ASV elektrisko automobiļu ražošanas uzņēmuma "Rivian" akcijas vērtība trešdien debijā Volstrītā piedzīvoja strauju kāpumu, kompānijai kļūstot vērtīgākai par tradicionālajiem autoražotājiem "Ford" un "General Motors".
Uzņēmuma akcijas cena pirmajā tirdzniecības dienā pieauga pat par 50%, tā tirgus kapitalizācijai pārsniedzot 100 miljardus dolāru (86,5 miljardus eiro), ja tiek ņemtas vērā akciju iegādes iespējas un citas konvertējamās akcijas.
"Rivian" otrdienas vakarā pavēstīja, ka akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) tas piesaistījis finansējumu 11,9 miljardu dolāru apmērā, un tas bijis lielākais IPO kopš 2014.gada, kad biržā debitēja Ķīnas interneta gigants "Alibaba".
Tirdzniecības sesijas noslēgumā trešdien "Rivian" akcijas cena bija pieaugusi par vairāk nekā 29% un veidoja 100,73 dolārus.
Uzņēmumu 2009.gadā dibināja automobiļu entuziasts Roberts Skarindžs, un to atbalsta interneta milzis "Amazon" un "Ford".
Taču "Rivian" uz 31.oktobri bija piegādājis vien 156 automobiļus, galvenokārt kompānijas darbiniekiem. Septembrī uzņēmums piegādāja savu pirmo pikapu R1T, bet plāni paredz, ka decembrī debitēs vieglais apvidus automobilis R1S.
Uz oktobra beigām uzņēmums bija saņēmis 55 400 R1T un R1S pasūtījumus, un šos automobiļus paredzēts piegādāt līdz 2023.gada beigām. Elektrisko pikapu un vieglo apvidus automašīnu cenas sākas no aptuveni 70 000 dolāru.
Tāpat "Rivian" līdz 2030.gadam "Amazon" plāno piegādāt 100 000 mikroautobusu.
Par Rivian, un patiesībā arī gana daudziem citiem EV, kurš cirvis ir izdomājis, ka šāds priekšas bagažnieks ir ērts, vai tiešām grūti noskatīties no hetčbekiem utml. verķiem ar relatīvi zemu iekraušanas augstumu ... tikko kā tas purns ir kaut nedaudz netīrs , tu visu to "labumu" noslauki ar savām drēbēm ...
Tas raču ir EV, jamam tāds kapots priekšā nemaz nav vajadzīgs, vai tiešām tā ir tā labākā vieta bagāžai ????
Esmu ievērojis ka aizmugure auto ir daudz netīrāka kā priekšpuse. Un vispār ir daudzas lietas, kuras nemaz tik bieži neaiztiec bet vadā līdzi: ugunsdzēšamais, striķis, lādētāja kabelis, ziemā lāpsta. Kādēļ tie nevarētu būt priekšā?
Ko sliktu atkal teiksi?
Kāpēc tas kapots tur vajadzīgs ??? Gribas striķi vest uztaisi "mazu bardačoku" kā teiksim Audi A2 , un paplašini kabīnē vietu, un paredzi vietu bagāžai tajā, man ir pikups, un kuzavā neizjūtu nekādu prikolu kaut ko likt, ja vien tam pietiek vietas kur citur, un priekša tādam braucot jebkur ir tieši tikpat netīra kā pakaļpuse, un "pāri bortiem" kaut kam sniegties pakaļ - vispār neciešu, pat ja sāni "tīri" ...
Lauksaimniecības tehnikai sānos ir kastes ērtā augstumā, kur var iebāzt vajadzīgos loriņus. Un šie auto nav domāti kā vieglo auto aizstājēji, tā būtībā ir spec.tehnika.
Protams, tiem dinozauriem kas ar SUViem vālē pa pilsētu, tas nebūs saprotams...