Kādreizējā Saab rūpnīca ražos vācu mašīnas ar saules baterijām (+ FOTO) 6

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 23.aprīlis 2019 10:57

2020.gadā kādreizējā Saab rūpnīca Zviedrijas Trolhetenā uzsāks vācu jaunuzņēmuma Sono automobiļu ražošanu. Tas būs elektriskās piedziņas modelis Sion ar saules baterijām uz jumta.

Minivenam līdzīgais Sion ir 4,29 m garš, 1,83 m plats un 1,67 m augsts. Riteņu bāze 2,77 m, bet bagāžas nodalījuma tilpums – 650-1250 litri. Transportlīdzeklis drīkst vilkt līdz pat 750 kg smagu piekabi.

Automobiļa dzinējspēks ir 163 Zs elektromotors, kas ļauj sasniegt maksimāli 140 km/h, savukārt enerģijas krājumi tiek uzglabāti 35 kilovatstundu akumulatorā, kas nodrošina gaitas rezervi 255 kilometriem. Uz transportlīdzekļa jumta izvietoti 330 fotoelementi, kurus speciāls pārklājums sargā no putekļiem un laika apstākļu iedarbības. Ražotājs norādījis, ka saulainā laikā saules bateriju ieguldījums ir aptuveni 34 papildu kilometri kopējai distancei.

Kompakta elektriskā hečbeka Sion ražošana sāksies nākamajā gadā. Katru gadu uzņēmums plāno saražot līdz 43 tūkstošiem automašīnu, bet astoņu gadu nogrieznī to skaitam būtu jāsasniedz 260 tūkstoši vienību.

Sono pirmais modelis maksās 25 500 eiro un ražotājs ziņo, ka tā iegādei šobrīd pieteikušies gandrīz 10 000 pircēju.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 23.aprīlis 2019 14:42
4 1 Atbildēt

Kārtējā dezinformācija.

35kw/h dod tikai 34 km distanci.

Viss tas pārējais - tiek nodrošināts ar parastiem akumulatoriem, kuri jālādē ar kabeli.

vai nu iauto.lv lasīt nemāk, vai speciāli reklamē.

...

Šim auto ir divas baterejas - vienas lādē, otras - 35kw lādējas ar saules baterejām.

Tas ir labs variants tiem, kuri braukā pa pilsētu.

Bet reāli, ziemā, vai vasarā ar darbojošu kondicionieri, sanāks nobraukt knapi 200km.

Vai nevarēja iebāzt par vienu batereju bloku vairāk?

darklight 23.aprīlis 2019 16:01
4 0 Atbildēt

Zombiju apokalipses gadījumā tā saules baterija var noderēt.

Bradypus 23.aprīlis 2019 15:29
3 0 Atbildēt

Vidējā saules jauda mūsu platuma grādos ir ~4,7kwh dienā uz horizontālu virsmas m2 (līdz 10.5 kWh dienā vasaras vidū un ~0.2 ziemā). Tātad tos 35kWh pat saulainā vasara vajadzēs lādēt vismaz 4 dienas (pierēķinot kaut minimālu zudumu uz saules bateriju efektivitātes rēķina), ja uz tā jumta būs izdevies 1m2 ar baterijām iespiest un auto saulē novietot.

Labs variants tiem kas braukā pa pilsētu? Diez vai - lielākā daļa stāvvietu ir zem jumta vai vienkārši kādas ēkas ēnā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Škoda Octavia RS-vairāk komforta, nezaudējot sportisko tvērienu (+VIDEO) 4

Jaunā Škoda Octavia RS būs īsts atradums tiem, kam nepatika iepriekšējā modeļa pārlieku cietā balstiekārta. Šeit saglabāts sportiskais tvēriens, bet piekare ir blīva, nevis cieta. Tā ir atšķirība. Lasīt vairāk

 

Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 10

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki. Lasīt vairāk

 

No šodienas automašīnām jābūt obligāti aprīkotām ar ziemas riepām

No šodienas līdz 2021.gada 1.martam visiem automobiļiem vai autobusiem, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, aģentūru LETA iepriekš informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅU "Atmiņu klade": Muzejā, kurā ar eksponātiem drīkstēja izbraukt (+VIDEO)

Kad autoindustrija raušas ārā no kārtējās bedres, tā labprāt atceras aizgājušo gadu spozmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti