No 2022.gada maija automašīnas būs jāaprīko ar jaunām obligātām drošības tehnoloģijām 46

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.aprīlis 2019 15:52

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti šodien apstiprināja regulu, kas no 2022.maija par obligātu prasību noteiks jauno automobiļu aprīkošanu ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudro ātruma pielāgošanu", uzlabotu avārijas bremzēšanas sistēmu un "melnajām kastēm", aģentūru LETA informēja EP pārstāvniecībā Latvijā.

Regula tika apstiprināta ar 578 balsīm. Pret to balsoja 30 deputāti, savukārt 25 - atturējās balsot. Līdz ar to tagad regula jāapstiprina ES valstu ministriem.

Saskaņā ar regulu, viena no obligāti ieviešamajām tehnoloģijām būs "Inteliģentā ātruma pielāgošana" (ISA), kas saskaņā ar aplēsēm varot par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. ISA, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdina autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežo ātrumu un autovadītājs to var izslēgt.

Jaunajos auto būs jāievieš arī uzlabota avārijas bremzēšanas sistēma, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas joslas saglabāšanas sistēma, atpakaļgaitas kontrolsistēma, alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, avārijas bremzēšanas signāls un datu reģistrators jeb "melnā kaste". Virkne šo tehnoloģiju jau pašlaik ir jaunās automašīnās, bet daļa no tām ir jāiegādājas kā papildaprīkojums.

Kravas automašīnu un autobusu dizains būs jāveido tā, lai to vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - kājāmgājējus un riteņbraucējos. Šie transportlīdzekļi būs jāaprīko ar tehnoloģijām pēc iespējas pilnīgākai aklo zonu novēršanai vadītāja un blakussēdētāja pusē.

Tehnoloģijas "tiešās redzamības" uzlabošanai visos jaunajos modeļos būs jāievieš no 2025.gada novembra, bet jau esošajos modeļos - no 2028.gada novembra.

Plānots, ka jaunie noteikumi arī uzlabos pasīvās drošības prasības, tostarp sadursmes testus un vējstiklus, lai mazāk apdraudētu kājāmgājējus un riteņbraucējus. Tāpat paredzēts uzlabot riepu tipa apstiprināšanas pārbaudes, pārbaudot lietotas riepas.

Jaunās regulas mērķis ir samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu - pērn uz Eiropas Savienības ceļiem gāja bojā aptuveni 25 100 cilvēku, bet vēl 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 16.aprīlis 2019 16:25
10 1 Atbildēt

"... autobusu dizains būs jāveido tā, lai to vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - kājāmgājējus un riteņbraucējos."

Daži gan nepiekritīs, jo tie jau tik "bezvērtīgi", ka tos drīkst "likumīgi sabraukt", līdz ar to tie šķitīs nevajadzīgi, tikai sadārdzinājumu radoši uzlabojumi...

Vernons 17.aprīlis 2019 8:25
1 22 Atbildēt

Tev noteikti noderēs izcilas zināšanas par CSN 18. punktu! Gājējiem aizliegts:... .

Tas 100 punkti attiecas arī uz citu auto vadītāju rīcības prognozēšanu Tev, man un ikvienam no mums.

Es piekritīšu! Ja katrs, priekšā esošais gājējs, ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, garantēs drošību, sev un citiem!

CSL 19. panta 3. punkts visā savā krāšņumā!!!

Palaidniex 17.aprīlis 2019 9:18
12 0 Atbildēt

Ikvienam auto vadītājam, un arī autobusistam tajā skaitā ir jāizpilda VISI CSN punkti, pat tad, ja kāds cits tos pārkāpj.

Autovadīāja pienākums, neskatoties ne uz ko ir rūpēties par mazāk aizsargāto ceļa satiksmes dalībnieku - gājēju un riteņbraucēju drošību, neatkarīgi no tā ko tie izpilda.

Vēl īpašāk tiem ir jāņem vērā mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku tiesības šķērsot par vēljoproejām, tieši šim mērķim noteikto vietu uz brauktuves - kur tā vairs nav gluži brauktuve ar transportlīdzekļiem galvenajā lomā - GĀJĒJU PĀREJAS! Kamēr šāds veidojums pastāv - tas ir jārespektē auto vadītājiem BEZIERUNU KĀRTĪBĀ, neatkarīgi no tā ko gājējs uz tās kļūdaini dara.

Ja gājējam ir jālaiž visi, tad gājēju pāreja zaudē jēgu un tiek lieli tērēti līdzekļi zīmju izgatavošanai un uzstādīšanai un CHA krāsošanai. Pāriet tukšu ielu vai kad aizbraucis pēdējais vernons es var PILNĪGI JEBKURĀ VIETĀ, tam gājēju pāreja nav vajadzīga.

Kamēr gājēju pārejas paredz Vīnes konvencija, kamēr tā paredz gājēju un velosipēdistu aizstāvību tikmēr to būs ievērot arī KATRAM AUTOVADĪTĀJAM, vernonus ieskaitot.

Nja 16.aprīlis 2019 16:26
0 0 Atbildēt

LADA R.I.P? Vai arī pielāgosies?

Damn 16.aprīlis 2019 16:29
2 1 Atbildēt

VWfana baudāmajiem auto kāps cena.

GB12 16.aprīlis 2019 16:51
3 0 Atbildēt

A msh vispār vispār ar savu trusi brauks mūžigi mūžos

ro 16.aprīlis 2019 17:25
15 1 Atbildēt

Kārtējais marazms..

taaneko 16.aprīlis 2019 17:51
6 0 Atbildēt

Kāds ir aizdomājies, kapēc ^melnās kastes^? Tapēc, ka mūsdienu elektronikas piebāztajiem auto atvien vairāk avāriju notiek asistentu kļūdu dēļ.

Pats esmu redzējis kā BMW X3 ar svaigu nummuru LK sametas un novākojas līdz neceļamam stāvoklim.

650 16.aprīlis 2019 19:03
15 0 Atbildēt

Cauro zaļo Drošības sētu uz Ulmaņ gatves KAD salabosiet? Tur padsmit gadus gulošās (nu jau pussapuvušās) EUR-o paletes barjeras pārkāpšanai KAD novāksiet? Izlūzušos 2gab sētas posmus, kuri mētājas nu jau 1m no brauktuves- KAD novāksiet? Līnijas uz LV ceļiem KAD savilksiet, lai vietējie deputāti var līniju asistentu testēt? Kuram būs garāks? Eiroppas depputāti KAD te atbrauks "nejaušā vizītē"??? Ierindas cilvēkas saprotamā konfigurācijā un izteiksmē KAD sāksiet informāciju "pasniegt"? Uttttt(?)

Palaidniex 17.aprīlis 2019 10:03
0 1 Atbildēt

Sāpe saprotama, bet ne par tēmu.

Es saprotu, ka ļoti sāp un kretinē, bet vēlreiz atkārtoju - ne tā tēma.

Viena lieta ir prasības auto transporta līdzekļiem, kas būs spēkā VISĀM ES valstīm, neatkarīgi no to ceļa infrastruktūras, otra - pati ceļa infrastruktūra. Arī tā būtiski atšķiras visās ES valstīs. Ne tikai pēc standartiem, vietējām īpatnībām, bet arī pēc sakārtotības.

Tik nepārprotui - es ne mirkli neapšaubu, ka ceļa infrastruktūra ir jāsakārto. Tikai šoreiz ir ne par ceļa infrastruktūru, bet par obligāto aprīkojumu ES tirgojamajiem transportlīdzekļiem.

650 18.aprīlis 2019 16:36
1 0 Atbildēt

Jā, pldies par atbalstu, bet mana kritika pret pašu pamat-principu un šo beidzamā laika uzkrītoši kretinējošo "jaunumu pamat-pasniegšanas" veidu.Pēc idejas būtu jābūt otrādi- ceļa infrastruktūrai primāri un neatkarīgi no kā cita.Kārtībai (būtu jābūt) vismaz tādos apmēros, lai novērstu klaji kaitinošas lietas.Nevis penzionāram jāuztraucas kur tagad nogrūst savu veco auto,kuru kopis un tīrījis nezcik tur gadus, bet gan Valdniekiem būut jādomā- kā līniju esamību un kvalitāti padabūt zem tā, lai tas suuda euro-līnijlasītājs vispār viņas redzētu.Kaut ko "sakārtot", tas mums ir priekš Lohiem.Beeet, tiklīdz ka uzspīd jēdziens kko "ieviest" vai "apgūt", tā tulinj jau pēc pusstundas izraisās visāda paranormālā aktivitāte,pilnīgi kā tādi maitu lijas, uzreiz klāt un sāk sistemātiski knābāt.

Palaidniex 19.aprīlis 2019 9:17
0 0 Atbildēt

Paskaties, lūdzu, uz šo EP lēmumu no kādas mazliet lielākas un attīstītākas ES valsts perspektīvas. Vacijā, Francijā, Itālijā, Spānijā ir tik slikti ar to ceļa infrastruktūru?

Tas lēmums, kas skar tieši automašīnu aprīkojumu, tiek pieņemts visupirms ņemot vērā lielāko tirgu attīstību, spējas un prasības. Visa Latvija iedzīvotāju ziņā būs mazāka par Štutgares aglomerāciju, un auto skaita ziņā vēl reizes 5 no tās atpaliks...

Eiropas parlamentam bija jāpieņem lēmums par auto aprīkojumu Latvijas ienakumu un ceļa infrastruktūras līmenim vai tomēr turienei?

msh 16.aprīlis 2019 19:45
2 3 Atbildēt

Tik ļoti uztraucas par smago un autobusu vadītāju redzamību - būtu labāk uzlabojuši pseidodžipu vadītāju redzamību, nosakot masīvā purna samazinājumu - un pie viena noteikumu, cik augstu drīkst atrasties priekšas lukturi virs ceļa virsmas, lai pseidodžipiem priekšas lukturi pārstātu atrasties haubes augšpusē, normālu mašīnu braucēju sejas līmenī.

Palaidniex 17.aprīlis 2019 9:09
3 0 Atbildēt

Par stara leņķi neko neesi dzirdējis?

msh 17.aprīlis 2019 9:17
1 3 Atbildēt

Esmu - tas ir pietiekami mazs lai normālu mašīnu braucējus pseidodžipu braucēji žilbinātu, sevišķi braucot no aizmugures. Redzi, lukturi ir noregulēti tā, lai braucējs kaut ko arī redzētu - lai pseidodžips nevienu nežilbinātu, tur vajadzētu nevis tos pāris procentus, bet kādus 10-20...

Fūres un autobusi noteikti arī izskatītos stilīgāk ja lukturi atrastos mazliet uz leju no priekšas stikla - bet nu kaut kā savādā kārtā tiem lukturi atrodas bufera līmenī; laikam dizaineri nav dzirdejuši neko par stara leņķi...

Palaidniex 17.aprīlis 2019 9:23
4 0 Atbildēt

Par to cik metri tuvo gaismu staram jāizgaismo neesi dzirdējis?

Ja tuvo gaismu staram jāizbeidzās uz asfalta 80 metros tad tik pat metros tas atdursies gan F1, gan bobikam, kam lukturi ir 1m no asfalta... Gaismas stara krituma leņķi atšķirsies šķietami nebūtiski.

P.S.

Cik tev bija ģeometrijā?

... 17.aprīlis 2019 10:15
1 6 Atbildēt

Bet ja fūrei lukturi atrodas 3x augstāk nekā vieglajam, tad attālumā, kas ir mazāks par šiem 80m stars būs 3x augstāk nekā vieglajam. Attiecīgi, ja fūre piebrauc vieglajam aizmugurē, tad izgaismo visu salonu...

Es teiktu, ka fūrēm vajadzētu 2 lukturu komplektus - vienu kā tagad, braukšanai pa šoseju un otru apm. vieglo am lukturu augstumā - pilsētai, lai nežilbina citus vadītājus...

Palaidniex 17.aprīlis 2019 11:38
2 0 Atbildēt

Trīs reizes augstāk, saki...

GB12 18.aprīlis 2019 9:41
2 0 Atbildēt

A varbūt pseidodžipi ir normāli auto un tavējais ir nenormāls?

msh 18.aprīlis 2019 12:25
0 2 Atbildēt

Jā, varbūt - ja vēlme kratīties uz virtuves taburetes un pārvadāt lieku gaisu ir normāla.

Bradypus 18.aprīlis 2019 14:03
3 0 Atbildēt

Vienīgā man zināmā virtuves taburete ir busiņu blakussēdētāju sēdēkļi tajos, kam priekšā var sēdēt 1+2. Viss pārējais ir tava skaudība

msh 18.aprīlis 2019 16:00
0 2 Atbildēt

Tiešām? Nu labi, man ir diezgan maz pseidodžipos sanācis sēdēt - tikai hujdaja tukšons, tas, ko ražoja pirms 10 gadiem, un LC prada, ko ražoja ap to pašu laiku. Abos apmēram viens un tas pats - mašīnā jāierāpjas, nevis jāiekāpj [LC tas ir vairāk izteikts] un abos nevis ērti jāapašēžas kā mašīnā, bet gan kā pie virtuves galda, ar kājām 90 grādu leņķī. Ja tavā čeroki tomēr jāsēž kā mašīnā, tad sanāk ka tas čeroki viena liela siltumnīca vien tik ir...

Bradypus 17.aprīlis 2019 14:06
3 0 Atbildēt

Msh skauž džipi, tāpat kā VWfanam Volvo XC - tipiska proletariāta skaudība pret buržujiem. Un līdzvērtīga (tikai pretēja) blakus tēmā apspriestajai kundziņa vēlmei padarīt auto par bāgātnieku lukuspreci. Ja patiešām satrauktu lukturu augstums, tad būtu minējis minivanus un busiņus

msh 17.aprīlis 2019 17:30
2 3 Atbildēt

Vai tu zini kāpēc es mikroautobusus un minimikroautobusus pat neuzskatu par pieminēšanas vērtiem? Jo tos nu jau šausmīgi reti kāds pērk bez vajadzības - līdz ar to, ja tur kaut kādu SUVu vai pseidodžipu vismaz 80% nopērk lai apkārtējajiem parādītu problēmas savā dzimumdzīvē - tad vismaz 95% transportieru un 80% džeru uz ceļa atrodas, jo to īpašniekiem regulāri jāved kaut kas liels, vai arī daudz pasažieru. Es arī neko nesaku par fūru un autobusu radītajām neērtībām - pirmie ved vairākus desmitus tonnu kravas, otrie līdz 50 pasažieriem; abos gadījumos to pašu pārvadājot ar vieglajām mašīnām, problēmu būtu stipri vairāk.

Bet jā, man nenormāli skauž džipi - man nenormāli gribas 2x jaudīgāku motoru, vairākas reizes dārgākas detaļas; visu to lai sasniegtu to pašu, ko spēj esošā mašīna - esošās mašīnas ļengano piekari bez jebkādām cerībām to padarīt stingrāku, salonu, kurā ir nevis jāiekāpj, bet jāierāpjas - tās ir tik nenormāli iekārojamas lietas ka man nenormāli skauž. Protams.

P.N. Jebkurā gadījumā iesaku izkāpt no čeroki un pabraukāties kādu laiku ar golfa klases mašīnu; iespējams sāksi skatīties uz dzīvi ar savādāku skatu.

Bradypus 17.aprīlis 2019 18:09
0 0 Atbildēt

Kā students braukāju ar Kadetu - tā tev kvalificēsies ka Golfa klase? Paralēli vēlāk sanāca ar darba Golf 4 pabraukāt. Dzīvoju kojās un ēdu ceptus kartupeļus. Tagad visu to esmu nomainījis pret pieauguša cilvēka dzīvi un braucu ar čeroki tādēļ, ka beidzot varu atļauties to ko gribu, nevis iztikas minimumu.

msh 17.aprīlis 2019 20:58
0 2 Atbildēt

Nekvalificēsies - tajos laikos uz ielas kā reiz tie grand čeroki bija gandrīz vienīgās lielās kastes, nevis kā tagad, kad pilnas malas ar xteiļiem, rāvējslēdzējiem, cirvjiem, tiguāniem, iksiem, Q, ML utt...

Bradypus 17.aprīlis 2019 21:53
2 0 Atbildēt

Kaut ko nesapratu - ko ar to gribēji pateikt? Esmu braucis ar studentu auto un vairāk negribu.

msh 18.aprīlis 2019 0:01
0 1 Atbildēt

Ko es ar to gribēju pateikt? Ka laikos, kad tu brauci ar tām mašīnām, augsti novietoti lukturi bija daudz retāk sastopami kā tagad.

Mani vispār fascinē termins "studentu auto" - vispār jau "small family car"

Bradypus 18.aprīlis 2019 0:10
1 1 Atbildēt

Ak no tāda viedokļa... Piedod, neuztvēru domu. Pamatā tādēļ, ka ar savu džipu kopumā nobraucu mazāk nekā ar dažādiem svešiem auto, no kuriem lielākā daļa ir zemie - žilbina nenoregulētie un kaitina nakti astē sēdētāji, neatkarīgi no auto modeļa, bet nevienam auto rūpnīcas lukturi nav par augstu.

Par studentu/mazas ģimenes auto... Katram savs - ja neesi bijis students, droši vien ģimenei lielāku nevari atļauties - tur arī rodas definīcijas atšķirības

msh 18.aprīlis 2019 12:24
0 0 Atbildēt

Bet kāpēc bez vajadzības vajag atļauties lielāku mašīnu?

Bradypus 18.aprīlis 2019 13:29
1 1 Atbildēt

Kādēļ bez vajadzības? Jeb tu principā neatzīsti, ka jebkas virs iztikas minimuma ir kvalificējams kā vajadzība?

msh 18.aprīlis 2019 15:58
1 0 Atbildēt

Nu un kāda tad ir tā vajadzība, piemēram, tavā gadījumā? Regulāri vadā apkārt 3-4 liela auguma pieaugušos? No tevis sanāk ka šī vajadzība rodas līdz ar labas izglītības, un laba darba iegūšanu - laikam labu izglītību ieguvušie tiek iecelti par brigadieriem, kam ar personīgo mašīnu savi kolēgi jāvadā

Bradypus 18.aprīlis 2019 21:50
2 0 Atbildēt

Vajadzība ir aktīvi brīvdienu hobiji - reizēm vajag vēl arī piekabi. Un tādi ir finansiāli pieejami, ja ir laba izglītība un darbs.

Papildus - arī ikdienā ir ērtāk - gan bērnu piesprādzēt neliecoties trijos līkumos, gan viņa velosipēdu bagāžniekā iemest, nedomājot vai pietiks vieta. Un Latvijas bedrainie ceļi galvassāpes nerada.

msh 18.aprīlis 2019 23:18
0 1 Atbildēt

Pirmajā teikumā tu pats sev iešāvi kājā - "reizēm vajag vēl arī piekabi" - tātad, tu savus vaļaspriekus varētu apmierināt arī ar fana fabiju, izņemot vēlmi pabraukāties pa dubļiem. Tas par to sprādzēšanu varētu būt derīgs punkts, tik par šo ērtību ir šausmīgi dārga cena - braucot pa apli viss sabirst mašīnas labajā pusē un izbraucot sabirst kreisajā pusē; jālieto arī gāze, par kuras blakusparādībām tu sajūsmā neesi, normāla izmēra mašīnai tu noteikti atļautos ieliet benzīnu. Bedrainos ceļus labāk nepiemini, man kaut kā neliekas ka tu būtu tik sūdīgs braucējs...

Bradypus 19.aprīlis 2019 0:01
0 0 Atbildēt

Nespēju izsekot tavai loģikai par kājā iešausanu, bet tālāk kaut ko vienkārši gvelz. Jebkurā mašīnā sabirst nenostiprināta krava, nekāda atšķirība ar iepriekšējiem auto. Par gāzi piekrītu - dīzelis vietā jau noskatīts, bet tam nav nekāda sakara ar džipu - neesmu manījis, ka Voyagerus kāds ar prieku barotu ar benzīnu. Un kādēļ nepieminēt bedrainos ceļus? Iespēja neiespringt, vaktējot bedres un braucot slalomu, ir tā vērta - ka teiktu fans: baudāma.

msh 19.aprīlis 2019 2:36
0 0 Atbildēt

Nespēj izsekot? Tu stāsti ka lielu mašīnu vajagot vaļaspriekiem - paturpinot ka tie vaļasprieki ir tik lieli, ka vajag piekabi - bet piekabi jau var vilkt ar praktiski jebko... Augstākas mašīnas ir nestabilākas = līgojas vairāk.

Es arī neiespringstu milzīgi uz bedru apbraukšanu, lai arī tāds mazs slalomiņš tiek taisīts - ja tu nevaktē bedres, tātad tā tava bauda ir gulēšanas bauda; braukšana pa līdzeniem ceļiem ir šausmīgi garlaicīga...

Bradypus 19.aprīlis 2019 13:31
0 0 Atbildēt

Piekabi vajag atsevišķās reizes - mašīna pilna ar ekipējumu ūdens izklaidēm, teltīm un vēl udensmocis piekabē. To piekabi vēl slapjā udensmalā jāielaiž ūdenī - gribētu redzēt, ka tu to izdarīsi ar fabiju.

Par bedrēm arī neko neesi sapratis - ir tādi ceļi, kur ar parastu auto slaloms ir jābrauc no viena grāvja(ietves) līdz otram ar 5-10km/h. Es tādu varu izbraukt ar 20-30, nosacīti taisni. Ja - vairāk līgojas, jo īpaši tādēļ, ka apzināti braucu ar auto, kam joprojām ir abi cietie tilti - līgošanās netraucē, bet komforts neceļos pieaug būtiski.

msh 21.aprīlis 2019 10:01
0 0 Atbildēt

Ar tām bedrēm ir vienkārši - tev nav nekad tā gadījies, kad tu onanē uz tiem 20-30 kmph, un tev piepeši kāds golfs paiet garām? Spriežot pēc situācijas apraksta, tu esi sēņotājs vulgaris, kam pa izjātu granteni bail ka braucot normāli, mašīnas piekare vienkārši izjuks un nāksies visu lielo algu sakrāmēt tajā; un tāpēc džips ir labāks, ar to var onanēt bik ātrāk. Lai cik izjāta būtu grantene, es kaut kā lēnāk par 40-50 nebraucu, jo mans mērķis ir braukt, nevis maisīties citiem pa kājām un skaitīt bedres - parasti procesā tādus tava tipa cilvēciņus nākas apdzīt kā stāvošus.

Vienreiz gan nācās izbaudīt arī tādu braucienu no iekšpuses - mans sievastēvs ir tava tipa braucējs; braucām ar viņa pilotētu hujdaja tricāru no aizkraukles uz sunāksti, 28 km, puse grants, STUNDU!!! Kaut kur grants posma pusceļā mums sievas māsa ar C4 A6 cēli pagāja garām, lieki teikt ka viņa bija daudz ātrāk par mums.

Morāle, tā pati kas parasti - vajag iemācīties braukt, tad džipus nevajadzēs.

Bradypus 21.aprīlis 2019 11:47
0 0 Atbildēt

Nē, nav gadījies. Neesi acīmredzot sliktus ceļus redzējis. Tāda grantene, kādu apraksti, visticamāk būs 70-80 - atļautā ātruma robežās. Diezgan bēdīgi esi pārgājis uz pieņēmumiem par manu braukšanas stilu - un esi galīgi nošāvis garām. Tavu minēto ceļu, kondīcijā, kāds tas redzams Google maps, brauktu ap 100 - samazinot, kur nepieciešams, ātrumu sliktās līkumu pāaredzamības un šauruma, ne ceļa seguma dēļ.

msh 22.aprīlis 2019 12:56
0 0 Atbildēt

Google maps baigais rādītājs? Tu laikam esi piemirsis ka slapjajā sezonā grants ceļu stāvoklis mēdz būt īpatnēji slikts, un daudz sliktāks nekā tas ir pārējajā gadā. Sliktākais ceļš, ko līdz šim man ir gadījies pieredzēt, bija nevis bedrains vai veļasdēlis, bet bez pārspīlējuma sabraukts dziļos viļņos - kā ir pa tādu braukt ar mašīnu, nezinu, tolaik braucu ar velosipēdu, izbaudot tā priekšrocības = ceļam bija ~30 cm līdzena maliņa.

Bradypus 22.aprīlis 2019 18:11
0 0 Atbildēt

Jocīgs esi? Apskatījos ceļu un uzrakstīju komentāru, ar piebildi "kondīcijā, kādā tas redzams Google". Kas tajā ir nepareizi - bilde nav rādītājs? Tajā ir kāds apgalvojums, ka ceļa kondīcija nemainās? Tieši tu pirms "piemirsi" ka kondīcija var būt tik slikta, ka tava golfam 5-10kmh būs maksimums,ja vispār tiksi cauri.

Palaidniex 19.aprīlis 2019 9:22
1 0 Atbildēt

Emeša... man nepatīk nekādi bobikveidīgie, visticamāk man tāda nekad personīgi nebūs, ja vien tas nebūs vienīgais pieejamais virsbūves tips, bet es daudz vairāk saprotu Bradipus, nekā tevi, lai neteiktu, ka, manuprāt, tavi spriedumi, argumenti un secinājumi ir pilnīgs fufelis.

Bradypus 17.aprīlis 2019 15:03
2 0 Atbildēt

Speciāli priekš MsH "sejas līmeņa": imgur.com/SiJpLxI

VW lielākā pseidodžipa lukturi ir vienā augstumā ar tā paša ražotāja busiņa lukturiem un ZEM mazuļa Polo loga malas. Interesanti, kā MsH sēž pie stūres, nīstot pseidodžipus, ja tie lukturi ir viņa sejas līmenī

Krotow 17.aprīlis 2019 22:59
3 0 Atbildēt

Par lukturu augstumu vairāk jākontrolē lukturu leņķis. Citādi vienam tie spīd pareizi, citam kaut kur gaisā. Pareizi noregulētas tālās gaismas fūrei un busam man netraucē. Žilbina tie, kuriem nenoregulētās tuvās gaismas, parastajos lukturos ieliktās ksenona spuldzes un ķīniešu miglas lukturi ar spilvengaismām. No otras puses - braucēji ar izdegušu priekšējā luktura spuldzi kreisajā pusē. Pagājušajās brīvdienās pretī trāpījās pat divi tādi.

650 18.aprīlis 2019 16:52
1 0 Atbildēt

Fūrēm procentuāli nenoregulēti vai pretimbraucēju žilbinoši lukturi ir vairākkārt mazāk, nekā vieglajiem.Cita lieta, ka daži joprojām atļaujas turēt uz jumta 4gab luminātorus un neviens tas satiksmi un likumību uzraugošais Zimpis viņus par to nesip.Kaut gan jāsaka, ka beidzmajos gados to luminatoru lietotāji ir kļuvuši gana kulturāli (atkal- atšķirībā no daudziem vieglajiem).Vajadzētu jo stingri jaat arī par nepareizi pieslēgtu ķīniešu DRLu un dažādu diožu joslu lietošanu. Beidzamais jaašanas pakazuhas reklām-fenomens bij apjūsmots te pirms kāda gada- tātad Lohi var uzskatīt, ka valstī viss iet līdzeni un milicija viņus sargā acis-pār-griezusi.

msh 18.aprīlis 2019 23:04
0 0 Atbildēt

Nu un kas tev nepatīk tajos fūru papildniekos - A8 tik švaki tālie ka pretībraucošās fūres pavēlu pārslēdzas? Man ir tikai vienreiz mūžā gadījies kādam mirkšķināt lai pārslēdzas, un tas laikam bija vienkārši aizsapņojies. Fūrēm tie papildnieki ir reāla vajadzība, nevis vipendrons - pa tumsu brauc daudz, abet tie apakšā esošie lukturi kā parastai mašīnai...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 16.10 ar NMPD atbildi; Jūrmalā uz neregulētas gājēju pārejas pār 4 joslām sabrauc bērnu 80

Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns. Lasīt vairāk

 

Atklāj rekonstruēto ceļa posmu pie Bērzkroga (+ VIDEO) 3

Vakar svinīgi atklāts pārbūvētais Vidzemes šosejas posms pie Bērzkroga. Darbi tur sākās pērn augustā, un pēc gada šajā vietā pilnībā pārbūvēti aptuveni 7 kilometri ceļa. Lasīt vairāk

 

Aicina uz ikgadējo bezmaksas Servisa dienu visā Latvijā

No 30. oktobra līdz 8. novembrim sešās Latvijas pilsētās notiks bezmaksas automobiļu pārbaudes, kurās autovadītājiem būs iespēja noskaidrot, vai viņu auto pilnvērtīgi darbojas visas drošības sistēmas, ieskaitot elektroapgādi. Lasīt vairāk

 

Lietuvā maksās 1000 eiro kompensāciju par vecā auto nomaiņu pret ekoloģiski nekaitīgāku 25

Lietuvas iedzīvotāji no novembra varēs saņemt 1000 eiro kompensāciju, ja nomainīs savu automašīnu pret tādu, kas rada mazāku daudzumu ogļskābās gāzes izmešu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti