Pabeigta Lietuvas un Polijas gāzesvadu savienošana 7

 

Foto: pexels.com

Nozare.lv | 23.oktobris 2021 11:13

Lietuvas Lazdiju rajonā piektdien svinīgi atzīmēta Lietuvas un Polijas gāzesvadu savienošana, kas šonedēļ pabeigta, sametinot maģistrālā cauruļvada pēdējos posmus ar tā dēvēto zelta šuvi.

Lietuvas dabasgāzes pārvades sistēmu operators "Amber Grid" norāda, ka Lietuvas pusē jau paveikti 95% gāzesvada būvdarbu un paredzams, ka gāze pa cauruļvadu sāks plūst nākamā gada vidū.

Kā uzsvēris Lietuvas enerģētikas ministrs Daiņus Kreivis, abu valstu gāzesvadu starpsavienojuma (GIPL) projekts ir jauns solis ceļā uz Lietuvas enerģētisko neatkarību gāzes apgādes jomā.

"Šis ir otrais un pēdējais solis ceļā uz gāzes nozares neatkarības garantēšanu. Pirmais bija [sašķidrinātās dabasgāzes] terminālis, kas garantē apgādes drošību un arī labākas cenas," viņš norādījis, piebilzdams, ka cauruļvads arī palielinās arī konkurenci gāzes tirgū.

"Gāze plūdīs abos virzienos, Polijā ienāks Lietuvas uzņēmumi un Lietuvā - Polijas, tātad pieaugs konkurence," spriedis ministrs.

Polijas valdības pilnvarotais stratēģiskās enerģētikas infrastruktūras jautājumos Pjotrs Naimskis atzīmējis, ka dziļāka abu valstu un visa reģiona integrācija ir ceļš uz lielāku energoapgādes drošību.

"Esam liecinieki vēl ciešākai abu valstu sadarbībai. (...) Enerģijai ir ļoti liela nozīme, šobrīd vērojam, kas notiek Eiropas enerģijas tirgos, tāpēc ir simboliski, ka šodien savienojam abu valstu gāzes pārvades sistēmas," viņš uzsvēris.

Lietuvas enerģētikas uzņēmumu koncerna "Epso-G" ģenerāldirektors Rolands Zuks ziņu aģentūrai BNS pastāstījis, ka GIPL varētu apmierināt aptuveni pusi no kopējā Baltijas valstu pieprasījuma pēc gāzes, bet ar papildu tehniskajiem risinājumiem šos apjomus varētu vēl palielināt.

"Līdztekus drošības aspektam gāzesvads vajadzīgs arī mūsu tirgu integrēšanai, proti - jo vairāk infrastruktūras, jo mazāk ierobežojumu tā rada, jo tirgus dalībniekiem ir lielākas izvēles iespējas," viņš norādījis.

Lēsts, ka GIPL kopumā izmaksās 500 miljonus eiro, tai skaitā Lietuvas teritorijā - 117 miljonus eiro. Vairāk nekā 60% no kopējā finansējuma šim projektam piešķīrusi Eiropas Savienība (ES). Projekta finansēšanā piedalās arī Latvijas un Igaunijas gāzes pārvades sistēmu operatori.

Tērauda caurules GIPL projektam par 26,4 miljoniem eiro, nerēķinot PVN, piegādā Polijas kompānija "Izostal", bet būvdarbus aptuveni 80 miljonu eiro vērtībā veic Lietuvas kompānija "Alvora" sadarbībā ar uzņēmumu "Šiauliu dujotiekio statyba".

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 23.oktobris 2021 18:23
7 4 Atbildēt

Nu dumjš tu esi!!! Laikam mucā audzis.

Līdz šim Baltija varēja gāzi iepumpēt tikai no Krievijas! Lietuva izveidoja termināli, un varēja saņemt sašķidrināto gāzi no dajebkurienes (kaut ASV). Polijai JAU IR gāzesvads, caur Dāniju no Norvēģijas + Polijā ir atklātas lielas slānekļa gāzes iegulas.

=== Baltija varēs saņemt gāzi ne tikai no Krievijas, bet no Polijas un caur Polijas un Lietuvas termināļiem no jebkurienes!

Kas tur nav vēl skaidrs??

Polis 23.oktobris 2021 19:36
3 0 Atbildēt

Poļi pirks gāzi no LT termināļa, jo būvē gāzes elektrostaciju.

Papildus poļus interesē Inčukalna gāzes krātuve

Jumu 23.oktobris 2021 18:03
2 4 Atbildēt

Es tā arī nesapratu, kur būs gāzes ieguve Polijā vai Lietuvā, un no kurienes uz kurieni tā gāze plūdīs, un kāda no tā un kam būs ekonomiskā izdevība? Vai raksta autors nevarētu precizēt?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 8

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti