Groupe Renault, Veolia un Solvay apvieno spēkus, lai pārstrādātu elektromobiļu nolietotos akumulatorus 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 23.marts 2021 13:08

Konsorcijs atspoguļo jauna veida sadarbību visā akumulatora dzīves ciklā, lai taupītu resursus, samazinātu oglekļa emisiju un radītu papildu vērtību.

2021. gada 18. martā Groupe Renault, vadošais automobiļu nozares spēlētājs, Veolia, pasaules līderis optimizēto resursu pārvaldībā un Solvay, zinātnes uzņēmums, paziņojuši par jaunas sadarbības izveidi, lai radītu elektromobiļu akumulatoru metālu aprites ekonomiku Eiropā, izmantojot otrreizējo pārstrādi slēgtā ciklā.

2020. gadā septembrī dibināto Veolia un Solvay konsorciju tagad papildinās arī Groupe Renault ar tās vadošo pozīciju elektroauto tirgū un pieredzi aprites ekonomikas un elektromobiļu akumulatoru dzīves cikla jomā. Tādējādi ir izveidota cieša partnerība, kurā tiks izmantotas Solvay zināšanas par akumulatoru metālu ķīmisko ieguvi, kā arī Veolia 10 gadu pieredze litija jonu akumulatoru demontāžā un pārstrādē, izmantojot hidrometalurģisko procesu.

Paredzams, ka visā pasaulē elektrisko transportlīdzekļu skaits pieaugs no 10 miljoniem 2020. gadā līdz vairāk nekā 100 miljoniem līdz 2030. gadam*. Tādēļ jau tagad ir stratēģiski svarīgi nodrošināt stabilu piekļuvi atbildīgi iegūtiem akumulatoru materiāliem.

Partneri vēlas izveidot drošu un ilgtspējīgu piegādes ķēdi tādiem akumulatoru metāliem kā kobalts, niķelis un litijs. Uzņēmumi plāno šo mērķi sasniegt, izmantojot attiecīgās zināšanas katrā ķēdes posmā – sākot no elektromobiļu nolietoto akumulatoru savākšanas līdz pat demontāžai, metāla iegūšanai un attīrīšanai, kā arī uzlabojot esošos akumulatoru pārstrādes mehāniskos un hidrometalurģiskos procesus. Izmantojot Solvay un Veolia kopīgi izstrādāto inovatīvo tehnoloģiju, stratēģiski svarīgie metāli, kuri iepriekš tika reģenerēti tikai metalurģijas procesiem piemērotā formā, tiks iegūti un attīrīti, izveidojot augstas tīrības pakāpes metālus, kurus būs iespējams atkārtoti izmantot jaunos akumulatoros. Pateicoties šim slēgtajam ciklam, samazināsies nākotnes elektromobiļu akumulatoru ietekme uz vidi.

Visi trīs partneri aktīvi iesaistās eksperimentālajā posmā, kura ietvaros Francijā jau izveidota pirmsražošanas demonstrācijas rūpnīca elektromobiļu nolietoto akumulatoru metālu ieguvei un attīrīšanai.

 
Visi komentāri
 
WALA 23.marts 2021 14:26
1 2 Atbildēt

Ak tad lielas jaudas hidrometalurģisks "procesinš", nu nu skatas ka beigas nesanāk lielākas ziepes kā ar CO2 izmešiem no iekšdedzes auto !

HE 23.marts 2021 14:42
0 0 Atbildēt

Ūdens pamazām kļūs par ''deficītu''

Krotow 23.marts 2021 17:24
0 2 Atbildēt

Redzēs vai pietiks vējdzirnavu procesam nepieciešamās enerģijas nodrošināšanai. Citādi atgūt krāsainos metālus u.c. vielas no pārstrādātajām baterijām ir ļoti jēdzīga ideja. Vnk iekašņāt vecās baterijas zemē ir daudz sliktāk.

raimondsm 25.marts 2021 8:40
0 0 Atbildēt

Un atkal - nekādu skaitļu un konkrēto procesu.

Vej, kāda ziņa

www.sciencedirect.com/science/artic...7877530400312X

teorētiski 1070 Wh/kg

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti