Prezentēts elektromobilis ar gaitas rezervi 1600 kilometriem (+ FOTO) 9

Foto: Ekrānbilde

iAuto | 31.augusts 2019 13:19

Amerikāņu kompānija Aptera nodemonstrējusi elektromobiļa prototipu, kas ar vienu uzlādi spēj nobraukt 1600 km.

Kompānija Aptera jau 2007.gadā uzstādīja ambiciozu mērķi – izgatavot automobili, kas ar litru degvielas spētu nobraukt 100 kilometrus. Darbi sākās, taču projekts izrādījās komerciāli neizdevīgs un 2011.gadā firma bankrotēja. Nepilnus desmit gadus vēlāk Aptera atkal atgādina par sevi, piesakot elektromobili, kas ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spētu nobraukt 1600 km.

Aptera elektromobilis ir 800 kg smags trīsriteņu transportlīdzeklis ar īpaši vieglu virsbūvi un izcilu aerodinamiku. Pretestības koeficients ir tikai 0,11, kuram netiek ne tuvumā nedz efektīvākais sērijveida sedans (A-klases Mercedes – 0,22), nedz savulaik nelielā sērijā izlaistais Volkswagen hibrīds XL1 (0,189).

Prototipa kustību nodrošina trīs elektromotori, kas iebūvēti pa vienam katrā ritenī. Katra elektromotora jauda ir 68 Zs, bet zem sēdekļiem novietotā akumulatora tilpums var būt no 40 līdz 100 kilovatstundām. Aptera inženieri aprēķinājuši, ka ar lielāko bateriju prototips varētu nobraukt līdz 1600 km, turklāt uzlādēt to varēs pat no salīdzinoši vājiem strāvas avotiem. Tā ASV izmantotais 110 voltu tīkls ļaus papildināt krājumus 160 kilometriem astoņās stundās, bet 50 KW uzlādes stacija nodrošinās gaitas rezervi 320 km, pavadot tajā vien pusstundu.

Lai attīstītu projektu Aptera komandai nepieciešami aptuveni 2,5 miljoni dolāru, ko uzņēmums cer piesaistīt ar kopfinansēšanas fondu palīdzību. Ja šo problēmu izdosies atrisināt, tad pirmās trīs testa elektriskās automašīnas tiks izlaistas jau līdz šī gada beigām.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Varbūt 31.augusts 2019 14:33
7 0 Atbildēt

varbūt firma darbojas tāpat kā daudzas pie mums - "apgūst" līdzekļus un čau

WALA 2.septembris 2019 9:50
2 0 Atbildēt

Negatīvisms beigsies tad, kad "jaunās pasaules" būvētāji pārstās karināt makaronus uz ausīm - man jau tāds vecums ka ausis vairs nav tik spicas un stingras kā jaunībā un makaroni vairs uz tām īsti labi neturās !!!

WALA 2.septembris 2019 9:54
1 0 Atbildēt

kāpēc gan lai nebraukātu - visur kur attālums no mājas līdz punktam X ir zem 6 km - vispār var ņemt mazos franču struntus (Aixam laikam saucās). Elektro ir labi lietojams atsevišķās vietās, vēl tas vienkārši nav gatavs "prime time" un "mainstream". Padomā pats ja visus iekšdedzes dzinējus aizvietotu ar elektro tepat Lv, cik daudz uzlādes punktu vajadzētu … un ka tik nav tā ka tas pat nav reālistisks mērķis jo tad būsim aizdirsuši katru brīvo pilsētas stūrīti ar uzlādes figņu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc jāpērk auto caurlaide braucot uz savu īpašumu Jūrmalā? (+ VIDEO) 29

iAuto.lv vērš uzmanību uz kādu jautājumu, kas būtisks tiem, kam dzīvesvieta Jūrmalā. Izrādās, ir situācijas, kad mājās atgriezties arī jūrmalniekiem nav iespējams, kamēr nav iegādāta dienas caurlaide par 2 eiro. Lasīt vairāk

 

Liels noskrējiens, liela cena - Kolumbijā pārdod gandrīz 40 gadus vecu Ņiva (+ FOTO) 3

Kolumbijā tiek pārdots 1981.gada ražots Ņiva apvidus auto. Automobilim ir visnotaļ pieklājīgs noskrējiens, taču pārdevējs par to prasa samērā lielu naudas summu. Lasīt vairāk

 

Vācijā pārdod unikālo Innotruck kravinieku (+ VIDEO)

Vācijā pārdod unikālo Luidži Kolani konstruēto Innotruck kravinieku. Pasaulē tādi ir tikai divi. Lasīt vairāk

 

Protestētāji ASV grauj dīleru centrus, aizdzen un dedzina mašīnas (+ video) 17

Protesti, kas ASV aizsākās pēc tam, kad aizturot afroamerikāni Džordžu Floidu policija nogalināja afroamerikāni Džordžu Floidu, ievirzījušies pavisam nepatīkamā gultnē – saniknotu ļaužu pūļi grauj veikalus un tirgotavas, neapjejot ar līkumu arī auto dīlercentrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti