās redzamības" uzlabošanai visos jaunajos modeļos būs jāievieš no 2025.gada novembra, bet jau esošajos modeļos - no 2028.gada novembra.

Plānots, ka jaunie noteikumi arī uzlabos pasīvās drošības prasības, tostarp sadursmes testus un vējstiklus, lai mazāk apdraudētu kājāmgājējus un riteņbraucējus. Tāpat paredzēts uzlabot riepu tipa apstiprināšanas pārbaudes, pārbaudot lietotas riepas.

Jaunās regulas mērķis ir samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu - pērn uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 100 cilvēku, bet vēl 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 16.aprīlis 2019 19:03
15 0 Atbildēt

Cauro zaļo Drošības sētu uz Ulmaņ gatves KAD salabosiet? Tur padsmit gadus gulošās (nu jau pussapuvušās) EUR-o paletes barjeras pārkāpšanai KAD novāksiet? Izlūzušos 2gab sētas posmus, kuri mētājas nu jau 1m no brauktuves- KAD novāksiet? Līnijas uz LV ceļiem KAD savilksiet, lai vietējie deputāti var līniju asistentu testēt? Kuram būs garāks? Eiroppas depputāti KAD te atbrauks "nejaušā vizītē"??? Ierindas cilvēkas saprotamā konfigurācijā un izteiksmē KAD sāksiet informāciju "pasniegt"? Uttttt(?)

ro 16.aprīlis 2019 17:25
15 1 Atbildēt

Kārtējais marazms..

Palaidniex 17.aprīlis 2019 9:18
12 0 Atbildēt

Ikvienam auto vadītājam, un arī autobusistam tajā skaitā ir jāizpilda VISI CSN punkti, pat tad, ja kāds cits tos pārkāpj.

Autovadīāja pienākums, neskatoties ne uz ko ir rūpēties par mazāk aizsargāto ceļa satiksmes dalībnieku - gājēju un riteņbraucēju drošību, neatkarīgi no tā ko tie izpilda.

Vēl īpašāk tiem ir jāņem vērā mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku tiesības šķērsot par vēljoproejām, tieši šim mērķim noteikto vietu uz brauktuves - kur tā vairs nav gluži brauktuve ar transportlīdzekļiem galvenajā lomā - GĀJĒJU PĀREJAS! Kamēr šāds veidojums pastāv - tas ir jārespektē auto vadītājiem BEZIERUNU KĀRTĪBĀ, neatkarīgi no tā ko gājējs uz tās kļūdaini dara.

Ja gājējam ir jālaiž visi, tad gājēju pāreja zaudē jēgu un tiek lieli tērēti līdzekļi zīmju izgatavošanai un uzstādīšanai un CHA krāsošanai. Pāriet tukšu ielu vai kad aizbraucis pēdējais vernons es var PILNĪGI JEBKURĀ VIETĀ, tam gājēju pāreja nav vajadzīga.

Kamēr gājēju pārejas paredz Vīnes konvencija, kamēr tā paredz gājēju un velosipēdistu aizstāvību tikmēr to būs ievērot arī KATRAM AUTOVADĪTĀJAM, vernonus ieskaitot.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Cer apceļot Ameriku ar 100 gadus vecu motociklu (+ FOTO)

Amerikānis Marks Hannibels restaurējis 1919.gada Henderson motociklu, lai ar 100 gadus veco spēkratu dotos pārbraucienā no viena ASV krasta līdz otram. Lasīt vairāk

 

Uztriecas pa kreiso joslu braucošam (+ VIDEO) 7

Pa kreiso joslu lēnāk braucošajam pikapam uztriecas Volkswagen, kas brauc ar ievērojami lielāku ātrumu un šķērsli savā priekšā, šķiet nemaz nemana. Lasīt vairāk

 

2000 Zs – Lotus Evija pretendē uz pasaules jaudīgākā sērijveida elektromobiļa godu (+ FOTO) 2

Britu kompānija Lotus laidusi klajā jaunu modeli ar latviski itin labi saprotamo nosaukumu Evija (izrunā Evaija). Tas attīsta 2000 Zs jaudu un pretendē uz pasaules jaudīgākā sērijveida elektromobiļa godu. Lasīt vairāk

 

Škoda modernizē Karoq un Kodiaq (+ FOTO) 7

Čehu ražotājs iepazīstinājis ar 2020.gada krosoveriem Karoq un Kodiaq. Abi ieguvuši burtiem veidotu uzrakstu Škoda uz bagāžnieka durvīm un dažus uzlabojumus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti