Šis nav stāsts par to, cik labs vai slikts pirkums ir jauna automašīna. Šis ir stāsts par to, cik patiesībā ik mēnesi izmaksā jauna automašīna.
Tātad, konkrētā automašīna, kas tiek aplūkota, ir Honda CR-V, ražota 2008.gadā, ar 2,0 l benzīna dzinēju un manuālo ātrumkārbu, Iegādāta 2008.gada 12.maijā par 25 651,53 EUR
Honda CR-V Foto: Nomiks, iAuto.lv
Kopš pirmās iegādes dienas sīki tika uzskaitīti visi izdevumi, līdz ar to visi norādītie dati ir pilnīgi objektīvi un bez jebkādām novirzēm.
Kopumā tika nobraukti 163 192 km, tai skaitā 70 161 km nobraukts ar autogāzi (LPG). 7 gadu laikā CR-V tika ielieti 9 508,43 litri 95E markas benzīna par 10 754,83 EUR, kā arī autogāze 8 458,44 litri par 4 764,27 EUR. Uzreiz gan jāsaka, ka kopš LPG iekārtas uzstādīšanas, ikmēneša izdevumi būtiski samazinājās un nobrauktā 70 161 km laikā kopumā izdevās ietaupīt 2 882,79 EUR, ņemot vērā arī LPG iekārtas uzstādīšanas un apkopju izmaksas. Šis ietaupījums gan ir aptuvens, jo nav iespējams precīzi noteikt potenciālo benzīna patēriņu, ja ar benzīnu nebrauc.
Kopā ar CR-V iegādi saistītās izmaksas bija lielākas nekā pati iegādes cena – ar visiem līzinga procentu maksājumiem un līzinga devēju komisijas maksām sanāca pārmaksāt 3 309,05 EUR. Skaidrības nolūkos gan jāpiemin, ka automašīna tika iegādāta ar operatīvā līzinga palīdzību, līdz ar to līzinga komisijas maksas bija jāmaksā divreiz – pirmajā reizē pie iegādes, bet otrajā – pie finanšu līzinga noformēšanas automašīnas izpirkšanas gadījumā. Vidējais ikmēneša līzinga maksājums bija 274,11 EUR. Automašīnai saskaņā ar norādījumiem ik pēc 20 000 km pie autorizētā dīlera tika veiktas obligātās apkopes (8 reizes), par ko kopā samaksāti 1 500,32 EUR, kā arī LPG iekārtas apkopes (3 reizes) par kopā 136,06 EUR.
Lai arī CR-V tika iegādāta jauna, tas nenozīmēja to, ka ekspluatācijas laikā nekādi papildus remontdarbi vairs nebija jāveic. Tika veikti šādi papildus remontdarbi:
- bremžu uzliku/disku nomaiņa – 677,42 EUR;
- atsaišu un stabilizatoru bukšu nomaiņa – 91,70 EUR;
- sajūga komplekta (pie 137 278 km) nomaiņa – 275,31 EUR;
- imobilaizera pārprogrammēšana (4 reizes) + bateriju nomaiņa– 90,03 EUR;
- savirzes regulēšana – 21,27 EUR;
- akkumulatora nomaiņa – 81,11 EUR;
- kondicioniera remonts un uzpilde – 61,46 EUR;
- atpakaļskata sensora remonts – 43,15 EUR;
- dzinēja vārstu regulēšana – 69,80 EUR;
- piekares diagnostika – 21,09 EUR;
- ksenona gaismu diagnostika un kontaktu remonts – 30,58 EUR;
- spuldzīšu nomaiņa, lukturu regulēšana, kontaktu tīrīšana – 90,69 EUR (71,63 EUR maksāja ksenona tuvo gaismu spuldzes);
- riepu remonts – 5,55 EUR
- durvju moldinga (sāka grabēt) remonts – 19,11 EUR;
- sakabes āķa remonts – 107,23 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, ja paša neuzmanības pēc nebūtu to salauzis;
- sveču nomaiņa – 41,85 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, taču dzinējām mainījās apgriezieni un likās, ka sveces pie vainas. Izrādījās LPG iekārtas sprauslu defekts, kas tika novērts garantijas ietvaros.
Ekspluatācijas laikā tika iegādāts:
- riepas - 1 131,47 EUR (ziemas un vasaras riepu komplekts);
- papildus imobilaizers – 301,63 EUR (uzstādīts drošības uzlabošanai pēc apdrošinātāja pieprasījuma);
- sakabes āķis - 472,66 EUR;
- kartera aizsargs – 175,43 EUR;
- LPG iekārta par 903,52 EUR.
Pēdējie 3 izdevumi gan bija paša iniciatīva, līdz ar to pie obligātajiem izdevumiem īsti nebūtu pieskaitāmi.
Papildus radās arī citi izdevumi, piemēram:
- ikgadējās tehniskās apskates veikšana un ekspluatācijas nodoklis – 758,55 EUR;
- KASKO apdrošināšana – 2 837,99 EUR;
- OCTA apdrošināšana – 491,19 EUR;
- gumijas paklājiņi - 40,54 EUR;
- logu tīrītāju slotiņas - 80,73 EUR;
- divreiz gadā veikta riepu nomaiņa - 222,09 EUR;
- mazgāšana – 312,66 EUR;
- salona ķīmiskā tīrīšana - 120,00 EUR;
- logu šķidrums – 113,49 EUR;
- motora eļļa (papildus) – 31,47 EUR;
- reģistrācijas apliecības un numura zīmju nomaiņa – 59,90 EUR.
Tādējādi kopējās vidējās izmaksas par jaunu iegādātu un turpmāk 7 gadus lietotu Honda CR-V bija 666,06 EUR/mēnesī. Pēc 7 gadiem CR-V tika pārdots par 9 500 EUR jeb par 37 % no sākotnējās vērtības. Atskaitot par pārdošanu iegūtos līdzekļus, kopējās vidējās mēneša izmaksas attiecīgi samazinās līdz 552,96 EUR/mēnesī. Taču objektīvāk ir vadīties no izmaksām, kas ir tieši ekspluatācijas laikā, tātad 666,06 EUR/mēnesī.
Aprēķinot visas izmaksas uz 1 km, secināms, ka izmaksas bija 0,343 EUR/1 km (ekspluatācijas laikā) vai 0,285 EUR/1 km (ņemot vērā ekspluatācijas beigās par pārdošanu iegūtos līdzekļus). Kā jau minēju iepriekš, izmaksas izdevās samazināt, uzstādot LPG iekārtu.
Ko ar šo visu gribēju pateikt? To, ka pie līzinga maksājuma 274,11 EUR/mēnesī faktiskās izmaksas ir 666,06 EUR/mēnesī, kas ir gandrīz 2,5 reizes vairāk.
Ceru, ka mani aprēķini būs noderīgi, pieņemot lēmumu par jaunas vai lietotas automašīnas iegādi.
Ja arī Tu vēlies dalīties sava pieredzē, sūti mums savu stāstu šeit >>>
Nepalaid garām citus iAuto jaunumus un seko mums ērtāk Facebook šeit >>> vai Draugos šeit >>>
Paldies par rakstu! No raksta jāsecina, ka tiem, kas vēl tikai apsver jauna auto iegādi, ir auto jāizvēlas rūpīgi, lai nelektu augstāk par savu pakaļu!