Toyota izdomā nosaukumu savam Mēness visurgājējam (+ FOTO) 16

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 31.augusts 2020 14:08

2030.gadā Toyota Lunar Cruiser tiks izmantots pētniecības projektā uz Zemes pavadoņa.

Toyota atklājusi, ka kopā ar Japānas Aviācijas un kosmosa izpētes aģentūra (JAXA) izstrādāto transportlīdzekli Mēness izpētei nosauc par Lunar Cruiser ("Mēness kreiseris"). Darbs pie projekta norit kopš pagājušā gada un tas jāpabeidz līdz 2029.gadam, lai gadu vēlāk tas varētu doties uz Zemes pavadoni un piedalīties zinātnieciskās pētniecības misijā.

Sešriteņu transportlīdzeklis būs 6,0 m garš, 5,2 m plats un 3,8 m augsts, bet 13 kvadrātmetru iekštelpas paredzētas diviem cilvēkiem, kas pilnībā hermētiskajā un ar autonomu dzīvības uzturēšanas sistēmu apgādātajā automobilī varēs uzturēties bez speciālajiem skafandriem.

Lunar Cruiser tehniskie dati vēl netiek atklāti, taču zināms, ka to apgādās ar saules baterijām un dzinēju, kas izmantos ūdeņraža degvielu, nodrošinot gaitas rezervi 10 000 kilometriem.

Agrāk tika publicēta informācija, ka Nacionālā aeronautikas un kosmosa pārvalde (NASA) lūdz automašīnu ražotājus pievienoties jauna Mēness auto izstrādes projektam.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 31.augusts 2020 15:53
4 2 Atbildēt

Un kā tādu lielu plāno nogādāt? Un dubļu sargi gan atrodas pārāk tālu. Vienā no apollo misijām, automašīnai, transportējot nolūza dubļu sargs. Un astronauti to nevarēja lietot, jo uzreiz cēlās putekļi, kuri uz mēness ir ļoti "lipīgi". Tie jau pēc dažiem metriem aizlipināja visus instrumentus. Toreiz astronautiem nāca palīgā skočs.

Lūk, kāds auto bija uz mēness. Un aplūkojiet, cik tuvu riteņiem ir "dubļusargi".

WALA 31.augusts 2020 16:10
0 0 Atbildēt

Nogādāšana nav nemaz tik liela problēma - kravnesība jau uz SKS laiku bija OK, tagad arī materiāli drusku tālāk tikuši.

Bet par putekļiem - zinot problēmu var citādāk novietot instrumentus, veidot savādāk riteņus, samazināt ātrumu utml. pie tam pieļauju ka tiem kam ar pirmo mēnessgājēju bija kāda pieredze, var piedāvāt vēl jēdzīgākus risinājumus.

viencexperc 31.augusts 2020 16:35
3 2 Atbildēt

Tas saprotams, bet lūk attēlotas visas lielākās raķetes:

Saturn V izmantoja Mēness misijām, un tajā raķetē pietika vietas tikai 2 astronautiem, aprīkojumam un tādi salikts automobīlis.

Tāpēc man interesē, kā plāno nogādāt tādu lielu? Vai būs atsevišķs reiss tikai priekš transporta? Un kādu raķeti plāno izmantot - Falcon Heavy? Vai tas tikai japāņu slapjais sapnis.

viencexperc 31.augusts 2020 16:42
3 1 Atbildēt

Atvainojos - trīs astronautiem. Viens palika raķetē, un riņķoja apkārt Mēnesim, kamēr pārējie kļuva slaveni.

PSRS savā misijā plānoja sūtīt 2 cilvēkus, jo viņiem tā arī nesanāca uzbūvēt lielu raķeti.

Bet amerikāņiem notika negadījums, viens astronauts, kāpjot ārā no bloka, kas nosēdās uz Mēness, iesprūda ( aizķērās ) un otrs astronauts viņam palkīdzēja. šo gadījumu bieži piemin. Jo PSRS misijā ( ja tāda būtu ) uz Mēness nosēstos tikai viens cilvēks. Un viņam neviens nepalīdzētu, ja kaut kas notiktu.

WALA 31.augusts 2020 17:17
1 1 Atbildēt

Saturn V uz mēness orbītu var nogadāt ~47 tonnas ar derigo kravu

viencexperc 31.augusts 2020 16:57
2 1 Atbildēt

Lūk ķīniešu automobīlis Mēness otrajā pusē. 2019,gadā.

Un tagad aplūkojiet to Toyotu.

MelnaPiektdiena 31.augusts 2020 18:11
3 0 Atbildēt

Toyota nospolēs un iespējams Mēness sāks rotēt, manuprāt, lielāku jaudu par 23kw nedrīkst pielietot!

expertam 31.augusts 2020 17:05
1 2 Atbildēt

ja nepamanīji, tad misija plānota pēc 10 gadiem - kosmosa apguves tehnika pa to laiku uz vietas nepaliks

MelnaPiektdiena 31.augusts 2020 18:00
2 1 Atbildēt

Šie čaļi ir no Mēness otras puses, dodiet viņiem skoču , kad prasa!

Trololo 1.septembris 2020 9:26
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka nogādās līdz zemes orbītai un tad sastiķēs ar citu moduli, kam būs dzinēji! Mani interesē vairāk, kā dabūs uz mēness ūdeņradi , lai darbinātu to auto? Vedīs no zemes?

viencexperc 1.septembris 2020 11:01
0 0 Atbildēt

Ūdeņradi visticamāk ražos uz Mēness. Polos ir atrasti 0.6 m2 ledus.

Ir taču ideja Mēnesi izmantot kā starppunktu un uzpildes staciju tālākiem kosmiskiem lidojumiem. Ir pat versija tur ražot metānu raķešu degvielai ( metāns ir mēness atmosfērā).

Nezinu, man liekas, ka šis projekts ir toyotas reklāma. Nekas vairāk. Jo 2030 gads ir pēc desmit gadiem, bet vēl nekā nav. Ne notestēta ūdeņraža ražošana uz mēness, ne raķetes, jo Saturna vairs nav.

Ķīnieši plāno nosēdināt cilvēku Mēness otrā pusē, ap 2030, bet viņiem jau ir raķete, ir satelīts, kas nodrošinās sakarus, jau izpētījuši amerikāņu nosēšanās vietas, jau ir mēness robots, kas pēta mēness tumšo pusi.

Bet šeit, kaut kāds mītisks Japāņu projekts, turklāt, ne ļoti lietderīgs, jo tā kravas auto nogādāšana, bez cilvēkiem jau radīs cik problēmas.

Un cik izmaksās. Japāņiem ir lielākais ārējais parāds pasaulē, procentuāli no IKP ( gandrīz 300 procenti)

WALA 1.septembris 2020 13:06
0 0 Atbildēt

Tu maldies japāņiem tas nav ārējais parāds, praktiski visas valata obligacijas ir pašu japānu rokās - bankas, trasti, fondi utt.

ASV 1.septembris 2020 13:17
1 1 Atbildēt

ASV ārējais parāds jau pārsniedz 22 triljonus dolāru un ir lielāks par iekšzemes kopproduktu. Tas netraucē ASV lidināties apkārt.

viencexperc 1.septembris 2020 15:42
2 0 Atbildēt

Tapat kā ASV, kurā no 22 triljoniem citam valstīm ir "tikai" ap 5. Un lielākais aizdevējs ir Japāna, kurai pašai parāds ir 295% no IKP.

viencexperc 1.septembris 2020 15:55
0 0 Atbildēt

Nevis 0,6 m2, bet 0,6 km2.

Un pieminot Japānu, es domāju to, ka tas Mēness nevienam nav vajadzīgs. Ja tas būtu veidots no kokaīna, tad IESPĒJAMS, tas vēl varētu sevi kaut kā atpelnīt, bet samaksāt miljardus dolāru, lai pa to pavizināt toyotu, nav īpaši lietderīgi. Jo materiālus var savākt roboti, bet būt otrajam uz Mēness, tas vairs nav nekāds sasniegums ( Tāpēc Ķīnieši grib būt PIRMIE uz Mēness tumšās puses.)

Kurš bija otrais dienvidpola sasniedzējs pēc Amundsena? Neviens nezin. Kas brauca otrais ar Nilu Ārmstrongu, kurš otrais uzkāpa uz Mēness? Arī maz kas zin.

WALA 1.septembris 2020 17:49
1 0 Atbildēt

Ir sācies frusku cits prikols, un visiem jau ir vienalga kas bija pirmais, tagad iet cīņa ar Ķīnu, kurš var tālāk ...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Šodien sastrēgums, lai iebrauktu Jūrmalā 20 minūtes 14.08.2022 (+ VIDEO) 7

Šodien, 14.augustā satiksme pa Jūrmalas šoseju kūrortpilsētas virzienā kustējās ļoti lēnām. Tas tādēļ, ka daudzi karsto un brīvo dienu bija izlēmuši pavadīt pie ūdens. iAuto secina, ka satiksme būtu virzījusies krietni raitāk, ja caurlaides iebraukšanai pilsētā būtu laicīgi iegādātas internetā. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 2

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 30

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti