"Bosch" sadarbībā ar Zviedrijas "Powercell Sweden" izstrādās automobiļiem paredzētu ūdeņraža degvielas šūnu komponentes 7

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 30.aprīlis 2019 9:50

Pasaulē liekākais autodetaļu ražotājs - Vācijas rūpniecības koncerns "Bosch" - pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar Zviedrijas uzņēmumu, lai izstrādātu ūdeņraža degvielas šūnām būtiskas komponentes, kas paredzētas automobiļu darbināšanai.

"Bosch" un "Powercell Sweden AB", kas iepriekš bija Zviedrijas autoražotāja "Volvo" struktūrvienība, plāno ūdeņraža degvielas šūnas tirgū laist, vēlākais, 2022.gadā.

Ar ūdeņradi darbināmi automobiļi varētu izrādīties lietošanas ziņā veiksmīgāki, salīdzinot ar elektriskajām automašīnām. Šāda veida automobiļi nodrošina krietni garāku nobraukšanas distanci, un tos iespējams uzpildīt aptuveni tikpat ātri, cik ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotus spēkratus.

Vienlaikus ar ūdeņradi darbināmi automobiļi sniedz vairākas tās pašas priekšrocības, ko nodrošina elektriskās automašīnas, tostarp jaudīgu paātrinājumu, klusu darbošanos un nekādus kaitīgos izmešus.

Taču, lai šāda veida automašīnas nonāktu līdz masveida ražošanai, nepieciešams pārvarēt vairākus šķēršļus. Ūdeņraža ražošanai nepieciešams liels elektroenerģijas apjoms, un šobrīd šāda veida uzpildes stacijām ir ļoti ierobežots tīkls.

"Bosch" lēš, ka līdz 2030.gadam 20% no visiem elektriskajiem automobiļiem tiks darbināti ar degvielas šūnām.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 30.aprīlis 2019 10:18
3 3 Atbildēt

1) Par to uzlādes/uzpildes ātrumu varētu pastrīdēties.

Daudzas kompānijas, kas ražo elektroauto plāno taisīt akumulatoru nomaiņu. Tādus plānus taisa gan Tesla, gan Ķīnieši. Un tāda nomaiņa sanak daudz ātrāk, kā uzpildīt degvielu.

Lūk video no Teslas ( pats "tests" no 0:57 ):

lūk NIO ( Ķīnieši) tuvākā nākotne

un tādu projektu var atrast desmitem, dažādām kompānijām. Tāpēc tas uzlādes "ilgums" ir visai mīklains arguments, jo nepais 10 gadi, kad tādas stacijas būs ja ne desmitiem tad simtiem..

Piemēram, autobusi ar maināmiem akumulatoriem braukā jau tagad. Protams, ka Ķīnā

2) Uzlādes/uzpildes infrastruktūra.

Cik ir elektrouzlādes tīklu, cik ir ūdeņraža uzpildes vietas?

Cik viena gada laikā uzbūvē jaunas ūdeņraža uzpildes vietas, cik - elektroauto

3) Ūdeņradi ražo elektrolīzes rezultātā ( tiek patērēta elektrība). Tāpēc aguments, ka netiks noslogoti elektrotīkli - arī neder. Lai saražotu ūdeņradi, tik un tā ir vajadzīgas kaut kādas elektrostacijas.

Un vēl tāds sīkums - lai ūdeņradi atvstu uz staciju, ir nepieciešams transports. Vai ik tas nav - dīzelis?

...

Secinājums:

Tā ir mirstoša tehnoloģija, vai nepieciešami miljardi un ļoti enerģiska darbošanās...

msh 30.aprīlis 2019 19:22
3 0 Atbildēt

Sapņošana tev padodas, žēl ka tā nav pārāk saistīta ar realitāti... Jā, "varbūt ar laiku radīsies vienoti standarti" - forši - tad jau "varbūt ar laiku, pēc 10-15 gadiem" varēs mainīt aķus. Dažādu štepseļu bilde ir diezgan smieklīga; štepseļu standarti ir uz pirkstiem saskaitāmi - iztēlosimies tavu nākotni - teiksim, izveidojas 10 ražotāju grupas - labi, iztēlosimies ka 5 - bet visam jau vēl vienādus aķus izmantot nevar - ir mazākas mašīnas un lielākas - tai vienai grupai noteikti vēl būs kādu 5 veidu aķi - lai jebkurai mašīnai uz sitiena varētu nomainīt aķi, vajadzēs punktā turēt 25!!! dažādus aķus...

Kāpēc jāvadā? Tāpat vien. Palasi par velosipēdu koplietošanas sistēmām - vai par kravas konteineriem - mašīnu koplietošanas sistēmas arī derēs - atklāsi ka dažādu iemeslu dēļ tās mašīnas vai velosipēdi mēdz kaut kur koncentrēties. Ja tev tavā sapņu teslā ar maināmo aķi būs atlicis 30 km attālums, bet tava super duper proga rādīs ka tuvākais aķis ir 50 km attālumā, ko darīsi? Nerunājot nemaz par to ka rūpīgi plānojamais brauciens paliks vēl neplānojamāks - ieliks tev citu aķi, bet izrādās ka tam tik 2/3 no jauna aķa ietilpības, un tu ieplānoto gabalu nobraukt nevari...

msh 30.aprīlis 2019 12:23
2 0 Atbildēt

Visu to pašu var pateikt par elektromobīļiem...

1)daudzas kompānijas - un cik daudzu šo kompāniju mašīnu izstrādājumiem ir vienādi, savstarpēji savietojami aķi? Kamēr visām masveidā sastopamajām elektriskajām mašīnām nebūs max 2 - 3 veidu akumulatori, tas vienkārši nestrādās.

2) un 3) - un kā būs ar akumulatoru pieejamību un sadalījumu pa stacijām? Pasaki vēl ka tos nebūs jāvadā apkārt, iespējams pat reģionālā mērogā. Un vai visur pietiks akumulatoru ko mainīt? Iztēlosimies situāciju - puse latvijas brauc ar elektromobīļiem, kuriem visiem ir vienādi, maināmi akumulatori, un liepājā notiek ilgi gaidīts prāta vētras koncerts - tu drīksti uzminēt kas notiks ar akumulatoru maiņas stacijām un elektromobīļu uzlādes punktiem...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 1

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 

Brabus īpašie piedāvājumi – grīdas paklājiņi par 2000, sēdekļi par 35 000 eiro (+ FOTO) 3

Frankfurtes autoizstādē vācu Brabus ir plaši pārstāvēts, tostarp ar īpaši dārgām ekstrām, kas “pieri liks saraukt” pat arābu šeihiem. Lasīt vairāk

 

Jānis Skutelis par elektrisko skūteru krīzi (+ VIDEO) 4

Ja teiksim vēl pavasarī tu biji ārkārtīgi stilīgs, jo tu brauci ar to elektro skūteri pa ielām. Nu tagad tu esi vienkārši kretīns, kas brauc pa ielām," tā Janis Skutelis izsakās par elektrisko skūteru krīzi un piedāvā tai risinājumu. Lasīt vairāk

 

Lidostā “Rīga” taksometriem jaunas prasības (+ VIDEO) 14

“Lidosta beidzot brīva no bandītiem”. Tā par jauno taksometru kārtību lidostā “Rīga” saka taksometru vadītāji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti