Kādreizējā Saab rūpnīca ražos vācu mašīnas ar saules baterijām (+ FOTO) 6

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 23.aprīlis 2019 10:57

2020.gadā kādreizējā Saab rūpnīca Zviedrijas Trolhetenā uzsāks vācu jaunuzņēmuma Sono automobiļu ražošanu. Tas būs elektriskās piedziņas modelis Sion ar saules baterijām uz jumta.

Minivenam līdzīgais Sion ir 4,29 m garš, 1,83 m plats un 1,67 m augsts. Riteņu bāze 2,77 m, bet bagāžas nodalījuma tilpums – 650-1250 litri. Transportlīdzeklis drīkst vilkt līdz pat 750 kg smagu piekabi.

Automobiļa dzinējspēks ir 163 Zs elektromotors, kas ļauj sasniegt maksimāli 140 km/h, savukārt enerģijas krājumi tiek uzglabāti 35 kilovatstundu akumulatorā, kas nodrošina gaitas rezervi 255 kilometriem. Uz transportlīdzekļa jumta izvietoti 330 fotoelementi, kurus speciāls pārklājums sargā no putekļiem un laika apstākļu iedarbības. Ražotājs norādījis, ka saulainā laikā saules bateriju ieguldījums ir aptuveni 34 papildu kilometri kopējai distancei.

Kompakta elektriskā hečbeka Sion ražošana sāksies nākamajā gadā. Katru gadu uzņēmums plāno saražot līdz 43 tūkstošiem automašīnu, bet astoņu gadu nogrieznī to skaitam būtu jāsasniedz 260 tūkstoši vienību.

Sono pirmais modelis maksās 25 500 eiro un ražotājs ziņo, ka tā iegādei šobrīd pieteikušies gandrīz 10 000 pircēju.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 23.aprīlis 2019 14:42
4 1 Atbildēt

Kārtējā dezinformācija.

35kw/h dod tikai 34 km distanci.

Viss tas pārējais - tiek nodrošināts ar parastiem akumulatoriem, kuri jālādē ar kabeli.

vai nu iauto.lv lasīt nemāk, vai speciāli reklamē.

...

Šim auto ir divas baterejas - vienas lādē, otras - 35kw lādējas ar saules baterejām.

Tas ir labs variants tiem, kuri braukā pa pilsētu.

Bet reāli, ziemā, vai vasarā ar darbojošu kondicionieri, sanāks nobraukt knapi 200km.

Vai nevarēja iebāzt par vienu batereju bloku vairāk?

Bradypus 23.aprīlis 2019 15:29
3 0 Atbildēt

Vidējā saules jauda mūsu platuma grādos ir ~4,7kwh dienā uz horizontālu virsmas m2 (līdz 10.5 kWh dienā vasaras vidū un ~0.2 ziemā). Tātad tos 35kWh pat saulainā vasara vajadzēs lādēt vismaz 4 dienas (pierēķinot kaut minimālu zudumu uz saules bateriju efektivitātes rēķina), ja uz tā jumta būs izdevies 1m2 ar baterijām iespiest un auto saulē novietot.

Labs variants tiem kas braukā pa pilsētu? Diez vai - lielākā daļa stāvvietu ir zem jumta vai vienkārši kādas ēkas ēnā.

viencexperc 23.aprīlis 2019 15:38
1 1 Atbildēt

Ilons Masks reiz kādā intervijā stāstīja, ka viņam bieži uzdod jautājumu - kāpēc uz Teslām jumta un bagažnieka nav saules batereju?

Tesla inženieri parēkināja, ka tas neatmaksāsies. Viņi domāja, ka daudz labāk, būtu jumtā iemontēt sistēmu, kura atveras kā lietussargs, autostāvvietas lielumā, virs auto. Kas protams - liela saules batereja. Tad, tā varētu būt daudz noderīgāka lieta, bet tam būs lielas izmaksas, kas diez vai sevi atpelnīs.

..

Šis 35 kilovatu sūds domājams, ir kā mārketinga triks.

Bradypus 23.aprīlis 2019 17:04
2 1 Atbildēt

Mūsdienu krāna pagarinātājs - parādīt visai apkārtnei, cik īpašnieks ir progresīvs.

darklight 23.aprīlis 2019 16:01
4 0 Atbildēt

Zombiju apokalipses gadījumā tā saules baterija var noderēt.

Bradypus 23.aprīlis 2019 17:08
2 2 Atbildēt

Bet diezgan reālā situācijā - ja atkārtojas spēcīgas saules vētras, uz priekšu tiks tikai vecie motori, kam nav ECU. 1859. gadā piedzīvotā esot bijusi pietiekami spēcīga, lai mūsdienu apstākļos paralizētu visu elektroniku - t.sk. visu elektroapgādi kā tādu, jo vadība ir elektroniska.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti