Autobūves koncerna un enerģētikas un ķīmijas milža Aramco kopīgie pētījumi liecina, ka 28 miljoniem jau izlaisto Stellantis automobiļu 24 motoru saimēs bez lielām izmaiņām savā bākās varētu liet arī sintētisko degvielu.
Sadarbības partneru mēnešiem ilgās pārbaudes un testi visā Eiropā noveduši pie secinājuma, ka 28 miljoni Stellantis koncerna automobiļu, kas izlaisti kopš 2014.gada (Euro 6) un aptver 24 dzinēju saimes, varētu izmantot tā saucamo eFuel - zema oglekļa satura sintētisko maisījumu, kas tiek iegūta videi iespējami draudzīgā veidā, piemēram ar vēja enerģiju ražojot degvielu no ūdeņraža un CO2.
Tādējādi esošo iekšdedzes motoru transportlīdzekļu oglekļa dioksīda emisijas var samazināt visā dzīves ciklā, salīdzinot ar parastajām degvielām. Eksperti lēš, ka šādā veidā tās var samazināt vismaz par 70 procentiem.
Aramco pašlaik strādā pie divām demonstrācijas rūpnīcām, lai pētītu zema oglekļa satura sintētisko degvielu ražošanu. Viens projekts tiek attīstīts Saūda Arābijā Aramco un Enowa (Neom Energy and Water Company) demonstrējot sintētiskās degvielas ražošanu vieglajiem automobiļiem, otrs tiek realizēts Bilbao, Spānijā, kur Aramco un Repsol pēta zema oglekļa satura sintētiskās dīzeļdegvielas un petrolejas ražošanu automašīnām un lidmašīnām.
Aramco arī sadarbojas ar motosporta komandām un sacensību organizatoriem, lai turpinātu pētīt zemas oglekļa emisijas degvielas potenciālu šajā jomā.
Nu liet jau var, bet cik tas maksā!? Nestes MY dīzelis jau ari ir no tās pašas šnites, riktīgi labs un metors veras lopā, bet to jau taksists var atļauties tikai vienreiz gadā uz Tehnisko apskati, lai vecais dīzelis nedūmo!