Par tik pieprasītu auto modeli sapņotu katrs autoražotājs, taču iemesls šoreiz nav tikai Toyota ražotā apvidus pievilcībā.
Toyota Land Cruiser 300 (no 2021.g.) jau uzreiz kļuva ļoti pieprasīts, piemēram, Japānā jau pirmajā mēnesī kopš pasūtījumu pieņemšanas uzsākšanas uzņēmums saņēma vairāk nekā 22 tūkstošus pieteikumu, izstiepjot gaidīšanas rindu gada garumā. Apvidus auto popularitāte nav noliedzama, taču šoreiz tam pievienojas globālā problēma ar pusvadītāju trūkumu.
Kā raksta Best Car Web, atsaucoties uz saviem avotiem Toyota, gaidīšanas laiks pēc Land Cruiser 300 jau sasniedzis četrus gadus - ražošanas jauda vienkārši neļaus ātrāk izpildīt visus pasūtījumus. Turklāt 90% no visiem pircējiem izvēlējušies dārgākās ZX un GR Sport komplektācijas, kurām nepieciešams vēl vairāk mikroshēmu nekā cenu ziņā pieejamākajām versijām. Pusvadītāju trūkuma dēļ Toyota jau ir nācies samazināt ražošanu par 40 procentiem, turklāt dažas valstis vēl pat nav sākušas saņemt sērijveida produkciju, iztiekot ar demo eksemplāriem.
Vasarā kļuva zināms, ka sensacionālā pieprasījuma dēļ Toyota pat aizliedza Land Cruiser laimīgajiem īpašniekiem to tālākpārdošanu. Šim lēmumam bija divi iemesli: pirmkārt, apvidus auto var nonākt “nepareizajās rokās” un sabojāt uzņēmuma tēlu, otrkārt, tā ir sava veida aizsardzība pret spekulantiem. Toyota Japānas struktūrvienība pieprasīja pircējus parakstīt īpašu līgumu, kas apstiprina, ka Land Cruiser 300 netiks pārdots tālāk. Šie nosacījumi būs spēkā vismaz gadu. Ja klients pārkāpj līgumu, viņš tiks iekļauts melnajā sarakstā.
Jāņem elektriskais LC,- tam jau nevajag pusvadītājus un mikroshēmas.
Kaut kā neesmu pamanījis tādas rindas uz elektriskajiem mēsliem...
elektriskie ir mēsli tikai visādiem LMT, kas tos nevar atļauties.
tiem, kas ar tādiem jau brauc - mēsli ir sapuvušu dinozauru spridzinātāji.