iAuto: Vai jauna automašīna tikai par 275 EUR mēnesī ir mīts, kādas ir reālās izmaksas 175

 
Nomiks, iAuto.lv | 6.februāris 2016 20:31

Šis nav stāsts par to, cik labs vai slikts pirkums ir jauna automašīna. Šis ir stāsts par to, cik patiesībā ik mēnesi izmaksā jauna automašīna.

Tātad, konkrētā automašīna, kas tiek aplūkota, ir Honda CR-V,  ražota 2008.gadā, ar  2,0 l benzīna dzinēju un manuālo ātrumkārbu, Iegādāta 2008.gada 12.maijā par 25 651,53 EUR

Honda CR-V Foto: Nomiks, iAuto.lv

Kopš pirmās iegādes dienas sīki tika uzskaitīti visi izdevumi, līdz ar to visi norādītie dati ir pilnīgi objektīvi un bez jebkādām novirzēm.

Kopumā tika nobraukti 163 192 km, tai skaitā 70 161 km nobraukts ar autogāzi (LPG). 7 gadu laikā CR-V tika ielieti 9 508,43 litri 95E markas benzīna par 10 754,83 EUR, kā arī autogāze 8 458,44 litri par 4 764,27 EUR. Uzreiz gan jāsaka, ka kopš LPG iekārtas uzstādīšanas, ikmēneša izdevumi būtiski samazinājās un nobrauktā 70 161 km laikā kopumā izdevās ietaupīt 2 882,79 EUR, ņemot vērā arī LPG iekārtas uzstādīšanas un apkopju izmaksas. Šis ietaupījums gan ir aptuvens, jo nav iespējams precīzi noteikt potenciālo benzīna patēriņu, ja ar benzīnu nebrauc.

Kopā ar CR-V iegādi saistītās izmaksas bija lielākas nekā pati iegādes cena – ar visiem līzinga procentu maksājumiem un līzinga devēju komisijas maksām sanāca pārmaksāt 3 309,05 EUR. Skaidrības nolūkos gan jāpiemin, ka automašīna tika iegādāta ar operatīvā līzinga palīdzību, līdz ar to līzinga komisijas maksas bija jāmaksā divreiz – pirmajā reizē pie iegādes, bet otrajā – pie finanšu līzinga noformēšanas automašīnas izpirkšanas gadījumā. Vidējais ikmēneša līzinga maksājums bija 274,11 EUR. Automašīnai saskaņā ar norādījumiem ik pēc 20 000 km pie autorizētā dīlera tika veiktas obligātās apkopes (8 reizes), par ko kopā samaksāti 1 500,32 EUR, kā arī LPG iekārtas apkopes (3 reizes) par kopā 136,06 EUR.

Lai arī CR-V tika iegādāta jauna, tas nenozīmēja to, ka ekspluatācijas laikā nekādi papildus remontdarbi vairs nebija jāveic. Tika veikti šādi papildus remontdarbi:

-          bremžu uzliku/disku nomaiņa – 677,42 EUR;

-          atsaišu un stabilizatoru bukšu nomaiņa – 91,70 EUR;

-          sajūga komplekta (pie 137 278 km) nomaiņa – 275,31 EUR;

-          imobilaizera pārprogrammēšana (4 reizes)  + bateriju nomaiņa– 90,03 EUR;

-          savirzes regulēšana – 21,27 EUR;

-          akkumulatora nomaiņa – 81,11 EUR;

-          kondicioniera remonts un uzpilde – 61,46 EUR;

-          atpakaļskata sensora remonts – 43,15 EUR;

-          dzinēja vārstu regulēšana – 69,80 EUR;

-          piekares diagnostika – 21,09 EUR;

-          ksenona gaismu diagnostika un kontaktu remonts – 30,58 EUR;

-          spuldzīšu nomaiņa, lukturu regulēšana, kontaktu tīrīšana – 90,69 EUR (71,63 EUR maksāja ksenona tuvo gaismu spuldzes);

-          riepu remonts – 5,55 EUR

-          durvju moldinga (sāka grabēt) remonts – 19,11 EUR;

-          sakabes āķa remonts – 107,23 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, ja paša neuzmanības pēc nebūtu to salauzis;

-          sveču nomaiņa – 41,85 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, taču dzinējām mainījās apgriezieni un likās, ka sveces pie vainas. Izrādījās LPG iekārtas sprauslu defekts, kas tika novērts garantijas ietvaros.

 

Ekspluatācijas laikā tika iegādāts:

-          riepas - 1 131,47 EUR (ziemas un vasaras riepu komplekts);

-          papildus imobilaizers – 301,63 EUR (uzstādīts drošības uzlabošanai pēc apdrošinātāja pieprasījuma);

-          sakabes āķis - 472,66 EUR;

-          kartera aizsargs – 175,43 EUR;

-          LPG iekārta par 903,52 EUR.

Pēdējie 3 izdevumi gan bija paša iniciatīva, līdz ar to pie obligātajiem izdevumiem īsti nebūtu pieskaitāmi.

 

Papildus radās arī citi izdevumi, piemēram:

-          ikgadējās tehniskās apskates veikšana un ekspluatācijas nodoklis – 758,55 EUR;

-          KASKO apdrošināšana – 2 837,99 EUR;

-          OCTA apdrošināšana – 491,19 EUR;

-          gumijas paklājiņi - 40,54 EUR;

-          logu tīrītāju slotiņas - 80,73 EUR;

-          divreiz gadā veikta riepu nomaiņa - 222,09 EUR;

-          mazgāšana – 312,66 EUR;

-          salona ķīmiskā tīrīšana - 120,00 EUR;

-          logu šķidrums – 113,49 EUR;

-          motora eļļa (papildus) – 31,47 EUR;

-          reģistrācijas apliecības un numura zīmju nomaiņa – 59,90 EUR.

Tādējādi kopējās vidējās izmaksas par jaunu iegādātu un turpmāk 7 gadus lietotu Honda CR-V bija 666,06 EUR/mēnesī. Pēc 7 gadiem CR-V tika pārdots par 9 500 EUR jeb par 37 % no sākotnējās vērtības. Atskaitot par pārdošanu iegūtos līdzekļus, kopējās vidējās mēneša izmaksas attiecīgi samazinās līdz 552,96 EUR/mēnesī. Taču objektīvāk ir vadīties no izmaksām, kas ir tieši ekspluatācijas laikā, tātad 666,06 EUR/mēnesī.

Aprēķinot visas izmaksas uz 1 km, secināms, ka izmaksas bija 0,343 EUR/1 km (ekspluatācijas laikā) vai 0,285 EUR/1 km (ņemot vērā ekspluatācijas beigās par pārdošanu iegūtos līdzekļus). Kā jau minēju iepriekš, izmaksas izdevās samazināt, uzstādot LPG iekārtu.

Ko ar šo visu gribēju pateikt? To, ka pie līzinga maksājuma 274,11 EUR/mēnesī faktiskās izmaksas ir 666,06 EUR/mēnesī, kas ir gandrīz 2,5 reizes vairāk.

Ceru, ka mani aprēķini būs noderīgi, pieņemot lēmumu par jaunas vai lietotas automašīnas iegādi.

Ja arī Tu vēlies dalīties sava pieredzē, sūti mums savu stāstu šeit >>>

Nepalaid garām citus iAuto jaunumus un seko mums ērtāk Facebook šeit >>> vai Draugos šeit >>>

 
175 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 6.februāris 2016 21:55
192 3 Atbildēt

Ideālākā kalkulācija, kas lasīta! Paldies!

VWfans 6.februāris 2016 20:58
112 3 Atbildēt

Paldies par rakstu! No raksta jāsecina, ka tiem, kas vēl tikai apsver jauna auto iegādi, ir auto jāizvēlas rūpīgi, lai nelektu augstāk par savu pakaļu!

VWfans 6.februāris 2016 21:12
44 8 Atbildēt

Man ir slinkums rēķināt precīzus datus par savu Opel-Meriva 1,3 CDTI, kas man bija 9 gadus un 1 mēnesi un ar kuru nobraucu 213 tūkst.km, taču aptuvenos ciparus uzrakstīšu, jo visa izdevumu uzskaite man ir. Tātad auto iegāde mīnus par pārdošanu iegūtais izmaksāja ap 12,5 tūkst.EUR, bet ekspluatācijas izdevumi bija ap 27,5 tūkst.km. Kopā ap 40 tūkst.EUR, kas veido nepilnus 19 centus uz kilometru.

Viss sanāk loģiski - Honda CR-V lielāks auto, tam lielākas izmaksas. Opel-Meriva - mazāks auto, mazākas izmaksas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti