Volkswagen samazina NOx emisijas dīzeļdzinējiem par 80% 24

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 25.septembris 2019 12:41

Volkswagen izstrādājis jaunās paaudzes SCR (selective catalytic reduction) sistēmu ar dubulto izsmidzināšanu, kas dīzeļdzinēju automašīnās garantē īpaši zemu slāpekļa oksīda (NOx) izmešu līmeni.

Pārbaudes reālos braukšanas apstākļos apstiprina, ka jaunā SCR tehnoloģija NOx izmešu līmeni samazina par 80%. Jaunās paaudzes SCRizplūdes gāzu attīrīšanas sistēma pirmo reizi ir uzstādīta jaunajā Passat 2.0.1 TDI Evo modelī, kas līdz ar to jau atbilst nākotnes Euro 6d izmešu standarta tehniskajām prasībām.

Kopš 2018. gada visas jaunās Volkswagen automašīnas ar dīzeļdzinējiem ir aprīkotas ar SCR AdBlue izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām. Savukārt jaunās paaudzes SCR tehnoloģija balstīta uz dubultās izsmidzināšanas principu, AdBluereaģentu izsmidzinot uzreiz aiz diviem SCR  katalizatoriem, kas sarindoti virknē.

Jau līdz šim izmantotā AdBlue sistēma kompensēja vēsturiskus dīzeļdzinēju trūkumus, bet ar inovatīvo dubultās izsmidzināšanas procesu ir sasniegts  nākamais attīstības posms. Mūsdienu dīzeļdzinēji rada mazāku CO2 izmešu apjomu nekā benzīna dzinēji, jo dīzeļdegvielai ir augstāks enerģijas blīvums un sadegšanas process – krietni efektīvāks.

Dubultās izsmidzināšanas procesam nepieciešams otrs SCR  katalizators, kas  uzstādīts automašīnas apakšā. Tā kā attālums līdz dzinējam ir lielāks, izplūdes gāzu temperatūra aiz otrā katalizatora var būt pat par 100°C grādiem zemāka. Tādējādi tiek paplašinātas iespējas izplūdes gāzu pēcapstrādei – pat ar dzinēja tuvumā esošo izplūdes gāzu temperatūru +500°C sistēma joprojām spēj sasniegt ļoti augstu attīrīšanas pakāpi. Turklāt bloķējošais katalizators pirms SCR sistēmas novērš pārmērīgu amonjaka zudumu.

Amonjaks ir nepieciešams, lai samazinātu dīzeļdzinējos radītos slāpekļa oksīdus. Tas tiek ievadīts kā ūdeni saturošs reaģents (AdBlue), izmantojot izsmidzināšanas moduli izplūdes sistēmā aiz SCR katalizatora. Šeit šis šķidrums iztvaiko, sadalot reaģentu, kam, savienojoties ar tvaiku, rodas amonjaks. SCR katalizatorā amonjakam (NH3) reaģējot ar slāpekļa oksīdiem (NOx), izveidojas ūdens un nekaitīgs slāpeklis (N2), kas ir galvenā sastāvdaļa gaisam, ko elpojam.

SCR slānis tiek pielietots dīzeļdegvielas daļiņu filtra šūnveida struktūrai, tādējādi nodrošinot iespēju vienai komponentei veikt vairākas funkcijas. Cieši saistītais izvietojums nozīmē, ka izplūdes gāzu temperatūras, kas nepieciešamas augstai attīrīšanas pakāpei, pēc auksta dzinēja iedarbināšanas, iespējams panākt ātrāk – lai sasniegtu vairāk nekā 90% attīrīšanas pakāpi, nepieciešamais temperatūras diapazons ir no +220°C līdz +350°C. Šie apstākļi tiek sasniegti vairākās darbības situācijās. Attīrīšanas efektivitāte virs +350°C nesamazinās, pateicoties dubultās izsmidzināšanas sistēmai.

Volkswagen pakāpeniski jauno tehnoloģiju ieviesīs visos modeļos ar 2.0 TDI Evo dzinējiem. Arī jaunajā Golf modelī, kas drīzumā piedzīvos pasaules pirmizrādi, 2.0 TDI Evo dzinējam ar 110 kW (150 ZS), kas jau šobrīd ir uzstādīts jaunajā Passat, plānota dubultā izsmidzināšana visās TDI versijās.

1) Passat Variant 2.0 TDI Evo 110 kW / 150 ZS (NEFZ) degvielas patēriņš l/100 km izteiksmē: pilsētā 4,5 litri / ārpus pilsētas 3,6 litri / kombinētajā režīmā 4 litri. C02 izmeši kombinētajā režīmā ir 104 g/km, efektivitātes klase A+.

Passat Limousine 2.0 TDI Evo 110 kW / 150 PS (NEFZ) degvielas patēriņš l/100 km izteiksmē: pilsētā 4,5 litri / ārpus pilsētas 3,5 litri / kombinētajā režīmā 3,9 litri. C02 izmeši ir 101 g/km, efektivitātes klase A+.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 25.septembris 2019 12:50
1 0 Atbildēt

par 80% salīdzinot ar ko?

WALA 25.septembris 2019 13:26
6 3 Atbildēt

Tulkojuma pērle:

"... izveidojas ūdens un nekaitīgs slāpeklis (N2), kas ir galvenā sastāvdaļa gaisam, ko elpojam." N2 nav galvenā sastāvdaļa (citādi varētu domāt ka mēs gaisu elpojam N2 nevis O2 dēļ) (, bet gan lielākā sastāvdaļa gaisam ko elpojam.

Pļurkt 25.septembris 2019 20:20
3 3 Atbildēt

Tavā PALĪGSKOLIŅĀ bija švaks neorganiskās ķīmijas skolotājs??

WALA 26.septembris 2019 9:58
1 0 Atbildēt

Paldies, paldies, var redzēt ka lasīt māki ar dievu uz pusēm un loģika ar ir kaut kāda mistiska un tev netverama lieta. Kad kaut ko tulko ir jāspēj arī jēga nodot, nevis stulbi jāpārceļ vārdi no vienas valodas citā.

Pļurkt 26.septembris 2019 10:52
0 3 Atbildēt

Apciemo savi bijušo ķīmijas skolotāju!!

Viss tur ir iztulkots pareizi un pilnīgi saprotami, tādiem kas neorganiskās ķīmijas stundās degunu neurbināja!

MOMO 25.septembris 2019 22:32
2 0 Atbildēt

Ir, ir galvenā sastāvdaļa..... Ne priekš cilvēka.... Bet gaisā ko elpojam ir kkādi 78% N2...

murx 26.septembris 2019 15:27
0 0 Atbildēt

Tā nav vienīgā. "Turklāt bloķējošais katalizators pirms SCR sistēmas novērš pārmērīgu amonjaka zudumu."

Stāsts ir par amonjaka bloķējošo katalizatoru, kas atrodas kā pēdējais visu katalizatoru rindā, lai neitralizētu reakcijās pāri palikušo amonjaku.

Loģists 25.septembris 2019 14:06
1 11 Atbildēt

Cik ilgi vag un bmw vēl ieguldīs dīzeļos? Kamēr vw apkrāmē dīzeli ar kārtējo ierīci, tikmēr ķīnieši milzu soļiem attīsta hybrid un electric.

Tiem kam interesē temats, paskatās "Will Germany's car industry survive? | DW Documentary" lai saprastu uz kurieni iet vācu autobūve.

Tas ir - viņi nekur neiet, stagnē. Viss vāciešu trio drīz varēs pāriet uz traktoru ražošanu, jo netiks vairs līdzi ķīniešiem. BMW i8 development team pameta BMW un aizbrauca strādāt uz ķīnu, jo EU virzība šajā sakarā nenotiek vispār.

nu jau, nu jau 25.septembris 2019 14:25
5 1 Atbildēt

Nesatraucies tik ļoti, ja pareizi atceros, VW elektriskajiem novirzījis 50 miljardus, gan jau būs ok

WALA 25.septembris 2019 14:43
8 7 Atbildēt

Ķīniešiem būtu muļķīgi nelikt uz elektro vai hibrīdiem - viņi ir lielāko pasaules samgo metālu krājumu turētāji, visiem citiem lai taisītu sūda baterijas vajag ķīniešu metālus.

Un no mana skatu punkta - lai tie ķīnieši iet ieskrienas ar visu savu bateriju industriju - netiuc es tai mērkaķošanās ar elektrības uzkrāšanu tādos veidos kā šobrīd, kad iemācīsies parezi tikt galā ar superkondesatoriem, dažādām oglekļa akulējošo elemntu "nanoizstrādēm" utml. tad arī parunāsim.

Visu pārējo kas tur Ķīnā top manis pēc var iespraust kur - kur saule neiespīd, jo tie vienkārši ir lūžņi kuri piepildīs mūsu izgāztuves nu vai šrotus, ja tā labāk patīk.

msh 25.septembris 2019 17:27
3 3 Atbildēt

Jā, vācieši rīkojas pareizi - viņi cīnās lai noturētu pārbaudītas vērtības uz ceļiem. Tikmēr ķīnieši attīsta kaut ko, kam vajag vēl kaut ko - TECus - kurus eiropā kaut kā īpaši neattīsta...

Loģists 25.septembris 2019 15:17
3 9 Atbildēt

EU tagad mākslīgi tiek stutēta dīzeļu ražošana. Tikai lai darbinieki nezaudētu darbu, lai detaļu piegādātājiem būtu darbs utml. Tur ir ļoti gara barības ķēde.

Ok, mēs esam sajūsmā par dīzeļiem un mums viņus vajag. Bet citur tā nav.

Kad būs jāpāriet uz hybrid un electric ražošanu, daudzi vairs nevarēs atļauties brīvdienas tenerifē, jo detaļu skaits būs būtiski mazāks, vairāk būs uzsvars uz software. Tas patiesības mirklis pienāks agri vai vēlu.

Toyota pieņēma ļoti pareizu tālredzīgu stratēģisku lēmumu un ilgtermiņā viņi varēs konkurēt pasaulē.

650 25.septembris 2019 15:38
5 6 Atbildēt

Pilnīgs fufelis, demagogu un vietējo ieviesēj/apguvēju inspirēts.Tev pašam tā barības ķēde rīklē iesprūdis, kad/ja pus eiropa zaudēs darbu.Mums "vajag" normālas TA normas un cilvēkiem lai būtu iespēja nopirkt vispār kaut vai ko kārtībā esošu un ražotāja normām atbilstošu.

WALA 25.septembris 2019 15:47
8 6 Atbildēt

Mākslīga ir elektro auto cena un viss ap to, bet katrs jau skatās uz "mākslu" savādāk. Tik man nav skaidrs kāpēc man būtu atsevišķu personu "ekoizklaides" jāatbalsta ar savu naudu. To kas te tagad tiek likts kā uzlādes punkti, ražots kā baigi progresīvais elektro-figviņzinkas - patiesībā nav nekas sevišķi progresīvs - tie ir tie paši aizpagājušā gadsimta lūžņi ar gandrīz katru elektro detaļu optimizētu, bet tici man - augt vēl ir kur, un arī vajag, ja vispār šo virzienu stutēt.

WALA 25.septembris 2019 15:48
2 1 Atbildēt

Nu jā un 10 gadu perspektīvā - tas viss ir vieni LIELI lūžņi un atkritumi.

anonimikis 25.septembris 2019 16:28
2 0 Atbildēt

LIELI lūžņi ir amerikāņu pikapi

WALA 25.septembris 2019 16:45
0 0 Atbildēt

Man patīk un es ar tiem labprāt braucu, nezinu tik vai remontēšu esošo 20 gadu vecu, vai pirks jaunu Raptor, kad pabeigs iepriekšējo projekt.

WALA 25.septembris 2019 17:19
2 0 Atbildēt

Nu ko eko-komunisti - palasat kas notiek vienā relatīvi bagātā valstī kas vēl ES sūta dillēs, ar elektro-enerģiju:

www.theregister.co.uk/2016/09/30/di...ike_a_bargain/

Nē, nekas nav par ko padomāt ? Nu kā teiksit !

Kanibaals 25.septembris 2019 20:40
0 0 Atbildēt

Tie jau Breksiti, sūta dillēs ES jau vairāk kā gadu bet nespēj.

msh 25.septembris 2019 20:42
1 0 Atbildēt

Tas gan - jo kangaru pārāk daudz.

Saļarka 25.septembris 2019 18:10
2 0 Atbildēt

Vienalga kad tie pasati nolaks lidz LV mums naksies visus tos štruntus ravet arā un atslegt

Jurash 25.septembris 2019 18:20
2 2 Atbildēt

2022.gads, pirmdienas rīts, vw dīzeļu izstrādes nodaļa.

- Klau Dietrich. Mēs vakar dabūjām ķīnīzeru hybrid plugin SUV, kam range ir 1200km. Vari lūdzu mēģināt viņu reverse-engineering?

- Bet šef, jūs teicāt ka dīzeļi ir pasaules problēmu risinājums un es šobrīd strādāju pie ierīces kas nox pārvērš par ūdeni.

- Ai nu pietiks. Esam galīgā d***ā ar tiem dīzeļiem, met mieru.

Kanibaals 25.septembris 2019 20:44
0 0 Atbildēt

Vēsture atkārtojas. WW2 beigās Vācija izstrādāja vienlaicīgi vairākus superieročus tai skaitā 3 dažādas raķešlidmašīnas kaut skaidrs ka bezcers ar to ko mainīt. Par maz un par vēlu. Izstrādāja tā iemesla dēļ, lai vismaz inženieri netiek nosutīti kopā ar nupat iesauktajiem senioriem un tīņiem uz fronti.

Freijers 26.septembris 2019 8:39
1 0 Atbildēt

Būs ko izgriezt pēc kādiem gadiem 10-15mit...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO)

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti