Groupe Renault, Veolia un Solvay apvieno spēkus, lai pārstrādātu elektromobiļu nolietotos akumulatorus 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 23.marts 2021 13:08

Konsorcijs atspoguļo jauna veida sadarbību visā akumulatora dzīves ciklā, lai taupītu resursus, samazinātu oglekļa emisiju un radītu papildu vērtību.

2021. gada 18. martā Groupe Renault, vadošais automobiļu nozares spēlētājs, Veolia, pasaules līderis optimizēto resursu pārvaldībā un Solvay, zinātnes uzņēmums, paziņojuši par jaunas sadarbības izveidi, lai radītu elektromobiļu akumulatoru metālu aprites ekonomiku Eiropā, izmantojot otrreizējo pārstrādi slēgtā ciklā.

2020. gadā septembrī dibināto Veolia un Solvay konsorciju tagad papildinās arī Groupe Renault ar tās vadošo pozīciju elektroauto tirgū un pieredzi aprites ekonomikas un elektromobiļu akumulatoru dzīves cikla jomā. Tādējādi ir izveidota cieša partnerība, kurā tiks izmantotas Solvay zināšanas par akumulatoru metālu ķīmisko ieguvi, kā arī Veolia 10 gadu pieredze litija jonu akumulatoru demontāžā un pārstrādē, izmantojot hidrometalurģisko procesu.

Paredzams, ka visā pasaulē elektrisko transportlīdzekļu skaits pieaugs no 10 miljoniem 2020. gadā līdz vairāk nekā 100 miljoniem līdz 2030. gadam*. Tādēļ jau tagad ir stratēģiski svarīgi nodrošināt stabilu piekļuvi atbildīgi iegūtiem akumulatoru materiāliem.

Partneri vēlas izveidot drošu un ilgtspējīgu piegādes ķēdi tādiem akumulatoru metāliem kā kobalts, niķelis un litijs. Uzņēmumi plāno šo mērķi sasniegt, izmantojot attiecīgās zināšanas katrā ķēdes posmā – sākot no elektromobiļu nolietoto akumulatoru savākšanas līdz pat demontāžai, metāla iegūšanai un attīrīšanai, kā arī uzlabojot esošos akumulatoru pārstrādes mehāniskos un hidrometalurģiskos procesus. Izmantojot Solvay un Veolia kopīgi izstrādāto inovatīvo tehnoloģiju, stratēģiski svarīgie metāli, kuri iepriekš tika reģenerēti tikai metalurģijas procesiem piemērotā formā, tiks iegūti un attīrīti, izveidojot augstas tīrības pakāpes metālus, kurus būs iespējams atkārtoti izmantot jaunos akumulatoros. Pateicoties šim slēgtajam ciklam, samazināsies nākotnes elektromobiļu akumulatoru ietekme uz vidi.

Visi trīs partneri aktīvi iesaistās eksperimentālajā posmā, kura ietvaros Francijā jau izveidota pirmsražošanas demonstrācijas rūpnīca elektromobiļu nolietoto akumulatoru metālu ieguvei un attīrīšanai.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 23.marts 2021 14:26
1 2 Atbildēt

Ak tad lielas jaudas hidrometalurģisks "procesinš", nu nu skatas ka beigas nesanāk lielākas ziepes kā ar CO2 izmešiem no iekšdedzes auto !

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti