Pētījums: par elektromobiļiem visvairāk interesējās skandināvi, Vācija nav pat desmitniekā 8

Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 5.aprīlis 2021 8:59

Elektroautomobiļu tēmu būtu pēdējais laiks uztvert nopietni, taču izrādās, daudzu valstu iedzīvotāji nebūt nesteidzas savu benzīna/dīzeļa mašīnu vietā meklēt ko jaunu.

To pierādījis pētījums, ko veicis jaunuzņēmums Ahrefs – šīs komandas izstrādātā programmatūra minūtes laikā apseko aptuveni piecus miljonus interneta mājaslapu, piefiksējot par ko interesējas globālā tīmekļa lietotāji.

Izrādās, ka elektromobiļu tēma visvairāk aktuāla Skandināvijā: Norvēģija ieņem pirmo vietu ar 38,5 pieprasījumiem uz 1000 iedzīvotājiem, Islande atrodas trešajā vietā (26,6), bet Dānija (25,3), Īrija (24,8) un Zviedrija (20,8) ieņem 4.-6.vietu.

Zemāk nostājusies Lielbritānija (7 / 20,6), Nīderlande, Šveice (17,8) un Somija (16,5).

Pārsteigums ir 2.vieta, ko ieņem Malta (31,2), bet Eiropas lielākā autotirgus Vācijas iedzīvotāju interesi par elektromobiļiem atspoguļo 13.vieta (13,1).

Vēl mazāka interese par šo transportu no 38 apsekotajām Eiropas valstīm ir Dienvid un Austrumeiropas zemēm: Portugālei (15.vieta; 12,6), Itālijai (21.vieta; 7,9) un Spānijai (23.vieta; 7,7).

Noslēdzošās vietas šajā sarakstā ieņem Rumānija (5,4), Slovākija (5,1), Bulgārija (3,3), Albānija (3.2), Melnkalne (3,0), Bosnija un Hercegovina (2,4), Serbija (2,2), Ukraina (1,6), Moldāvija (1,4), kā arī Baltkrievija (1,0).

Tikmēr degvielas cenas turpina augt – Vācijā tās kopš gada sākuma palielinājušās attiecīgi par 7 un 8 centiem benzīnam un dīzeļdegvielai. Iemesls ir tā dēvētais degvielas emisijas kvotu nodoklis, kas pievieno 25 eiro katrai CO2 tonnai. No 2022.gada tie būs jau 30 eiro par tonnu, bet 2025.gadā – jau 55 eiro par tonnu.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ar kukū-bez tabū 5.aprīlis 2021 10:55
7 2 Atbildēt

Jan nav privātmājas un jābrauc aukstā laikā, tad šāds auto ir metama mēslainē.

Te ir video kas parāda, ka elektroauto nav nekādas brīnumzāles.

Zoja 5.aprīlis 2021 13:48
4 3 Atbildēt

Jo tad cauri Fāterlandei būs jābrauc 5 dienas. Ne braukt, bet lādēt vajag.

didzisk 7.aprīlis 2021 11:54
3 0 Atbildēt

Malta nav nekāds pārsteigums.

Malta ir vieta, kur varētu nebūt nevienas iekšdedzes mašīnas (drusku pārspīlējot). Vienalga no kuras vietas brauc, tālāk kā 70 kilometrus no turienes nevar aizbraukt, tā sala ir tik maza. Tā ka parastam cilvēkam arī divas paaudzes veci elektroauto var būt pavisam pietiekoši (ar gaitas rezervi ap 150 km).

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divreiz lielāks skaits nekā ikdienā - ātruma kontroles maratonā pieķerts 551 ātrumpārkāpējs (+ VIDEO) 8

Šogad jau sesto gadu norisinājās “24 stundu ātruma kontroles maratons”, šoreiz likumsargi kopumā pieķēruši 551 ātrumpārkāpēju, savukārt ar fotoradariem šajā laikā fiksēti kopā 1303 pārkāpumi. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Polo piedzīvo modernizāciju (+ FOTO) 2

Volkswagen mazauto Polo piedzīvojis modernizāciju, kuras gaitā tam kļuvušas pieejamas sistēmas, kas agrāk priecēja tikai augstākas klases modeļu pircējus. Lasīt vairāk

 

Par Pasaules gada auto kļūst Volkswagen ID.4 (+ VIDEO) 1

Volkswagen elektriskais krosovers ID.4 ieguvis Pasaules gada auto 2021 titulu, ziņo vācu mediji. Lasīt vairāk

 

1,5 miljoni dolāru un 400 km/h – ķīniešu superhibrīds sērijveida izpildījumā (+ VIDEO)

Šanhajas autoizstādē nodemonstrēts Silk-FAW kopuzņēmuma radītais superhibrīds Hongqi S9. Vairāk nekā 400 km/h ātrā un pusotru miljonu dolāru vērtā automašīna gatava sērijveida ražošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti