Pasaulē liekākais autodetaļu ražotājs - Vācijas rūpniecības koncerns "Bosch" - pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar Zviedrijas uzņēmumu, lai izstrādātu ūdeņraža degvielas šūnām būtiskas komponentes, kas paredzētas automobiļu darbināšanai.
"Bosch" un "Powercell Sweden AB", kas iepriekš bija Zviedrijas autoražotāja "Volvo" struktūrvienība, plāno ūdeņraža degvielas šūnas tirgū laist, vēlākais, 2022.gadā.
Ar ūdeņradi darbināmi automobiļi varētu izrādīties lietošanas ziņā veiksmīgāki, salīdzinot ar elektriskajām automašīnām. Šāda veida automobiļi nodrošina krietni garāku nobraukšanas distanci, un tos iespējams uzpildīt aptuveni tikpat ātri, cik ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotus spēkratus.
Vienlaikus ar ūdeņradi darbināmi automobiļi sniedz vairākas tās pašas priekšrocības, ko nodrošina elektriskās automašīnas, tostarp jaudīgu paātrinājumu, klusu darbošanos un nekādus kaitīgos izmešus.
Taču, lai šāda veida automašīnas nonāktu līdz masveida ražošanai, nepieciešams pārvarēt vairākus šķēršļus. Ūdeņraža ražošanai nepieciešams liels elektroenerģijas apjoms, un šobrīd šāda veida uzpildes stacijām ir ļoti ierobežots tīkls.
"Bosch" lēš, ka līdz 2030.gadam 20% no visiem elektriskajiem automobiļiem tiks darbināti ar degvielas šūnām.
1) Par to uzlādes/uzpildes ātrumu varētu pastrīdēties.
Daudzas kompānijas, kas ražo elektroauto plāno taisīt akumulatoru nomaiņu. Tādus plānus taisa gan Tesla, gan Ķīnieši. Un tāda nomaiņa sanak daudz ātrāk, kā uzpildīt degvielu.
Lūk video no Teslas ( pats "tests" no 0:57 ):
lūk NIO ( Ķīnieši) tuvākā nākotne
un tādu projektu var atrast desmitem, dažādām kompānijām. Tāpēc tas uzlādes "ilgums" ir visai mīklains arguments, jo nepais 10 gadi, kad tādas stacijas būs ja ne desmitiem tad simtiem..
Piemēram, autobusi ar maināmiem akumulatoriem braukā jau tagad. Protams, ka Ķīnā
2) Uzlādes/uzpildes infrastruktūra.
Cik ir elektrouzlādes tīklu, cik ir ūdeņraža uzpildes vietas?
Cik viena gada laikā uzbūvē jaunas ūdeņraža uzpildes vietas, cik - elektroauto
3) Ūdeņradi ražo elektrolīzes rezultātā ( tiek patērēta elektrība). Tāpēc aguments, ka netiks noslogoti elektrotīkli - arī neder. Lai saražotu ūdeņradi, tik un tā ir vajadzīgas kaut kādas elektrostacijas.
Un vēl tāds sīkums - lai ūdeņradi atvstu uz staciju, ir nepieciešams transports. Vai ik tas nav - dīzelis?
...
Secinājums:
Tā ir mirstoša tehnoloģija, vai nepieciešami miljardi un ļoti enerģiska darbošanās...