Jaguar Land Rover izgatavo mākslīgu suņa ķepu 5

Foto: Publicitātes attēls

Jaguar Land Rover | 11.decembris 2019 13:47

Automobiļu ražotājs Jaguar Land Rover ar 3D printeri izgatavoja unikālu suņa ķepas modeli, kas inženieriem palīdzēja izvērtēt nākamo automobiļu modeļu krāsas slāņa izturību. Šajā eksperimentā piedalījās Labradoras retrīvera sugas suns vārdā Yogi, savukārt izmēģinājumam tika izvēlēts jaunais Land Rover Defender.

Ķepas modelis RoboYogi tika izmantots, lai izvērtētu aizmugurējā bufera krāsas slāņa izturību pret suņa ķepu atstātajiem skrāpējumiem. Eksperimenta rezultāti atklāja, ka krāsas slānis saglabāsies nesabojāts vismaz desmitgadi, tādēļ var apgalvot, ka Jaguar un Land Rover automobiļi ir saprojektēti, ņemot vērā suņu audzētāju vajadzības un dzīvesveidu.

Dienesta šķirnes suņu audzētavas iemītniekam, Labradoras retrīverim vārdā Yogi nācās dažas reizes ielēkt jaunā Land Rover krosovera bagāžniekā un izlēkt no tā. Ikviens suņa solis tika fiksēts izmantojot svara sensorus. Iegūtie dati pētījuma komandai ļāva salīdzināt šī reālos apstākļos veiktā eksperimenta rezultātus ar tiem, kas tika iegūti, izmantojot ķepas modeli RoboYogi. Vācot sākotnējos datus, tika ņemtas vērā vidēja izmēra suņa veiktās kustības, iekāpjot bagāžniekā un izkāpjot no tā, kā arī ķepu spilventiņu un nagu radītais spiediena spēks.

Apkopojot sākotnējos datus, pēc deviņus gadus vecā Labradoras retrīvera Yogi ķepas parauga tika izgatavots 3D ķepas modelis ar spirāles mehānismu, garantējot īstas nagu kustības un vienmērīgu svara sadali uz bufera. Šis spirāles mehānisms ir arī ekonomiski efektīvs, jo pie tā stiprināmie nagi ir ļoti viegli nomaināmi.

Tagad automobiļu ražotājs Jaguar Land Rover izmanto šo gluži vai īsto suņa ķepu, veicot standarta 5000 ciklu skrāpējumu testu, kura laikā ar ķepas modeli RoboYogi tiek veikti desmit ieskrāpējumi nejaušās vietās uz izmēģinājuma paneļa, un viens garenisks skrāpējums – vienā paneļa pusē. Vēlāk procedūra tiek atkārtota.

Pateicoties īpašajam jaunā Land Rover Defender krosovera bagāžnieka dizainam, t.i., bagāžnieka durtiņām ar sānos fiksējamām eņģēm un lēzenajam aizmugurējam buferim, uz kura suns var uzkāpt, tika nolemts, ka šis modelis ir lieliski piemērots eksperimentam.

Jauno pētījuma metodi izveidoja vairākas automobiļu ražotāja Jaguar Land Rover ekspertu komandas: materiālu inženierijas, aditīvās ražošanas un robotu inženierijas komanda.

Projektējot Land Rover automobiļus, sevišķi liela uzmanība tiek veltīta mūsu četrkājaino draugu komfortam un drošībai, tādēļ automobiļu ražotājs modelim Discovery ir paredzējis dažādas suņu mīļiem paredzētas pakotnes (angļu val. Pet Packs) un komplektācijas daļas, piemēram, pilna garuma bagāžnieka nožogojumu, gumijas paklājiņu bagāžas nodalījumam un bagāžnieka ieliktni.

Jaguar Land Rover aditīvās ražošanas centrs gada laikā saražo vairāk kā 80 000 dažāda pielietojuma automobiļu daļu. Tās tiek izmantotas funkcionālu prototipu, dizaina maketu, automobiļu konstruēšanas rezerves komponentu un fiksēšanas daļu ražošanai. Automobiļu koncerns Jaguar Land Rover 3D printerus izmanto arī tirdzniecībai paredzētu automobiļu daļu ražošanai, un Jaguar XE SV Project 8 – viens no efektīvākajiem Jaguar līdz šim radītajiem automobiļiem – ir pirmais modelis, kura ražošanai tiek izmantotas tādas daļas.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 12.decembris 2019 0:56
4 1 Atbildēt

izgatavoja unikālu suņa ķepas modeli, kas inženieriem palīdzēja izvērtēt nākamo automobiļu modeļu krāsas slāņa izturību.--

Tik vien? Es jau pēc virsraksta cerēju, ka kāds Jaguar modelis riteņu vietā skries ar mākslīgām suņa ķepām.

suns 12.decembris 2019 10:02
2 1 Atbildēt

varēja izgatavot suņa sū.u

msh 12.decembris 2019 22:49
1 1 Atbildēt

Tāpēc ka vajadzēja īsā laikā pārbaudīt desmit gadu ietekmi, nepiebeidzot suni, liekot tam lēkāt tūkstošiem reižu iekšā un ārā - tā nu uztaisīja ķepu un attiecīgs mehānisms skrāpēja buferi. Tādos veidos industrijā mašīnas pārbauda jau sen - pats esmu redzējis viģiku kā mk2 golfu izstrādes laikā plēsa - visādi mehānismi n tūkstošus klapēja durvis vaļā un ciet, ar attiecīgu iekārtu izmērīja kā piekare darbojas uz bedrainās trases un pēc tam uz attiecīga stenda tā lika darboties piekarei hvz cik tūkstošus kilometru utt...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 50

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu). Lasīt vairāk

 

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 9

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 4

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti