Elektromobiļu bums, neskatoties uz nabadzību! Krievijas pilsēta piedzīvo to, ko mēs vēl gaidām 15

 

Foto: Ekrānbilde no Habacama.com

iAuto | 14.augusts 2021 5:21

Šādu virsrakstu devis vācu izdevums Focus.de, kas raksta par lietotu elektroautomobiļu tirdzniecības uzplūdu Krievijas Tālo Austrumu pilsētā Habarovskā.

Habarovskā ir aptuveni 500 000 iedzīvotāju, tā nav bagātākā Krievijas pilsēta un tās iemītniekus nevar nosaukt par kaismīgiem zaļā dzīvesveida piekritējiem. Neraugoties uz to, elektroautomobiļu skaits šeit ir daudz blīvāks nekā citur Krievijā un tie redzami praktiski “katrā krustojumā”.

Vairāk nekā piektā daļa no visiem laika posmā no janvāra līdz maijam importētajiem elektromobiļiem nonākuši ģeogrāfiskajā zonā ap Habarovsku, lai gan tur dzīvo tikai 4 procenti krievu.

Krievijā elektriskās automašīnas netiek ražotas, tāpēc importēšana ir vienīgais veids, kā pie tām tikt. Habarovska nav tālu no Japānas, tādēļ šajā jomā problēmu nav, taču – vai tas ir vienīgais apstāklis? Protams, nē – lai tas notiktu jāsakrīt vairākiem mozaīkas fragmentiem, kas šajā gadījumā ir zemas iegādes izmaksas, augstas benzīna cenas, bet lēta elektrība.

Šajā reģionā elektrību subsidē valsts, tajā pašā laikā benzīns ir dārgāks nekā pārējā teritorijā. Pateicoties ģeogrāfiskajam novietojumam, automobiļiem (un arī e-auto) bagātās japāņu salas ir tikai 500 km attālumā (pa gaisa līniju), tādēļ, piemēram, lietota Nissan Leaf cena ir 4600-7000 eiro robežās (tā aprēķinājis Bloomberg).  

“Dzinulis visā pasaulē ir vienāds,” saka vecākais konsultants Jevgeņijs Tirtovs. Tiklīdz elektriskās piedziņas transportlīdzekļi kļūst pieejamāki nekā benzīna vai dīzeļdegvielas automobiļi, patērētāji ar saviem rubļiem, eiro un dolāriem sāk balsot par elektromobiļiem”. Pagaidām no tā attur augstā sākumcena, ko galvenokārt veido cena par bateriju.

Tomēr tieši šī komponenta cena jau strauji krītas, saka BloombergNEF analītiķe Aleksandra O’Donovana. "Elektromobiļi 2020. gadu beigās joprojām maksās tikpat vai pat mazāk nekā parastās automašīnas," prognozē O'Donovana. Lai gan Habarovska joprojām ir izņēmums, elektriskie transportlīdzekļi “katrā krustojumā” drīz, iespējams, būs norma.

 

 
Visi komentāri
 
Hmm 14.augusts 2021 8:02
4 0 Atbildēt

mums Japāna tālu

Nekas.... 14.augusts 2021 10:34
5 1 Atbildēt

Kāds deputāts, kam tajos krajos pieder DUS tīkls, ierosinās atcelt elektrības subsīdiju. Lai brauc ar benžu kā normāli cilvēki!

viencexperc 14.augusts 2021 13:51
1 0 Atbildēt

Visa Habarovskas kraja budžets - Habarovska ( 600 k iedzīvotāju) , Komsamolsk na Amure ( 241 k iedzīvotaju) un vēl 22 apdzīvotās vietas, kopā 17 municipālie rajoni, - budžets 2021.gadā 114,94 miljardi rubļu ( 1,33 miljardi eiro)

Platība - 787 633 ( Latvijas 64 000) iedzīvotāji 1,3 miljoni

Rīgas Budžets 1,1 miljardi. Latvijas - 9 miljardi.

Jumu 14.augusts 2021 14:20
7 2 Atbildēt

Pie šādām elektrības cenām (un sola tās vēl celt) elekrtoauto mums tikai trūka. Labi, ka nav lielas jaudas elektrības patērētāju ražotņu, tad pavisam sēdētu tumsā. Un visi šie elektroaparāti nav autonomi, tiem blakus netālu obligāti jāatrodas kādai uzlādes ligzdai.

viencexperc 14.augusts 2021 14:25
3 0 Atbildēt

nebaidies. Komunisti pacels nodokļus uz degvielu un tik un tā elektrība izrādīsies lētāka.

Tik un tā brauksi ar elektrību. Protams, maksāsi daudz vairāk. Sevišķi, zināms, ka elektroenerģijas patēriņš pieag. Turklāt AES nomaina pret "ekoloģiskiem" sūdiem.

650 14.augusts 2021 14:40
2 2 Atbildēt

Izcili smalka demagooģija.Bravo.Vakar lasām, ka LVijā šos el/dranķus jau ieved piekrautiem treileriem un interesenti stāv garā rindā.Bet šodien jau apstiprinam,ka pats katrs/galējais Nabags to var pavilkt.Jā.

Kaut gan īstenībā šī buma iemeesls visdrīzāk ir sen pārbaudītais un iepriekš labi zināmais.Meeslus ar novecojošu tehnoloģiju ir kkur kkam jānopludina.Tādā dranķī, kā leaf-s ,diezin vai normāls cilvēks "otrreiz" kāptu,tāpēc to utilizācijas procesu vislabāk uzticēt krieviem.Kā jau šajā rajonā sen ierasts.Varētu vēl piemērot nesen izskanējušo optimizāciju,-ka ievest sagrieztus pa gabaliem,jo var vairāk iekraut un nodoklis mazāks.Lohi salīmēs un garšīgi šmakstinādami brauks arī ar tādiem."Tagad arī LVijā".JāJā.

Es 14.augusts 2021 14:57
1 5 Atbildēt

Nabadzība ir Latvijā nevis Krievijā. Krievs par minimālo algu var nopirkt divreiz vairāk produktu nekā latvietis. Ar pensijām ir tas pats. Tikai daunīši salidzina IKP dolāru ekvivalentā. Piemērs:manas mātes pensija dolāros ir ap 200 un pec kursa sanāk ap 18 000 rubļu, bet reāli pec pirktspējas nav pat 5 000 rubļu. Tas ir 3 reizes mazāk,neka mums pasniedz Latvijas statistika.

Kanibaals 14.augusts 2021 16:37
2 1 Atbildēt

Žigulim sanāk.

Es 14.augusts 2021 15:19
0 1 Atbildēt

Varbūt parēķini tālāk arī. 9mlrd : 3=3 mlrd uz 600 000 latviešu. Pat ja ticēt tev, Habarovskam ir 1.3 mlrd uz 600 000 krievu. Pec pirktspējas 1.3 mlrd Krievijā ir divreiz vairāk nekā 3 mlrd Latvijā. Tāda ir tā realitāte un jūs turpiniet ticēt latviskai Vikipēdijai, kur pasniedz datus tikai dolāru ekvivalentā.

viencexperc 14.augusts 2021 17:36
2 1 Atbildēt

nevis latviskai vikipēdijai, bet krievu saitam ar galotni - .gov un .ru . Kas nozimē, ka tas ir Krievijas valsts oficiālais portāls, kurš ieinteresēts parādīt krievus labā gaisotnē.

Un otrkārt - 1,3 miljardi, nevis Habarovskai, BET HABAROVSKAS APGABALAM, IESKAITOT Habarovskas pilsētu.

Viss apgabals, kas 5 reizes lielāks par Latviju ar iedzīvotaju skaitu, kas gandrīz tik pat, cik Latvijā. Bet budžets tāds pats, kā tikai vienai Rīgai.

Bet galvenais ir tas, ka krievu nabagi vienmēr aizmugurē.

Neiet runa par kopējo attīstību, progresu un pirktspēju, kur Rīga ir ne tikai aiz Habarovskas, bet pat aiz Burkina faso galvaspilsētas Vagadugu.

Jo kas galvenais ir rīdziniekam - balsot par komunistiem un sapņot par krieviju, un skriet pakaļ aiz Viļņas, Kauņas, jebkuras Igaunijas pilsētas un Minskas.

Krotow 14.augusts 2021 18:24
1 0 Atbildēt

Būtu nu bez A pateikuši arī B. Kādi elektromobiļu modeļi? Kas tos pērk (izglītība, tautība, ienākumi, dzīves vietas tips). Kur/kā tos mobīļus lādē? Parunājuši ar īpašniekiem par iemesliem, kāpēc pērk. Dārga degviela - jā, taču neticu ka tikai tas.

viencexperc 14.augusts 2021 18:58
2 1 Atbildēt

nu ne jau komunistu mēsli.

Tur no innomarkām pērk japāņus. Puse habarovskas braukā ar stūrēm labajā pusē. Bet japānā eiropas mēslus neviens nepārdod, jo to viņiem ir ļoti maz. Tāpat, pērk arī ķīniešu auto.

tow 14.augusts 2021 19:39
1 0 Atbildēt

elektrība lēta, plus, droši vien var nopizģīt

T 14.augusts 2021 20:41
0 0 Atbildēt

Kas ir teicis ka viņi ir nabadzīgi. Ne jau naudas daudzums nosaka turību, bet gan tas ko tu pa to vari nopirkt...

Latvietis 14.augusts 2021 22:51
1 2 Atbildēt

Pārāk tālā vīzija priekš ElektroMēsla

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti