Autobild žurnālists: 1000 km elektroauto nevienam nav vajadzīgs 65

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 19.septembris 2021 7:40

Autobild.de žurnālists Matiass Brigge uzskata, ka elektromobilis, kas bez papildu uzlādes spēs nobraukt 1000 kilometrus, nevienam nav vajadzīgs.

Viens no galvenajiem e-automašīnu skeptiķu argumentiem ir nepietiekamais attālums, ko šāds spēkrats var veikt ar vienu uzlādi.

Mercedes-Benz patlaban izstrādā modeli EQXX ar 1000 km tāldarbību, taču Brigge uzskata, ka tas nav labi pārdomāts risinājums.

Vai varam iedomāties kādu, kurš spēj bez apstājas braukt 10-11 stundas, iztikt bez ēšanas, atpūtas un tualetes izmantošanas? Visticamāk, nē, bet tas nozīmē, ka automašīna apstāsies, turklāt ne reizi vien. Tieši tādēļ lielāka nozīme būtu uzlādes infrastruktūrai un iespējai uzlādēt akumulatoru, kamēr ceļotāji atpūšas. Tādejādi problēma nav vis mazajos akumulatoros ar nepietiekami lielu kapacitāti lielam kilometru skaitam, bet gan nepietiekamā ātrās uzlādes staciju skaitā, domā Brigge.

Nav jēgas arī milzīgām bateriju pakotnēm, kas nepieciešamas liela attāluma veikšanai. Divu iemeslu dēļ: akumulatori ir visdārgākā elektromobiļu sastāvdaļa, tāpēc mazas baterijas nozīmē lētāku elektromobiļu gala cenu, otrs iemesls – lielāks akumulators nozīmē lielāku svaru. Piemēram, Porsche Taycan 93,4 kW / h bateriju komplekts sver veselus 650 kilogramus. Ikdienas automašīnai tas ir daudz par daudz, jo svars palielina vidējo enerģijas patēriņu, un, lai paātrinātos, ir jāpieliek lielākas pūles. Tas, savukārt, palielina asu noslodzi, riepu un šasijas elementu nodilumu.

Kāpēc baterijas joprojām ir tik smagas? To enerģijas blīvums ir diezgan zems, iespējams, tas būs lielāks nākamās paaudzes tehnoloģijās. Izmantojot vieglākas baterijas, inženieriem drīzāk vajadzētu samazināt automašīnu kopējo svaru, nevis censties palielināt darbības diapazonu. Arī tā iemesla dēļ, ka mazāks enerģijas patēriņš saudzē apkārtējo vidi. Starp citu: Mercedes EQXX vajadzētu patērēt mazāk par 10 kWh uz 100 kilometriem.

Manuprāt, elektromobiļiem vajadzētu ņemt līdzi tikai tik daudz elektroenerģijas, cik tiem ir nepieciešams. Aptuveni 500 km diapazons ļauj katru dienu ērti pārvietoties 70 - 80 km attālumā veselu darba nedēļu, neapgrūtinot sevi pat ar vienu uzlādes reizi. Turēsim elektrību tīklā, nevis baterijās! Mana teorija: kurš pirms pārejas uz elektrisko piedziņu pieprasa 1000 km tāldarbības elektroautomobili, patiesībā nemaz negrib braukt ar elektrisko. Bet drīzāk palikt pie vecajiem ieradumiem (braukt ar iekšdedzes motoriem). 

 
Visi komentāri
 
Ieradums 19.septembris 2021 9:15
3 6 Atbildēt

Kam vajag 500km braukšanu neapstājoties? Arī par daudz! 200km izskatās gluži pieklājīgs attālums. Bet tos attālumus jau grib tāpēc, lai varētu izbraukāt garākus gabalus, nelādējoties ārpus mājas, jo tad tā bodīte kļūst ne pārāk izdevīga. Tiesa, tur jāskatās cik ilgi būtu jālādē lielas ietilpības bačas no mājas tīkla (protams, atkarīgs no pieslēguma jaudas) un vai vispār var kvalitatīvi uzlādēt lielās bačas mājās (2-3 dienas pie vada jau neskaitās). Tāpēc ir skaidri jāsaprot nākotne - tagad maksājam par degvielu, nākotnē maksāsim par ātro uzlādi ceļmalā. Varbūt 1km izmaksās pat dārgāk, neizslēgsim iespēju.

NuNu 20.septembris 2021 1:19
5 0 Atbildēt

Tāpēc, ka uz 600km piestāj degvielas tankā un samainās šoferi... Tādi 200km pa Eiropu, kur ir normāli ceļi nav vispār nekāds attālums - drusku virs stundas brauciens. 600km ir rupji rēķinot 4 ar druku astīti, stundas, kuras arī var mierīgi neapstājoties nobraukt viens vadītājs. Tad parasti stājas degvielas tankā, piegāžu atkal pilnu bāku, paēd, un pie ruļļiem sēžas otrs vadītājs. Divi šitādi posmi un lielā atpūta ar gulēšanu. Tātad e-auto ir jāspēj tas pats - proti, uzlādei ir jābūt pietiekamai priekš tiem 1000km. +neliela uzlādīte uz tiem atlikušajiem 200km, kāmēr pusceļā stāv un ēd.

KimaKardašlielāDi 20.septembris 2021 12:54
6 0 Atbildēt

Jāatceras, ka tie 600km kas raskrīti manuāli nekad nav 600km, bet vismaz 50-70km mazāk. Papildus kad brauc 600km 4 stundās tad ātrums noteikti nav 85-90km, bet stipri lielāks, kas atkal reālos 530km pataisa par 350km.

Un ja vēl vēsāks laiks tad vēl kādi 100km vai par vairāk nost no kopējā noskrējiena.

Tapēc jau visi cepas par elektroauto, ka būs jāpērk 2x dargāka mašīna, kura būs jālādē ātrajā uzlādē (jo ne visiem ir privātmājas un ne visi privātmāju īpašnieki varēs iztikt tikai ar mājas uzlādi) un jāmaksā par to vairāk kā par dīzeli vai benzīnu.

Tā jau elektroauto ir foršs ātri uzsilst, ātrs uzrāviens, var lādēt mājās (tad brauc pa lēto), nemaksā nodokli, kluss, kamer stavi korķi nesvilina degvielu, sabiedriskā joslas, utt.

Bet šobrīd tas ir dārgs prieks pa ļoti lielu naudu un mazu noskrējienu, turklāt ja gribi braukt ceļojuma, tad tomēr vajag turēt rezervē vai īrēt kādu dīzeļauto.

msh 21.septembris 2021 20:56
0 0 Atbildēt

Nu jā, ir tikai dažas problēmas ar to foršumu... Pirmkārt, ātrā uzsilšana nav nekas sevišķs - tāda veida risinājumu kā elektromobīlī, sadedzināt degvielu [nobraucamo attālumu] lai apsildītu salonu normālajās mašīnās var dabū jau desmitiem gadu [zapiņš tak arī ātri iesilst, jopcik] - normālajām mašīnām vienīgi ir tāda superīga iespēja salonu apsildīt ar lieko siltumu, elektromobīlim šādas iespējas nav... Otrā - lētā braukšana ar lādēšanu mājās - mhm, kamēr elektrība ir lēta un tai nav akcīze... Nākotni rāda Vācijas piemērs - bezakcīzes māju elektrība izmaksā gandrīz tikpat cik akcīzēta dīzeļbraukšana, kamēr bezakcīzes braukšana ar publisko ātro uzlādi maksā 3x dārgāk par akcizētu dīzeļbraukšanu - un tas ir TAGAD - nākotnē būs dārgāk, ar garantiju - šitā tam turpinoties pēc 10 gadiem uz elektrobraukšanas fona šodienas izmaksas stumdoties pa Rīgas korķiem ar V8 benzīnnieku dārgas neliksies... Trešais - "kamēr stāvi korķī, nesvilina degvielu" - toyotas prīmuss tādu lietu piedāvā jau kādus 15 gadus.

Pļurkt 19.septembris 2021 10:31
14 6 Atbildēt

Cik laika vajag lai pačurātu?

Cik daudz pa to pašu laiku varēs uzlādēt???

Vai arī....

Cik laika cilvēks patērē 10 stundās uz ēšanu, uz tualeti un nelielu kāju izstaipīšanu?

Cik laika būs jāpatērē laika lādējot baterijas ja bateriju ietilpība ir teiksim 300 km, lai nobrauktu 10 stundas??

paskaties zemāk 19.septembris 2021 10:57
1 0 Atbildēt
Pļurkt 19.septembris 2021 14:13
0 3 Atbildēt

Tu čurā 18 minūtes???

paskaties zemāk 19.septembris 2021 15:13
2 5 Atbildēt

neizliecies par muļķi - citreiz pusstundas par maz lai visas lietas nokārtotu - padzer kafiju, paēst, pačurāt, pa telefonu parunāt... vai tad mazums darīšanu?

Pļurkt 19.septembris 2021 17:58
11 4 Atbildēt

Ar šitādu braukšanas grafiku tev ārpus Latvijas nav ko meklēt!!

No Lielpicānijas līdz Berlīnei šitā 2 dienas brauksi!!

Neuzskati citus par muļķi!!

Asaris 19.septembris 2021 18:36
1 5 Atbildēt

Beidz vienreiz to 0,5% no visiem autovadītājiem bāzt kopā vienā maisā ar visiem pārējiem. Nu cik ir tādi kas brauc uz to Berlīni? Latvijai 500km nobraukums ziemā ir vairāk nekā vajag.

500km 20.septembris 2021 9:08
3 0 Atbildēt

OK lai būtu 500km ziemā

Elektro auto normāli nedrīkst izlādēt zem 20%

Un ātrajā uzlādē var lādēt līdz 80%

Pierēķinam vēl vismaz 20% starpībai starp deklarēto "līdz" un reālo patēriņu ziemā. Tad lai būtu garantēti šie 500km normālā režīmā, jābūt mašīnai ar deklarēto nobraukumu vismaz līdz1000km.

Pļurkt 19.septembris 2021 19:47
6 2 Atbildēt

NU un kāpēc man būtu OBLIGĀTI jāpielāgojas visiem????? Tādiem kas tramvaja vietā izmanto personīgo auto, tādiem kas augumā nepadevišies (ja iesaka man iegādāties kaut kādu konservu bundžu, kurā es ar ceļiem aizspiežu sev ausis!!!), tādiem kas vairāk par vienu bērneli izspiest nejēdz un negrib???

Asaris 20.septembris 2021 19:07
0 0 Atbildēt

Tev jau nav jāpielāgojas citiem, bet tu tagad gribi lai visa autobūve pielāgojas dažiem cilvēkiem.

Pļurkt 20.septembris 2021 19:51
0 0 Atbildēt

Tu virsrakstu izlasīji??????????

Autobild žurnālists: 1000 km elektroauto nevienam nav vajadzīgs

Man vajag!!!!!!!!!!! Nevis nevienam!!!!!!!!!!!!

insekc 19.septembris 2021 10:40
26 2 Atbildēt

Ja auto ir TIKAI pilsētas braukšanai, tad 200 km ir OK. Ja bauc kaut kur tālāk, tad ne. Ja braucot uz, piemēram, Berlīni 5 reizes ceļā jālādē baterijas, tad tas nudien neder. Ceļojums var pārvērsties par uzlādes punktu meklēšanu. Pat netaisos skatīties uz auto ar kuru nevar bez uzpildes nobraukt vismaz 500 km.

imzz 19.septembris 2021 11:37
5 7 Atbildēt

Jā gan, bet vairākums pie mums jau nebrauc uz Berlīni. Vairākums sijājas pa un ap "virspilsētu līdz 50km attālumam.

vārds 19.septembris 2021 11:37
8 29 Atbildēt

No Rīgas uz Berlīni ar auto brauc tikai nabagi. Normāls cilvēks iekāpj lidmašīnā vai drīz brauks ar vilcienu.

? 19.septembris 2021 11:56
9 3 Atbildēt

Tev dīvaina aritmētika. Lai brauktu ar auto, vajag pašu auto, naudu degvielai, naktsmītnei, ēšanai. Es teiktu, ka aizlidot ir lētāk. Protams, ja tu nerunā par lidošanu ar privāto lidmašīnu))

Normāls cilvēks 19.septembris 2021 12:27
12 2 Atbildēt

Ja Tev ir biznesa darīšanas Berlīnē, kur plāno laiku pavadīt tikai pilsētā, varētu piekrist. Ja es braucu atpūsties uz nedēļām divām, tad nav tik traki. Ja es braucu ar savu mašīnu, es varu paņemt līdzi tik daudz un tās mantas ko gribu, nevis čakarēties lidostā. Un labāk braucu ar savu mašīnu, nevis īres...

Pļurkt 19.septembris 2021 14:16
4 1 Atbildēt

Tev Vācijas globusā citas pilsētas, izņemot Berlīni nav atzīmētas??

EQXX 19.septembris 2021 12:07
5 0 Atbildēt

Nu, tādu nosaukumu vajag pacensties izdomāt, ar XX kā maxxximu izmēra burtos.

XX 19.septembris 2021 12:22
2 0 Atbildēt

Tas, visticamāk, koncepta nosaukums, turklāt diezin vai daudz tādu vāciešu, kas zina par Maxima veikaliem

malvism 19.septembris 2021 13:14
1 0 Atbildēt

Ja nav kur mājās lādēt, piemēram, dzīvoklis, tad 1000km ir normāli, lai cilvēkam nav jādomā, kur lādēties vairākas reizes nedēļā ārpus mājas.

Pagaidām ir viens EV ģimenē, nākošo jāskatās plug-in vai parasto hybrid. Kā vienīgais auto ģimenē tas neder.

Aha.... 19.septembris 2021 15:10
5 0 Atbildēt

Auto, kurus nelādēs dārgajās publiskajās lādētavās, ir apdraudējums elektrības tirgotājiem un tiks žmiegti visos veidos. Pa dārgo ir jālādē, neesiet skopuļi!

Asaris 19.septembris 2021 18:39
0 1 Atbildēt

Nu bet kur tu to mašīnu mežā atstāj un tad nāc kājām mājās?

Jāsakārto infrastruktūra pagalmos, lai pa nakti var pieslēgties arī pagalmos, maksas stāvvietās utt.

Krotow 20.septembris 2021 1:19
0 0 Atbildēt

Līdz "parastajiem" auto uzliks 1000€ ceļa nodokli.

Giors 19.septembris 2021 15:52
2 1 Atbildēt

No Rīgas uz Daugavpili 1000 km tieši būs vietā. Rīgā ir tikai 40 uzlādes vietas.

Haaa 19.septembris 2021 16:00
0 6 Atbildēt

Par nabagiem ir labs) cik esmu dzirdējis taxisti vai loģistikas pārstāvji dienā nobrauc 200-300km, pārējie ubagi dzīvo nepieklājīgi tālu no darba vietas ja ceļā jāpavada daudz stundu veidojot rindas kafijas dzertuvēs uz ceļiem, ļoti neracionāla darba diena)) centrā pietiek ar 15-20km, nu labi Pierīgā līdz 50km dienā jau ir daudz

Ivars 19.septembris 2021 17:57
3 1 Atbildēt

Varbūt ir taisni otrādi. Bagātais var nolīgt sev šoferi un bez liekiem uztraukumiem, atpūties ierasties no Rīgas Berlīnē, jo kam tagad vajadzīgi tie satraukums un ķēpāšanās ar papīriem lidostā. Tā kā tev nav taisnība. Es pāris reizes tā esmu darījis un esmu noslēdzis pašus labākos līgumus.

Jo 19.septembris 2021 18:07
6 1 Atbildēt

Tomēr tik patīkami 2 min laikā uzpildīt dīzeļauto nākamajiem 1000 km un tad mēnesi nedomāt pat par to!

Tadēļ 19.septembris 2021 21:05
2 4 Atbildēt

"Uzpildīties tiem 1000km un mēnesi nedomātbpar to" - tik maz nobrauc? Nah Tev vispār dīzelis, tur jau ar v8 benzīnieku ir ok, un elektro auto tev tad pietiktu atliektiem galiem.

Cilvēki ar elektro auto gadā/mēnesī nobrauc vairāk nekā tu...

Jo 21.septembris 2021 4:39
0 0 Atbildēt

Vnk man ir viegli izjust uz savas ādas gan benzīna, gan dīzeļa, gan elektroauto priekus un bēdas (kad jāremontē, kas ķēpīgs)...

Ja izdodas izvēlēties maršrutam piemērotāko - katrs no tiem rada savas pozitīvās emocijas.

imzz 19.septembris 2021 18:47
3 2 Atbildēt

Es tomēr domāju, ka ar laiku nonāks pie maināmām baterijām, tad, kad nostabilizēsies tehnoloģijas un izstrādāsies vienoti standarti. Es to iedomājos tādā veidā: 6 vai 8 vienu metru garas kasetes, katra sver 15 kg. kontakti tālajā galā. Iebīda no auto sāna pa sliedītēm. Maināmām baterijām ir priekšrocības, kuras diez vai nākotnē tiks ignorētas: var nomainīt uzreiz, un tukšās var lēnā garā lādēties DUS, kaut vai no vēja vai saules. Atkrīt vajadzība pēc superjaudas uzlādes iekārtām.

Kontakti 19.septembris 2021 18:55
4 0 Atbildēt

Ka tikai nebūs par švaku kontakts vienkārši saspiežot virsmas, pie tām jaudām. Virsmas oksidēsies, kontaksts būs švaks un tas izraisīs dažādas problēmas. Var jau paļauties, ka personāls kas mainīs baterijas, rūpīgi notīrīs bateriju kontaktus....paga, bet vajadzēs tīrīt arī kontaktu auto, bateriju nodalījuma tālajā galā.

imzz 20.septembris 2021 12:39
0 0 Atbildēt

Nu, kāpēc "saspiežot" virsmas ? Spraudņa tipa kontakti, apaļi stieņveidīgi vai plakani nažveidīgi kontakti. "Mamma" iespraužamajā kasetē, "paps" tajā rāmī, kas auto. Apm. kā ISO 400V spraudņos.

Krotow 20.septembris 2021 1:22
1 0 Atbildēt

Auto ir dažādi izmēri un patērētā jauda arī atšķiras. Viena un tā pati baterija "vabolei" un džipam nederēs. Daudzas bateriju "kastes" savukārt būs smagi attiecībā pret atbalstīto jaudu. Citādi jau ideja interesanta.

Skumji 19.septembris 2021 21:09
2 2 Atbildēt

Elektroauto ir veca tehnalogija, tas aizsakums meklejams ja 1953 gada! Sodien peksni tada tehnalogija kas aprij jau ta niecigos litija krajumus kluvusi progresiva! Nozelojami

Krotow 20.septembris 2021 1:24
3 0 Atbildēt

1953. gadā elektroauto tehnoloģija bija zināma jau 70 gadus

en.wikipedia.org/wiki/History_...ectric_vehicle

iciks 19.septembris 2021 23:10
7 0 Atbildēt

Manam autiņam pašreiz ar pilnu bāku manā stilā iespējams nobraukt ~1000 km (pamatā ārpus pilsētas). Ilgāki braucieni man ir kādas 3h, kuros veicu 200+ km. Var jau teikt, ka es to visu varu izdarīt ar elektromobili, kam faktiskais nobraukums ir 300km, bet:

1) BŪTISKĀKAIS: es aizbraucu galapunktā, nolieku auto un varu par to aizmirst. Es zinu, ka man bākā ir degvielas pietiekami atceļam un ne tikai. Man nav jāmeklē kaut kāda mistiska uzlādes stacija, pat ja uzlāde notiktu gana ātri. Ja arī es gribu pa ceļam apstāties, es to izdaru tur, kur vēlos, nevis tur, kur vajag, jo ir uzlādes stacija.

Rezumējums: bezjēdzīgi bieži apmeklēt DUS [uzlādes staciju] man nav nekādas kāres.

2) mani absolūti nesatrauc iespēja, ka palikšu bez uz ceļa, jo notikusi avārija un būs jābrauc lieki 20 km apkārt pa apvedceļu.

3) Ar vairākām mašīnām ģimenē varbūt vienu var paredzēt kā elektromobili, ja ir tāda vēlme, bet ja tas ir vienīgais auto ģimenē - garām. Ja ikdienā var nobraukt 20 km un tā 5 dienas nedēļā, tas nenozīmē, ka šāds auto derēs brīvdienu izbraukumam.

W12 19.septembris 2021 23:23
4 0 Atbildēt

Nevajag jau triekties uz Berlīni. Ja no Rīgas ir jāaizbrauc uz Liepāju un tur dienas laikā jātiekas ar pāris klientiem, tad ar auto, kuram range ir 500 km, var rasties zināmas neērtības. Diezin vai tev klients tikšanās laikā ļaus tev lādēt akumulatoru pie savas rozetes. Būs vien pēc tikšanās jābrauc un jāmeklē lādēšanas punkts, lai tiktu atpakaļ uz Rīgu. Beigās darba diena no 8 stundām izstiepsies līdz 9 vai pat 10 stundām.

Jocīgais tu! 20.septembris 2021 0:46
1 3 Atbildēt

Būtu jāsaprot, kā jāizmanto elektroauto šādā scenārijā - aizbrauc uz Liepāju, uz uzlādes staciju un štepselējies klāt. Tad ar taksi vai skūteri kas tev bagāžniekā mauc pie klienta. Kamēr jūs kaulējaties par termiņiem un procentiem, tikmēr auto lādējas! Pēc tam dragā atpakaļ un secini, ka auto vai nu uzlādējies vai vari turpat blakus pavingrot, pastaigāt. Vai pat aizbraukt paēst. Nu re, vieni vienīgi plusi!

Krotow 20.septembris 2021 1:25
1 0 Atbildēt

Un nokavēt darba sanāksmi meklējot vietu kur auto piespraust?

reku 20.septembris 2021 9:00
1 3 Atbildēt

Izbrauc agrāk, lai ir laika rezerve? Vai ar satiksmes busu - tas tevi nogādās Liepājā precīzi laikā. Tad kājas vai taksis uz biroju, un nekāda čakara. Mūsdienās busi ir diezgan komfortabli, beņķi tādi ka prieks sēdēt.

Pļurkt 20.septembris 2021 11:36
1 0 Atbildēt

Nemāci citus dzīvot!!!!

Tavs piedāvājums ir vai nu braukt tikai pie viena klienta, vai apmeklēt 3, bet ārpus mājām pavadot 2 dienas.

Tas viss vai nu pamatīgi sadārdzina visu darbu vai padara to krietni lēnāku un nešaubīgi ievērojami dārgāku.

Slurkt 20.septembris 2021 11:57
1 0 Atbildēt

Tev jau neko nevar iemācīt! Paskatīšos kā tu brauksi ar gludekli! Cik reizes to lādēsi pa dienu! Ha ha ha!

Dalbajobam 20.septembris 2021 12:13
0 0 Atbildēt

Kas man būtu jāmācas??? Kaut kādas klubkrēslu šmurguļu pārgudrības!

Izbāz galvu ārā no spundes un paskaties apkārt!

Pats nekad neesi braucis ne uz kādām tikšanās reizēm pie vairākiem klientiem, ārpus sava varžu dīķa, bet kā māca, un vēl izveļ lielu lūpu, ka kaut ko aizrādi!!

Pļurktam 20.septembris 2021 13:01
0 0 Atbildēt

Tu raksti tā itkā brauktu tikties ar Sorosu. Nu tak nekas tev nenotiks, ja apstāsies palādēt auto, iestrēbsi dārgu ceļmalas kapiju ar sievas taisītajiem buķerbrōdiem un telefonā uzrakstīsi kādu dolboēbisku komentāru iauto

Dalbajobam 20.septembris 2021 15:36
0 0 Atbildēt

Kamēr neesi atlīmējis savu resno pakaļu no klubkrēsla Lielpicānijas kantorī aļa roga i kopyta, tikam nemāci mani dzīvot!!

Kas ir lasīt nemāki???

Dalbopļurktam 20.septembris 2021 20:06
0 0 Atbildēt

Tev jau neko nevar iemācīt! Kā saka, pacient ņe poddajotsja obučēniju! Tupoj kak probka!

Dalbajobam 21.septembris 2021 14:03
0 0 Atbildēt

Savas kantora glupības droši sabāz sev dirsā!!

Atradies mācītājs! Ko tu man vari iemācīt, ja no reālās braukšanas pie klientiem vispār neko nesajēdz!!

NuNu 20.septembris 2021 1:09
3 0 Atbildēt

1) Optimālais attālums ko viens šoferis var vienā paņēmienā novilkt ir 600km nevis 500. Protams, ir braukti arī lielāki gabali, bet tas jau ir apgrūtinoši. Turklāt lielākajai daļai iekšdedzes auto arī bākas ietilpība ir rēķināta uz tiem pašiem 600+km.

2) Normāls darba brauciens Saldus - nekuriene aiz Rēzeknes - Saldus. 800km... Tepat pa Latviju... Plus darbs objektā, kur nav laika nevienam meklēt kur ir tuvākā uzlādēts stacija, kuras tur patiesībā vispār nav. Par kādu sijāšanos ap kuru pilsētu jūs tieši runājat? Jūs kādos sapņos dzīvojat, draugi???

Pļurkt 20.septembris 2021 8:35
0 0 Atbildēt

Ar kārtīgu, ērtu un LIELU (plašu) auto 4 gari un būdīgi cilvēki dienā mierīgi var norullēt 800+ km un nākamajā dienā tik pat!!

Grūti salīdzināt konservu bundžas kas domātas 2 knariņu pārvadāšanai ar kārtīgu un ĒRTU vāģi.

Man bākas pietiek 1000+ km nedomājot par braukšanas stilu posmā Latvija - Vācijas rietumdaļa.

Motorolers 20.septembris 2021 8:45
3 0 Atbildēt

Ir vēl viena liela nianse šim visam ZIEMA!!!

Vasarā ar to elektro vēl kaut kā nebūt var pievilkt tos skaitļus aiz ausīm tie, kuriem patīk pusstundu sēdēt maģistrāles benzīntankos, pa dārgo stumt bulku iekšā un strebt kafiju, Es tā nedaru, max 5-10min apstājos. Darījumu cilvēkiem laiks parasti ir saplānots, Es kad braucu uz Eiropu, ieplānoju tikšanos ar vairākiem partneriem, savādāk uz vienu punktu tiešām ir jālido, nevis jāriskē notriekt alni. Šie partneri VIENMĒR atrodas dažādās pilsētās un dažādās valstīs, pat ar savu dīzeli parasti braucot 180+, grūti ir laicīgi visur paspēt, jo tikšanās reizēm ievelkas, kā arī attālumi starp pilsētām ir mērāmi simtos kilometru. Ja braukšu ar elektro, mans ātrums būs max 120 un to pašu Berlīni sasniegšu nevis 11h, ko mierīgi viens varu nobraukt, bet vismaz 15-16h, ko vienam nostūrēt ir grūti, kā arī uzlādēs uz tiem 3-4 tūkstošiem kilometru būs jānosēž vismaz 10-12 stundas, kas nozīmē, ka būs jāupurē vēl viena-divas dienas klāt, tātad + viesnīca, patērētā nauda tankos un padirsts darba laiks!

Bet ko pie velna ar to elektro darīt ziemā, kad patēriņš stipri palielinās un nobraukt varēs nevis 300-400km, bet jau 200? Tad viņš vairs NEKAM neder, arī 30+ grādos vasarā ir zināmas problēmas ar viņiem.

reku 20.septembris 2021 9:03
0 4 Atbildēt

Beidz, tā drāšana ar auto pāri Eiropām pamazām atmirs un kļūs par atavismu. Ieslēdz kompi un visu sarunā ar tiem tālajiem partneriem. Kad vajag redzēt, aizlido un satiekas, uz vietas pabraukā apkārt ar nomas auto. Man jau nav žēl ka tu velc tos gabalus - bet ar laiku paši nonāksiet pie domas ka nav tas, kas agrāk.

Motorolers 20.septembris 2021 11:18
2 0 Atbildēt

Kļūdies, nekas tā nestiprina attiecības, kā tieša vizīte, reizi pāris gados ir jāaizbrauc pie katra partnera, vienmēr uzzini ko jaunu, tikai neformālās sarunās atklājas nianses, tirgus pieredze, utt. Jāsaprot, ka Mēs esam sūnu ciemā, jābrauc uz eiropu izglītoties.

Arī pašam tas viemēr ir grūdiens uz priekšu, savādāk sāk likties, ka viss globuss ir Rīga un ka te baigi kkas notiek

Un 20.septembris 2021 11:54
0 2 Atbildēt

Visa šī jezga par uzlāde/nobraukums ir dēļ brauciena reizi pāris gados? Nu jūs veči laižat...ko tad lai saka cilvēki, kas katru dienu brauc pa 300-400km?

Motorolers 20.septembris 2021 13:12
0 0 Atbildēt

Nu ne jau reizi pāris gados, man vismaz 4x gadā ir izbrauciens, tagad tik covid patraucēja.

re! 20.septembris 2021 20:39
0 1 Atbildēt

Un nekas tak nenotika, ko?

gunbox 20.septembris 2021 9:50
2 0 Atbildēt

500km? Un cik tad šobrīd tādu elekteroauto ir?

Viens nu ir skaidrs - Matiass Brigge nav kompetents tajā, ko nes. Tādās pat paralēlēs to pašu var pateikt par degvielu. Neviens taču nebrauc 1000km. Nafig bāku uz 70l? Var ielikt uz 15l.

Elektroauto šobrīd ir divi mīnusi, kāpēc tos neizvēlas. Mazais attālums un 30% nepamatotais uzcenojums.

msh 20.septembris 2021 12:34
1 0 Atbildēt

Nē, kāpēc lai viņš būtu kompetents? Mūsu redzamākais ekofašists Mendziņš ir? Tāds pats sviestnesis. Paralēlais universs rullē.

Brr 20.septembris 2021 11:20
4 0 Atbildēt

Man regulāri jābrauc Rīga - Talllina - Rīga. Šobrīd to daru ar vienu bāku un cenšos daudz nekur nestāties, lai iekļautos 8h darba dienā. Aizbraucu, izkraujos, iekraujos un maucu atpakaļ. Taisu max 45min pauzi. Ja būtu pa ceļam 2-3 reizes jālādējas, tad nemaz nevarētu iekļauties 8h.

Tak labi 20.septembris 2021 12:58
0 0 Atbildēt

Brauktu divas dienas, t.i. dubulta komandējuma nauda + nakts motelī ar piedzīvojumiem. Vismaz kāda dažādība!

Vecasbmw 20.septembris 2021 15:00
0 1 Atbildēt

Br tev tur visi majās? Tu ar kravinieku brauc 8h uv Tallinu un atlpakal ?.?

Jape 21.septembris 2021 7:57
0 0 Atbildēt

Ja kāds aizdomātos kā tiek ražota elektrība(ogles, gāze, atomi, hidro ar sačakarētām upēm), tad elektroauto nav nākotnē.

Maris 21.septembris 2021 8:04
0 0 Atbildēt

Tas apmēram gribi mašīnu ar pilnu bāku ,vai tomēr ar pusīti Kāda vaina tādam nobraukums, ja nu gadījumā tev nav iespējas kur uzlādēt vai piemirsies vai brauc ar pilnu komfortu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti