"Bosch" sadarbībā ar Zviedrijas "Powercell Sweden" izstrādās automobiļiem paredzētu ūdeņraža degvielas šūnu komponentes 7

 

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 30.aprīlis 2019 9:50

Pasaulē liekākais autodetaļu ražotājs - Vācijas rūpniecības koncerns "Bosch" - pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar Zviedrijas uzņēmumu, lai izstrādātu ūdeņraža degvielas šūnām būtiskas komponentes, kas paredzētas automobiļu darbināšanai.

"Bosch" un "Powercell Sweden AB", kas iepriekš bija Zviedrijas autoražotāja "Volvo" struktūrvienība, plāno ūdeņraža degvielas šūnas tirgū laist, vēlākais, 2022.gadā.

Ar ūdeņradi darbināmi automobiļi varētu izrādīties lietošanas ziņā veiksmīgāki, salīdzinot ar elektriskajām automašīnām. Šāda veida automobiļi nodrošina krietni garāku nobraukšanas distanci, un tos iespējams uzpildīt aptuveni tikpat ātri, cik ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotus spēkratus.

Vienlaikus ar ūdeņradi darbināmi automobiļi sniedz vairākas tās pašas priekšrocības, ko nodrošina elektriskās automašīnas, tostarp jaudīgu paātrinājumu, klusu darbošanos un nekādus kaitīgos izmešus.

Taču, lai šāda veida automašīnas nonāktu līdz masveida ražošanai, nepieciešams pārvarēt vairākus šķēršļus. Ūdeņraža ražošanai nepieciešams liels elektroenerģijas apjoms, un šobrīd šāda veida uzpildes stacijām ir ļoti ierobežots tīkls.

"Bosch" lēš, ka līdz 2030.gadam 20% no visiem elektriskajiem automobiļiem tiks darbināti ar degvielas šūnām.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 30.aprīlis 2019 10:18
3 3 Atbildēt

1) Par to uzlādes/uzpildes ātrumu varētu pastrīdēties.

Daudzas kompānijas, kas ražo elektroauto plāno taisīt akumulatoru nomaiņu. Tādus plānus taisa gan Tesla, gan Ķīnieši. Un tāda nomaiņa sanak daudz ātrāk, kā uzpildīt degvielu.

Lūk video no Teslas ( pats "tests" no 0:57 ):

lūk NIO ( Ķīnieši) tuvākā nākotne

un tādu projektu var atrast desmitem, dažādām kompānijām. Tāpēc tas uzlādes "ilgums" ir visai mīklains arguments, jo nepais 10 gadi, kad tādas stacijas būs ja ne desmitiem tad simtiem..

Piemēram, autobusi ar maināmiem akumulatoriem braukā jau tagad. Protams, ka Ķīnā

2) Uzlādes/uzpildes infrastruktūra.

Cik ir elektrouzlādes tīklu, cik ir ūdeņraža uzpildes vietas?

Cik viena gada laikā uzbūvē jaunas ūdeņraža uzpildes vietas, cik - elektroauto

3) Ūdeņradi ražo elektrolīzes rezultātā ( tiek patērēta elektrība). Tāpēc aguments, ka netiks noslogoti elektrotīkli - arī neder. Lai saražotu ūdeņradi, tik un tā ir vajadzīgas kaut kādas elektrostacijas.

Un vēl tāds sīkums - lai ūdeņradi atvstu uz staciju, ir nepieciešams transports. Vai ik tas nav - dīzelis?

...

Secinājums:

Tā ir mirstoša tehnoloģija, vai nepieciešami miljardi un ļoti enerģiska darbošanās...

msh 30.aprīlis 2019 12:23
2 0 Atbildēt

Visu to pašu var pateikt par elektromobīļiem...

1)daudzas kompānijas - un cik daudzu šo kompāniju mašīnu izstrādājumiem ir vienādi, savstarpēji savietojami aķi? Kamēr visām masveidā sastopamajām elektriskajām mašīnām nebūs max 2 - 3 veidu akumulatori, tas vienkārši nestrādās.

2) un 3) - un kā būs ar akumulatoru pieejamību un sadalījumu pa stacijām? Pasaki vēl ka tos nebūs jāvadā apkārt, iespējams pat reģionālā mērogā. Un vai visur pietiks akumulatoru ko mainīt? Iztēlosimies situāciju - puse latvijas brauc ar elektromobīļiem, kuriem visiem ir vienādi, maināmi akumulatori, un liepājā notiek ilgi gaidīts prāta vētras koncerts - tu drīksti uzminēt kas notiks ar akumulatoru maiņas stacijām un elektromobīļu uzlādes punktiem...

viencexperc 30.aprīlis 2019 17:47
1 2 Atbildēt

Ne tikai baterejas atšķiras. Atšķiras pat paši uzlādes kabeļi.

Domājams, ka ar laiku radīsies vienoti standarti.

Kompānijas apvienosies grupās ( kā ar bankomātiem, kad ir grupa banku, kuras izmanto kopīgu bankomātu tīklu, un naudas izņemšana ir bez komisijas). Visu ietekmēs konkurence un cīņa par izdzīvošanu.

2) kāpēc jāvadā? Tev uzlika pilno, bet tajā pašā vietā - tukšais uzsāk lādēties.To visu var sataisīt ar kaut kādas aplikācijas palīdzību. 21 gadsimts. Tu redzi, kur ir tuvākā "brīvā - uzlādētā" batereja. Pašā aplikācijā - vari to rezervēt. Un visu var nomainīt - nekāpjot ārā no auto ( kā tas ir Teslas video)

msh 30.aprīlis 2019 19:22
3 0 Atbildēt

Sapņošana tev padodas, žēl ka tā nav pārāk saistīta ar realitāti... Jā, "varbūt ar laiku radīsies vienoti standarti" - forši - tad jau "varbūt ar laiku, pēc 10-15 gadiem" varēs mainīt aķus. Dažādu štepseļu bilde ir diezgan smieklīga; štepseļu standarti ir uz pirkstiem saskaitāmi - iztēlosimies tavu nākotni - teiksim, izveidojas 10 ražotāju grupas - labi, iztēlosimies ka 5 - bet visam jau vēl vienādus aķus izmantot nevar - ir mazākas mašīnas un lielākas - tai vienai grupai noteikti vēl būs kādu 5 veidu aķi - lai jebkurai mašīnai uz sitiena varētu nomainīt aķi, vajadzēs punktā turēt 25!!! dažādus aķus...

Kāpēc jāvadā? Tāpat vien. Palasi par velosipēdu koplietošanas sistēmām - vai par kravas konteineriem - mašīnu koplietošanas sistēmas arī derēs - atklāsi ka dažādu iemeslu dēļ tās mašīnas vai velosipēdi mēdz kaut kur koncentrēties. Ja tev tavā sapņu teslā ar maināmo aķi būs atlicis 30 km attālums, bet tava super duper proga rādīs ka tuvākais aķis ir 50 km attālumā, ko darīsi? Nerunājot nemaz par to ka rūpīgi plānojamais brauciens paliks vēl neplānojamāks - ieliks tev citu aķi, bet izrādās ka tam tik 2/3 no jauna aķa ietilpības, un tu ieplānoto gabalu nobraukt nevari...

viencexperc 30.aprīlis 2019 21:16
0 2 Atbildēt

Man nav elektroauto, tāpēc reklamet neko netaisos. Es tieši pretēji - esmu PRET visādām tāda stila ekoloģiskam lietām, tāpēc neko es nesapņoju. Vienkārši es redzu tendences un māku domāt.

Es nezinu un man pie dirsas, kā tās kompānijas plāno savas idejas realizēt. Ar komerctransportu tas ir daudz vieglāk. Kā ar tiem autobusiem, kas tiek izmantoti pilsētas satiksmei. Izbrauc maršrutu, nomaina, utt. Bet ar privātajiem tas ir grūtāk. Bet elektroauto batereju "grīdu" var salīdzināt ar platformu vieglajiem auto. To taču arī nav nemaz tik daudz. Piemēram, visa VW grupa ir būvēta tikai uz dažām platformām. Gan q7, gan a4 izmanto vienu un to pašu platformu.

Bet kā jau teicu,m man pie dirsas kā to darīs. Varbūt tāpēc tas ir vēl joprojām tikai projektu līmenī. Bet neiespējami tas nav. Var jau standartizēt, kā to izdarīja ar parastām baterejām - AA, AAA, utt. Kaut kādi līdzīga izmēra bloki.

p.s.

neviens jau neraksta, ka izzudīs uzlādes stacijas.

p.s.s.

baterejas, kuru ietilpība paliek 2/3 var jau aizsūtīt uz pārstrādi....

msh 1.maijs 2019 4:40
1 0 Atbildēt

MLB un MQB ir nevis "platformas", bet gan "detaļu izkārtojumi" kas ļauj racionalizēt ražošanu, vienā fabrīķī ļaujot ražot jebkuru attiecīgā "izkārtojuma" modeli. Divas vienas platformas mašīnas ir ar savstarpēji savietojamām detaļām un arī virsbūves daļām - A4 un Q7 būs šausmīgi maz saderīgo detaļu. Ja gribi aķus salīdzināt ar platformām, salīdzini ar platformām - paskatīsimies uz fofāgena grupu pirms 15 gadiem - polo platforma, golfa platforma, B sērijas audī platforma, C sērijas audī platforma, D sērijas audī platforma, tuarega platforma - tagad tu vari iedomāties cik veidu aķus ražotājam vajadzēs - ja tesla uzražotu polo klases mašīnu, tajā tak Model S aķi iekšā nebāzīs, ko?

Aķus ar 2/3 ietilpību diez vai kāds sūtīs uz pārstrādi; diez vai kādam tas būs izdevīgi.

eidis 30.aprīlis 2019 13:09
0 0 Atbildēt

Bosch..... Būs ziepes. Atkal aņķis uz paļorkas uzskrūvēts un ja paļorka padilst, nestrādā ne aņķis ne paļorka. Turklāt paļorka tik kretīniski dizainēta ka korodē un dilst jau pie pirmajiem -3C.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti