Visi komentāri - Groupe Renault, Veolia un Solvay apvieno spēkus, lai pārstrādātu elektromobiļu nolietotos akumulatorus

Groupe Renault, Veolia un Solvay apvieno spēkus, lai pārstrādātu elektromobiļu nolietotos akumulatorus 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 23.marts 2021 13:08

Konsorcijs atspoguļo jauna veida sadarbību visā akumulatora dzīves ciklā, lai taupītu resursus, samazinātu oglekļa emisiju un radītu papildu vērtību.

2021. gada 18. martā Groupe Renault, vadošais automobiļu nozares spēlētājs, Veolia, pasaules līderis optimizēto resursu pārvaldībā un Solvay, zinātnes uzņēmums, paziņojuši par jaunas sadarbības izveidi, lai radītu elektromobiļu akumulatoru metālu aprites ekonomiku Eiropā, izmantojot otrreizējo pārstrādi slēgtā ciklā.

2020. gadā septembrī dibināto Veolia un Solvay konsorciju tagad papildinās arī Groupe Renault ar tās vadošo pozīciju elektroauto tirgū un pieredzi aprites ekonomikas un elektromobiļu akumulatoru dzīves cikla jomā. Tādējādi ir izveidota cieša partnerība, kurā tiks izmantotas Solvay zināšanas par akumulatoru metālu ķīmisko ieguvi, kā arī Veolia 10 gadu pieredze litija jonu akumulatoru demontāžā un pārstrādē, izmantojot hidrometalurģisko procesu.

Paredzams, ka visā pasaulē elektrisko transportlīdzekļu skaits pieaugs no 10 miljoniem 2020. gadā līdz vairāk nekā 100 miljoniem līdz 2030. gadam*. Tādēļ jau tagad ir stratēģiski svarīgi nodrošināt stabilu piekļuvi atbildīgi iegūtiem akumulatoru materiāliem.

Partneri vēlas izveidot drošu un ilgtspējīgu piegādes ķēdi tādiem akumulatoru metāliem kā kobalts, niķelis un litijs. Uzņēmumi plāno šo mērķi sasniegt, izmantojot attiecīgās zināšanas katrā ķēdes posmā – sākot no elektromobiļu nolietoto akumulatoru savākšanas līdz pat demontāžai, metāla iegūšanai un attīrīšanai, kā arī uzlabojot esošos akumulatoru pārstrādes mehāniskos un hidrometalurģiskos procesus. Izmantojot Solvay un Veolia kopīgi izstrādāto inovatīvo tehnoloģiju, stratēģiski svarīgie metāli, kuri iepriekš tika reģenerēti tikai metalurģijas procesiem piemērotā formā, tiks iegūti un attīrīti, izveidojot augstas tīrības pakāpes metālus, kurus būs iespējams atkārtoti izmantot jaunos akumulatoros. Pateicoties šim slēgtajam ciklam, samazināsies nākotnes elektromobiļu akumulatoru ietekme uz vidi.

Visi trīs partneri aktīvi iesaistās eksperimentālajā posmā, kura ietvaros Francijā jau izveidota pirmsražošanas demonstrācijas rūpnīca elektromobiļu nolietoto akumulatoru metālu ieguvei un attīrīšanai.

 
Visi komentāri
 
WALA 23.marts 2021 14:26
1 2 Atbildēt

Ak tad lielas jaudas hidrometalurģisks "procesinš", nu nu skatas ka beigas nesanāk lielākas ziepes kā ar CO2 izmešiem no iekšdedzes auto !

HE 23.marts 2021 14:42
0 0 Atbildēt

Ūdens pamazām kļūs par ''deficītu''

Krotow 23.marts 2021 17:24
0 2 Atbildēt

Redzēs vai pietiks vējdzirnavu procesam nepieciešamās enerģijas nodrošināšanai. Citādi atgūt krāsainos metālus u.c. vielas no pārstrādātajām baterijām ir ļoti jēdzīga ideja. Vnk iekašņāt vecās baterijas zemē ir daudz sliktāk.

raimondsm 25.marts 2021 8:40
0 0 Atbildēt

Un atkal - nekādu skaitļu un konkrēto procesu.

Vej, kāda ziņa

www.sciencedirect.com/science/artic...7877530400312X

teorētiski 1070 Wh/kg

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti