Autobild.de žurnālists Matiass Brigge uzskata, ka elektromobilis, kas bez papildu uzlādes spēs nobraukt 1000 kilometrus, nevienam nav vajadzīgs.
Viens no galvenajiem e-automašīnu skeptiķu argumentiem ir nepietiekamais attālums, ko šāds spēkrats var veikt ar vienu uzlādi.
Mercedes-Benz patlaban izstrādā modeli EQXX ar 1000 km tāldarbību, taču Brigge uzskata, ka tas nav labi pārdomāts risinājums.
Vai varam iedomāties kādu, kurš spēj bez apstājas braukt 10-11 stundas, iztikt bez ēšanas, atpūtas un tualetes izmantošanas? Visticamāk, nē, bet tas nozīmē, ka automašīna apstāsies, turklāt ne reizi vien. Tieši tādēļ lielāka nozīme būtu uzlādes infrastruktūrai un iespējai uzlādēt akumulatoru, kamēr ceļotāji atpūšas. Tādejādi problēma nav vis mazajos akumulatoros ar nepietiekami lielu kapacitāti lielam kilometru skaitam, bet gan nepietiekamā ātrās uzlādes staciju skaitā, domā Brigge.
Nav jēgas arī milzīgām bateriju pakotnēm, kas nepieciešamas liela attāluma veikšanai. Divu iemeslu dēļ: akumulatori ir visdārgākā elektromobiļu sastāvdaļa, tāpēc mazas baterijas nozīmē lētāku elektromobiļu gala cenu, otrs iemesls – lielāks akumulators nozīmē lielāku svaru. Piemēram, Porsche Taycan 93,4 kW / h bateriju komplekts sver veselus 650 kilogramus. Ikdienas automašīnai tas ir daudz par daudz, jo svars palielina vidējo enerģijas patēriņu, un, lai paātrinātos, ir jāpieliek lielākas pūles. Tas, savukārt, palielina asu noslodzi, riepu un šasijas elementu nodilumu.
Kāpēc baterijas joprojām ir tik smagas? To enerģijas blīvums ir diezgan zems, iespējams, tas būs lielāks nākamās paaudzes tehnoloģijās. Izmantojot vieglākas baterijas, inženieriem drīzāk vajadzētu samazināt automašīnu kopējo svaru, nevis censties palielināt darbības diapazonu. Arī tā iemesla dēļ, ka mazāks enerģijas patēriņš saudzē apkārtējo vidi. Starp citu: Mercedes EQXX vajadzētu patērēt mazāk par 10 kWh uz 100 kilometriem.
Manuprāt, elektromobiļiem vajadzētu ņemt līdzi tikai tik daudz elektroenerģijas, cik tiem ir nepieciešams. Aptuveni 500 km diapazons ļauj katru dienu ērti pārvietoties 70 - 80 km attālumā veselu darba nedēļu, neapgrūtinot sevi pat ar vienu uzlādes reizi. Turēsim elektrību tīklā, nevis baterijās! Mana teorija: kurš pirms pārejas uz elektrisko piedziņu pieprasa 1000 km tāldarbības elektroautomobili, patiesībā nemaz negrib braukt ar elektrisko. Bet drīzāk palikt pie vecajiem ieradumiem (braukt ar iekšdedzes motoriem).
Ja auto ir TIKAI pilsētas braukšanai, tad 200 km ir OK. Ja bauc kaut kur tālāk, tad ne. Ja braucot uz, piemēram, Berlīni 5 reizes ceļā jālādē baterijas, tad tas nudien neder. Ceļojums var pārvērsties par uzlādes punktu meklēšanu. Pat netaisos skatīties uz auto ar kuru nevar bez uzpildes nobraukt vismaz 500 km.