Prezentēts elektromobilis ar gaitas rezervi 1600 kilometriem (+ FOTO) 9

Foto: Ekrānbilde

iAuto | 31.augusts 2019 13:19

Amerikāņu kompānija Aptera nodemonstrējusi elektromobiļa prototipu, kas ar vienu uzlādi spēj nobraukt 1600 km.

Kompānija Aptera jau 2007.gadā uzstādīja ambiciozu mērķi – izgatavot automobili, kas ar litru degvielas spētu nobraukt 100 kilometrus. Darbi sākās, taču projekts izrādījās komerciāli neizdevīgs un 2011.gadā firma bankrotēja. Nepilnus desmit gadus vēlāk Aptera atkal atgādina par sevi, piesakot elektromobili, kas ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spētu nobraukt 1600 km.

Aptera elektromobilis ir 800 kg smags trīsriteņu transportlīdzeklis ar īpaši vieglu virsbūvi un izcilu aerodinamiku. Pretestības koeficients ir tikai 0,11, kuram netiek ne tuvumā nedz efektīvākais sērijveida sedans (A-klases Mercedes – 0,22), nedz savulaik nelielā sērijā izlaistais Volkswagen hibrīds XL1 (0,189).

Prototipa kustību nodrošina trīs elektromotori, kas iebūvēti pa vienam katrā ritenī. Katra elektromotora jauda ir 68 Zs, bet zem sēdekļiem novietotā akumulatora tilpums var būt no 40 līdz 100 kilovatstundām. Aptera inženieri aprēķinājuši, ka ar lielāko bateriju prototips varētu nobraukt līdz 1600 km, turklāt uzlādēt to varēs pat no salīdzinoši vājiem strāvas avotiem. Tā ASV izmantotais 110 voltu tīkls ļaus papildināt krājumus 160 kilometriem astoņās stundās, bet 50 KW uzlādes stacija nodrošinās gaitas rezervi 320 km, pavadot tajā vien pusstundu.

Lai attīstītu projektu Aptera komandai nepieciešami aptuveni 2,5 miljoni dolāru, ko uzņēmums cer piesaistīt ar kopfinansēšanas fondu palīdzību. Ja šo problēmu izdosies atrisināt, tad pirmās trīs testa elektriskās automašīnas tiks izlaistas jau līdz šī gada beigām.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Varbūt 31.augusts 2019 14:33
7 0 Atbildēt

varbūt firma darbojas tāpat kā daudzas pie mums - "apgūst" līdzekļus un čau

WALA 2.septembris 2019 9:50
2 0 Atbildēt

Negatīvisms beigsies tad, kad "jaunās pasaules" būvētāji pārstās karināt makaronus uz ausīm - man jau tāds vecums ka ausis vairs nav tik spicas un stingras kā jaunībā un makaroni vairs uz tām īsti labi neturās !!!

WALA 2.septembris 2019 9:54
1 0 Atbildēt

kāpēc gan lai nebraukātu - visur kur attālums no mājas līdz punktam X ir zem 6 km - vispār var ņemt mazos franču struntus (Aixam laikam saucās). Elektro ir labi lietojams atsevišķās vietās, vēl tas vienkārši nav gatavs "prime time" un "mainstream". Padomā pats ja visus iekšdedzes dzinējus aizvietotu ar elektro tepat Lv, cik daudz uzlādes punktu vajadzētu … un ka tik nav tā ka tas pat nav reālistisks mērķis jo tad būsim aizdirsuši katru brīvo pilsētas stūrīti ar uzlādes figņu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi vīri un mūsdienu "Mercedes" - 3 minūtes, lai izkustētos no vietas (+ VIDEO) 49

Diviem vīriem, kas neizskatās pēc iesācējiem autobraukšanā, vajag trīs minūtes, lai izdomātu, ka mūsdienu Mercedes izkustināt no vietas. Lasīt vairāk

 

Būtiski maina satiksmes organizāciju Jūrmalas šosejas remontdarbu posmā

No šodienas veiktas būtiskas izmaiņas Jūrmalas šosejas remontdarbu posmā krustojumā ar Rīgas apvedceļu, informē "Latvijas valsts ceļi", aicinot autobraucējus būt īpaši uzmanīgiem un sekot līdzi ceļazīmēm. Lasīt vairāk

 

Tests: Braucam ar atjaunoto „Renault Kadjar” (+ FOTO) 2

Kadjārs, Kadžārs, Kažārs, bet varbūt Gaujarts no “Limuzīna jāņu nakts krāsā”… Lai arī kā mēs šo auto katrs dēvētu, patiesībā “Renault Kadjar” ir tas pats populārais Kaškajs, tikai ar simpātiskāku franču seju un tādu pašu 1.3 litru turbodzinēju kā jaunajai “Mercedes” A klasei. Lasīt vairāk

 

Volvo S60 atsakās no dīzeļdzinējiem (+ FOTO) 9

Volvo S60 kļūst par markas pirmo modeli, kas atsakās no dīzeļdzinējiem, turpmāk tas būs pieejams ar benzīna motoriem un hibrīdversijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti