Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto: Vai jauna automašīna tikai par 275 EUR mēnesī ir mīts, kādas ir reālās izmaksas 175

 
Nomiks, iAuto.lv | 6.februāris 2016 20:31

Šis nav stāsts par to, cik labs vai slikts pirkums ir jauna automašīna. Šis ir stāsts par to, cik patiesībā ik mēnesi izmaksā jauna automašīna.

Tātad, konkrētā automašīna, kas tiek aplūkota, ir Honda CR-V,  ražota 2008.gadā, ar  2,0 l benzīna dzinēju un manuālo ātrumkārbu, Iegādāta 2008.gada 12.maijā par 25 651,53 EUR

Honda CR-V Foto: Nomiks, iAuto.lv

Kopš pirmās iegādes dienas sīki tika uzskaitīti visi izdevumi, līdz ar to visi norādītie dati ir pilnīgi objektīvi un bez jebkādām novirzēm.

Kopumā tika nobraukti 163 192 km, tai skaitā 70 161 km nobraukts ar autogāzi (LPG). 7 gadu laikā CR-V tika ielieti 9 508,43 litri 95E markas benzīna par 10 754,83 EUR, kā arī autogāze 8 458,44 litri par 4 764,27 EUR. Uzreiz gan jāsaka, ka kopš LPG iekārtas uzstādīšanas, ikmēneša izdevumi būtiski samazinājās un nobrauktā 70 161 km laikā kopumā izdevās ietaupīt 2 882,79 EUR, ņemot vērā arī LPG iekārtas uzstādīšanas un apkopju izmaksas. Šis ietaupījums gan ir aptuvens, jo nav iespējams precīzi noteikt potenciālo benzīna patēriņu, ja ar benzīnu nebrauc.

Kopā ar CR-V iegādi saistītās izmaksas bija lielākas nekā pati iegādes cena – ar visiem līzinga procentu maksājumiem un līzinga devēju komisijas maksām sanāca pārmaksāt 3 309,05 EUR. Skaidrības nolūkos gan jāpiemin, ka automašīna tika iegādāta ar operatīvā līzinga palīdzību, līdz ar to līzinga komisijas maksas bija jāmaksā divreiz – pirmajā reizē pie iegādes, bet otrajā – pie finanšu līzinga noformēšanas automašīnas izpirkšanas gadījumā. Vidējais ikmēneša līzinga maksājums bija 274,11 EUR. Automašīnai saskaņā ar norādījumiem ik pēc 20 000 km pie autorizētā dīlera tika veiktas obligātās apkopes (8 reizes), par ko kopā samaksāti 1 500,32 EUR, kā arī LPG iekārtas apkopes (3 reizes) par kopā 136,06 EUR.

Lai arī CR-V tika iegādāta jauna, tas nenozīmēja to, ka ekspluatācijas laikā nekādi papildus remontdarbi vairs nebija jāveic. Tika veikti šādi papildus remontdarbi:

-          bremžu uzliku/disku nomaiņa – 677,42 EUR;

-          atsaišu un stabilizatoru bukšu nomaiņa – 91,70 EUR;

-          sajūga komplekta (pie 137 278 km) nomaiņa – 275,31 EUR;

-          imobilaizera pārprogrammēšana (4 reizes)  + bateriju nomaiņa– 90,03 EUR;

-          savirzes regulēšana – 21,27 EUR;

-          akkumulatora nomaiņa – 81,11 EUR;

-          kondicioniera remonts un uzpilde – 61,46 EUR;

-          atpakaļskata sensora remonts – 43,15 EUR;

-          dzinēja vārstu regulēšana – 69,80 EUR;

-          piekares diagnostika – 21,09 EUR;

-          ksenona gaismu diagnostika un kontaktu remonts – 30,58 EUR;

-          spuldzīšu nomaiņa, lukturu regulēšana, kontaktu tīrīšana – 90,69 EUR (71,63 EUR maksāja ksenona tuvo gaismu spuldzes);

-          riepu remonts – 5,55 EUR

-          durvju moldinga (sāka grabēt) remonts – 19,11 EUR;

-          sakabes āķa remonts – 107,23 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, ja paša neuzmanības pēc nebūtu to salauzis;

-          sveču nomaiņa – 41,85 EUR. Šie izdevumi varēja nebūt, taču dzinējām mainījās apgriezieni un likās, ka sveces pie vainas. Izrādījās LPG iekārtas sprauslu defekts, kas tika novērts garantijas ietvaros.

 

Ekspluatācijas laikā tika iegādāts:

-          riepas - 1 131,47 EUR (ziemas un vasaras riepu komplekts);

-          papildus imobilaizers – 301,63 EUR (uzstādīts drošības uzlabošanai pēc apdrošinātāja pieprasījuma);

-          sakabes āķis - 472,66 EUR;

-          kartera aizsargs – 175,43 EUR;

-          LPG iekārta par 903,52 EUR.

Pēdējie 3 izdevumi gan bija paša iniciatīva, līdz ar to pie obligātajiem izdevumiem īsti nebūtu pieskaitāmi.

 

Papildus radās arī citi izdevumi, piemēram:

-          ikgadējās tehniskās apskates veikšana un ekspluatācijas nodoklis – 758,55 EUR;

-          KASKO apdrošināšana – 2 837,99 EUR;

-          OCTA apdrošināšana – 491,19 EUR;

-          gumijas paklājiņi - 40,54 EUR;

-          logu tīrītāju slotiņas - 80,73 EUR;

-          divreiz gadā veikta riepu nomaiņa - 222,09 EUR;

-          mazgāšana – 312,66 EUR;

-          salona ķīmiskā tīrīšana - 120,00 EUR;

-          logu šķidrums – 113,49 EUR;

-          motora eļļa (papildus) – 31,47 EUR;

-          reģistrācijas apliecības un numura zīmju nomaiņa – 59,90 EUR.

Tādējādi kopējās vidējās izmaksas par jaunu iegādātu un turpmāk 7 gadus lietotu Honda CR-V bija 666,06 EUR/mēnesī. Pēc 7 gadiem CR-V tika pārdots par 9 500 EUR jeb par 37 % no sākotnējās vērtības. Atskaitot par pārdošanu iegūtos līdzekļus, kopējās vidējās mēneša izmaksas attiecīgi samazinās līdz 552,96 EUR/mēnesī. Taču objektīvāk ir vadīties no izmaksām, kas ir tieši ekspluatācijas laikā, tātad 666,06 EUR/mēnesī.

Aprēķinot visas izmaksas uz 1 km, secināms, ka izmaksas bija 0,343 EUR/1 km (ekspluatācijas laikā) vai 0,285 EUR/1 km (ņemot vērā ekspluatācijas beigās par pārdošanu iegūtos līdzekļus). Kā jau minēju iepriekš, izmaksas izdevās samazināt, uzstādot LPG iekārtu.

Ko ar šo visu gribēju pateikt? To, ka pie līzinga maksājuma 274,11 EUR/mēnesī faktiskās izmaksas ir 666,06 EUR/mēnesī, kas ir gandrīz 2,5 reizes vairāk.

Ceru, ka mani aprēķini būs noderīgi, pieņemot lēmumu par jaunas vai lietotas automašīnas iegādi.

Ja arī Tu vēlies dalīties sava pieredzē, sūti mums savu stāstu šeit >>>

Nepalaid garām citus iAuto jaunumus un seko mums ērtāk Facebook šeit >>> vai Draugos šeit >>>

 
Visi komentāri
 
VWfans 6.februāris 2016 20:58
112 3 Atbildēt

Paldies par rakstu! No raksta jāsecina, ka tiem, kas vēl tikai apsver jauna auto iegādi, ir auto jāizvēlas rūpīgi, lai nelektu augstāk par savu pakaļu!

VWfans 6.februāris 2016 21:12
44 8 Atbildēt

Man ir slinkums rēķināt precīzus datus par savu Opel-Meriva 1,3 CDTI, kas man bija 9 gadus un 1 mēnesi un ar kuru nobraucu 213 tūkst.km, taču aptuvenos ciparus uzrakstīšu, jo visa izdevumu uzskaite man ir. Tātad auto iegāde mīnus par pārdošanu iegūtais izmaksāja ap 12,5 tūkst.EUR, bet ekspluatācijas izdevumi bija ap 27,5 tūkst.km. Kopā ap 40 tūkst.EUR, kas veido nepilnus 19 centus uz kilometru.

Viss sanāk loģiski - Honda CR-V lielāks auto, tam lielākas izmaksas. Opel-Meriva - mazāks auto, mazākas izmaksas.

Kanibaals 8.februāris 2016 11:56
3 3 Atbildēt

>Viss sanāk loģiski - Honda CR-V lielāks auto, tam lielākas izmaksas. Opel-Meriva - mazāks auto, mazākas izmaksas.

Nepiesauc loģiku, jo tev tās nava. Liels vai mazs auto nav rādītājs, mazākam auto lielākas iespējas aizķert apakšu un piemēram pārsist karteri. Ja nu vienīgi nodoklis mainās.

kasinsh79 6.februāris 2016 21:55
193 3 Atbildēt

Ideālākā kalkulācija, kas lasīta! Paldies!

kolumbs 6.februāris 2016 22:07
10 0 Atbildēt

Par līzinga procentiem vien normāla mašīna sanāk.

Imobililaizers pārprogsmēšana 4 reizes

kasinsh79 6.februāris 2016 22:11
6 0 Atbildēt

Tā loģiski apdomājot raksta pamatjēgu, tomēr secinu, ka es tik un tā neatteikšos no auto kā ekstras ģimenei. Mazāk brauksim noteikti. Līdz ar to arī ekspluatācijas izmaksas būtu citas u.tml.

Bet tas gan fakts, cilvēki nerēķina papildus tēriņus apdrošināšanām, riepām, TA, nodokļiem utt.

Jo tad vieglāk uztvert dzīvi :D

kasinsh79 6.februāris 2016 22:14
3 1 Atbildēt

Starp citu, Nomiks līzingu noteikti neformēja ar 0,99% līzinga likmi Honda / Nordea (kā tagad piedāvā).

nomiks 6.februāris 2016 22:20
1 0 Atbildēt

Imobilaizers bija tas čips, kas papildus tika uzstādīts. Blackbox vai kaut kā līdzīgi saucās. Regulāri zuda signāls ar bāzi. Tāpēc arī vajadzēja pārprogrammēt. Labi, ka bija rezerves čips mašīnā :)

Kasinsh79 taisnība. Līzinga likme bija stipri lielāka. Kas bijis - bijis!

Janozaurs 6.februāris 2016 22:33
7 0 Atbildēt

Labs raksts. Izsmeļoši, ar skaitļiem un cipariem. Paldies.

cd 6.februāris 2016 23:44
3 9 Atbildēt

Izbraucot no salona,auto zaude 30% no savas vertibas!

nomiks 7.februāris 2016 0:00
19 1 Atbildēt

Pilnīgas muļķības. Max 10%. Dod linku kādu sludinājumu, kurš pierāda Tavu apgalvojumu!

Kanibaals 8.februāris 2016 11:58
0 2 Atbildēt

Tas ja izbrauc ar pliku bāzes versiju.

hmm 7.februāris 2016 0:09
9 0 Atbildēt

Nēesmu baigais matemātiķis, bet man sanakca uz abiem +- 50 un 150 mazāk, bet tas vel sikums. Šeti ir japiebilst, ka autors mēnesī nobrauc +- 1900km un liela daļa aiziet tieši benzīnam.. rupji rēķinot ap 200 eiro mēnesī. Pārējā summa +- tā arī ir ar remontiem un apkopēm, riepām utt ir vidēji japieskaita 100-200 eiro mēnesī.. atkarīgs no iegādātās automašīnas. Teiksim tā, mazāk kā 200 eiro papildus menesī neviena jauna mašīna neizmaksās :)

nakotne 7.februāris 2016 0:24
4 0 Atbildēt

Loti izsmelos raksts,ir par ko padomat cik dargu auto japerk,un cik tad isti mes varam atlauties.

PAldies.

Opis 7.februāris 2016 9:18
4 0 Atbildēt

Lietotam auto izmaksas var būt līdzīgas, ja vien neremontē pats. Ok no KASKO var atteikties.

Katram savs 8.februāris 2016 10:04
17 2 Atbildēt

Es pat nevaru iedomāties ko es savam 20 gadīgajam Volvo verētu par 300e mēnesī mainīt un remontēt!

Un apkope par 180e pēc 20 000! Laba sintētika ap 30e+12e abi filtri!

Protams, es te neaģitēju pirkt 20 gadīgus auto(pats ar tādu braucu, jo remontēju gan sev, gan citiem), bet nu 10-15 gadus vecam auto labi, ja pa gadu var savākt 500e par remontiem, bet te mēnesī vien 300! Nav jau slikti, ja var ATĻAUTIES - ar to es domāju, ka auto nepaņem vairāk par kādu 4daļu algas! Bet nu man besī, ka garantijas laiku jābrauc remontēt pie dīlera, kur detaļas par 1/3 dārgākas kā aiz stūra veikalā un darba stundas arī "apzeltītas"!

rudens68 7.februāris 2016 9:48
0 1 Atbildēt

Slinkus rakāties .

RAV4 2,2 D4D Finanšu līzings

Sākot ar 2 ekspluatācijas gadu. gadā man tā brīža tekošais mēnesī bija 937 Eiro . Te laikam netika nņemta ( iespējams ) vērā pirmā iemaksa . Un pārdošanas summa nav te .

rudens68 7.februāris 2016 9:56
0 1 Atbildēt

piebilde Tie 930 bija viens izrauts gads . Bet pamatā tā bija visos . Drusku mainījās līzing % un degvielas venas . Un ja pareizi atceros tad pusi sastādīja līzings +KSAKO +OCTA +TA .Tātad pārējās izmaksas kā brauc

Andris 7.februāris 2016 10:07
1 0 Atbildēt

Labs padoms auto iegādei! Ja vēl tiktu saskaitītas izmaksas periodam no 0 līdz piecu gadu periodam, auto no piecu līdz desmit gadu periodam un no desmit līdz piecpadsmit gadu periodam, bilde būtu pilnīga. Zinot, ka Latvijā cilvēki brauc ar 20 gadus veciem auto, varbūt izdotos kaut ko mainītu autoīpašnieku uztverē.

nomiks 7.februāris 2016 10:24
1 0 Atbildēt

0 - 5 gadi varu sarēķināt. Tikai 1 izejas skaitlis būtu pieņēmums (pārdošanas cena). Bet tas atkal prasītu daudz laika. 0-10 diez vai būtu noderīgs aprēķins, jo nav daudz tādu, kas ar jaunu iegādātu auto brauc 10 gadus

VWfans 7.februāris 2016 10:55
2 1 Atbildēt

Man ar Opel-Meriva daudz netrūka līdz 10 gadu robežai. Ja 1,3 CDTI motors būtu kvalitatīvāks, tad, iespējams, Merivu lietotu vēl tagad.

Khmm 7.februāris 2016 12:02
2 0 Atbildēt

Kvalitatīvāks vai paredzēts lielākam resursam?

VWfans 7.februāris 2016 12:24
3 1 Atbildēt

Nē, ar resursu viss bija kārtībā. Nobraucot 213 tūkst.km, 1,3 CDTI dzinējs neuzrādīja nekādas nodiluma pazīmes. Tā, kas piekliboja, bija tieši kvalitāte, jo pēc 170 tūkst.km nobraukuma sasniegšanas trīs reizes dzesēšanas sistēmā plīsa caurulītes, kā rezultātā pazuda dzesēšanas šķidrums un bija nepieciešama evakuācija.

KillerMiller 8.februāris 2016 14:20
1 0 Atbildēt

VWfan, neeisi aizdomājies kādēļ tās caurules plīsa? Acīmredzot dzesēšanas sistēmas korķītis bojāts, jo tajā ir ventilis, kam visi pārspiedieni jāizlaiž ārā.

Vai sliktākais- bojāta galvas blīve vai galvas, rezultātā var dzesēšanas sistēmā gāzties cilindru saturs. Vienreiz jau blīvi mainīja - laikam nekvalitatīvi. Kaut reāli kvalitatīvam auto pie tik maza noskrējiena nevajadzētu nekādu blīvi mainīt.

VWfans 8.februāris 2016 18:39
1 0 Atbildēt

Neienāca šī lieta prātā, un neviens cits par tādu lietu man neieminējās. Turklāt caurulīšu plīšana bija ar dažādu periodiskumu - pirmo reizi pēc 170 tūkst.km nobraukuma, tad pēc 180 tūkst.km un trešo reizi pēc 210 tūkst.km.

Savukārt galvas blīves maiņa bija pie 105 tūkst.km.

Pļurkt 7.februāris 2016 10:22
12 3 Atbildēt

bremžu uzliku/disku nomaiņa – 677,42 EUR; uz 160 t km!!!???

Tie diski un uzlikas bija no zelta vai platīna???

Tak nomainiet kāsējservisu uz normāliem večiem un izdevumi šajā jomā samazināsies vismaz 4 reizes! Vai arī jāmaina braukšanas stils un nevajag sist pa bremzēm pirms katra līkumiņa!!

Pļurkt 7.februāris 2016 10:25
6 0 Atbildēt

Aprēķinot visas izmaksas uz 1 km, secināms, ka izmaksas bija 0,343 EUR/1 km (ekspluatācijas laikā) vai 0,285 EUR/1 km (ņemot vērā ekspluatācijas beigās par pārdošanu iegūtos līdzekļus). Kā jau minēju iepriekš, izmaksas izdevās samazināt, uzstādot LPG iekārtu

---------------------

Cik labi es atceros, ka te daži labi sitot ar kulakiem pie krūts bļāva, ka auto vairāk par 9 SANTĪMIEM uz km + degviela nevar izmaksāt!!!!!

Tas bija pie sarunām pat cik paprasīt no darba devēja par sava personīgā auto izmantošanu darba vajadzībām!!!

Jau toreiz teicu, ka atbilde ir no darba devējiņa - nagu maucēja, kas skolā mācījās tikai atņemt un dalīt sadaļas!

VWfans 7.februāris 2016 11:00
3 0 Atbildēt

Nu ar mazās un kompaktās klases auto tā arī sanāk: 9 santīmi jeb 13 eirocenti plus degviela. Piemēram, Ford-Fiestai 13 centi plus 6,5 centi uz kilometru par degvielu. Kopā sanāk 19,5 centi uz kilometru. Lieliem auto, protams, krietni vairāk.

nomiks 7.februāris 2016 10:58
1 0 Atbildēt

Braukšanas stils man nav agresīvs, bet sēņotājs arī neesmu. Principā gandrīz ik reizi pie uzliku nomaiņas bija jāmaina arī diski. Hondām tas esot normāli. Pēc garantijas es gan diskus un uzlikas pirku Apē. Tur diski + uzlikas ap 60 eur kopā maksāja. Tagad precìzi nepateikšu, jo nav pa rokai tabula

rudens68 7.februāris 2016 11:34
1 0 Atbildēt

nomiks

Pārdevu 6.5 gadīgu . Ja tojotas dīzelis būtu kvalitatīvs tad droši būtu vairāk , iespējams tie paši 10

Janozaurs 8.februāris 2016 16:48
0 0 Atbildēt

Nevis dīzelis nekvalitatīvs, bet braucējs nekvalitatīvi brauc un dzinēja resurss mazs.

Ja laijā maina filtrus, eļļu, siksnas (ķēdes) un dzinējs liels, var miljonu nobraukt

rudens68 7.februāris 2016 11:42
0 0 Atbildēt

Pļurkt

Es rēķinot 1 km izmaksas dalīju 2 daļās . Viens cik līzings ,kasko octa ta. Un otra ja sāc kustināt . Tad kustīgā daļa man bija ap 17 ceti

Toms 7.februāris 2016 12:08
3 0 Atbildēt

Es sev finanšu līzingā paņēmu 7 gadus vecu Subaru Outback ar gāzi jau virsū un šobrīd esmu nobraucis 3,5 gadus un apm. 100'000 km. Mašīnai tagad ir 11 gadi un pēc maniem aprēķiniem sanāk, ka nopirkšana + KASKO + OCTA + TA = 10 centi/km. Pie manas braukšanas riepas, remonti un degviela sastāda vēl vienus 10 centus/km.

Ja vēl pierēķinātu vērtības kritumu, tad sanāk, ka vēl 3,5 centi/km nāk klāt.

Viena no noderīgākajām lietām šādiem aprēķiniem ir spēja diezgan precīzi sarēķināt pēc cik ilga laika mašīnu paliek pārāk dārgi uzturēt.

ew 7.februāris 2016 12:26
0 6 Atbildēt

riepu remonts5.....hahahah

nomiks 7.februāris 2016 12:37
4 0 Atbildēt

A kas tur smieklīgs? 3 reizes bija remontētas riepas. Darbā ir iespēja to pa lēto izdarīt.

VWfans 7.februāris 2016 12:30
7 11 Atbildēt

Katrā ziņā es brīnos par masveidīgo pavecu Volvo-XC90 popularitāti Latvijā. Lai gan 8-12 gadus veci, tie tomēr parasti maksā 7-12 tūkst.EUR. Visi tie cilvēki tā vietā varēja nopirkt JAUNU Škoda-Fabia universālu ar 1,2 litru benzīna turbomotoru par 13-14 tūkst.EUR.

Juppis 7.februāris 2016 13:09
5 4 Atbildēt

Un pēc vēl 6 gadi tas vecais volvo būs joprojām vairāk vērts par to Fobiju

Nebūdams baigais volvo fans saprotu jēgu no tāda pirkuma vairāk kā no mazauto iegādes. Un sāls ir tajā, kā pērk. Ja līzings jāizmanto, tad tas apēd jebkuru citu taupīšanu... T.i. ja nav visu mūžu jāmaksā par līzinga gaisa elpošanu, var atļauties daudz vairāk

olijs 7.februāris 2016 16:32
11 2 Atbildēt

ar škodu nebūs pačota,radenieku saietā,tāpēc jāpērk xc90

VWfans 7.februāris 2016 18:18
6 11 Atbildēt

Nepiekrītu. 2006.gada Volvo-XC90, kuru tagad pērk par 9000 EUR, pēc sešiem gadiem 2022.gadā varēs pārdot par 3000-4000 EUR. Savukārt jaunu Fabiju, kura pilnu ērtību dēļ nopirkta ar praktisko universāla virsbūvi, pēc sešiem gadiem varēs pārdot par 5000-6000 EUR.

Kanibaals 8.februāris 2016 12:01
0 2 Atbildēt

universālu mode ir mainīga, un nav stabila vērtība.

khe 8.februāris 2016 12:38
2 3 Atbildēt

Ja uzskata, ka XC90 un skoda fabia universāls ir vienā kategorijā - tad grūti strīdēties.

Fabia universālim ir 7 vietas? un vēl bagāžnieks kurā ielien kādi 4 rokas izmēra čemodāni. Paaugstināts klīrens?

VWfans 8.februāris 2016 12:50
3 2 Atbildēt

1. Latviešiem parasti nav tik kuplas ģimenes, lai vajadzētu septiņas vietas mašīnā. Un citu, ārpus ģimenes esošu cilvēku dēļ nevajag speciāli pirkt lielāku auto.

2. Fabijai universālam bagāžnieks lielumā daudz neatpaliek no Volvo-XC90. Ja neticiet, ieejiet Škodas salonā un apskatieties!

3. Latvija nu nemaz nav tik skarba un mežonīga zeme, ka vieglajam auto vajadzētu paaugstinātu klīrensu.

khe 8.februāris 2016 13:23
2 2 Atbildēt

1. Nav jau arī tā ka XC90 būtu 80% uz ielām :)

2. bet atpaliek

3. pabrauc kādreiz ārpus asfalta ar. piebrauc pie ūdeņiem, ielaid laivu, aizbrauc uz mežu pēc eglītes... kaut vai sēnēs. Latvijā ziemās gan sniega maz palicis, bet pamēģini kādreiz centrā noparkoties nenotīrītās ielas malā. kur iebraukt varbūt var ar ieskrējienu, izbraukt gan ne.

Protams, ja katru dienu jāveic 100km pa asfaltu uz darbu un atpakaļ tad XC90 ir nejēdzīgs braucamais. Tad es ar pārvietotos ar fabiju un gāzi, bet nu izklaidēm ar to nepietiek. Bet ja ikdienas attālumi nav lieli, tad patēriņš tik ļoti netraucē

Iesaku paskatīties kādreiz ārpus savas komforta zonas un iedomām kā citiem jādzīvo.

GB12 8.februāris 2016 15:45
3 1 Atbildēt

3. Varētu padomāt, ka vairums to xc90 braukā pa bezceļiem, ūdeņiem, sēnēm... tāpat kā Q7, X5, RX, CRV utt.

Ellers 7.februāris 2016 12:34
1 4 Atbildēt

Man ir identisks auto + aero paka lielie buferi papildus opcijā

sensori nosprāga, katrs maksā ap 60 eur

kondicionieris nosprāga, mainiju sūknim palaidēju + 350 eur

No visas kalkulācijas sanāk, ka pēc 7 gadi x 666 eur menesi auto kopā izmaksā bentlija cienīgus 55 ooo eur.

ja skatās pretstatam, nav auto un ir 666 eur mēnesī ar to, tad varbūt nav nemaz tik bēdīgi, rēķinot to ka tas nav BMW, kur remontus var droši reizināt ar 5 ja ne 10 :D

Bet patiesībā šoks, un kasko ikgadējā vērtība apdrošināšanai krīt par aptuveni 25oo eur gadā!

Veiksmi!

nomiks 7.februāris 2016 12:39
6 0 Atbildēt

Nopirktu Bentley un turētu garāžā? Pat tad būtu izdevumi kaut vai vērtības krituma pozīcijā :D

TDIOTS 7.februāris 2016 12:46
10 17 Atbildēt

Ļoti labs raksts .Atdzesē karstgalvjus , kuri tic reklāmām '' 199,999999 eur/menesī +0% 1ā iemaksa ,kasko dāvanā utt .uixņai :)

Mana ,ekselī uzskaitītā pieredze par vecu autõ - 0,27eur/km ,ja es to drabu tagad viegli pārdotu pa 5,5keur , tad sanāk 0.18eur/km .

Rezumē - personiskam vajadzībām pērku lietotu :)

Ar ''šausmām'' raugos pēc nakamās ''lietotās'' , jo izskatās ka tādu vairs nau , jo jaunie , pilnie ar ''Windouziem'' autiņi , sadalās reizinātājos stipri atrak ka kļūst patīkami manam privātmaciņam...

Juppis 7.februāris 2016 12:59
7 2 Atbildēt

Sanāk par to naudu var katru gadu pirkt auto ar tehnisko apskati uz gadu, pa pāris tūkstošiem, ja kas nopietns saplīst, pirkt nākošo un braukāt bez bēdu..:)

Pļurkt 7.februāris 2016 16:07
3 1 Atbildēt

Pietiekami daudzi, kas spēj sarēķināt reālus izdevumus tā arī dara! Pat pie noteikuma ka katrs auto beidz savu dzīvi sētmalē, tas sanāk krietni vien lētāk kā te daža laba piedāvātie Škofa Fabia!

Ja nu vienīgi masveidā neizraujas uz galīgiem fufeļauto ar pirku TA!

Tie kas mēģina ieborēt ausī ka auto izmaksā zemāk kā 20 c/km + degviela varat droši paklusēt! Kā jau teicu mani neinteresē darba devējiņu viedokļi, kas ir mācījušies tikai atņemt un dalīt.

scope 7.februāris 2016 18:07
1 0 Atbildēt

Eskpluatācija 15 c/km + 7 c/km degviela (auto gan pavecs, bet tiek turēts kārtībā, kaut ko pat varētu atskaitīt kā uz ekspluatāciju neattiecošos).

Tas gan nenozīmē, ka par šādu naudu būtu gatavs piedāvāt auto darba devējam.

Pļurkt 7.februāris 2016 19:20
2 1 Atbildēt

Izmaksas ir visi izdevumi par auto ekspluatāciju, remontu, amortizācija un maksājamie nodokļi un nodevas -> TA, KASKO, OCTA, utt!

Tikai pēdējie vien viduvējam jaunam auto ir VIRS 50 Eur mēnesī!!

scope 8.februāris 2016 8:33
1 0 Atbildēt

Kā jau teicu, ne jau jaunam auto.

Un jā, tur iekšā ir viss - remonti, apkopes, nodokļi, OCTA, vērtības kritums un degviela.

zāle 7.februāris 2016 13:10
5 14 Atbildēt

Sūda reklāmraksts ar domu pērciet vecu lamatu. Kā pirku jaunas mašīnas tā pirkšu- un iepūtiet man.

kasinsh79 7.februāris 2016 21:23
10 0 Atbildēt

Neviens te neapgalvo, ka jauns auto - tas ir slikti.

Pat otrādi - tas ir super patīkami! Bet - arī ne lēti.

Tas vairāk informācijai citiem.

nomiks 7.februāris 2016 13:16
13 1 Atbildēt

Kāds vēl reklāmraksts? Ar autobiznesu vispār neesmu saistīts. Vietā arī paņēmu tādu pašu un jaunu.

iAuto 7.februāris 2016 15:06
5 0 Atbildēt

Ja tas būtu reklāmraksts, tad tas portālā iAuto.lv tiktu attiecīgi marķēts

Vilis koks 7.februāris 2016 20:02
0 10 Atbildēt

Crv sudigs auto

Maraton 7.februāris 2016 20:31
5 0 Atbildēt

Šitais man patīk. Aizbrauc letiņš uz Duchlandi un sāk skaidrot saimniekam, ka viņa Mercedes Benz ir slikta mašīna! LOL

zāle 7.februāris 2016 13:27
5 0 Atbildēt

Nekā personīga, vienīgi izteicu savas domas. Ņemot mašīnu vienmēr esmu rēķinājies ar izmaksām- varu atļauties vai nevaru. Protams ka ir cilvēku kategorija kas neaptver savas iespējas, bet tādi ir arī lietotu auto pircēju vidū- nopērkam "glaunu vāģi" bet kā kaut kas notiek tā pļurkc- naudiņas remontam nav.

Tas tāpat kā ar taksometru- Man patīk braukt jaunā mašīnā ar smaidīgu šoferi- nu un kas ka dārgāk, nevis vecā lamatā ar latviski nerunājošu šoferi, bet pa lēto- katram savs...

mici 7.februāris 2016 13:56
3 0 Atbildēt

Nu, paldies autoram par godīgu rakstu. Kaut kā izcili maz mūsdienās tādi palikuši. Par tām izmaksām man bija aizdomas, ka jāreizina ar 2-3 pret iegādes cenu.

Un kurš te ieminējās par Volvo XC90, tad viņam katra štrunta izmaksas ir vēl lielākas. Kaut kādā brīdī tie štrunti sāk maksāt tik dārgi, ka vispār nav jēgas tādu auto turēt. Piem., internetā ir pilns ar veco E-klasi, kas dabūjama zem 1000 eiro. Viņiem acīm redzami tā robeža jau sasniegta.

VWfans 7.februāris 2016 14:02
5 7 Atbildēt

Tieši tā, un tāpēc vēl jo vairāk izbrīna milzīgā pavecu Volvo-XC90 popularitāte..

mici 7.februāris 2016 14:27
1 0 Atbildēt

tie ir slavenie wanabiji

Janozaurs 7.februāris 2016 14:45
13 0 Atbildēt

Neko jūs nesaprotat.

Auto tas ir statuss. Tas cilvēkiem, kā bara dzīvniekiem ir raksturīgi. Agrāk nēsāja rotas. Kāds nomedīja lāci, uzkāra sev viņa ilkņus, lai visi redz, cik kruts ir.

Tas pats ar apģērbu, zelta ķēdēm, pulksteņiem un arī ar autiņu.

Stāvēs divas mašīnas blakus. Viens 2002. gada bmw x5, otrs pilnīgi jauns kia rio. Īpašnieki varēs izstiepties vai sarauties, bet apkārtējie tāpat uzskatīs bmw īpašnieku par krutāku, bagātāku.... teiks, - "tas ar to "džipu".

Visiem būs pie pakaļas, ka tas kia divreiz dārgāks.

Automātiski, x5 īpašniekam gan gailītis paliks garāks, gan meitenes labprātāk sēdīsies iekšā.

GB12 7.februāris 2016 19:19
4 0 Atbildēt

apkārtējie tāpat uzskatīs bmw īpašnieku par krutāku, bagātāku....

Nu un?

Banan 7.februāris 2016 14:53
0 0 Atbildēt

Kapitan ochevidnost'

Viesturs Kavacs 7.februāris 2016 15:09
2 1 Atbildēt

Man 20 gadus vecs VW Golf Mk3 0,20 €/km izmaksā: fuelephant.com/kavacky/gti-tdi-20-jahre

Raksta autoram: izdevumu uzskaitei iesaku noprovēt Fuelephant.com!

Jurka 7.februāris 2016 15:41
4 7 Atbildēt

Un cik tad tev alga un par ko strādā, ka var tādas naudas atļauties tērēt???

kasinsh79 8.februāris 2016 19:19
6 1 Atbildēt

Tev tas neliekas pilnīgi debils komentārs?

Tā viennozīmīgi ir tikai raksta autora lieta un nebūs diskutējama. Punkts.

briedis 7.februāris 2016 16:26
2 3 Atbildēt

Autor, kāpēc sajūgs bija jālabo? Ir paradums turēt sajūgu pie sarkanā?

nomiks 7.februāris 2016 17:55
4 0 Atbildēt

Nav gan tāds paradums. Varētu līdz 200 t.km izvilkt, bet nepatika tā nelielā skaņa pie uzsākšanas. Bija vainīgs izspiedējgultnis, bet mainīju visu uzreiz.

VWfans 7.februāris 2016 18:11
3 0 Atbildēt

Vēl jau citreiz stāstīji, ka sajūgu pastiprināti deldēja piekabes vilkšana.

nomiks 7.februāris 2016 18:40
8 0 Atbildēt

Nu jā. Tas arī. Dažas reizes bija dikti smaga puekabe, kad vilku bobcat. Kādas reizes 5 vilku no grāvjiem vai kupenām ārā, palīdzot citiem uz ceļa.

Robčiks 7.februāris 2016 17:13
1 1 Atbildēt

666!

VWfans 7.februāris 2016 19:34
3 0 Atbildēt

Tikko apskatījos datus par savu Škodu-Fabiju, kurai nobraukums tagad 54 tūkst.km. Izmaksas, neskaitot vērtības kritumu, ir 12,7 eirocenti uz kilometru.

Labais 7.februāris 2016 19:48
1 0 Atbildēt

Paldies autoram, redzam ka KASKO nejēgā sadārdzina !

Ārprāc 7.februāris 2016 20:51
2 14 Atbildēt

Nopērk jaunu auto un pēc tam bļau pa visu republiku, ka jāmaksā par riepu remontu un gumujas paklājiņiem. Kauns nav?

nomiks 7.februāris 2016 21:20
23 0 Atbildēt

Neviens te nebļauj, izņemot tevi pašu. Vienkārši atvēru acis tiem, kas dzīvo citā dimensijā. Nu vismaz centos.

a 7.februāris 2016 21:07
10 0 Atbildēt

Vērtīgs apstāsts tiem, kas mēdz uzķerties uz jaukām reklāmām! Šim der virsraksts - ko pārdevēji mums nestāsta.

Vēl labāks aprēķins sanāktu palietotam premium auto ar notītu odometru - remonta izmaksas kāptu debesīs un izdevumi mēneša griezumā salīdzinoši ar iegādes izmaksām būtu ievērojami.

Pooh 7.februāris 2016 21:08
0 2 Atbildēt

Tās ir kas jaunas mašīnas servisa izmaksas?

Kabacis 8.februāris 2016 0:18
2 0 Atbildēt

Reāli ir tā, ka automašīna neieciešama, ja daudz jābrauc, vai jābrauc kkur, kur neērti nokļūt. Ja izmaxas ir taksometra cenā, tad jābrauc ar taxi... Silts pie durvīm sagaida..

Kkad rēķināju, ka ja braukt zem 10k gadā, tad labāk ar taksi... Protams, ja paveicas iegūt lietotu auto, kas neplīst... Bet tāpat...

Raksts ieintreģēja.. Savilkšu par sqvu auto galus kopā...

Braucu gandrīz gadu 5tais golfs.. Pagaidām: 450 kasko 40octa kkas par skati, 160egr amputācija, 300apkope kkādi pārdesmit € par kkādām buxēm... 600divi riepu komplekti...būšu ap 30k nobraucis+ pats auto 7500

Pļurkt 8.februāris 2016 9:35
8 1 Atbildēt

5 gadi vecāks GolPs ar tikko izietu TA, bez kaskas, bez erg, ar derīgām riepām pērkams katru gadu un katru gadu noslīcināms ezerā ir krietni vien lētāk!

Kabacis 8.februāris 2016 0:28
0 0 Atbildēt

Pieņemot, ka 1600 € ... Vai nu neprotu rēķināt, vai arī kko esmu aizmirsis ( mazgāšanu neskaitīšu, jo var jau braukt arī ar netīru) tad sanāk, ka ja es auto šodien noslīcinātu ezerā, tad ar taksi braukt man būtu bijis neizdevīgāk...

Pat neskaitot 55€ sodu pa maxas ceļu...

Murgs 8.februāris 2016 8:13
0 39 Atbildēt

Kas tas par sviestu, kurš šo rakstu akceptējis ielikt?

Murgs, kā var rēķinàt kaut kāda random cilvēka izmaksas uz mašīnu, vēl hondu.

Šis raksta ne tikai neko nepateica, bet arī radīja jēluma sajūtu tvnet redakcijā.

P.S. Šis autors reāli nobrauca aptuveni 23 000 km gadā, kas atī nav vidējais nobrauktais vienkāršam šoferim, jo es strādājot uz mašīnas dienu dienā knapi ko tādu varu nobraukt.

Žēl ka tiešām cilvēkiem liek ko tādu lasīt, tikai nogruzīt un ko slikti pateikt, cik viss slikts un neiespējams.

GB12 8.februāris 2016 8:42
13 0 Atbildēt

Nabadziņš, viņam liekot lasīt... :D :D :D :D Tev neliekas, ka radīji vēl lielāku jēluma sajūru tvnet anonīmo komentāru stilā?

P.S. Kāds ir vidējais nobraukums gadā vienkāršam šoferim? Lūdzu, ar pamatotiem pētījumiem. Es, piemēram, braucu 25-30 tk. gadā. Un tas tikai no darba uz mājām un šur tur pa brīvdienām.

P.P.S. Un kas vainas hondai?

mnde 8.februāris 2016 8:45
6 0 Atbildēt

Tak nevciens nespiež lasīt!

Nepatīk nelasi!

Toties vieniem būs skaidrojums kur pazūd nauda un no kurienes rodas putekļi.

Otram ieskats tajā, cik tas patiesībā izmaksā - pirkt SUVu vai dajepkādu dranduļetu cenā ~23-27 kEUR°.

Trešam realitātē bāzēts pastāsts lai sadomātu kādu auto var atļauties. Pamainot starta cenu, izvērtējot braukšanas ieradumus, kopējo noskrējienu, izvērtēt dažādas papildus investīcijas un to patieso nepieciešamību!

xx89 8.februāris 2016 9:21
9 0 Atbildēt

Palasijos, interesanti viedokļi. Pareizas atbildes nebūs nekad. Domāju, ka lielākā daļa braucēju neskaita izmaksas uz kilometru. Paštuko kāds patēriņš, kā ar detaļā, kā ar rūsēšanu un aiziet Lielai daļai pat neaizdomājas kā pēc tam varēs pārdot. Cilvēki pērk auto, jo vajag ar ko braukt, bieži jāapvieno vairākas funkcijas, lauki, ģimene suns u.t.t. Izvēle bieži krīt uz auto, kurš patīk. Nevar aizmirst mentalitāti un postpadomijas efektu. Citam vajag jaunu principa pēc, citam patīk jaunā auto smarža, turpretī cits prāto par mazlietotu, jo visas slimības būs izlīdušas garantijas laikā un tagad varēs kādus gadus braukt. Ņemot verā praktiskos apsvērumus, manuprāt jāpērk autiņš, kurš patīk, bet ne tas kam mazākas izmaksas uz kilometru. Visiem jauku dienu!

kasinsh79 8.februāris 2016 9:25
10 0 Atbildēt

Patiesībā, būtu ļoooti pat interesanti apskatīt kādu līdzīgu piemēru, piemēram, jaunam BMW vai AUDI. Cik maksās KASKO tādiem auto? Cik maksā riepu komplekts tādiem auto? Kas notiek pēc garantijas beigām utt.?

Esmu pilnīgi pārliecināts, tur būtu daudz lielāks kosmoss :)

Pļurkt 8.februāris 2016 9:38
7 3 Atbildēt

Jo jaunāks modelis, jo dārgākas apkopes un kosmiskāki remonti ja nu savajagās.

Vai arī ilgāk jāatstāj servisā auto kamēr saķimerē gļuku pa "garantiju"!

20 gadus vecam auto dzinēja un visas hadenes nomaiņa ir lētākā kā tādam SUV Kaska pirmajā gadā!

Osis 8.februāris 2016 9:45
0 0 Atbildēt

Galvenais jautājums cik kilometru gadā ir jānobrauc lai atmaksātos iegādāties jaunu automašīnu. Lai atmaksātos aukstākā iegādes cena, apdrošināšana, tehniskās apkopes autorizātajā servisa centrā, utt. Manuprāt tie būs vismaz kādi 30k-40k gadā.

kasinsh79 8.februāris 2016 11:01
5 0 Atbildēt

Nav teikts, ka jaunu auto cilvēks pērk tikai tad, ja daudz jābrauc. Varbūt tā ir iegriba? Tā ir zināma vēlme braukt komfortā ar tādu auto, kā pats izvēlies. Tas var būt arī minimāli braukts dīzelis, starp citu.

Kā tad rodas reāli mazlietoti (kā jauni) arī 8-gadīgi auto, tiesa gan, tikai adekvātā cenā?... Tādi ir atrodami LV pirkti arī pie mums. Vācijā - vēl vairāk.

Scots77 8.februāris 2016 11:58
9 0 Atbildēt

Tieshi taa-iegriba! Taas ir ljoti labas sajuutas, kad pirmo reizi iekaap , jaunaa, SAVAA, mashiinaa. Kura ir razhota tieshi Tev, tavaa izveeleetajaa komplektaacijaa. Kura bija jaagaida 10, garas nedeeljas. Kad Tev pazvana diileris un saka, ka vari ierasties peec savas JAUNAAS mashiinas....super!

Visiem noveelu, kaut reizi to izbaudiit...

Gadaa nobraucu apm. 10-12K kilometru.

BMW 335D Xdrive

nomiks 8.februāris 2016 9:48
2 0 Atbildēt

6dien LPG uzpildes stacijā runājos ar uzpildes operatoru. Šis esot atdzinis no Vācijas BMW X5 3,0d. Viens liels mīnuss šim auto - lētākais KASKO piedāvājums bija 2 000 EUR. Nemāku teikt, vai pārspīlējums vai realitāte, jo pats nekad par X5 KASKo neesmu interesējies. Katrā ziņā manai jaunajai CR-V KASKO uz gadu ar 0% pašrisku maksāja 520,03 EUR.

GB12 8.februāris 2016 10:40
0 0 Atbildēt

Tad jau piereģistrējis uz 18-gadīgu ar max. 4.BM klasi... :D Vidējā KASKO cena 1.paaudzes X5 ir ap 500 eur, 2.paaudzes - ap 700-800 eur. Plus mīnus kādi 10-15%, atkarībā no klienta, ja nav nekas acīs lecošs, kā pie minētais 18-gadīgais ar 4.BM.

GB12 8.februāris 2016 10:51
4 0 Atbildēt

Pie tam, šobrīd ņemt KASKO ar 0 pašrisku ir bezjēdzīgs pasākums, ja vien neplāno katru gadu taisīt gadījumus. Jo vairumam apdrošinātāju starpība starp 140 un 0 ir sākot no 80-100 eur. Līdz ar to, ja ņem pašriska polisi un neizraisa gadījumu, gadā var ietaupīt ap 100 eur, bet, ja nu tomēr sanāk ko sadarīt, tiek zaudēti 40 eur... ņemot vērā to, ka nulles pašrisku apdrošinātāji dod tikai vienam gadījumam. Un, ja pat reizi 2 gados izraisa keisu, ar visu to tas jau atmaksājas. Bet, nu, to apdrošinātāji bieži nestāsta, jo komisijas % ta' maksā no prēmijas :)

Pļurkt 8.februāris 2016 14:47
4 2 Atbildēt

ApDirsinātājs savu paņems jebkurā gadījumā!!

Janozaurs 8.februāris 2016 13:13
1 1 Atbildēt

Man viens paziņs par 2001.gada x5 maksā ap tūkstoti

GB12 8.februāris 2016 13:15
1 0 Atbildēt

Ko lai saka, varbūt ne tur drošina... a varbūt kāds cenu paaustinošs faktors tam tavam paziņam...

Janozaurs 8.februāris 2016 13:18
0 0 Atbildēt

Bmw x5 ir viena no zagtākajām mašīnām. Kā arī atkarīgs no firmas, kurā apdrošini.

GB12 8.februāris 2016 14:10
1 0 Atbildēt

Man tu to vari nestāstīt. Tā uz sitiena šobrīd nāk prātā 3 pirmās paaudzes 5.iksi, kas pie manis sadrošināti. Dārgākajam prēmija ir 520 eur. Pie tam, labākajā no Latvijas apdrošinātājiem - If.

Janozaurs 8.februāris 2016 16:43
0 0 Atbildēt

Tātad tas tūkstotis bija pārnestā nozīmē. Citiem vārdiem - daudz.

Es neredzēju viņa polisi. :D

imzz 8.februāris 2016 17:50
1 0 Atbildēt

salīdzinājumam: 2012.gada Škoda Yeti 1.4 TSI, ar pašrisku 140 EUR polise 263 EUR

VWfans 8.februāris 2016 18:44
0 0 Atbildēt

Salīdzinājumam man Fabijai KASKO maksā 230-240 EUR katru gadu.

KillerMiller 19.februāris 2016 8:51
0 0 Atbildēt

Salīdzinājumam, manam divdesmitgadīgajam busiņam kasko maksā 100EUR gadā.

A 8.februāris 2016 12:20
1 1 Atbildēt

Pie 160tk jāmaina sajūgs? Sviests...

tā viš i 8.februāris 2016 13:16
2 0 Atbildēt

mūsdienās daudzu auto daudzi mezgli tiek saukti par augstas veiktspējas, tāpēc "baigi dilstoši".

Atceramies no astoņdesmitajiem gadiem daudz mašīnas ar 150+ zirgaspēkiem? Un pašmasu no 1200-1300 kg?

p.s.

Tiesa nav saprotams, kur beidzas augsta veiktspēja un kur kākas biezpientērauda risinājumi...

kabacis 8.februāris 2016 12:33
1 0 Atbildēt

jo vecāks auto, jo lielāka opcija ieberzties.... bet ja paveicās, tad, protams, ka labi...

IMHO 8.februāris 2016 14:15
2 0 Atbildēt

IMHO jāsāk ar braucēja vajadzībām un ieradumiem un tikai tad var rēķināt starpību jaunam / vecam auto.

Pieņemu, ka pie nobraukuma ~20 000 km/gadā, pie tam velkot piekabes, arī lietotai mašīnai izmaksas nebūtu mazas. Ņemot vērā, ka lietota arī tērēs vairāk degvielas, konkrētajam vadītājam arī 10-gadīga mašina izmaksātu ~400-500 Eur mēnesī, neskaitot pašas mašīnas cenu.

KillerMiller 8.februāris 2016 14:23
2 0 Atbildēt

Pie šādiem ikmēneša tēriņiem pāris gadu laikā manam divdesmitgadīgajam 1000EUR auto būtu apzeltīta virsbūve.

kontradmiral 8.februāris 2016 15:00
5 0 Atbildēt

Atceries, ka lielu daļu no tām izmaksām veido tās pašas, kas būtu arī 1K vērtam auto - tie arī tērē benzīnu, grib OCTU un jāremontē un remonti var būt nopietnāki, kad jāmeklē maiņas auto vai taksis. Tā rēķinot var sanākt, ka apzeltīšanai nesanāk un grūtāk būs dabūt smukāku dāmu uz randiņu, bet tie jau ir pavisam neprognozējami izdevumi:)

GB12 8.februāris 2016 15:49
22 0 Atbildēt

Nu, ja vienīgais veids, kā dabūt dāmu uz randiņu, ir kruts auto, tad, pirmkārt, pats nekas nav un arī tā dāma vai ir tā vērta...

kontradmiral 9.februāris 2016 10:22
2 0 Atbildēt

Tas viegls sarkasms, bet realitātē ir visādi stāsti dzirdēti eksperimenti ar žiguļiemutt. un tagad jau youtubā arī ir modē testēt auto iedarbību uz meitenēm.

Ilga 8.februāris 2016 16:24
3 11 Atbildēt

Skaists aprēķins un biedējoši skaitļi, BET... autors ir uzrakstījis izdevumus par jaunu auto, bet nav salīdzinājis kādi izdevumi būtu pērkot mazlietotu vai lietotu, piem. 10 gadus. Tātad, ja pērk mazlietotu, tad var paņemt tikai finanšu līzingu un piem 2 gadus veca auto maksājums fin līz būs lielāks nekā jaunas operatīvais, kasko būs jāpērk tāpat, OCTA arī, nodoklis jāmaksā un degviela arī jālej. Pie tam auto ar šādu vecumu nobraukums būs no 70 000 - 120 000. Negribu aizvainot autoru, bet pie tāda nobraukuma jebkurš auto sāk lūzt!!! Izmaksas mēnesī būs līdzīgas. Ja pērk 10 gadus vecu auto fin līz, normālu auto, nevis mazu grabažu, līzinga maks būs mazāks un kasko ar varēs nepirkt, ja negribās, BET... Nodoklis jāmaksā, degviela jālej, riepas nāmaina. Tik vecām mašīnām nobraukums ir no 130 000 - 200 000 un vairāk, tātad, ja nopērc ar 130 tukst, tad ceri, ka vai nu iepriekšējais saimnieks ir salaboji visu ko vajag labot pirms pārdošanas vai arī tūliņ pats sāksi labot un tā pamatīgi. Īsāk sakot, izmaksas nebūs stipri mazākas, ja nepaveiksies, jo veca mašīna ir laimes spēle ar zemu veiksmes iespējamību. Obligātās apkopes - ja 1500 izdala ar astoņi, nekas traks nesanāk. Un, manuprāt, auto pēc operatīvā līzinga beigām ir jāpārdod, jo nobraukums būs virs 100 000 un auto drī sāks parādīties problēmas un lai nav jāmaksā fin līzings. Un dārgais autor, jebkura cilvēka laiks ir nauda, vecs auto jebkurā gadījumā sāks lūzt ātrāk nekā jauns. Cik daudz laika tiks pazaudēts braukājot pa servisiem un meklējot detaļas, cik daudz enerģijas būs pazaudēts! Raksts foršs, bet manuprāt bezjēdzīgs. Manuprāt ietaupī var vienīgi, ja spēj sakrāt naudu zeķē un neņemt līzingu, tb nemaksāt %

GB12 8.februāris 2016 17:00
9 2 Atbildēt

Kāpēc autoram ar kaut ko kaut kas jāsalīdzina? Viņš apraksta savu lietotāja pieredzi? Priekš salīdzināšanas ir žurnālisti vai arī tu vari tādu pašu uzrakstīt par savu veco un tad būs bilde, ar ko līdzināt.

Par līzinga procentiem runājot, šobrīd likmes ir tik labas (euribors zems, ir visādas akcijas ar 0.9% gadā u.tml.), ka pārmaksāt sanāk diezgan maz - uz 5 gadiem apm. 20000 vērtam auto kaut kādus 500-600 eur.

nomiks 8.februāris 2016 17:19
6 1 Atbildēt

Mazliet nesapratu cepienu! Raksts nekādā gadījumā nav domāts kā aģitēšana lietotu automašīnu iegādei. Raksts ir tikai un vienīgi par REĀLAJĀM izmaksām, lai būtu viela pārdomām. Neesmu žurnālists un ar salīdzinājumiem nenodarbojos. Jau tā šī aprēķina finalizēšana prasīja diezgan lielu laika patēriņu.

Teorētiski ir iespējams uz šī aprēķina bāzes pamata sarēķināt izmaksas kaut vai šādam pašam lietotam. Ja izņemtu ārā, piemēram, pirmos 3 gadus un samazinātu iegādes cenu atbilstoši tirgus cenai. Bet šādā gadījumā tas būtu raksts par +/- izmaksām nevis precīzām izmaksām.

Ja ir interese paturpināt, varu nosūtīt Excell tabulu, ar kuru atsevišķi spēlēties un sarēķināt "kā būtu, ja būtu"

Ilga 10.februāris 2016 10:48
1 0 Atbildēt

Mūsu 12 gadīgo audi a6 sāka palikt uzturēt dārgāk, nekā nopirkt jaunu subaru forester. Un par tik zemo % likmi šobrīd gan ir mazliet pārspīlēts, pēc pieredzes bankas dod no 1,8 - 3.5%.

Ilga 10.februāris 2016 11:02
2 1 Atbildēt

Es sapratu, ka nesalīdzini, bet raksts bija par šausmīgajām izmaksām jaunam auto, pateikts bija tā, ka varēja noprast, ka lietotam auto nav jālej degviela, nav jāmaksā nodokļi un nav jāremontē. Es mazliet pārspīlēju, bet pēc fakta. Vecam auto izmaksas ir - līzings, ja maksā uzreiz (kaut gan arī lietotus ņem līzingā) un procenti. Tāpēc aprēķinam ir nozīme tikai tad, ja vnk tiek parādīts kādas izmaksas ir jebkuram auto īpašniekam +/-. Man ar radās jautājums kā dažiem citiem komentētājiem, kāpēc tad vispār jābrauc ar auto, ja ar transportu sanāk krietni lētāk. Man nav nekāds cepiens, vnk pasmaidīju, jo paši tikko bijām izvēles priekšā un rēķinājām tā, ka galva sāka kūpēt. Vēl mazais jautājums, kāpēc atkal nopirki jaunu auto?

Tavs komentārs

Guzis 8.februāris 2016 16:58
4 0 Atbildēt

Raksts ir foršs, un jēdzīgs! Vienkārši, katrs lai pats saprot cik ir gatavs tērēt par savu pārvietošanos. Ne visiem stundā maksā tik, lai 1x pusgadā aizbraukt uz servisu būtu baigais zaudējums, turklāt - tajā servisā visbiežāk atstāsi summu kas ir mazāka par 1 mēneša līzingu jaunam auto. Ja uz servisu jāsāk braukt bieži, un jāatstāj ievērojamas summas - jāmaina auto vai serviss.

Ilga 8.februāris 2016 17:14
2 0 Atbildēt

Vnk mums pirms maza brīža bija šāda situācija, rēķinājām un apsvērām ap mēnesi! Mums sanāca, ka jaunu pirkt ir izdevīgāk nekā remontēt veco, ir pazīstami meistari un info savācāmies no visurienes un izvērtējām visas izmaksas. Galvu sanāca palauzīt pamatīgi, rēķinājām daudz. Apskatījām diezgan daudz jaunu autiņu kamēr nonācām pie labākā varianta. Bet katram sava pieredze, mums sanāca šāda.

Guzis 8.februāris 2016 17:24
1 0 Atbildēt

Man interesējošā auto kategorija jauna maksāt ļoti nepatīkami. Turklāt -izmantojot viņu pēc būtības, no "jauns" līdz "nobružāts" var nonākt pāris izbraucienos, tāpēc uz lielu atlikušo vērtību necerēt.

Braucot tikai pa asfaltu atkal ir citas prioritātes, tur auto var saglābāt savu vērtību krietni ilgāk. Jāsaprot, ka arī servisi nestrādā pa velti, uzturēt pieklājīgā stāvoklī pavecāku auto pašam neko nedarot ir ļoti dārgi. Tad gan - vienā brīdī nopirkt jaunu, ar +- prognozējamām izmaksām ir krietni pareizāk.

nomiks 8.februāris 2016 17:24
3 0 Atbildēt

Es pats nākamo auto arī paņēmu jaunu. Jo pie līdzīgas atziņas arī nonācu. Faktiski uz divām pozīcijām sanāk ietaupīt, pērkot lietotu - iegādes izmaksas un apkopes izmaksas garantijas laikā. Pārējais +/- tāpat, nu vēl klāt jāpieskaita kādi iepriekšējā īpašnieka nenovērstie remonti. Tāpat jāņem vērā risks, ka odometra rādījums var nebūt korekts, līdz ar to atsevišķiem mezgliem nomaiņas brīdis var iestāties daudz ātrāk nekā iepriekš prognozēts

imzz 8.februāris 2016 18:59
3 0 Atbildēt

ir cilvēki, kuri netic savai veiksmei loterijā un tāpēc labāk pērk jaunus, kā lietotus auto. Jauns auto absolūtajā vairumā gadījumu garantē daudzus bezproblēmu kilometrus. Vispirms jau jaunam auto ir jaunas visas gumijas un plastmasas detaļas, tas ir tas par ko vairums galvu nelauza, bet kas ir svarīgi diezgan. Tātad, eļļa nezūd, dzesēšanas šķiedrums nezūd, dzinējs sasniedz darba temperatūru un nekarst ne par grādu vairāk. Elektronikas devēju korpusos vēl ilgi nebūs mikroplaisu, tāpat elektroshēmas vadu izolācijā. Tāpēc jauns auto vēl ilgi nerādīs "raksturu" un niķus.

VWfans 8.februāris 2016 19:04
2 0 Atbildēt

Nu man Opel-Meriva 1,3 CDTI pastiprināti sāka rādīt niķus pēc sešarpus gadu baudāmas braukšanas, nobraucot 170 tūkst.km.

GB12 8.februāris 2016 19:07
1 0 Atbildēt

Nu, tā jau nu gan gluži nav. Rāda "raksturu" un niķus arī jauni auto, īpaši tie, kuri nupat palaisti tirgū, tie mēdz niķoties ar t.s. bērnu slimībām. Starpība tikai tā, ka remonta izmaksas par jaunu auto niķiem segs rūpnīca.

Mārtiņš 8.februāris 2016 18:38
0 0 Atbildēt

Izvēlies panda taxi

kasinsh79 8.februāris 2016 19:15
2 0 Atbildēt

Lētāk ar PANDA TAXI būs, tas gan!

Bet, vai gribi savai sievietei likt braukt ar tāda kontingenta taxi vadītājiem? Es noteikti nē!

Savs auto ir savs auto, kaut vai tikai 500km mēnesī nobraukums. Kaut tas nav ekonomiski izdevīgi. Lūk tā :D

VWfans 8.februāris 2016 18:52
1 0 Atbildēt

Ar veciem auto var ņemties tad, ja ik pa brīdim auto iztrūkums, nepieejamība remonta dēļ pārmērīgi neapgrūtina dzīvi.

Guzis 8.februāris 2016 19:07
0 0 Atbildēt

Daudziem ģimenē ir divi auto, un nejau tāpēc ka viens visu laiku remontā :) Tad var mierīgāk pagaidīt.

VWfans 8.februāris 2016 18:57
2 0 Atbildēt

Man tieši tagad viens radagabals iztiek bez sava 440 tūkst.km nobraukušā Volvo-XC90, un brauc uz darbu ar sabiedrisko transportu. Nu viņam tā situācija nav tik nepatīkama, jo sievai ir savs auto, bērni lieli, tātad pieciešamas neērtības ir tikai viņam vienam pašam.

VWfans 8.februāris 2016 19:01
4 3 Atbildēt

Katrā ziņā es balsoju par jaunu Škoda-Fabija universālu ar kādu no mazākajiem benzīna motoriem un samērīgām ekstrām par 13-14 tūkst.EUR, jo šāds auto apmierina visas saprātīgās vajadzības.

Guzis 8.februāris 2016 19:11
1 0 Atbildēt

Manas vajadzības acīmredzot nav saprātīgas :) Tiesa - tās apmierina vecāks auto, par pusi šī summas. Jaunu tādu gan nepirktu, iztiktu ar Duster vai minēto Škodu.

imzz 8.februāris 2016 20:36
0 0 Atbildēt

Tika izteikta doma, ka atsevišķu mazo benzīna turbomotoru detaļu , to, kas ir līdzīgas dīzeļiem, t.i. pašas turbīnas, augstspiediena sūkņa, vai sprauslas remonts/maiņa izmaksāšot ne lētāk , kā attiecīgo detaļu remonts dīzeļmotoriem. Tas tā varētu būt ?

bremze 8.februāris 2016 20:54
0 3 Atbildēt

virkne izdevumu ir diezgan glamūrīgi. bet kopumā apliecina pircēja raksturu.

nomiks 9.februāris 2016 0:11
0 0 Atbildēt

Piemēram?

Bolzens 8.februāris 2016 22:45
2 0 Atbildēt

Raksts patiešām teicams. Arī es pagājušogad iegādājos lietotu SUV klases auto un sāku uzskaitīt visas izmaksas. Šobrīd kopējās izmaksas protams ir lielas, ja rēķina uz 1km. Pēc 4 mēn. un 5000km nobraukuma tās ir (0,09 EUR uz km par degvielu, bet kopējās - 0,83 EUR uz km neskaitot vērtības kritumu). Pēc pāris gadiem

Juris 9.februāris 2016 1:28
2 0 Atbildēt

te tiek palaists garām viens moments - liela daļa izmaksu ir +/- fiksētas un cilvēks ir braucis stipri maz. ja brauktu piemēram 70k gadā, tad izmaksa uz km būtu par 30-40% mazāka. bet tas jau nenozīmē ka auto pēkšņi kļūs stipri izdevīgāks. īsāk sakot, jāsalīdzina līdzīgi nobraukumi nevis pirksts ar svimpi.

un otrs. jebkurš jauna auto īpašnieks saprot ko nozīmē braukt ar jaunu auto. naudā to grūti izmērīt, bet tā ir pavisam cita štelle. tāpat kā naudā grūti izmērīt starpību starp braukšanu ar mazu škodekli un xc90 bet ezītim skaidrs ka viņa nav maza.

un trešais. hondu dārgā uzturēšana nav nekāds jaunums. ar kia, hjundai vai kaškaju remonta cipari noteikti būtu mazāki.

TDIOTS 9.februāris 2016 6:45
1 0 Atbildēt

Tu kļūdies :)

nomiks 9.februāris 2016 6:59
3 0 Atbildēt

Rakstā nekas netiek salīdzināts. Ir tikai un vienīgi sausi fakti un aprēķins. Secinājumi un analīze ir katra paša ziņā.

Ja gadā nobrauktu 70 000 km, tad pēc 7 gadiem nobraukums būtu gandrīz 0,5 miljoni km. Esmu pārliecināts, ka remonta izdevumu sadaļa stipri palielinātos. Jo būtu vairākkārt jāveic tādi remonti, kas konkrētajam auto netika veikti, kā arī apkopes arī būtu vismaz 3 x vairāk. Tāpat riepas, degviela u.c.

GB12 9.februāris 2016 8:10
3 0 Atbildēt

... un pārdot būtu daudz grūtāk.

VWfans 9.februāris 2016 8:29
2 1 Atbildēt

Kopš CSDD e-pakalpojumi piedāvā bezmaksas tehnisko apskašu datus, esmu palēnām ievācis nelielu statistiku par vieglo auto reālajiem nobraukumiem. Latvijā vieglā auto vidējais nobraukums ir 15-18 tūkst.km gadā, un diezgan daudz ir arī tādu auto, kas brauc mazāk par 10 tūkst.km gadā. Nomika 23 tūkst.km gadā ir jūtami virs vidējā rādītāja.

GB12 9.februāris 2016 9:56
1 1 Atbildēt

Tev laikam darīt nav ko...

TDIOTS 9.februāris 2016 8:56
1 0 Atbildēt

Fan ,Tu neticesi ,bet ir gana daudz ''čaklu'' cilvēku, kuri pirms TA koriģē ODO :)

nomiks 9.februāris 2016 9:24
6 0 Atbildēt

Pats personīgi pazīstu tādu vismaz vienu. Pirms kādiem 10 gadiem iegādājās jaunu Opel Vectra. Gadā nobrauca aptuveni 80 000 km. Apkopes veica kā pēc grāmatas, bet ne pie dīlera. Ik reizi pirms apskates veikšanas, attina odo atpakaļ tā, lai pa gadu būtu nobraukti aptuveni 25 000 - 30 000 km. Uztaisīja apkopi pie dīlera un izgāja TA. Pēc 4 gadiem savu opeli pārdeva ar "tīru vēsturi" - visas apkopes pie dīlera, ar klasiskajiem 110 000 km uz odo, lai gan patiesībā bija pie 350 000 km. Pārdeva ātri. Cik pēc tam bija uzzinājis, ka pāris mēnešus pēc iegādes jaunais pircējs ieberzās uz dzinēja kapitālo remontu. Tiesa gan ritošās daļas un vizuālais stāvoklis pārdošanas brīdī bija nevainojamā kārtībā.

mnde 9.februāris 2016 10:20
8 1 Atbildēt

Dievs nav mazais bērns, agri vai vēlu šitādi paši uzraujas un ieberžās tā ka maz neliekas...

Tā teikt lai jau tam umņikam, veicas, tā teikt...

VWfans 9.februāris 2016 9:10
0 0 Atbildēt

TDIOTS

Vai pirms katras tehniskās apskates koriģē?

TDIOTS 9.februāris 2016 14:55
2 0 Atbildēt

neiespringstu ,bet pazīstu tādus ļaužus unzinu kur to dara .

nomiks 9.februāris 2016 9:18
1 0 Atbildēt

Mans otrais ģimenes auto ir viens no tiem, kam pēdējos 4-5 gados nobraukums gadā ir mazāks par 10 000 km.

1.lietošanas gadā nobraukums bija liels - 32 687 km

2.gadā - 16 613 km

3.gadā - 14 427 km

4.gadā - 19 247 km

5.gadā - 7 431 km

6.gadā - 6 598 km

7.gadā - 5 848 km

8.gads beigsies 02.06.2016. Domāju, ka nobraukums nebūs lielāks kā 6 000 km par šo gadu.

Guzis 9.februāris 2016 10:07
3 0 Atbildēt

Man arī pēdējos 8 gadus ir divi auto. Līdz ar to, katram nobraukums ir ap 14 kkm. Brīžiem - vienam 22k, otram tikai 5. Citu gadu abiem vienādi. Auto ir dažādi, un tiek mainīti atbilstoši plānotajam maršrutam un tā ceļu stāvoklim. Tāpēc labprāt maksātu nodokļus pēc LT vai EE shēmas - kad nodoklis ir par reāli izlietoto degvielu, nevis par faktu ka auto stāv pie mājas.

xx89 9.februāris 2016 9:25
0 0 Atbildēt

Tieši tā, pirms katras, lai neizlektu no uzņemtā ritma. tas ir fakts. To reizēm konstatē arī dīleri bet viņiem ārpus garantijas laika po.

kasinsh79 9.februāris 2016 10:28
2 0 Atbildēt

Par nobraukumiem.

Darba auto. Kad dzīvoju ārpus Rīgas (līdz darbam ~37 km), arīdzan visai daudz braucot komandējumos pa Baltiju, gadā mierīgi nobraucu > 40tkm. Tagad dzīvoju Rīgā, burtiski pāris km līdz darbam, un ar visu dinamisko grafiku komandējumiem (Baltija vairākas reizes mēnesī, pa retam arī Polija u.c.) - būs tikai 30tkm gadā.

Ģimenes auto nobraukumi.

Nopirkām mēs to Mazda 5 ar 70tkm, pēc diviem gadiem pārdevām ar 145tkm :) Jo daudz braukājām, daudz ceļojām un LPG - tas bija lēti :)

Tagad Rīgā dzīvojot - ar "pagaidu" auto reāli nobraucam vairs tikai ~7 tkm gadā :) Cits (plānotais pirkums) plānots ar jūtami lielāku ekspluatāciju. Zinu, ar Panda Taxi sanāktu lētāk, bet negribu un viss!

Tā kā, nekas nav akmenī kalts.

xx89 9.februāris 2016 11:21
2 0 Atbildēt

Nekas nav akmenī kalts. Darba jautājumos nobraucu ap 50-60 t.km gadā. Sieva uz darbu un reizēm šur tur 5 t.km gadā, ar "dežurautiņu" es ar dēlu ap 3000 gadā. Viss ir ļoti indviduāli.

Arī visi aprēķini uz km ir ļoti indviduāli, viss atkarīgs no ekspluatacijas apstākļiem un intensitātes, braukšanas manieres u.c. Tā kā ar to salīdzināšanu tā ir kā ir, nevajag parāk ieciklēties.

imzz 9.februāris 2016 11:30
10 0 Atbildēt

Es atļaušos netehnisku komentāru ;) Jautājums par atmaksāšanos attiecībā uz personisko auto un tā nobraukumu ir nevietā. Tikpat labi var jautāt , pēc cik gadiem laulībā "atmaksājas" vīrs vai sieva, pēc cik turēšanas gadiem atmaksājas suns vai kaķis, cik reizes jānobrauc no kalna , lai atmaksātos slēpošanas brauciens. Personiskais auto var būt vai nu absolūta nepieciešamība vai pilnīgs vaļasprieks, vairumam cilvēku kaut kur pa vidu starp abiem.

Un cilvēki nemēdz žēlot naudu ne nepieciešamībai, ne, vēl jo vairāk, vaļaspriekam. Un , ja cilvēkam auto sagādā prieku un atvieglo dzīvi, tad ar to pašu tas jau ir atmaksājies.

GB12 9.februāris 2016 12:34
2 0 Atbildēt

Te jau ne tik ļoti ir jautājums par to - vajag auto vai nē, bet gan - kādas cenas/gada/klases utt. kategorijas auto vajadzīgs.

Precizēšu 9.februāris 2016 14:07
3 0 Atbildēt

Nevis kāds vajadzīgs, bet cik noskatītais izmaksās, proti, vai var atļauties!

Vajadzības ne vienmēr sakrīt ar iespējām!

xx89 9.februāris 2016 15:53
0 0 Atbildēt

Bieži tas , ko gribam ir jāpagaida. Jāmierina ar domu kaut kad vēlāk. Kā jau minēts iepriekš, jāizvēlas no tā, ko var atļauties. Taču cilvēks ir tāda būtne, ka kaut ko ļoti grib(vajag), bet īsti nezin, ko īsti. Nereti pēc pirkuma nopūšas, "eh šito nevajadzēja ņemt". Tā ir realitāte. Cilvēki nemāk formulēt savas vajadzības(saku no praktiskās pieredzes).

mnde 9.februāris 2016 16:30
0 0 Atbildēt

visgrūtāk ir cilvēkiem ar pašiem savām vēlmēm un pieturēšanos pie tām

vienniem vajag māju kā kolēģim, sievu kā žurnālā, vīru kā pasakā, televizoru kā kaimiņam

Ļaunāk ir tad, ja vajag labāku nekā iepriekšējos piemēros, tikai tāpēc, lai kādam kaut ko pierādītu... Tikai ko un kāpēc?

Visgrūāk ir no sākuma iemācīties neklausīties, un nerīkoties tā kā citi būtu vai būtu vēlējušies rīkoties Tavā vietā... Iet savu ceļu un nospļauties uz citu vēlmēm!

Kā te - vieni saka, ka tikai jaunu, citi, ka tikai lietotu... Tā teikt - katram ir (cerams) savi kritēriji par godu tai vai citai izvēlei, labāk lai tie ir klaji savi un personiski!

VWfans 9.februāris 2016 17:08
6 2 Atbildēt

Tikko nosmīnēju par kāda paveca, nodzīta Volvo-XC90 iegādi. Auto nesen Latvijā ievests, numurzīmei KF sērija. Skatos CSDD datus un redzu - nobraukums 339 tūkst.km. Skati decembrī gājis trīs reizes, un izejot to, tāpat vēl četri vieninieki palikuši. Kāpēc par lielu naudu jāpērk tādi mēsli, ja var nopirkt jaunu Latvijas Gada Auto Hyundai-i20 ???

kasinsh79 9.februāris 2016 19:25
3 1 Atbildēt

Atbilde, iespējams, ir VOLVO komfortā un aprīkojumā. Tātad ērtībās, salona akustiskajā komfortā utt.

Jo varbūt (bet neapgalvoju "cieti"), ka gaitā tas VOLVO būs patīkamāks par jaunu i20 :)

Tiks 9.februāris 2016 20:30
3 2 Atbildēt

Oktobrī no salona izdzinu i20. Darba auto. Šobrīd noskrējis nepilnus 110k.

Secinājums viens - par savu naudu tādu nekad nepirktu.

Labāk kaut ko, lai arī lietotu, bet krietni komfortablāku.

Jauns i20 un 10 gadīgs XC90 ir nesalīdzināmās kategorijās

VWfans 9.februāris 2016 20:58
5 4 Atbildēt

Es gan Hyundai-i20 labprāt iegādātos. Kā nekā Latvijas Gada Auto konkursa žūrija to atzina par baudāmu esam.

Un tāds Volvo-XC90, kuru te augstāk pieminēju, nemaz neuzrāda savu labāko iespējamo komfortu. Jo pirmajā tehniskās apskates reizē to izmeta ar trijiem dažādu sailentbloku defektiem, no kuriem viens atzīmēts ar divnieku, bet divi ar vieninieku. Ko dara saimnieks? Nomaina to sailentbloku, kam atzīme 2, bet pārējos divus nelabo un atstāj. Rezultātā apskate tiek izieta ar vairākiem vieniniekiem, un auto nav tādā īsti labā stāvoklī, lai sniegtu baudu braucējam.

Khmm 9.februāris 2016 21:04
5 1 Atbildēt

Kas nu kuram ir baudījuma no braukšanas...

Kam santīmu ie6|$@, kam klusums un līgana gaita...

Tiks 9.februāris 2016 21:19
5 1 Atbildēt

Cik no tās žūrijas ikdienā pārvietojas ar i20? :D

MBfans 9.februāris 2016 23:50
4 1 Atbildēt

Tu gribi teikt, ka pirktu tādu i20 tikai tapēc, ka kaut kāda tur komisija sanāca kopā, pavizinājās un nosprieda šo par "Latvijas gada auto"? :D Jāpērk tāda mašīna, kāda patīk un kādu var atļauties... Kompaktklases japānī/korejietī NEKAD nebūs tādas sajūtas, kā braukt ar vidējās klases auto (vācieti, zviedru u.c) Neesmu volvo fans un protams, ka jauns i20 būs tehniski uzticamāks, bet braukšanas sajūtas nevajag salīdzināt. Pēc 10 gadiem tāds Hynday būs nejēgā izgrabējis un nobraukts, ka neatmaksāsies tādu uzturēt un būs jāmeklē cits. Kā kompānijas/darba mašīnas var tādas pirkt, jo nav dārgas un savus pāris gadus kalpo godam, bet pēc tam tur ir maz kas palicis pāri no mašīnas.

nomiks 9.februāris 2016 21:43
1 1 Atbildēt

Sanāk vidēji 1000 km ik dienas nobraukt bez brīvdienām. Tas ir skarbs režīms jebkuram auto, jo īpaši jaunam kompaktklases auto.

VWfans 9.februāris 2016 22:16
2 1 Atbildēt

Es šo ciparu apšaubu. Vai tik autors nav kļūdījies ātri drukājot, un patiesais Hyundai-i20 nobraukums ir 10 vai 11 tūkst.km ???

Tiks 9.februāris 2016 22:40
2 0 Atbildēt

jā, kļūdījos 10k.

Bet tik un tā nepirktu :D

xx89 10.februāris 2016 9:02
4 0 Atbildēt

Nekad nevar salīdzināt i20 ar xc90 vai citus pēc līdzīga principa. Tas nav rādītājs, ka maksā vienādi. Izvēlēties, ko pirkt ir pavisam kaut kas cits, kā salīdzināt auto. Neaizmirstat to. i20 nav labāks, auto ir labs produkts samērojot cenu ar tehniskām iespējam un kvalitāti(arī dizainu) salīdzinot ar citiem jaunajiem. kas notiks pēc 3.gadu ekspluatācijas, jāorganizē atkal tests.

as 10.februāris 2016 10:54
4 0 Atbildēt

Reāls aprēķins. Es savulaik kko līdzīgu izpildīju un biju drusku šokā, ka kopējās izmaksas uz km ir daudz lielākas par tikai degviela uz km!

Lielākā daļa cilvēku nerēķina ne eļļas, ne āķus, logu slotas etc, tāpēc pašiem šķiet, ka brauc lētāk par sabiedrisko transportu, lai gan sen varētu atļauties un finansiāli izdevīgāk ir braukt ar taksi!

Nav skaidrs, kā takši spēj maukt par 25 centiem uz km

Ilga 10.februāris 2016 10:57
1 2 Atbildēt

Es sapratu, ka nesalīdzini, bet raksts bija par šausmīgajām izmaksām jaunam auto, pateikts bija tā, ka varēja noprast, ka lietotam auto nav jālej degviela, nav jāmaksā nodokļi un nav jāremontē. Es mazliet pārspīlēju, bet pēc fakta. Vecam auto izmaksas ir - līzings, ja maksā uzreiz (kaut gan arī lietotus ņem līzingā) un procenti. Tāpēc aprēķinam ir nozīme tikai tad, ja vnk tiek parādīts kādas izmaksas ir jebkuram auto īpašniekam +/-. Man ar radās jautājums kā dažiem citiem komentētājiem, kāpēc tad vispār jābrauc ar auto, ja ar transportu sanāk krietni lētāk. Man nav nekāds cepiens, vnk pasmaidīju, jo paši tikko bijām izvēles priekšā un rēķinājām tā, ka galva sāka kūpēt. Vēl mazais jautājums, kāpēc atkal nopirki jaunu auto?

nomiks 10.februāris 2016 12:10
1 0 Atbildēt

Kā jau postu zemāk Guzis minēja, es rakstā nežēlojos, ka jauns auto būtui bijis par dārgu. Tikai norādīju patiesās izmaksas kā vielu pārdomām citiem.

Jaunu vietā pirku tāpēc, ka gribu braukt bez liekām bažām par to, ka uz ceļa kas neparedzēts varētu atgadīties. Regulāri ar ģimeni ceļojam ārpus LV. Ir patīkami, ka vari izvēlēties tādu krāsu un komplektāciju, kādu vēlies, nevis ņenmt to, kam viekārši ir laba cena. Pērn iegādātais CR-V ir jau 4.jaunais auto, ko ģimenē esam iegādājušies kopš 2004.gada.

Pēc gadiem būs interesanti salīdzināt izmaksas starp iepriekšējo un jauno CR-V. Lai gan tas arī nebūs diez cik objektīvi, jo:

1) iegādes cena atškiras

2) līzinga % likme atškiras

3) degvielas cenas ir stipri samazinājušās.

Ģimenē tiek lietots arī otrs auto - gandrīz 9 gadus veca Honda FR-V (arī tika iegādāta jauna), kas šobrīd gadā nobrauc salīdzinoši ļoti maz - ap 6 000 km. Esmu šobrīd dilemmas priekšā - vai pirkt vietā pilnīgi jaunu mazauto (visticamāk - Honda Jazz), mazlietotu drusku lielāku auto (piemēram, Honda Civic) vai kādu 5 gadīgu 6-7 vietīgu auto. Šobrīd tāpat sliecos uz jaunas Honda Jazz pusi, neskatoties uz visām "kosmiskajām" izmaksām, kā te daudzi cenšas norādīt.

Guzis 10.februāris 2016 11:16
2 0 Atbildēt

Vai tad autors kādu brīdi pukstēja ka tas auto bija par dārgu un viņš nevarēja atļauties ? Manuprāt nē. Izmaksas ir tādas kā ir, objektīvs fakts. Nopērkot pa 8k 8 gadīgu lietotu ir jāieliek neprognozētos remontos >2k gadā lai iegūtu līdzīgus zaudējumus kā pirmajam īpašniekam sagādāja auto vērtības kritums. Vai realitātē tā būs? Diezvai, bet loterijas moments pastāv.

aigi 22.februāris 2016 16:27
1 0 Atbildēt

+ par uzskaiti, bet es īsti nepiekristu aprēķiniem (nezinu vai pareizāk), jo daudzas pozīcijas dublējas ar lietotu auto izdevumiem, respektīvi, neskatoties vai tev ir jauna vai lietots auto, piemēram, riepas būs jāpērk tik un tā.

Būtu jārēķina starpība starp jauna auto izdevumiem un lietota auto izdevumiem, ja rodas +, tad jauns auto izmaksā dārgāk kā lietots un otrādi.

Kaut kā tā, jo sādi rēķinot jauns vienmēr būs dārgāks par lietotu, bet tajā pašā laikā šie izdevumi lielāko ties ir paredzami, lietotam nav un tas ir ļoti būtiski.

Es par labu jaunam izvēlējos, jo parēķināju tikai neplānotos remonta izdevumus un izdalīju pa mēnešiem (kopš pirmā servisa apmeklējuma), pieksaitīju tā laika līzingam un volā, man lietots ir dargāk kā jauns. Jo degviela +/- nodedzinašu vienādi, riepas arī nodeldešu, eļļa jāmaina anyway.

Jānis 23.februāris 2016 15:51
0 0 Atbildēt

Nu tad cilvēks strādā un atdod savu naudiņu tikai lai samaksātu par auto......

Touaregam tas cipars ir EUR1500/mēn pie 40k nobraukuma gadā.....

Raimonds 15.maijs 2017 20:35
0 0 Atbildēt

Man Nissan Primera 2002. g. 2.2 dīzelis 16 centi uz km. Iekšā visi izdevumi, tai skaitā degviela. Arī iekšā mašīnas pirkšanas un pārdošanas vertība. Pēc 4 gadi lietošanas - 80 000 km.

Viesturs 19.maijs 2017 19:29
0 0 Atbildēt

Es ietriktu šim cilvēkam iet tikai ar kājām,jo šodien par visu pārmaksājam.

Patisons 19.oktobris 2017 14:19
0 0 Atbildēt

Honda Accord 2004. g. 2.4 benzīns

Izmaksas 2007-2017 kopā EUR 36142.54

Kredīts + teh. izmaksas mēnesī 296.25

Tīrās teh. ekspluatācijas

izmaksas 1 mēn. EUR 173.30

Degviela 1 mēn. EUR 200

Nobraukums km nopērkot 75000

Nobraukums km uz 2017 oktobri 258000

Kopā nobraukts km 183000

Vidēji mēnesī km 1500

Pilnās izmaksas centos uz 1km 0.33

Aprēķinos ņemtas pilnīgi visas izmaksas, arī auto iegādes izmaksas 15k-3g vecs. Auto pārdošana izmaksas mainīs dažus centus uz leju, braucot vairāk būtu arī nedaudz zemākas izmaksas, bet ne par to. Kopējā ekspluatācijas laikā vienreiz saukts evakuators, bet tā kā auto mira lēnām(ģenerators), tad līdz stāvvietai tiku. Kopējais servisu apmeklējumu skaits vidēji 2-3 reizes gadā,1 no tām ikgadēja apkope, otra pie pirmo trokšnu rašanās. Šogad bez auto biju 10 dienas(parasti 1-2dienas), kas ir rekords, jo pusass remonts. Ja būtu iegādājies jaunu šādu Hondu, ne 3 gadīgu, tad piemaksa būtu ap 20k EUR jeb 2 sākuma Skoda Fabia, tolaik arī Fabiju izskatīju, bet 4 cilvēku ģimenei, tāda ir par mazu. Un jā, tālajā 2007 Skoda Fabija akcijā maksāja 10k

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunie Leopard 2PL tanki uzlabos NATO daudznacionālās brigādes Latvijā kaujas spējas (+ FOTO)

2024. gada 28. novembrī NATO daudznacionālā brigāde Latvijā saņēma jauno Polijas kontingenta tanku Leopard 2PL sūtījumu, lai aizstātu pašreizējos Polijas eskadrona tankus PT-91. Lasīt vairāk

 

Manabalss iesniegta iniciatīva autoceļu A9 (Liepājas šoseja) pārbūvēt par četru joslu ceļu 20

Vēlos drošu braukšanu pa intensīvo Liepājas šoseju, pa kuru ik dienu pārvietojas liels skaits gan smago, gan vieglo transportlīdzekļu, gan traktoru. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti