Automašīnām, kas tiks piegādātas pēc 8.novembra valsts atbalsts vairs nepienāksies.
Skandināvijas valstis, īpaši Zviedrija, allaž uzskatītas par progresa virzītājām, kas citām valstīm kalpo par paraugu. Tas attiecas arī uz mobilitātes problēmām un elektroautomobiļu jomu. Videi draudzīgais transports Zviedrijā iedzīvojās tik straujā tempā, ka subsīdijas to iegādei tiek atceltas bez aizstāšanas. Tas nozīmē, ka uzlādējamo hibrīdu un pilnībā elektrisko transportlīdzekļu pircējiem , kas pasūtījumu noformēs pēc 8. novembra, valsts atbalsts nepienāksies.
Skandināvijas valsts valdība to skaidro ar situāciju tirgū, kur klimata bonusiem atbilstošas automašīnas veido apmēram pusi no jaunu automašīnu pārdošanas apjoma un ir pieejamas lielākajā daļā cenu diapazonu, turklāt videi draudzīgas automašīnas iegādes un braukšanas izmaksas tagad ir salīdzināmas ar iekšdedzes motoru automašīnas iegādes un braukšanas izmaksām. Līdz ar to vides prēmijas vairs nav pamatotas.
Tā kā klimata prēmija Zviedrijā tiek izmaksāta agrākais sešus mēnešus pēc automašīnas reģistrācijas, 2023. gadā joprojām būs jāveic daudzi maksājumi par jau veiktajiem pasūtījumiem.
Par elektromobiļiem, kas pasūtīti līdz 2022. gada 8. novembrim, no 2023. gada 1. janvāra tiks izmaksāti ne vairāk kā 50 000 kronu (aptuveni 4600 eiro), bet par uzlādējamiem hibrīdautomobiļiem līdz 10 000 kronu (920 eiro).
Ja izmaksā vienādi, tad to elektrisko gemoroju var noraut podā!