28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu varētu pāriet uz sintētisko degvielu 14

 

Foto: Stellantis

iAuto | 6.septembris 2023 13:04

Autobūves koncerna un enerģētikas un ķīmijas milža Aramco kopīgie pētījumi liecina, ka 28 miljoniem jau izlaisto Stellantis automobiļu 24 motoru saimēs bez lielām izmaiņām savā bākās varētu liet arī sintētisko degvielu.

Sadarbības partneru mēnešiem ilgās pārbaudes un testi visā Eiropā noveduši pie secinājuma, ka 28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu, kas izlaisti kopš 2014.gada (Euro 6) un aptver 24 dzinēju saimes, varētu izmantot tā saucamo eFuel - zema oglekļa satura sintētisko maisījumu, kas tiek iegūta videi iespējami draudzīgā veidā, piemēram ar vēja enerģiju ražojot degvielu no ūdeņraža un CO2.

Tādējādi esošo iekšdedzes motoru transportlīdzekļu oglekļa dioksīda emisijas var samazināt visā dzīves ciklā, salīdzinot ar parastajām degvielām. Eksperti lēš, ka šādā veidā tās var samazināt vismaz par 70 procentiem.

Aramco pašlaik strādā pie divām demonstrācijas rūpnīcām, lai pētītu zema oglekļa satura sintētisko degvielu ražošanu. Viens projekts tiek attīstīts Saūda Arābijā Aramco un Enowa (Neom Energy and Water Company) demonstrējot sintētiskās degvielas ražošanu vieglajiem automobiļiem, otrs tiek realizēts Bilbao, Spānijā, kur Aramco un Repsol pēta zema oglekļa satura sintētiskās dīzeļdegvielas un petrolejas ražošanu automašīnām un lidmašīnām.

Aramco arī sadarbojas ar motosporta komandām un sacensību organizatoriem, lai turpinātu pētīt zemas oglekļa emisijas degvielas potenciālu šajā jomā.

 
Visi komentāri
 
BMW 6.septembris 2023 13:19
4 1 Atbildēt

Nu liet jau var, bet cik tas maksā!? Nestes MY dīzelis jau ari ir no tās pašas šnites, riktīgi labs un metors veras lopā,  bet to jau taksists var atļauties tikai vienreiz gadā uz Tehnisko apskati, lai vecais dīzelis nedūmo!

Štelles Ansis 6.septembris 2023 13:22
3 1 Atbildēt

var, var, ja vien tas e-fui nemaksātu 3-4 eiro par litru. Vispār, ož pēc jaunas afēras.

650 6.septembris 2023 13:45
1 2 Atbildēt

Protams.Jau tas MY izskatījās pēc tīrākās afērass.Ūn šhitie te sintētiķi tāpat.Tikai ka slaukt vēl atlikušos kaut cik samaksātspējīgos (lohus).Varētu vispābā regulāro degvielu atcelt.Jo tagad reti kurš pat par pro-dieseli ir gatavs liekus 9sant maksāt.

MY nesatur ne piliena(!) naftass.Taču cenā tas pieaudzis vēl krietnāk par parasto dd.Motors griežās klusi un zvērīgi,taču ekonomijas tikpat kā nav.Jo visu laiku gribas "spaidīt".Cenu starpība starp MY un pro-dd sākotnēji bij 50cent/l, bet tagd tā ir jau visi 1,20eur.

Demagoģija kļūst arvien nekaunīgāka un arvien niecīgākas kļust regulārā/loha iespējas kādam ko iebilst.Maksas žurnoālisms gandrīz pilnībā izslēdz jebkuru šādu iespēju.

BMW 6.septembris 2023 15:55
0 0 Atbildēt

Katrā Pro Diesel ir MY piejaukums, līdz pat 15%.

650 6.septembris 2023 18:14
0 0 Atbildēt

Es it kā visu ceļu sev visur leju prodd.Statoila milesplusa štrunts ir arī pārbaudīts, tas tomēr ir "vājāks".Viršiem arī it kā labs un ar atlaidi, bet prodieselis pēc izjūtām vienalga vinnē.Īpaši tā liekas, ja uzreiz pēc Viršiem tiek ieliets. 

Sākumā ar to MY kādus pāris mēnešus aktīvi braukāju, vairāk kā pustonnu izkurināju/trubā.Ir labs, ok,bez kādas smakas/garšas, bet (toreiz, par toreizējiem +50sant/litrā) tā arī priekš sevis nepārliecinājos/Par! šī pasākuma idejisko jēgu.Pat likās, ka "vislabāk" bija ar 1:2 sajaukt ar prodieseli.Kur nu vēl "tagad" meklēt to jēgu, kad MY cena ir pārtapusi jau riktīgi par klaji demagoģisku ņirgāšanos.

Volx 7.septembris 2023 9:17
0 0 Atbildēt

Ir tāds teiciens - ko taupa taupītājs, to paņem laupītājs. 9 centi, 1.20 saki? Tagad reku Londonā būs 15 mārciņas jāmaksā par dienu dīzelīšiem. Aptuveni kā Jūrmalā, iebrauc un maksā. Izģērbs tevi pliku taka nemaz acs nepakustēsies

Volx 7.septembris 2023 9:18
0 0 Atbildēt
Gastarbeiters 7.septembris 2023 12:25
0 0 Atbildēt

Labi, ka neaizliedz kurināt kamīnu un neliek slēgt elektrisko sildītāju! Friči jau kādu laiku mēra skursteņiem atgāzes!

650 7.septembris 2023 14:27
0 0 Atbildēt

Es gan atturos kādu personificēt, bet tā problohēma varētu rasties vismaz kādiem 80/20 visu LV lohu. Īpaši TIEM, kuri šito te dieseļa suudu par kādiem 30-40kiloeuro (oficiāli!) iegādājās nupat 2023jā, ar domu ilgi un/vai laimīgi TO lietot.

Kā arī, (jo projām!) nav arrestēta oficiālā VaGdīlera vadība ,kura šeit pirms krietnas pacmitgades ar skaļu pompu pompozi ieviesa "passaulē/porgressīvāko" tdi techo lōģiju un to visu suudu izpassludināja/Par! voršprungu tehnikā un apkakārtējās vides aizsrdzībā.  

Tāpēc tagad var ticēt jebkuriem līdzīgiem šarlatāniem un/vai ekakoloģiskakajiem demagogiem, kuri sludina vismodernāko "šodienas" versiju šai pašai sen pārbaudītajai Krāpšanas rokassgrāmatai.Turklāt vēl izmanīgi iztulko Lohndonas un/vai Gamburgass lohiem interesējošos specifiskos normatīvus, tos nekonkretizējot un neatklājot to patieso apmēru un nozīmi.

n0@$$ 6.septembris 2023 21:10
1 0 Atbildēt

Smieklīgi no dabasgāzes ražot H2 un CO2 un tad tos savienot atpakaļ un pārdot kā super zaļo degvielu.

imzz 6.septembris 2023 23:09
0 0 Atbildēt

Nemaz nav smieklīgi,no dabas gāzes ražot šķidro degvielu, zem parastā atmosfēras spiediena šķidru, ir tik loģiski, ka process noteikti jau pazīstams. Un, tiešām: 

Gāze-šķidrums

Mūsu gāze-šķidrumu tehnoloģija pārvērš dabasgāzi augstas kvalitātes šķidrā degvielā, smērvielu bāzes eļļās un citos šķidros produktos, kas parasti izgatavoti no naftas. Tā pamatā ir vairāk nekā 45 gadus ilga izpēte, izstrāde un komerciālā pieredze.

Pasaulē pirmās un lielākās GTL rūpnīcas

Shell sāka izstrādāt GTL tehnoloģiju 1970. gados. Mēs atvērām pasaulē pirmo komerciālo GTL rūpnīcu Shell MDS Bintulu pilsētā Malaizijā 1993. gadā un pasaulē lielāko GTL rūpnīcu Pearl GTL Katarā 2011. gadā.

www.shell.com/energy-and-in...o-liquids.html

650 6.septembris 2023 23:24
0 0 Atbildēt

Krievija ir gatava palīdzēt Āzijas valstīm tās teritorijā komerciāli apglabāt vairākas gigatonnas oglekļa dioksīda. Šādu CO2 krātuvju potenciālais apjoms būs vismaz 4,6 gigatonnas...

Varasiestādes plāno glabāšanai izmantot pamestās naftas un gāzes un sāls atradnes, kurās, pēc Rosņeftj domām, var tikt aprakti 1,7 triljoni tonnu oglekļa dioksīda. Krievija veido 30% no potenciālās CO2 uzglabāšanas, kuru kopējais apjoms pasaulē tiek lēsts 4 triljonu tonnu apmērā. Vēl 2021. gadā krievs ieteica šiem mērķiem izmantot rietumsibīriju, kur ir daudz šādu (izstrādāto) atradņu.

Oglekļa dioksīdu uz krieviju ir iespējams nogādāt pa cauruļvadiem, bet visdaudzsološākais esot transports ar tankkuģiem...

Krotow 7.septembris 2023 1:07
1 0 Atbildēt

Aha, gāzi uz Krieviju un naftu pa kluso atpakaļ :P

Latvietis 8.septembris 2023 6:41
0 0 Atbildēt

Lupatlašiem 5€/L nebūs pa spēkam!  🤭🤭🤭

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauni motori BMW 5. sērijas Touring un versija, kas maksās mazāk par 60 000 eiro 1

BMW papildinājis 5.sērijas Touring universāla motoru klāstu ar jaunām izvēlēm, kas pircējiem kļūs pieejamas no šī gada novembra. Lasīt vairāk

 

Skaņu signālu Audi vadītājs uztver kā vērsis sarkanu lupatu (+ VIDEO) 6

No apraksta noprotams, ka video autors ar skaņu signālu brīdina Audi vadītāju, kurš atpakaļgaitā izbrauc no pagalma. Pēdējais to uztver kā "vērsis sarkanu lupatu" un metas video autoram pakaļ. Lasīt vairāk

 

BYD piesaka 1200 Zs jaudīgo Yangwang U8 Parīzes autoizstādei (+ VIDEO) 2

Ķīnas autobūves koncerns BYD gatavojas Parīzes autoizstādei, kas durvis ver 14. oktobrī. Jaunumu skaitā arī luksuss klases apvidus auto Yangwang U8, kas pirmizrādi Ķīnā svinēja 2023. gada novembrī. Lasīt vairāk

 

Ad Rem Auto atklāj jaunu autocentru Pārdaugavā (+VIDEO) 3

Septembra vidū ar vērienīgu sarīkojumu Ulmaņa gatvē tika oficiāli atklāts Ad Rem Auto jaunais autosalons. Lai gan tehniski autocentrs funkcionē jau kopš augusta, Ad Rem Auto vadītājs Māris Īle neslēpa saviļņojumu par projekta īstenošanos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti