Būs jāmaksā - Austrijā atsakās no privilēģijām elektroautomobiļu īpašniekiem - iAuto

Būs jāmaksā - Austrijā atsakās no privilēģijām elektroautomobiļu īpašniekiem 50

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 20.marts 2025 4:35

Valdība pieņēmusi likumu, kas elektroautomobiļu īpašniekiem uzliek par pienākumu atkal maksāt transportlīdzekļu nodokli.

Līdz šim no elektrisko transportlīdzekļu īpašniekiem Austrijā transportlīdzekļu nodokli neiekasēja, tas ir – atšķirībā no citiem satiksmes dalībniekiem, par ceļu lietošanu vai uzlādes infrastruktūras publisko paplašināšanu viņiem jāmaksā nebija.

Situācija mainīsies no 2025. gada aprīļa, jo jaunā valdība ir nolēmusi šo privilēģiju atcelt. Turpmāk arī elektromobiļu īpašnieki maksās ikgadējo nodokli, pamatojoties uz transportlīdzekļa svaru un jaudu.

Atšķirībā no degvielas automašīnām, kas tiek apliktas, vadoties no datiem par motora jaudu un CO2 izmešu daudzumu, elektromobiļu nodokli aprēķina pēc sarežģītas shēmas, tādēļ medijos publicēti daži piemēri, kas ļauj noprast, ar ko var rēķināties elektroauto īpašnieki Austrijā.

Un tā, ja jums pieder Volkswagen ID.3 Pro, gadā būs jāsamaksā nodoklis 514 eiro apmērā, par BMW i4 iekasēs 530 eiro, Tesla Model Y – 950 eiro, Škoda Enyaq – 480, Tesa Model 3 – 732, BYD Seal – 813, Audi e-tron 55 – 1142 eiro. Mazāk maksās kompakto BMW i3 (170 eiro), Dacia Spring (66 eiro) un Hyundai Inster (108 eiro).

 

 
50 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 20.marts 2025 6:32
34 1 Atbildēt

Svaru un jaudu. A svars ta ohoho! Ceļu deldē kā kravinieks. Pareizs lēmums. Visam jānotiek pēc tirgus likumiem, kā mums klārēja no 90to sākuma, kamēr varu nesagrāba idioti un boļševiki. Tagad tirgus likumus piesauc tikai tad, kad mūs jāaptīra. Sev viņi neliedz neko, ieskaitot šīs spēļmantiņas ar dotācijām uz nabagu rēķina, infrastruktūru ieskaitot. Nost ar privilēģijām! Tirgus likumi prevalē!

Rexx 20.marts 2025 6:27
27 0 Atbildēt

Nu re.  Viss notiek.

0pis 20.marts 2025 8:33
15 2 Atbildēt

Da labi, tas jau bija zināms ka privilēģijas ir uz laiku. Neviens negaidīja ka tās būs mūžīgas.

Kad Eiropa sāks bruņoties tad atkritīs daudzas atlaides, atvieglojumi, privilēģijas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti