Eiropieši pirktu hibrīdu vai elektroauto; dīzelis tikai ceturtā izvēle 16

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 26.jūnijs 2019 10:09

Jaunākais Autoscout24 pētījums liecina, ka Eiropas valstu iedzīvotāji vislabprātāk iegādātos hibrīdautomobili, bet savulaik pirmā izvēle – dīzeļauto – tagad atrodas tikai ceturtajā vietā.

Dīzeļauto arvien vairāk zaudē savas pozīcijas – jaunākais automobiļu pārdošanas portāla Autoscout24 pētījums liecina, ka pašlaik tikai aptuveni trešā daļa autovadītāju apsver iespēju iegādāties ar dīzeļdegvielu darbināmu automobili.

63% eiropiešu dīzeļauto iegādi pat neliek dienas kārtībā un skatās tikai alternatīvo piedziņas veidu virzienā. Priekšroka tiek dota hibrīdautomobiļiem, kurus būtu ar mieru iegādāties katra otrā persona (50%). Otrajā vietā ir elektriskie transportlīdzekļi, par kuriem interesējas 42 procenti potenciālo pircēju. Benzīna dzinējs ieņem trešo vietu (41%), bet ar dīzeļdegvielu darbināmu auto savā garāžā redzēt vēlas tikai 37% eiropiešu, turklāt 25% pircēju savus finanšu līdzekļus būtu gatavi izdot tikai un vienīgi par pilnīgi jaunu dīzeļauto. 19% pircēju izvēlētos ar gāzi darbināmu auto, bet 18% - ūdeņraža degvielas automobili.

Pētījums apliecina, ka runājot par dīzeļauto, pastāv visai ievērojamas atšķirības atkarībā no valsts. Piemēram, Austrijā joprojām ir daudz šīs tehnoloģijas fanu un 56% pircēju joprojām uzskata, ka labākais automobilis ir dīzeļauto, kurpretim Nīderlandē tas būtu interesants vien 19%.

Samērā liels procents dīzeļauto paliek uzticīgi arī Spānijā un Francijā (attiecīgi 41 un 40%), Vācijā tos atbalsta 38%, bet Beļģijā un Itālijā – attiecīgi 35 un 34 %.

Starptautisko pētījumu Autoscout24 vārdā veica tirgus izpētes institūts Innofact. Apsekojuma periods ilga no 2019. gada 23. Aprīļa līdz 6. maijam. Septiņās valstīs (Vācijā, Itālijā, Francijā, Spānijā, Beļģijā, Nīderlandē, Austrijā) tika aptaujāti 7328 automobiļu īpašnieki, kas pārstāv vecuma grupu no 18līdz 65 gadiem. Vācijā tika aptaujāti 1002 auto īpašnieki.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 26.jūnijs 2019 10:32
6 2 Atbildēt

Ja vēl tā izvēle būt par tehnoloģijām... Bet vispār balsojums atspoguļo tikai pseidoekonodokļu politikas nianses dažādās valstīs.

viencexperc 26.jūnijs 2019 11:11
6 3 Atbildēt

..un brauktu aptuveni tā:

viencexperc 26.jūnijs 2019 11:23
6 4 Atbildēt

Bet statistika parāda vidējā Eiropas iedzīvotāja stulbumu.

18 procenti - ar ūdeņradi darbināmu auto! Kur viņi taisās ( plāno) tos pildīt?

Un otrā lieta - lai ūdeņradi saražotu, nepieciešams kaut ko dedzināt, jo to iegūst tvaika konversijas rezultātā. Vai no ogļūdeņražiem ( gāzes, metāna, oglēm, naftas), kurus arī karsē ( nepieciešama enerģija) līdz 400 grādiem.

Vai no biomasas, kura atkal jākarsē līdz 500-800 grādiem.

..

Pareizi teica mans vectēvs - "karš vajadzīgs, citādi atkal cilvēki no bezdarbības iet sviestā"...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti