2023. gadā Eiropā pārdoti 12,8 miljoni vieglo automobiļu; līderi Volkswagen un Stellantis 6

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 19.janvāris 2024 4:46

2023. gads autobūvei Eiropā bijis veiksmīgs – pārdoti 12 847 481 jauni automobiļi, kas ir par 13,7 procentiem vairāk nekā 2022. gadā.

16 mēnešus pārdošanas skaitļi gāja augšup, vien 2023. gada decembrī fiksēti pirmie mīnusi 3,8 procentu apmērā.

Visi svarīgākie tirgi Eiropā uzrādīja izaugsmi, tajā skaitā Itālija (+18,9%), Apvienotā Karaliste (+17,9%), Spānija (+16,7%) un Francija (+16,1%), vien Vācijai paliekot pie “mērena” rezultāta (+7,3%).

2023. gads bijis zīmīgs ar to, ka elektriskie transportlīdzekļi palielinājuši savu tirgus daļu līdz 15,7% (2022.gadā bija 13,9%), pirmo reizi apsteidzot automašīnas ar dīzeļdzinējiem (11,7%), kas 2022.gadā vēl aizņēma 14,5% tirgus.

Pieprasītākās joprojām bijušas automašīnas ar benzīna motoriem (35,7%), kamēr hibrīdauto un jau pieminētie elektroauto ir otrā un trešā izvēle ar attiecīgi 26,4 un 15,7 procentiem. Tālāk seko automašīnas ar dīzeļdzinējiem (11,9%), uzlādējamie hibrīdi (7,7%), citiem degvielas veidiem (LPG, ūdeņradis u.c.) atstājot vien 2,5%.

Pēc pārdoto automobiļu skaita galvgalī joprojām Volkswagen ar 25,9% no Eiropas reģistrācijām, kam seko Stellantis (16,6%), Renault grupa (9,7%), Hyundai grupa (8,6%) un BMW grupa ar 7,1%. Seko Toyota grupa (6,9%), Mercedes-Benz (5,5%), Ford (4,0%) un Tesla (2,9%).

Eiropā pārdoto auto skaits (autobūves koncerni un apvienības):

  1. Volkswagen: 3 324 705
  2. Stellantis: 2 128 625
  3. Renault: 1 242 293
  4. Hyundai:  1 106 467
  5. BMW: 913 955
  6. Toyota: 888 770
  7. Mercedes-Benz: 710 433
  8. Ford: 518 371
  9. Tesla: 366 326
 
Visi komentāri
 
Hmm 19.janvāris 2024 10:44
3 1 Atbildēt

nu re, kurš teica, ka Stellantis "nevelk"?

nomiks 19.janvāris 2024 15:42
0 2 Atbildēt

Virsraksts un pats raksts gan diezgan neprecīzs (diez, apzināti?).

Diez vai topā vienkopus ir gan atsevišķa marka (Volkswagen, Renault, BMW, Toyota, MB un Ford, arī Tesla), gan grupas (Stellantis, Hyundai). Ja Renault pieskaitītu Dacia un Nissan, varbūt kopā apsteigtu Stellantis? Tāpat, ja Toyotai pieskaitītu Lexus, tad ticami, ka apsteigtu pat Hyundai grupu.

Bet tā jau ir - statistiku katrs var veidot un pasniegt atkarībā no sev vēlamā rezultāta.

Hmm 19.janvāris 2024 16:47
2 0 Atbildēt

te kā reizi redzami koncernu sasniegumi, ieskaitot visas to markas

nomiks 19.janvāris 2024 17:02
0 0 Atbildēt

Tā varētu būt, bet rakstā par koncerniem nekas nav minēts un TOPā arī ne visur. Nav Volkswagen koncerns vai Renault grupa. Toties dažiem ir. Par to jau arī komentārs

topinamburs 20.janvāris 2024 0:54
2 0 Atbildēt

nezinu, kā tur ar datu derīgumu, bet šiet rakstā tieši uzsvērts, ka 'grupa'! (vrb izlabots?)

Opisa apnikušais 20.janvāris 2024 20:21
0 0 Atbildēt

Kur vecais dīzelīc?Ja jau štancē jaunos ka put vien,tad vecie kūp griezdamies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 5

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 7

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti