Elektromobiļu bums, neskatoties uz nabadzību! Krievijas pilsēta piedzīvo to, ko mēs vēl gaidām - iAuto

Elektromobiļu bums, neskatoties uz nabadzību! Krievijas pilsēta piedzīvo to, ko mēs vēl gaidām 15

 

Foto: Ekrānbilde no Habacama.com

iAuto | 14.augusts 2021 5:21

Šādu virsrakstu devis vācu izdevums Focus.de, kas raksta par lietotu elektroautomobiļu tirdzniecības uzplūdu Krievijas Tālo Austrumu pilsētā Habarovskā.

Habarovskā ir aptuveni 500 000 iedzīvotāju, tā nav bagātākā Krievijas pilsēta un tās iemītniekus nevar nosaukt par kaismīgiem zaļā dzīvesveida piekritējiem. Neraugoties uz to, elektroautomobiļu skaits šeit ir daudz blīvāks nekā citur Krievijā un tie redzami praktiski “katrā krustojumā”.

Vairāk nekā piektā daļa no visiem laika posmā no janvāra līdz maijam importētajiem elektromobiļiem nonākuši ģeogrāfiskajā zonā ap Habarovsku, lai gan tur dzīvo tikai 4 procenti krievu.

Krievijā elektriskās automašīnas netiek ražotas, tāpēc importēšana ir vienīgais veids, kā pie tām tikt. Habarovska nav tālu no Japānas, tādēļ šajā jomā problēmu nav, taču – vai tas ir vienīgais apstāklis? Protams, nē – lai tas notiktu jāsakrīt vairākiem mozaīkas fragmentiem, kas šajā gadījumā ir zemas iegādes izmaksas, augstas benzīna cenas, bet lēta elektrība.

Šajā reģionā elektrību subsidē valsts, tajā pašā laikā benzīns ir dārgāks nekā pārējā teritorijā. Pateicoties ģeogrāfiskajam novietojumam, automobiļiem (un arī e-auto) bagātās japāņu salas ir tikai 500 km attālumā (pa gaisa līniju), tādēļ, piemēram, lietota Nissan Leaf cena ir 4600-7000 eiro robežās (tā aprēķinājis Bloomberg).  

“Dzinulis visā pasaulē ir vienāds,” saka vecākais konsultants Jevgeņijs Tirtovs. Tiklīdz elektriskās piedziņas transportlīdzekļi kļūst pieejamāki nekā benzīna vai dīzeļdegvielas automobiļi, patērētāji ar saviem rubļiem, eiro un dolāriem sāk balsot par elektromobiļiem”. Pagaidām no tā attur augstā sākumcena, ko galvenokārt veido cena par bateriju.

Tomēr tieši šī komponenta cena jau strauji krītas, saka BloombergNEF analītiķe Aleksandra O’Donovana. "Elektromobiļi 2020. gadu beigās joprojām maksās tikpat vai pat mazāk nekā parastās automašīnas," prognozē O'Donovana. Lai gan Habarovska joprojām ir izņēmums, elektriskie transportlīdzekļi “katrā krustojumā” drīz, iespējams, būs norma.

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jumu 14.augusts 2021 14:20
7 2 Atbildēt

Pie šādām elektrības cenām (un sola tās vēl celt) elekrtoauto mums tikai trūka. Labi, ka nav lielas jaudas elektrības patērētāju ražotņu, tad pavisam sēdētu tumsā. Un visi šie elektroaparāti nav autonomi, tiem blakus netālu obligāti jāatrodas kādai uzlādes ligzdai.

Nekas.... 14.augusts 2021 10:34
5 1 Atbildēt

Kāds deputāts, kam tajos krajos pieder DUS tīkls, ierosinās atcelt elektrības subsīdiju. Lai brauc ar benžu kā normāli cilvēki!

Hmm 14.augusts 2021 8:02
4 0 Atbildēt

mums Japāna tālu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Modernizētais "Renault Espace" ar jaunu vizuālo tēlu (+ foto)

Lai arī “Renault Espace” jaunākā paaudze pie mums nonāca pavisam nesen, franči nav kavējušies ar drīzu modeļa modernizāciju. Lasīt vairāk

 

Autobusa vadītājs ignorē aizliedzošo signālu (+ VIDEO) 14

Autobusa vadītājs ignorē aizliedzošo signālu un izbrauc uz dzelzceļa pārbrauktuves. Kad nolaižas barjera, viņš sāk manevrēt lai pasargātu autobusu no skrāpējumiem, kamēr pasažieru dzīvības ir briesmās, tuvojoties vilcienam. Lasīt vairāk

 

Lada Niva iegūst 280 Zs un gatavojas rallijam (+ FOTO) 6

Lada Niva Sport Turbo ir speciāls modelis, ka sagatavots bezceļu rallijam Lasīt vairāk

 

Xpeng uzsāk G6 un G9 pārdošanu Eiropā 2

Eiropā var pasūtīt Ķīnas autoražotāja Xpeng jaunākos modeļus G6 un G9, piegādes ražotājam solot uzsākt vasaras beigās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti