Eiropieši pirktu hibrīdu vai elektroauto; dīzelis tikai ceturtā izvēle 16

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 26.jūnijs 2019 10:09

Jaunākais Autoscout24 pētījums liecina, ka Eiropas valstu iedzīvotāji vislabprātāk iegādātos hibrīdautomobili, bet savulaik pirmā izvēle – dīzeļauto – tagad atrodas tikai ceturtajā vietā.

Dīzeļauto arvien vairāk zaudē savas pozīcijas – jaunākais automobiļu pārdošanas portāla Autoscout24 pētījums liecina, ka pašlaik tikai aptuveni trešā daļa autovadītāju apsver iespēju iegādāties ar dīzeļdegvielu darbināmu automobili.

63% eiropiešu dīzeļauto iegādi pat neliek dienas kārtībā un skatās tikai alternatīvo piedziņas veidu virzienā. Priekšroka tiek dota hibrīdautomobiļiem, kurus būtu ar mieru iegādāties katra otrā persona (50%). Otrajā vietā ir elektriskie transportlīdzekļi, par kuriem interesējas 42 procenti potenciālo pircēju. Benzīna dzinējs ieņem trešo vietu (41%), bet ar dīzeļdegvielu darbināmu auto savā garāžā redzēt vēlas tikai 37% eiropiešu, turklāt 25% pircēju savus finanšu līdzekļus būtu gatavi izdot tikai un vienīgi par pilnīgi jaunu dīzeļauto. 19% pircēju izvēlētos ar gāzi darbināmu auto, bet 18% - ūdeņraža degvielas automobili.

Pētījums apliecina, ka runājot par dīzeļauto, pastāv visai ievērojamas atšķirības atkarībā no valsts. Piemēram, Austrijā joprojām ir daudz šīs tehnoloģijas fanu un 56% pircēju joprojām uzskata, ka labākais automobilis ir dīzeļauto, kurpretim Nīderlandē tas būtu interesants vien 19%.

Samērā liels procents dīzeļauto paliek uzticīgi arī Spānijā un Francijā (attiecīgi 41 un 40%), Vācijā tos atbalsta 38%, bet Beļģijā un Itālijā – attiecīgi 35 un 34 %.

Starptautisko pētījumu Autoscout24 vārdā veica tirgus izpētes institūts Innofact. Apsekojuma periods ilga no 2019. gada 23. Aprīļa līdz 6. maijam. Septiņās valstīs (Vācijā, Itālijā, Francijā, Spānijā, Beļģijā, Nīderlandē, Austrijā) tika aptaujāti 7328 automobiļu īpašnieki, kas pārstāv vecuma grupu no 18līdz 65 gadiem. Vācijā tika aptaujāti 1002 auto īpašnieki.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 26.jūnijs 2019 10:32
6 2 Atbildēt

Ja vēl tā izvēle būt par tehnoloģijām... Bet vispār balsojums atspoguļo tikai pseidoekonodokļu politikas nianses dažādās valstīs.

iciks 26.jūnijs 2019 13:18
2 0 Atbildēt

Domāju, ka ne tikai to, arī mediju ietekmi.

Ja vidusmēra neiedziļinājies ļautiņš katru dienu ziņās redz rakstu "dīzelis - nāve, elektrība - kruti!", tad viņš, iespējams, arī tādā aptaujā nobalsos par labu "tīrajam".

Pie tam tāda balsošana ir viens, pirkšana ir kas cits. Es arī varbūt gribētu S klases mersi, vien kad tiktu līdz praktiskai pirkšanai, tad sanāktu, ka man tas nav pa kabatai...

JanJan 26.jūnijs 2019 14:03
3 4 Atbildēt

Redz, vidējais latvietis no ārzemēm nopērk lietotu audi/bmw/volvo ar dīzeli (jo tā it kā nedaudz ekonomiskāk, t.sk. uz auto cenu, jo vietējiem dīzeļi vairs neiet pie sirds tik ļoti) un pēc tam visiem lepni stāsta, kā izrāvis DPF filtru ārā un laimīgs, ka apčakarējis ražotāju, valsti autoservisu un visus pārējos.

Tas jau ir domāšanas jautājums, tik pat labi var PSRS bloķenē iziet kāpnēs un nolikt kluci un dibenu noslaicīt ar kaimiņa avīzi. Iepisi santīmiņu uz ūdeni un papīru!

Rietumeiropā šāda domāšana ir daudz mazākai daļai cilvēku. Tur cilvēki vairāk piedomā un neizvēlās obligāti to variantu, kas par 10 eur izdevīgs pašam. Ar visiem šitiem izravētajiem dīzeļiem jau paši sevi, savus bērnus un apkārtējos pilsētā smacējam un galinām nost. Tas jau, protams, plašāks jautājums arī domāšanā par šoseju būvniecību pilsētā, zaļās zonas iznīcināšanu utt utt.

viencexperc 27.jūnijs 2019 17:31
1 1 Atbildēt

Es skatos tu skolā neesi mācījies, rūpīgi seko zombijkastes sludinātajam un sava viedokļa tev pašam nav. Tu paļaujies uz līdera vārdiem.

Nepareizu tu salīdzinājumu iedevi.

Ja gribēji salīdzināt kaut ko ar pdf filtra izraušanu, tad vajadzēja salīdzināt ar tādu lietu:

Pa Tv pseidozinātnieki un žurnālisti sāk skandināt, ka tualetes papīra razošanai izcērt mežus, un celuloze nonakot kanalizācijā, iznīcina tur vērtīgas baktērijas, tāpēc visiem dirsas slaucīt ar aizskariem, jo tos var izmazgāt ar siltu ūdeni un lietot atkal.

Un visi pamuļķi tā arī darīs.

Lūk tas ir īsts salīdzinājums.

JoJo 26.jūnijs 2019 11:06
3 1 Atbildēt

Ja es būtu bāgāts, mans auto būtu ar dīzeli

viencexperc 26.jūnijs 2019 11:11
6 3 Atbildēt

..un brauktu aptuveni tā:

viencexperc 26.jūnijs 2019 11:11
4 2 Atbildēt

Lai zaļie pamuļķi dabū sirdstrieku.

viencexperc 26.jūnijs 2019 11:23
6 4 Atbildēt

Bet statistika parāda vidējā Eiropas iedzīvotāja stulbumu.

18 procenti - ar ūdeņradi darbināmu auto! Kur viņi taisās ( plāno) tos pildīt?

Un otrā lieta - lai ūdeņradi saražotu, nepieciešams kaut ko dedzināt, jo to iegūst tvaika konversijas rezultātā. Vai no ogļūdeņražiem ( gāzes, metāna, oglēm, naftas), kurus arī karsē ( nepieciešama enerģija) līdz 400 grādiem.

Vai no biomasas, kura atkal jākarsē līdz 500-800 grādiem.

..

Pareizi teica mans vectēvs - "karš vajadzīgs, citādi atkal cilvēki no bezdarbības iet sviestā"...

Asaris 27.jūnijs 2019 8:53
2 1 Atbildēt

Savu stulbumu šeit parādi Tu. Kaut vai ūdeņradi ražo no naftas, tā jebkurā gadījumā ir emisiju izvešana no pilsētas.

Spied tik savu dīzeli grīdā un ārstē saviem bērniem astmu.

Uzraksti vēl ka elektroauto rada vairāk emisijas kā dīzelis

viencexperc 27.jūnijs 2019 17:38
3 2 Atbildēt

Nē es tā nevaru uzrakstīt, jo to neviens nav salīdzinājis.

Bet ar astmu slimoja arī viduslaikos un tā nav saistīta ar kaut kādiem dīzeļiem.

Vēl vectēvu laikos ģimenē bija 8 berni, no kuriem daži iemanījās nomirt nesasniedzot 18 gadus.

Tagad cilvēkiem ir 1,5 bērni, tāpēc viņi mīž par katru defektu, un domā, ka tas ir kaut kāds brīnums un pie tā vainojams dīzelis, globalizācija, ķīmiskā gaļa, sāls, cukurs vai krustnagliņas.

Tā, ka pirms vaino citus tam, ka tev bērns ir astmains, sākumā papēti SAVUS radurakstus, un pārbaudi cik astmātiķu bija taviem senčiem.

Asaris 28.jūnijs 2019 9:32
0 0 Atbildēt

Labi, labi stāsti sev ka elpojot kancerogēnās vielas kas nāk ārā no izpūtēja nav kaitīgas un guli mierīgi. Viduslaikos vispar vidējais mūža ilgums bija 25 gadi, bet kāds tam ar to sakars?

WALA 26.jūnijs 2019 11:57
2 0 Atbildēt

Tie kas dzīvo kalnos un regulāri braukā pa kalniem, diezgan loģiski nosliecas dīzeļu virzienā, kad būs elektro-piedziņas auto atbilstoša izvēle un infrastruktūra, gan jau pārdomās par labu elektro piedziņas (t.sk ūdeņŗaža) darbinātiem auto.

Viencexperc

Bet par benzīnu/dīzeli - lūdzu ar uzraksti cik grādos jākarsē, tā lai nav kā parasti ar žurnālistiem - ko vajag to uzraksta, pārējo noklusē ( pieņemot ka zina tēmu) ;)

viencexperc 26.jūnijs 2019 12:09
0 1 Atbildēt

Es to jau esmu rakstījis forumā, sadaļā "transports un īsta ekoloģija".

Vienalga - elektro, hibrīds, benzīns, dīzelis, ūdeņradis. Visu ražošanas vai braukšanas laikā ( elektroauto - tikai ražošanas laikā, ja ir uzlādes stacijas ar saules baterejām) jāizdala CO2 un kaut kas jādedzina.

raimondsm 26.jūnijs 2019 13:14
1 0 Atbildēt

Nu, ja tā pavisam atklāti, tad maksimāli tuvu mēs varam uzrakstīt biodīzeļa un rapšu eļļas ieguves procesu un izmaksas. Raža apmēram tonna eļļas no hektāra, agrotehnika apmēram zināma, cik reizes jābrauc pa to lauku, cik tālu jāved, cik dārgi jākaltē, eļļa jāspiež, ar ingredientiem jājauc - visi procesi apmēram zināmi un pieejami.

Un kurš, lū\zu var pilnīgi precīzi uzrakstīt naftas krekinga procesa izmaksas un enerģijas patēriņus vai litija akumulatoru ražošanas pielno procesu?

WALA 27.jūnijs 2019 9:53
0 0 Atbildēt

Precīzi neviens neekspektē, bet temperatūra ar un bez katalizatoriem ir zināma, un var paņemt rupjos aprēķinos zemāko iespējamo robežu 400 vai teiksim vidējo 600, prasti jau droši vien ņem vidējo "tempreatūru slimnīcā" visur kur "zinātniskā politika" vai "politiskā ekoloģija" tiek lietota.

teftelis 27.jūnijs 2019 21:26
0 0 Atbildēt

Dīzelis, hibrīds, benzīns, gāze. Elektro un ūdeņradi nē - negribas dziļos laukos saukt evakuatoru...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO)

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti