Japānas autoražotājs Mitsubishi noņems no konveijera modeli i-MiEV, kas tiek uzskatīts par vienu no pirmajiem plašām masām paredzēto elektriskās piedziņas automobili.
Savu lēmumu Mitsubishi skaidro ar lielo konkurenci segmentā un morāli novecojušo konstrukciju, neslēpjot, ka uzņēmumam nav finanšu līdzekļu, ko varētu novirzīt i-MiEV modernizācijai.
i-MiEV pēctecis tomēr būs un tā izstrādē Mitsubishi plāno sadarboties ar alianses partneri Nissan, iespējams, izmantojot jauno CMF-EV platformu, uz kuras radīts krosovers Ariya. Jaunais modelis varētu nākt klajā ne agrāk kā 2023.gadā.
Mitsubishi i-MiEV sāka ražot 2009.gadā. Neraugoties uz plašo izplatību, aptverot vairāk nekā 50 pasaules tirgu, tostarp arī Eiropas Savienību un ASV, pa šo laiku pārdoti vien nedaudz vairāk par 32 000 kompakto elektroautomobiļu.
Interesanti, ka 2011.gadā Igaunijas valdība un Mitsubishi Motors Corportation panāca vienošanos, kas paredzēja Igaunijai apmaiņā pret 10 miljonu tonnu CO2 emisijas tiesībām (ko saņems Mitsubishi), piegādāt 507 jaunus i-MiEV elektroauto.
i-MiEV ir aprīkots ar 67 Zs jaudīgu elektromotoru, kas ļāva sasniegt 130 km/h, taču veicamā distance ar pilnībā uzlādētu akumulatoru bija vien 150 km.
Mitsubishi paziņojis, ka i-MiEV no ražošanas tiks noņemts līdz 2020.gada beigām.
Viņš eksistē vēl zem diviem nosaukumiem - Peugeot iOn un arī Citroën C-Zero.
Bet zinot, ka pat labos apstākļos tālāk kā 90 km aizbraukt nevar (150 km ir vecolaiku tests, ko Eiropā jau gadus 3-5 vairs neviens neņem vērā), protams, ka viņam nav vietas tirgū un jaunus ražot nav nekādas jēgas.