Volkswagen samazina NOx emisijas dīzeļdzinējiem par 80% - iAuto

Volkswagen samazina NOx emisijas dīzeļdzinējiem par 80% 24

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 25.septembris 2019 12:41

Volkswagen izstrādājis jaunās paaudzes SCR (selective catalytic reduction) sistēmu ar dubulto izsmidzināšanu, kas dīzeļdzinēju automašīnās garantē īpaši zemu slāpekļa oksīda (NOx) izmešu līmeni.

Pārbaudes reālos braukšanas apstākļos apstiprina, ka jaunā SCR tehnoloģija NOx izmešu līmeni samazina par 80%. Jaunās paaudzes SCRizplūdes gāzu attīrīšanas sistēma pirmo reizi ir uzstādīta jaunajā Passat 2.0.1 TDI Evo modelī, kas līdz ar to jau atbilst nākotnes Euro 6d izmešu standarta tehniskajām prasībām.

Kopš 2018. gada visas jaunās Volkswagen automašīnas ar dīzeļdzinējiem ir aprīkotas ar SCR AdBlue izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām. Savukārt jaunās paaudzes SCR tehnoloģija balstīta uz dubultās izsmidzināšanas principu, AdBluereaģentu izsmidzinot uzreiz aiz diviem SCR  katalizatoriem, kas sarindoti virknē.

Jau līdz šim izmantotā AdBlue sistēma kompensēja vēsturiskus dīzeļdzinēju trūkumus, bet ar inovatīvo dubultās izsmidzināšanas procesu ir sasniegts  nākamais attīstības posms. Mūsdienu dīzeļdzinēji rada mazāku CO2 izmešu apjomu nekā benzīna dzinēji, jo dīzeļdegvielai ir augstāks enerģijas blīvums un sadegšanas process – krietni efektīvāks.

Dubultās izsmidzināšanas procesam nepieciešams otrs SCR  katalizators, kas  uzstādīts automašīnas apakšā. Tā kā attālums līdz dzinējam ir lielāks, izplūdes gāzu temperatūra aiz otrā katalizatora var būt pat par 100°C grādiem zemāka. Tādējādi tiek paplašinātas iespējas izplūdes gāzu pēcapstrādei – pat ar dzinēja tuvumā esošo izplūdes gāzu temperatūru +500°C sistēma joprojām spēj sasniegt ļoti augstu attīrīšanas pakāpi. Turklāt bloķējošais katalizators pirms SCR sistēmas novērš pārmērīgu amonjaka zudumu.

Amonjaks ir nepieciešams, lai samazinātu dīzeļdzinējos radītos slāpekļa oksīdus. Tas tiek ievadīts kā ūdeni saturošs reaģents (AdBlue), izmantojot izsmidzināšanas moduli izplūdes sistēmā aiz SCR katalizatora. Šeit šis šķidrums iztvaiko, sadalot reaģentu, kam, savienojoties ar tvaiku, rodas amonjaks. SCR katalizatorā amonjakam (NH3) reaģējot ar slāpekļa oksīdiem (NOx), izveidojas ūdens un nekaitīgs slāpeklis (N2), kas ir galvenā sastāvdaļa gaisam, ko elpojam.

SCR slānis tiek pielietots dīzeļdegvielas daļiņu filtra šūnveida struktūrai, tādējādi nodrošinot iespēju vienai komponentei veikt vairākas funkcijas. Cieši saistītais izvietojums nozīmē, ka izplūdes gāzu temperatūras, kas nepieciešamas augstai attīrīšanas pakāpei, pēc auksta dzinēja iedarbināšanas, iespējams panākt ātrāk – lai sasniegtu vairāk nekā 90% attīrīšanas pakāpi, nepieciešamais temperatūras diapazons ir no +220°C līdz +350°C. Šie apstākļi tiek sasniegti vairākās darbības situācijās. Attīrīšanas efektivitāte virs +350°C nesamazinās, pateicoties dubultās izsmidzināšanas sistēmai.

Volkswagen pakāpeniski jauno tehnoloģiju ieviesīs visos modeļos ar 2.0 TDI Evo dzinējiem. Arī jaunajā Golf modelī, kas drīzumā piedzīvos pasaules pirmizrādi, 2.0 TDI Evo dzinējam ar 110 kW (150 ZS), kas jau šobrīd ir uzstādīts jaunajā Passat, plānota dubultā izsmidzināšana visās TDI versijās.

1) Passat Variant 2.0 TDI Evo 110 kW / 150 ZS (NEFZ) degvielas patēriņš l/100 km izteiksmē: pilsētā 4,5 litri / ārpus pilsētas 3,6 litri / kombinētajā režīmā 4 litri. C02 izmeši kombinētajā režīmā ir 104 g/km, efektivitātes klase A+.

Passat Limousine 2.0 TDI Evo 110 kW / 150 PS (NEFZ) degvielas patēriņš l/100 km izteiksmē: pilsētā 4,5 litri / ārpus pilsētas 3,5 litri / kombinētajā režīmā 3,9 litri. C02 izmeši ir 101 g/km, efektivitātes klase A+.

 

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 25.septembris 2019 14:43
8 7 Atbildēt

Ķīniešiem būtu muļķīgi nelikt uz elektro vai hibrīdiem - viņi ir lielāko pasaules samgo metālu krājumu turētāji, visiem citiem lai taisītu sūda baterijas vajag ķīniešu metālus.

Un no mana skatu punkta - lai tie ķīnieši iet ieskrienas ar visu savu bateriju industriju - netiuc es tai mērkaķošanās ar elektrības uzkrāšanu tādos veidos kā šobrīd, kad iemācīsies parezi tikt galā ar superkondesatoriem, dažādām oglekļa akulējošo elemntu "nanoizstrādēm" utml. tad arī parunāsim.

Visu pārējo kas tur Ķīnā top manis pēc var iespraust kur - kur saule neiespīd, jo tie vienkārši ir lūžņi kuri piepildīs mūsu izgāztuves nu vai šrotus, ja tā labāk patīk.

WALA 25.septembris 2019 15:47
8 6 Atbildēt

Mākslīga ir elektro auto cena un viss ap to, bet katrs jau skatās uz "mākslu" savādāk. Tik man nav skaidrs kāpēc man būtu atsevišķu personu "ekoizklaides" jāatbalsta ar savu naudu. To kas te tagad tiek likts kā uzlādes punkti, ražots kā baigi progresīvais elektro-figviņzinkas - patiesībā nav nekas sevišķi progresīvs - tie ir tie paši aizpagājušā gadsimta lūžņi ar gandrīz katru elektro detaļu optimizētu, bet tici man - augt vēl ir kur, un arī vajag, ja vispār šo virzienu stutēt.

WALA 25.septembris 2019 13:26
6 3 Atbildēt

Tulkojuma pērle:

"... izveidojas ūdens un nekaitīgs slāpeklis (N2), kas ir galvenā sastāvdaļa gaisam, ko elpojam." N2 nav galvenā sastāvdaļa (citādi varētu domāt ka mēs gaisu elpojam N2 nevis O2 dēļ) (, bet gan lielākā sastāvdaļa gaisam ko elpojam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti