ASV elektrisko automobiļu ražošanas uzņēmuma "Rivian" akcijas vērtība trešdien debijā Volstrītā piedzīvoja strauju kāpumu, kompānijai kļūstot vērtīgākai par tradicionālajiem autoražotājiem "Ford" un "General Motors".
Uzņēmuma akcijas cena pirmajā tirdzniecības dienā pieauga pat par 50%, tā tirgus kapitalizācijai pārsniedzot 100 miljardus dolāru (86,5 miljardus eiro), ja tiek ņemtas vērā akciju iegādes iespējas un citas konvertējamās akcijas.
"Rivian" otrdienas vakarā pavēstīja, ka akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) tas piesaistījis finansējumu 11,9 miljardu dolāru apmērā, un tas bijis lielākais IPO kopš 2014.gada, kad biržā debitēja Ķīnas interneta gigants "Alibaba".
Tirdzniecības sesijas noslēgumā trešdien "Rivian" akcijas cena bija pieaugusi par vairāk nekā 29% un veidoja 100,73 dolārus.
Uzņēmumu 2009.gadā dibināja automobiļu entuziasts Roberts Skarindžs, un to atbalsta interneta milzis "Amazon" un "Ford".
Taču "Rivian" uz 31.oktobri bija piegādājis vien 156 automobiļus, galvenokārt kompānijas darbiniekiem. Septembrī uzņēmums piegādāja savu pirmo pikapu R1T, bet plāni paredz, ka decembrī debitēs vieglais apvidus automobilis R1S.
Uz oktobra beigām uzņēmums bija saņēmis 55 400 R1T un R1S pasūtījumus, un šos automobiļus paredzēts piegādāt līdz 2023.gada beigām. Elektrisko pikapu un vieglo apvidus automašīnu cenas sākas no aptuveni 70 000 dolāru.
Tāpat "Rivian" līdz 2030.gadam "Amazon" plāno piegādāt 100 000 mikroautobusu.
Esmu ievērojis ka aizmugure auto ir daudz netīrāka kā priekšpuse. Un vispār ir daudzas lietas, kuras nemaz tik bieži neaiztiec bet vadā līdzi: ugunsdzēšamais, striķis, lādētāja kabelis, ziemā lāpsta. Kādēļ tie nevarētu būt priekšā?
Ko sliktu atkal teiksi?